pystysoutu käsipainoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harmony
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Viittailen Sakari Selkäinahon penkkipunnerrusohjelmaan - kehottaa ohjelmassaan tekemään pystysoutua käsipainoilla 4X8.
http://www.voimaharjoittelu.net/newsdesk_info.php/name/Penkkipunnerrus-ABC/newsdesk_id/34

Kysymykseni kuuluvatkin

1) Pystysoutu käsipainoilla? Miksi käsipainoilla - ero tangolla tehtävään liikkeeseen? Suoritustekniikka?

2) 4X8 - mahtaako olla toistot yhteensä vai toistot per olkapää?

Miksi kysyn Teiltä? f.a.q / search / Markus Kajo ei osannut vastata.
Miksi en kysy Selkäinaholta? Se olisi aivan liian helppoa:eek:

Re: Re: Re: pystysoutu käsipainoilla?

Niin... kuten jo mainitsin niin tarkoitukseni ei ole arvostella ao. ohjelmaa, joka on taysin toimiva.
Mutta edelleen, niin pystysoutu tangolla rikkoo kiertajakalvosimet ja ao. vamman kanssa ei penkkia enaa tehda. Eli jos penkkia haluat treenata "tuelta" niin jata raskaat pystysoudut mieluummin tekematta. Tosin jollakulla saattaa paikat kestaa paremmmin kuin toisella. (... aiti kun on taas aa:t hukassa)

- Ne juoksee. jotka pelkaa-

..tuosta pystypunnerruksesta:
eli käsittääkseni penkkaajat eivät pahemmin tee ko. liikettä..?

Tästä on ollut juttua aiemminkin. Itsekin jätin ko. liikkeen pois pari vuotta siten, koska olkapäät alkoivat vihoittelemaan.
Kun vähensin olkapäiden treenaamista, nousi penkkitulos lähes samantien.
Tämä siis mutu-tuntumalla.

näin mulla

Itselläni meinas joskus olkapää hajota ja oli pidettävä se kokonaan levossa pari kuukautta. Pystysoutua tai vipunostoja on ollut sen jälkeen lähes mahdoton tehdä... Penkkikin on joskus vaikeaa. Olen tehnyt nyt kolme viikkoa sakarin ohjelmaa ja huomasin, että käsipainoilla pystyn tekemään pystysoutua... Myös ranteet on niin perkeleen kovilla, kun tekee tangolla. Minä meinasin ottaa kyseisen liikkeen jatkossani ohjelmaani. Siis käsipainoilla tietenkin.

Käsipainolla tehtynä minulla ei tunnu ollenkaan kipua pystysuodussa kun taas pystysoutu tangolla on täysin mahdoton liike koska olkapäät vetää todella tuskalliseen kramppiin. Ilmeisesti käsipainot saa ylös jotenkin luonnollisemmin ranteidenkin puolesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos

Kovasti paljon kiitoksia kaikille kysymyksiini vastanneille ja vinkkejä antaneille jöysseille. :worship: Tästä on hyvä jatkaa...

Raven: Joo, yhtäaikaa. Eiköhän tämä ollut itsestäänselvyys. Tosin, jos rakastat pilkkua, se rakastaa sinua takaisin. :)

Re: Re: Re: pystysoutu käsipainoilla?

Niin ei niitä pakko ole tehdä. Pystypunnerrus käsipainolla on vaan ihan hyvä välipala ojentajille ja olkapäille "järkevillä painoilla". En ole tosin itsekään moisella mitään vaikutusta maximipenkkiin olevan, mutta jos jotain pitää olkapäille tehdä niin mieluiten pystypunneruusta käsipainoilla ja pystysoutua käsipainoilla. Tangolla ja kovilla painoilla molemmat ovat melkoista murhaa.

- Ne juoksee, jotka pelkää-

Neljä kasia ja kolme viittätoista

Pystysoutu käsipainoilla menee mulla mukavasti niin, että pitkät sarjat teen paino kummassakin kädessä (hihnat helpottavat vielä ranteita) niin, että peukalon puoleinen käsipainon pää on lähellä vartaloa. Raskaita kaseja teen silloin tällöin yhdellä kädellä.

Tangolla ei saa aikaan muuta kuin kipua olkapäihin. Jos paikat kestävät, antaa palaa vain.

Originally posted by Kilppa
Raven: Joo, yhtäaikaa. Eiköhän tämä ollut itsestäänselvyys. Tosin, jos rakastat pilkkua, se rakastaa sinua takaisin. :)

Enpä minä pilkkua rakastanut vaan tarkistin asian. Tuosta per olkapää sai vaan sellaisen käsityksen. Ja eihän sitä koskaan voi tietää miten eri tyypit tekee liikkeitä.

Mä muuten ihan oikeasti haluaisin nähdä kun joku tekee pystysoutua käsipainoilla...
a) yksi käsi kerrallaan
b) vuorotellen paino molemmissa käsissä
Ei juurikaan kierry selkäkään.

- Ne juoksee, jotka pelkää-

Eräskin treenikaveri tekee todellakin käsi kerrallaan pystysoudun ja hyvällä tekniikalla, painolla ja tuloksella. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Minä sanon, että vaihtelu virkistää.

Re: Neljä kasia ja kolme viittätoista

Originally posted by Salidyykkari

Tangolla ei saa aikaan muuta kuin kipua olkapäihin. Jos paikat kestävät, antaa palaa vain.
Sama ongelma täällä, käsipainoilla ei tätä ongelmaa ole.
Originally posted by PriJonEXP
Mä muuten ihan oikeasti haluaisin nähdä kun joku tekee pystysoutua käsipainoilla...
a) yksi käsi kerrallaan
b) vuorotellen paino molemmissa käsissä
No niin, juuri näin teen ja väittäisin vielä että toimii hyvin mulla ja saan hyvän tuntuman olkapäihin...
:thumbs:

On muuten hyvä liike tuo pystysoutu käsipainoilla. Saa tosi hyvän tuntuman olkapäihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom