Pystypunnerrus vuoroin rinnalle ja niskan taakse?

Toimiiko? Siis sarjan aikana tehdaan vuorotellen rinnalle ja niskan taakse.

Vai onko parempi tehda molemmille omat sarjat?

Voisin kuvitella, että olkapäät ei tykkää hyvää, kun tehdään vielä sivuttaisliikettä pystyliikkeen kanssa samaan aikaan.

[vieraisiin pöytiin huutelu]
Taakse hajottaa olkapäät, ja eteen tehtynä ottaa liikaa etuolkiin, jotka on muutenkin muuta hartiaosastoa edellä, kiitos mm. penan ja vinopenan. Itse olen enempi kiinnostunut taka/sivuolkapäistä. Vinkkejä otetaan vastaan.
[/vieraisiin pöytiin huutelu]

Toimiiko? Siis sarjan aikana tehdaan vuorotellen rinnalle ja niskan taakse.

Vai onko parempi tehda molemmille omat sarjat?

Muistaakseni tämä liike kulkee nimellä Bradford press(taivaan ikuinen liike), siitä yksi muunnelma on käsipainoilla tehtävä liike...siinä siis nostellaan vuorotellen käsipainoja, niin että kiekkojen päät ovat nostajasta poispäin.

Tuo on minusta parempi kuin tämä tangolla tehtävä, jossa ei hirveästi ole nuita terveysosaston juttuja kartoitettu etukäteen, jälkikäteen ainakin itse joutuisin varmaan kartoittamaan:D

Moni tekee vielä eri oteleveydellä niskantakaa ja edestäpunnerrukset
(tangolla siis) joten aika paska liike imo.

Useilla toi niskantakaa punnerrus myös lähinnä normaalia edestä tehtävää. Painot käy kyl niskassa/takaraivon kohdalla mutta sen jälkeen kroppa pusketaan taakse "normaaliin" pystypunnerrus-asentoon ja liike siirtyy taas etuolille.

Tollasessa saman sarjan aikana toistot eteen ja taakse tehtävässä mallissa varmaan menee samanlaiseksi suoritus hyvin äkkiä ja idea katoaa.:S

Muistaakseni tämä liike kulkee nimellä Bradford press(taivaan ikuinen liike)
Aivan, muistan lukeneeni jutun M&F:stä joskus vuonna miekka ja kivi, jossa joku futisvalmentaja tms. mainitsi tämän liikkeen. Vanha "virallinen" ja tunnustettu liike siis on, mutta liikkeestä saatava hyöty on jäänyt epäselväksi. (Joskus olen kokeillut huvikseni pelkällä tangolla.)

Sinänsähän tuossa ei tarvitse ns. sivuttaisliikettä tehdä sen enempää kuin noissa erikseenkään tehtynä -- pystypunnerrus edestä - pysäytys - lasku niskan taakse - niskantakaapunnerrus - pysäytys - lasku eteen - jne.

Summa summarum, lähinnä tuota kannattaa tehdä jos välttämättä haluaa päätyä Salikomediaa-ketjuun. :D

Ihan hyvä liike lyhyellä tangolla tehtynä (helpompi kontrolloida). Kyllä siitä hyvän tuntuman oon saanut, kun joskus testasin. Ei sovellu niille, joilla rupeaa jo vinopenassa olkapäät kihelmöimään.

Mä muistan jossain kehutun tuota liikettä olkapäiden liikkuvuuden parantamiseen ja olen itsekin sitä silloin tällöin tehnyt. Erityisen hyvin toimii kyykyssä tehtynä eli ikäänkuin tempausvalan ala-asennossa.

Tein tota 100kglla 3x 10 toistoa, naurattaako?

Olipa hienoa kun pääsit pätemään:whip:

Ja kyllä, tollanen: "hei kaikki mä tein tätä tonnilla vitosen", NAURATTAA ainakin mua.Varsinkaan kun KUKAAN EI KYSYNYT tuloksia...

Sniff sniff, vielä ei haise...mutta oletan että haistata paskat minulle seuraavassa vietissäsi tms?hui.

itse en suosittele liikettä kellekkään, ainakaan tangolla (edelleenkään), mutta käispillä kyllä.

Mä muistan jossain kehutun tuota liikettä olkapäiden liikkuvuuden parantamiseen ja olen itsekin sitä silloin tällöin tehnyt. Erityisen hyvin toimii kyykyssä tehtynä eli ikäänkuin tempausvalan ala-asennossa.

Hmm, joo tohon tarkotukseen maybe (pienet painot jne)

Mutta voiman/massahankinnassa ei.
Lasken samaan kastiin tän liikeen, olankohautuksen kanssa (siis sen version, jossa hartioita pyöritellään ylasennossa).

Eivät vain ole terveellisiä nivelille jne. Poikkeuksia toki on, kuten jotkut jotka tekee liikettä oikein 100kg:llä:worship:
Oletan kuitenkin että tämmöiselle henkilölle ei tuota myöskään tavallinen niskantakaapunnerrus ongelmia liikkuvuuden suhteen.
Mikä kuitenkin on yleisesti bannissa lähes kaikilla.

Tein tota 100kglla 3x 10 toistoa, naurattaako?
Kyllä, harva asia naurattaa yhtä paljon kuin pellet jotka pätevät sarjapainoillaan netissä. Voi hellanlettas. :lol2:

Toisaalta hiukan säälittävääkin.

Salikomedia-kommentillani tarkoitin muuten sitä, että tuollaiset harvinaisemmat liikkeet aiheuttavat usein vähän ihmetystä ja kummastusta monissa treenaajissa. Itse kyllä usein kokeilen "oudompiakin" liikkeitä -- jos itselle toimii, miksi ei?

ihan hyvinhän tuota voi tehdä. seisten tehtynä aivan turvallinen liike jos vain liikkuvuus antaa myöden sen niskantakaa tekemisen eli ei käy olkiin

Kyllähän tota liikettä on nähny tehtävän, ja tulihan sitä joskus kokeiltuakin. En kyllä itse saanu siitä mitään erityistä hyötyä. Lähinnä tällaisen yksinkerrtaisen otuksen on vaikea koordinoida muskeleita kun liike vaihtuu kokoajan.

Toinen vastaava mihin oon törmännyt on ylätalja vuorotellen rinnalle ja niskaan. En kyllä ymmärrä mitä järkeä siinäkään on.

Salikomedia-kommentillani tarkoitin muuten sitä, että tuollaiset harvinaisemmat liikkeet aiheuttavat usein vähän ihmetystä ja kummastusta monissa treenaajissa. Itse kyllä usein kokeilen "oudompiakin" liikkeitä -- jos itselle toimii, miksi ei?

Tässä oli kuittini pointti.
Ei se nyt heti salikomediaa ole jos joku treenaa hiukan erilailla.

Esim. Monessa tapauksessa yleisurheilijoiden kyykyt olis bodareille ja voimailijoille komediaa.

Oikeesti ehkä kyykyssä menis satkulla sarjoja edestä ja takaa, ehkä.

Useilla toi niskantakaa punnerrus myös lähinnä normaalia edestä tehtävää. Painot käy kyl niskassa/takaraivon kohdalla mutta sen jälkeen kroppa pusketaan taakse "normaaliin" pystypunnerrus-asentoon ja liike siirtyy taas etuolille.

Tollasessa saman sarjan aikana toistot eteen ja taakse tehtävässä mallissa varmaan menee samanlaiseksi suoritus hyvin äkkiä ja idea katoaa.:S

Juu, tuota on huomattu monasti näiden 100+ kilolla "niskantakaa" punnertajien kohdalla. Kova paino vaikka tulis millä tyylillä ylös, mutta jos haluaa oikean liikeradan niskantakaapunnerrukseen raskailla painoilla, kandee tehdä se kyllä smith koneessa.

teet joka toisen toiston istuen ja joka toisen seisten.

istut kun punnerrat takaa ja seisot kun punnerrat edestä.

Back
Ylös Bottom