Pystypunnerrus vuoroin rinnalle ja niskan taakse?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aikamoista pomppimista tiedossa vai? Eteen ja taakse vuorotellen ja viela pitais nousta ylos ja laskeutua alas siina valissa.

Saastan ton kylla autotalliin.. ;)

Juu, tuota on huomattu monasti näiden 100+ kilolla "niskantakaa" punnertajien kohdalla. Kova paino vaikka tulis millä tyylillä ylös, mutta jos haluaa oikean liikeradan niskantakaapunnerrukseen raskailla painoilla, kandee tehdä se kyllä smith koneessa.

istuen ilman nojaa vapailla. silloin tehdään työ olkapäillä . surullista on vaan se, että kun ei ole nojaa niin painoakin joutuu ottamaan pois reippaanlaisesti vaikka nojan kanssa on luultu että on vahvat olkapäät. nojaa vasten kun pystyy hyvin tukeen itteensä ja rasitusta sirtämään useamalle lihasryhmälle>>>>>isommat painot. seistenkin hyvä liike mutta siinä tulee taas helposti jalat mukaan. en sano että nojaa vasten on väärä tyyli ei todellakaan, mutta ilman nojaa tehtynä istuen erotellaan jyvät akanoista.

Oikeastaan syy miksi itse olen tehnyt pystypunnerruksen selkänojaa vasten (joka kylläkin on kohtisuorassa lattiaan nähden) on se, että ilman tukea pitää olla hitonmoinen kuri pitää selkä tikkusuorassa. Todella helposti selkään tulee aavistus mutkaa, jolloin osa rasituksesta menee rinnalle.

Jos joku ei ole pystysuoralla "selkänojalla" kokeillut, niin suosittelen. Varsinaisesti ei tule nojattua selkänojaan (siksi lainausmerkit) vaan se estää tuota käyristelyä siinä hieman.

Kukin tyylillään, minä toistaiseksi näin.

ei sitä rintaa voi okein millään käyttää kun ei nojaa mihinkään, eikä istuen(toisin kuin seisten) voi kovaa takakenoa ottaa ilman nojaa koska muuten kaatuu armotta selälleen ellei sitten fuskaa ja tue jalkojaan johonkin. nojassa joka on aivan pystyssä voi rintaa käyttää helpostikin, mutta en jaksa sen enempää jauhaa asiasta. eikä tässä ole tarkoitus ketään käännyttää tekemäänkään ilman nojaa. fakta(IMO) vain on se että jyvät erottuu akanoista tuolla liikkeellä. ja sanottakoon että itse en tee kyseistä liikettä.
Kukin tyylillään
totta, silti kannattaa ainakin joskus kokeilla jotain erilaista. jos ei muuten niin ihan uteliaisuuden vuoksi.

istuen ilman nojaa vapailla. silloin tehdään työ olkapäillä . surullista on vaan se, että kun ei ole nojaa niin painoakin joutuu ottamaan pois reippaanlaisesti vaikka nojan kanssa on luultu että on vahvat olkapäät. nojaa vasten kun pystyy hyvin tukeen itteensä ja rasitusta sirtämään useamalle lihasryhmälle>>>>>isommat painot. seistenkin hyvä liike mutta siinä tulee taas helposti jalat mukaan. en sano että nojaa vasten on väärä tyyli ei todellakaan, mutta ilman nojaa tehtynä istuen erotellaan jyvät akanoista.

Tosta mää olen fundeerannu, että jos istuu suorassa ilman nojaa, niin tuntuu että liike menee ihan hirveesti etuolkapäille, mutta jos taas tekee silleen, että noja on ekassa pykälässä 90 asteen kulman jälkeen (niinkus Yates neuvoi), niin ottaa paremmin myös sivuolkaan.
Teenk jotain väärin, onko tämä yksilöllistä, kuvittelenko vain?

Suositut

Back
Ylös Bottom