Pystypunnerrus käsipainoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pystypunnerrus käsipainoilla istuen. Saako painot koskettaa olkapäitä toistojen välissä vai tarkoitus kannatella ilmassa koko sarjan? Pitääkö kädet suoristaa täysin ylhäällä? Tekniikka neuvoja?!

Voihan sitä tehdä monella tapaa. Jos haluaa mm. minimoida ojentajien rasitusta, kannattaa tehdä välillä vajaita toistoja. Mutta kyllä se noin yleisesti ottaen kuuluisi tehdä kunnon liikeradalla, olkapään tuntumasta ylös kädet liki suoraksi.

Paitsi jos ala-asennossa tuntuu siltä, että olkapäät vääntyvät ikävästi, on mulle neuvottu että lasku about korvien tasalle on riittävä.

Jos sen haluaa jättää vajaaksi niin nimenomaan yläasennosta hiukka vajaa. Olkapäitähän siinä treenataan. Alhaalla niin alas kun vaan kässärit menee, ellei satu mihinkään.

Mulla tuppaa ojentajat hyytymään ennen aikojaan, mikäli liian alas vien painot. Korvien tasalta ylös ja hieman vajaa loppuojennus, niin pukkaa kyllä olkapäät tuleen. Näin siis mulla. :)

edit. Ei siitä kyllä selkäliikettä saa sitten millään...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no vittu.. itellä ja monella muulla tutulla se vaan menee.. en nyt tarkoittanut että se menee PELKÄSTÄÄN selälle vaan osa työstä jolloin kaikki paino ei keskity niin hyvin hartioille!

Jos liikettä tekee säädettävällä penkillä, niin tuon alaselän rasituksen saa poistettua pitämällä istuinosan lattian suuntaisena.
Silloin ei pääse persettään tukemaan niin hyvin, että selän saisi solmuun.

Mulla tuppaa ojentajat hyytymään ennen aikojaan, mikäli liian alas vien painot. Korvien tasalta ylös ja hieman vajaa loppuojennus, niin pukkaa kyllä olkapäät tuleen. Näin siis mulla. :)

edit. Ei siitä kyllä selkäliikettä saa sitten millään...

Kokeile esiväsyttää olkapäitä esim. vipareilla ennen itse pystypunnerrusta. Luulisi auttavan :)

Mulla tuntuu olevan olkapäiden liikkuvuus kova ongelma varsinkin tässä liikkeessä. Punttitreeniä ekoja kertoja kokeillessa oli pelkkää keppiäkin todella vaikeaa nostaa niskan takaa suoraan ylös, kädet tuntui kaatuvan väkisin eteen. Tämä luultavasti johtuu aika isosta leikkauksesta joka minulle on tehty rintakehään. Leikkauksen jälkeistä kuntouttavaa (ja nimenomaan liikkuvuutta parantamaan tarkoitettua) venyttelyä tein luvattoman laiskasti, mistä nyt sitten joutuu kärsimään.

Nyt pystyn jotenkuten tekemään pystypunnerrusta käsipainoilla, mutta edelleen on hankalaa ja vasemassa olkapäässä tuntuu ikävää "napsumista" painojen noustessa ylös. Pahoja kipuja ei ole kuitenkaan jäänyt. Mitäs olette mieltä, minkälaisin harjottein tuota liikkuvuutta olisi parasta ja turvallisinta parantaa? Entä jos muutan (pystypunnerruksia istuen tehdessä) penkin kulmaa niin että liikerata muuttuu ja kädet "kaatuu" eteenpäin yläkroppaan nähden? Siirtyykö rasitus olkapäistä rinnalle jo vaikka 70% kulmassa? Minkälaisessa kulmassa normaalisti pystypunnerrukset istuen tehdään?

Mulla tuntuu olevan olkapäiden liikkuvuus kova ongelma varsinkin tässä liikkeessä. Punttitreeniä ekoja kertoja kokeillessa oli pelkkää keppiäkin todella vaikeaa nostaa niskan takaa suoraan ylös, kädet tuntui kaatuvan väkisin eteen. Tämä luultavasti johtuu aika isosta leikkauksesta joka minulle on tehty rintakehään. Leikkauksen jälkeistä kuntouttavaa (ja nimenomaan liikkuvuutta parantamaan tarkoitettua) venyttelyä tein luvattoman laiskasti, mistä nyt sitten joutuu kärsimään.

Nyt pystyn jotenkuten tekemään pystypunnerrusta käsipainoilla, mutta edelleen on hankalaa ja vasemassa olkapäässä tuntuu ikävää "napsumista" painojen noustessa ylös. Pahoja kipuja ei ole kuitenkaan jäänyt. Mitäs olette mieltä, minkälaisin harjottein tuota liikkuvuutta olisi parasta ja turvallisinta parantaa? Entä jos muutan (pystypunnerruksia istuen tehdessä) penkin kulmaa niin että liikerata muuttuu ja kädet "kaatuu" eteenpäin yläkroppaan nähden? Siirtyykö rasitus olkapäistä rinnalle jo vaikka 70% kulmassa? Minkälaisessa kulmassa normaalisti pystypunnerrukset istuen tehdään?

En ole asiantuntija lainkaan, mutta kärsin jonkinsortin olkapääongelmista ja olen huomannut parin homman auttavan. Ensinnäkin, pyörittele käsiä ympäri PALJON. Ennen ja jälkeen treenin erityisesti, mutta muutenkin reippaasti. Välillä nopeasti, välillä hitaasti ja oikein kunnolla olkapäitä rutistellen. Toinen hyvä juttu on tempausvala (kyykky tanko suorilla käsillä, googleta). Itselläni meinaa mennä selkä "ylihyvään" ryhtiin (sudenpenturyhti (yliojennus)) pystärissä, työnnössä yms. ja tempausvalasta on apua.

70% kulmassa menee työstä jo jonkin verran rinnalle. Itse teen noin 80 asteen kulmassa.

Piti laittaa hyvä linkki olkapään seudun lämmittelystä ja venyttelystä mutta tämä puulaaki ei näköjään suostu näyttämään kyseisen sivun nimeä.

70% kulmassa menee työstä jo jonkin verran rinnalle. Itse teen noin 80 asteen kulmassa.

Piti laittaa hyvä linkki olkapään seudun lämmittelystä ja venyttelystä mutta tämä puulaaki ei näköjään suostu näyttämään kyseisen sivun nimeä.

Tarkoitin siis tosiaan 70 asteen kulmaa. Kiitos korjauksesta. :) Pystyisikö tuon linkin laittamaan privana?

Onko ok jos painot kaantaa alastulovaiheessa ''nenan suuntasesti'' (eli tavallaan puolikas arnold's press) ja ylostulovaiheessa taas peukut vastakkain? Tuntuu paremmalta olkapaille..

Back
Ylös Bottom