Pystypunnerruksesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lihasperuna

Banned
Ikä
28
Kysymys kuuluu,että voiko pystypunnerrusta harjoittaa ihan siten,että se kasvattaisi hartioiden(kolmipäisen olkalihaksen) lihaksia ja voimaa?Meinaan,että siinähän on apulihaksena myös tuo ojentaja,niin kävi mielessä,että tehoaako se tavallaan siihenkin sitten,tai sillain kuitenkin,että hartioihinkin ottaisi ihan hyvin?Meinaa,minulla kun ei nuo viparit yms.tunnu tehoavan kunnolla(lienee väärä tekniikka/tapa suorittaa jota tuskin ikinä jaksan oppiakkaan),tai kyllä ne etuviparit varmaan varmiten toimivat,mutta toiset ovat siinä ja siinä.Joten,mitä mieltä olette,voisiko periaatteessa pystypunnerrukset yms.käyttää hartiapäivinä runsaasti(3päinen olk.lih)?

Pystypunnerrus on kokonaisvaltaisin olkapääliike ja niinkun itse sanoit ottaa kolmipäiseen olkalihakseen. Silloinhan on itsestään selvää että teet sitä ja vipareita päälle.

Jos ojentajan roolia haluaa vähentää, niin jättää pystypunnerruksen hieman vajaaksi yläasennossa. Huippuliike se on kaikin puolin. Seisten tehtynä rasittaa kokonaisvaltaisesti melkeinpä koko yläkroppaa.

Pystypunnerrus on kokonaisvaltaisin olkapääliike ja niinkun itse sanoit ottaa kolmipäiseen olkalihakseen. Silloinhan on itsestään selvää että teet sitä ja vipareita päälle.

Kiitos,että kerroit tällaisen hyvän vinkin.Voisin alkaa käyttään tätä.;D

Voi harjoittaa hartioiden (kolmipäinen olkalihas) voimaa ja massaa, myös ojentajan (tripceps) on paljon myös apuna ja voimaa ja massaa saa myöskin se... viparit toimii ainakin itselläni ja myös sama että tekniikkaa kuntoon, jos haluut kunnon massat.(3päin olk lih.) nii kandee tehä punnerruksia/nostoja. ite oppinu hyvin tällä menetelmällä ja se toimii tekniikan oppii, vaikka itse ei haluisikaan/haluaisi eli paljon sarjoja punnerruksille esim 3 tai 4...

Jos ojentajan roolia haluaa vähentää, niin jättää pystypunnerruksen hieman vajaaksi yläasennossa. Huippuliike se on kaikin puolin. Seisten tehtynä rasittaa kokonaisvaltaisesti melkeinpä koko yläkroppaa.

Nyt,kun minulla on enemmänkin voimailu targettina,niin ajattelin melkein vetää puhtaasti suorille käsille.Niinkuin tukkipunnerrus yms.,kiitos paljon ;D

Voi harjoittaa hartioiden (kolmipäinen olkalihas) voimaa ja massaa, myös ojentajan (tripceps) on paljon myös apuna ja voimaa ja massaa saa myöskin se... viparit toimii ainakin itselläni ja myös sama että tekniikkaa kuntoon, jos haluut kunnon massat.(3päin olk lih.) nii kandee tehä punnerruksia/nostoja. ite oppinu hyvin tällä menetelmällä ja se toimii tekniikan oppii, vaikka itse ei haluisikaan/haluaisi eli paljon sarjoja punnerruksille esim 3 tai 4...

Juuri tätä hainkin.Uskoisin,että tavoitteissani pystärit ovat paljon parempia kuin jotkut viparit yms.muotoliikkeet yhdelle lihakselle.Ja uskoisi,että pystärejä tehdessä jo vähintäänkin alkaa olat kasvaa/voimistua ;D kiitos

Jos haluat eliminoida ojentajat pystypunnerruksessa niin älä purista tankoa, jätä kämmenet auki. Painot pienenee dramaattisesti mutta huomaat uusia tuntemuksia hartioissa. Jos haluat lisää hartiareeniä, punnerra vuorotellen rinnalle ja niskan taakse. Kämmenet auki kokoajan. Voit failuren lähestyessä ruveta puristamaan tankoa jolloin ojentajilla nousee vielä lisää toistoja.
Jos haluat treenailla voimapainotteisesti niin tutustu Thompzonin pystypunnerrusvideoon, siinä on mallisuoritus.

Jos haluat eliminoida ojentajat pystypunnerruksessa niin älä purista tankoa, jätä kämmenet auki. Painot pienenee dramaattisesti mutta huomaat uusia tuntemuksia hartioissa. Jos haluat lisää hartiareeniä, punnerra vuorotellen rinnalle ja niskan taakse. Kämmenet auki kokoajan. Voit failuren lähestyessä ruveta puristamaan tankoa jolloin ojentajilla nousee vielä lisää toistoja.
Jos haluat treenailla voimapainotteisesti niin tutustu Thompzonin pystypunnerrusvideoon, siinä on mallisuoritus.

Sehän tässä nyt onkin ilmennyt hieman dramaattisesti suretuttavaksi,kun huomasin,että viparit tuntuvat yksinkertaisesti SUCK ja ainoa mahdollisuus olisi varmaankin tällain voimapainotteisesti pystypunnerrukset(katsoinkin jo joku päivä sitten sen Thompsonin vidin),ja nyt harmittaa eräs ristiriita edes tässä jonkinlaisessa etenemisessäni:ei ole tankoa kotona ja liian vähän painoja yms.(kauheasti tuntuu maksavankin)ja salille en takuulla menisi.Se tässä nyt lähinnä pännii,kun minulla on aivan kauheat hauikset ja käsien voimat yleensä,mutta hartiavoimat ovatkin sitten paljon suhteellisemmat ;(( kiitos kuitenkin neuvostasi,voisin kokeilla joskus,mutta nyt en juuri jaksa.

Koeta käsilläseisontapunnerruksia ja käsilläseisontaa yleensäkin. Samanlainen liike kuin pystypunnerrus. Jos ei mene, hartiavoimaa saa aluksi kasvatettua myös ns. taistelulentäjäpunnerruksilla (dive bomber pushups).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran täytyy huomauttaa tähän väliin, että kolmipäinen olkalihas on nimenomaan käden ojentajalihas. Siitähän se englanninkielinen nimikin (tricep) tulee :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmipäinen_olkalihas

Olkapäillä on sitten kolmipäinen hartialihas.

Pystypunnerrukseen voin varauksetta suositella täyttä liikerataa, rinnalta tai solisluilta lähtö ilman jalkavauhtia tai sen kanssa. Loppuojennuksessa kädet on hyvä viedä pään taakse, niin liikerata on riittävä ja liikkeessä vahvistutaan koko noston matkalta. Olisi itselläkin olkapäät voineet alusta asti paljon paremmin jos en olisi tehnyt istualtaan vajaalla liikeradalla. Mutta tästähän on moni eri mieltä.

Sen verran täytyy huomauttaa tähän väliin, että kolmipäinen olkalihas on nimenomaan käden ojentajalihas. Siitähän se englanninkielinen nimikin (tricep) tulee :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmipäinen_olkalihas

Olkapäillä on sitten kolmipäinen hartialihas.

Pystypunnerrukseen voin varauksetta suositella täyttä liikerataa, rinnalta tai solisluilta lähtö ilman jalkavauhtia tai sen kanssa. Loppuojennuksessa kädet on hyvä viedä pään taakse, niin liikerata on riittävä ja liikkeessä vahvistutaan koko noston matkalta. Olisi itselläkin olkapäät voineet alusta asti paljon paremmin jos en olisi tehnyt istualtaan vajaalla liikeradalla. Mutta tästähän on moni eri mieltä.

Sori,ne menevät aina sekaisin,mutta kiitos paljon vinkeistä,hyödynnän niitä takuulla! ;D

Itse taas toivon, etten olisi tehnyt liikettä tangolla solisluilta asti, tai niskan takaa. Fysioterapian jälkeen ei näinä päivinä juuri kipuja esiinny mutten silti laske tankoa huulia alemmaksi. Loppuojennuksesta olen samaa mieltä sekä tuosta mistä moni on erimieltä :D

jos haluaa 1 jakoseen mahdollisimman kokonaisvaltaisimman vaikutuksen (esim SS tai g6) nii kannattaako tehä
a. seisten tangolla
b istuen tangolla/kp?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom