Pystyottelu - yleinen keskustelu

Minusta tuo vapaaottelun painoluokista kilomääriin pyöristetty systeemi on aika hyvä. Siis 60-65-70-77-85-93+93. Catchweightejä otellaan myös tosi yleisesti.

K-1 ei muuten ollut varsinaisesti samanlainen organisaatio kuin vaikka Glory tai UFC on. K-1:n silloinen taustayhtiö FEA järjesti vain sen pääturnauksen ja kai joitain tiettyjä iltoja kaukoidässä sen lisäksi. Suurin osa tapahtumista oli paikallisten promoottorien järjestämiä niin että K-1 vain vuokrasi brändiään heille.

Vakavin ongelma oli tietenkin se, että hyvätasoisia raskaan sarjan ottelijoita ei ole koko maailmassa kovin paljon ja karsintaturnausten taso oli usein aivan surkea.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti tulevaisuudessa muotoutuu selkeämmäksi yhden organisaation alle.

Lajia ei niin tarkkaan seuraavan on vaikea hahmottaa onko kehässä top 10 vai top 100 hujakoille kuuluva ottelija.

Nyrkkeilyssä boxrec on kyllä hyvä suuntaa antava ranking järjestelmä.
 
Badr Hari, Hesdy Gerges ja pari muuta Glory ottelijaa ovat jääneet kiinni dopingista. Heitä uhkaa mahdollinen 4 vuoden kilpailukielto eli käryihin näköjään suhtaudutaan aika paljon totisemmin kuin UFC:ssä. Testaava osapuoli on ymmärtääkseni Hollannin anti-doping toimikunta, jonka kanssa Glory tekee yhteistyötä.

 
DzOGNcHXcAAMdUB.jpg:large


All Star Fight järjestämässä tapahtumaa aika jäätävällä Thai lineupilla.
Petch ja Sitthichai Glory sopimukset 100% varmasti ei tätä sallisi mutta Thai armeija vain ilmoitti Glorylle että kaverit ottelevat Thaimaassa ja sillä selvä.
 
Viimeksi muokattu:

View: https://www.facebook.com/euromuaythai/videos/362869531202209/


Täältä voi seurata Thainyrkkeilyn sm kisoja.

Perjantain matsit.

-57kg



Linnea Lindgård, HTBC

vs

Maija Lehto, TMT



-60kg



Petra Pirttimäki, JMT

vs

Ommi Mingsupphakun, TMT



Gia Winberg, PvTBC

vs

Oona Valkeinen, Crest



63,5kg



Areta Santos, CAF

vs

Susanna Lamminpää, TMT



-57kg



Lauri Ketola, FF

vs

Hassan Ghadri, PvTBC



-63,5kg



Onni Haapala, PvTBC

vs

Amir Hussein, CAF



Pekka Vesanen, Crest

vs

Valto Vainio-Puhju, TTBC



-67kg



Kristoffer Björkskog, HTBC

vs

Joona Typpö, Kru Yap MT



Surachai Sosom, CAF

vs

Hamed Qarbani, MM



-75kg



Vili Hämäläinen, GB

vs

Joonas Kaunismäki, HTBC



+91kg



Runtti Juha-Matti, Joawsamut

vs

Jeremy Le Caro, HTBC
 
Pistäkääpä tästä yksi tulevaisuuden nimi mieleen. Alireza Aholami voitti lauantaina potkunyrkkeilyn Finnish Openin ja valittiin kisojen parhaaksi miesottelijaksi. Ali olisi päässyt vielä junnuihinkin, mutta siirtyi miesten sarjaan, kun vastustajia oli heikosti. Ali on treenannut meillä nyt noin 2,5 vuotta, eli kehitystä pitäisi olla vielä paljon edessä. Treenimotivaatio on myös erittäin kova.


View: https://www.facebook.com/potkunyrkkeily/videos/958338461037750/
 
Tässä siis on kyseessä ammattilaisten MM-ottelu. Jutustahan saa sen käsityksen, että Deo olisi osallistunut jonkinlaiseen turnaukseen. Matsi käytiin muay boran -säännöillä, eli käytännössä thainyrkkeilyä ilman hanskoja.

Deo Phetsangkhat nappasi thainyrkkeilyn MM-kullan Suomeen

Thainyrkkeilyn MM-kultaa Suomeen!
Tänään klo 14:27
Suomea edustava Deo Phetsangkhat on voittanut thainyrkkeilyn MM-kultaa WMBF Muay Thai -liiton alle 67-kiloisten sarjassa.

Combat Academy of Finlandia edustava Phetsangkhat kaatoi finaalissa ranskalaisen Abdel Alikadan. Milanossa käyty ottelu päättyi keskeytykseen kolmannessa erässä.

Alikada oli sarjan hallitseva maailmanmestari, joka on voittanut aiemmin myös thainyrkkeilyn WBC-liiton Euroopan mestaruuden.

Lähde: Suomen Muaythai-liitto


View: https://www.instagram.com/p/BuMpWyVBNnc/
 
Pistäkääpä tästä yksi tulevaisuuden nimi mieleen. Alireza Aholami voitti lauantaina potkunyrkkeilyn Finnish Openin ja valittiin kisojen parhaaksi miesottelijaksi. Ali olisi päässyt vielä junnuihinkin, mutta siirtyi miesten sarjaan, kun vastustajia oli heikosti. Ali on treenannut meillä nyt noin 2,5 vuotta, eli kehitystä pitäisi olla vielä paljon edessä. Treenimotivaatio on myös erittäin kova.


View: https://www.facebook.com/potkunyrkkeily/videos/958338461037750/


Sellanen kysymys tuli mieleen, että onko pystylajeissa yleisempää voittaa alaikäisenä mestaruuksia pienemmässä painoluokassa kuin suuremmassa?

Ja tarkotus ei oo provota mihinkään painoluokka vääntöihin. Mielenkiintonen asia vaan mulle :)
 
Sellanen kysymys tuli mieleen, että onko pystylajeissa yleisempää voittaa alaikäisenä mestaruuksia pienemmässä painoluokassa kuin suuremmassa?

Ja tarkotus ei oo provota mihinkään painoluokka vääntöihin. Mielenkiintonen asia vaan mulle :)
Mitä oikein yrität kysyä? Onko normaalia, että teini-ikäisenä pystylajin aloittanut ottelija kasvaa ja nostaa painoluokkaansa uransa aikana?
 
Mitä oikein yrität kysyä? Onko normaalia, että teini-ikäisenä pystylajin aloittanut ottelija kasvaa ja nostaa painoluokkaansa uransa aikana?

Onko siis mitä alemmas painoluokissa mennään, niin iästä vähemmän hyötyä? Tai onko esim alle 30kg painoluokan mestari todennäkösesti lapsi, aikuinen mies vai nainen?
 
Mitäpäs arvelisit ihan itse?

Onko esim alle 57kg sarjassa tasasempaa naisten, lasten ja miesten kesken, kuin esim superissa? Siksi mä kyselen kun en tiedä miten noi menee :D
 
Ovatko kädenväännön pariin etsiytyneet kaikki sellaiset vähälahjaiset, jotka eivät ole pärjänneet oikeissa kamppailu- tai voimailulajeissa? Kyselen, kun en tiedä?

Mun kohalla toi ainakin pitää paikkansa. Jalkopalloon ja jääkiekkoon olin niin lahjaton etten ees harkinnu alottamista seuratasolla, vaikka lajit kyl kiinnosti ja tuli paljon pelailtua.

Pesäpalloon ja voimanostoon olin myös kiinnostunut ja vähän tuli kilpatasollakin kokeiltua, vaikka olin todella huono. Kädenvääntö taas oli riittävän marginaali puuhastelua että huonommallakin genetiikallla pysty menestyä, kuhan intoa löyty.
 
Back
Ylös Bottom