Pyhiinvaeltajia talloontui hengiltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Jopa 350 pyhiinvaeltajaa on saanut surmansa väentungoksessa Saudi-Arabiassa, kertovat sairaalalähteet. Uhrit jäivät toisten pyhiinvaeltajien jalkoihin saatanan esittävien patsaiden kivitysrituaalissa Minassa Mekan
tuntumassa. Loukkaantuneita on satoja.
Saudi-Arabian sisäministeriön mukaan ihmiset saivat surmansa väentungoksessa Menan Jamarat-sillalla pyhiinvaelluksen viimeisen päivän rituaalissa. Tapahtumaan otti osaa noin kaksi miljoonaa ihmistä.

Jamarat-sillalla samassa yhteydessä on kuollut pyhiinvaeltajia useina vuosina. Viimeksi vuonna 2004 samaisella sillalla kuoli 251 pyhiinvaeltajaa.

Viranomaiset ovat yrittäneet rajoittaa sillalle pääsevien pyhiinvaeltajien määrää. Sillalle rakennettiin tänä vuonna myös hätäuloskäyntejä. Noin 60 000 turvallisuus-, terveydenhoito- ja avustustyöntekijää on valvomassa haj:ta eli muslimien suorittamaa pyhiinvaellusta Mekkaan.

Reuters, AP, APF

Kyllä taas järki loistaa noillakin kavereilla. Kaikki lähti siitä kun jengillä oli kauhea kiire päästä kivittämään "paholaista". Kaikkien piti päästä ennen auringolaskua viskaan kivi sinne muurille ja eikös siinä sitten tullut taas kerran yleinen härdelli ja satoja kuoli. Mä en itse oikein ymmärrä noita hönöjä, mutta lopuksi voisi toki sanoa, että onhan sitä ihmisiä talloontunut hengiltä kun ovat olleet katsomassa toisia ihmisiä jotka juoksevat pallon perässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut toihan on silleen niinku perinne noissa ympyröissä. Jos kukaan ei talloontuis kenenkään jalkoihin tai tippuis sillalta jortsuun, niin kaikki olis tyyliin: "Hei jätkät, lähetään himaan. Paska bileet tänä vuonna!" Ei tarvikkaan tajuta tota hommaa luulen ma :rolleyes:

Mike sanoi:
onhan sitä ihmisiä talloontunut hengiltä kun ovat olleet katsomassa toisia ihmisiä jotka juoksevat pallon perässä.
tai kun ovat kuuntelemassa ihmisiä jotka soittaa musiikkia kovalla...

Tää on jokavuos ihan sama homma. Oon miettiny et tollasessa tapahtumassa olis kiinnostavaa käydä joskus. Ei tippaakaan sen uskonnolisuuden takia vaan tarkkailemassa täysin itsestä poikkeavien ihmisten käyttäytymistä(jep kuulostaa hullulta mut tollaset kiinnostaa). Oon kuitenkin tullu siihen tulokseen et ei tonne taida viittiä lähtee henkensä kaupalla kun nuo kahelit ryntäilee minne sattuu.

2 miljoonaa kaveria vaeltaa yhtäaikaa pyhiin?? Kyllähän tuossa rytisee väistämättä. Mikseivät jaa pienempiin kivitystapahtumiin? Useampia pelsepuupin patsaita laajemmalle alalle, porukka siisteihin jonoihin kivi kourassa jne. Ja kun aloittaa hyvissä ajoin niin ehtii päivänäön aikaan.

Ikäviähän tuollaiset kuoliaaksitallautumiset tietysti ovat.:(

Aloin miettiin. Tallaaks ne porukkaa järjestyksessä. niinku et Ensimmäinen rivi menee polvelle ja toiset pukkaa takaa päälle ja sitten taas seuraava rivi? Vai tapahtuuko tota tallomista siellä täällä, niinku et valitaan sieltä ihmisvilinästä joku ja porukalla mennään seisoon sen päälle?

Ps. Miltähän tuntuu tallaantua hengiltä? Siinä varmaanki kuolee siihen et jengi seisoo päällä?

Ilmeisesti Allah ei tykkää siitä, että ihmiset sekaantuvat hänen taisteluunsa paholaista vastaan, ja näin ollen tallotutti muutaman kiihkoilijan ihan vaan esimerkin vuoksi.

jantunen7 sanoi:
Ilmeisesti Allah ei tykkää siitä, että ihmiset sekaantuvat hänen taisteluunsa paholaista vastaan, ja näin ollen tallotutti muutaman kiihkoilijan ihan vaan esimerkin vuoksi.
Ei ole esimerkki oikein ottanut onkeensa. Dallausbileet ovat jokavuotinen perinne.

Pidettäiskö ens vuonna pakkismiitti tuolla? Lähettäis porukalla kivittämään saatanapatsaita ja katottais kuka jäis henkiin. :arvi:
Ps. Muistakaa sitten palkkarit, vetoremmit, rannetuet ja penkkipaidastakin saattais olla tossa kivittämisessä hyötyä.

amf sanoi:
tai kun ovat kuuntelemassa ihmisiä jotka soittaa musiikkia kovalla...

Tää on jokavuos ihan sama homma. Oon miettiny et tollasessa tapahtumassa olis kiinnostavaa käydä joskus. Ei tippaakaan sen uskonnolisuuden takia vaan tarkkailemassa täysin itsestä poikkeavien ihmisten käyttäytymistä(jep kuulostaa hullulta mut tollaset kiinnostaa). Oon kuitenkin tullu siihen tulokseen et ei tonne taida viittiä lähtee henkensä kaupalla kun nuo kahelit ryntäilee minne sattuu.

Minä voisin tulla mukaan, mutta ensiksi pitäisi saada tarpeeksi turvallinen katselupaikka aikaiseksi. Luulen että vääräuskoinen saattaa näyttää tarpeeksi paholaiselta että sitä voi kivellä heittää.

Niitä ihmisiä kuoli melko paljon. Osa ehkä nopeasti, mutta pelkkä kuvittelu jonkin perheen pyhiinvaellusmatkan päättymisestä isän tallautumiseen ja siihen että apua ei saatu ajoissa paikalle.. Ehkä he hakevat lohdun jostakin.

kpsk sanoi:
pelkkä kuvittelu jonkin perheen pyhiinvaellusmatkan päättymisestä isän tallautumiseen ja siihen että apua ei saatu ajoissa paikalle.. Ehkä he hakevat lohdun jostakin.

Tuota, pitäisi varmaan olla korrekti, mutta lähinnä tuollainen ajatus huvittaa. Vähän niinkuin linnanmäen tai korkeasaaren reissu, mutta isolla joukkiolla hurmoksessa pirua vastaan kivet kädessä. Hyvällä tuurilla tuo isätön lapsi saattaa saada jotain järkeä ajatusmaailmaansa. Sitäpaitsi isiä odottaa monta neitsyttä taivaanporteilla, joten kaikki hyvin.

~Voimariini ~ sanoi:
Pidettäiskö ens vuonna pakkismiitti tuolla? Lähettäis porukalla kivittämään saatanapatsaita ja katottais kuka jäis henkiin. :arvi:
Ps. Muistakaa sitten palkkarit, vetoremmit, rannetuet ja penkkipaidastakin saattais olla tossa kivittämisessä hyötyä.
Mä tuun kuvaamaan tapahtuman.

jantunen7 sanoi:
Tuota, pitäisi varmaan olla korrekti, mutta lähinnä tuollainen ajatus huvittaa. Vähän niinkuin linnanmäen tai korkeasaaren reissu, mutta isolla joukkiolla hurmoksessa pirua vastaan kivet kädessä. Hyvällä tuurilla tuo isätön lapsi saattaa saada jotain järkeä ajatusmaailmaansa. Sitäpaitsi isiä odottaa monta neitsyttä taivaanporteilla, joten kaikki hyvin.

Ideanani ei ollut siis mennä sinne saamaan kiksejä liiskaantumisista vaan ihan vain nähdä niitä kivittäviä ihmismassoja. Siitä saisi hyvän dokumentin kun ensiksi selostettaisiin ilmiön taustat, kuvattaisiin paholaisten valmistus ja valmistajat, kivitys, ja paluu arkeen. Luulen että isästä tulee jonkinlainen sankarihahmo.

Tuskin kaikkien tapahtumassa kuolleiden kuolinsyy on tallautuminen. Aurinko kun alkoi laskeutumaan, niin varmaan siitä 2 miljoonan porukasta osa ei jaksanut odottaa kalkkiviivoille asti, vaan päätti lingauttaa kivensä reilumman matkan päästä... ..että varmasti ehtii osoittamaan oman mielipiteensä vanhaa vihtahousua kohtaan.

Kyllähän sen tietää, että kun on kaikenmaailman kaavut ja turbaanit, pelit ja pessaarit päällä, niin ei sitä kiveä ihan sinne saatanan patsaalle asti jaksa heittää. Varsinkaan jos on matkannut varvastossuissa hieman pidemmän matkan tuolle pyhälle helvetin etuportille.
Etummaiset siellä heittopaikalla ovat varmaan joutuneet jonkinlaiseen kivisateeseen, veikkaan. Eikä tuollainen kilon murikka tee hyvää jälkeä, vaikka päässä olisikin 120´cashmirista kiedottu urbaani-turbaani.

Pitänee aloittaa kivenheiton treenaaminen ensi vuoden pakkismiittingiä varten. :D

Huomasi eräänä päivänä katsovani elokuvaa jossa katsottiin elokuvaa. Ajattelin, että vittu sitä voi ihminen olla tyhmä. Näköjään kuitenkin maailmassa on jopa minua tyhmempiä ihmisiä. Tai sinällään kuoleminen ei ole tyhmää koska harvoin sille mitään mahtaa, mutta toisten jalkoihin vapaaehtoisesti murskaantuminen omasta hedonistisesta näkökulmastani vaikuttaa aika tyhmältä kun maailmassa on niin paljon parempiakin/mukavempia/hauskempia tapoja kuolla.

Idiocy:
Never underestimate the power of stupid people in large groups.

e.lisäys

kpsk sanoi:
Ideanani ei ollut siis mennä sinne saamaan kiksejä liiskaantumisista vaan ihan vain nähdä niitä kivittäviä ihmismassoja. Siitä saisi hyvän dokumentin kun ensiksi selostettaisiin ilmiön taustat, kuvattaisiin paholaisten valmistus ja valmistajat, kivitys, ja paluu arkeen. Luulen että isästä tulee jonkinlainen sankarihahmo.

Ei kai tässä kellään mistään kiksien saamisesta ole kyse. Yksinkertaisesti ajateltuna: Tyhmyydestä sakotetaan.

ma: rukoilemista
ti: paholaisen kivittämistä
ke: paholaisen kivittämistä
to: paholaisen kivittämistä

Miksi? Koska profeetta Muhammad vaelsi tämän reitin jo reilut 1400 vuotta sitten.

Ja varsinkin noiden pöljien nostaminen sankareiksi tai joissain tapauksissa marttyyreiksi ei kyllä anna aihetta riemuhuudoille kyseisen kulttuurin puolesta.

~Voimariini ~ sanoi:

Saanko tula paikalle RAW:na?

kpsk sanoi:
Niitä ihmisiä kuoli melko paljon. Osa ehkä nopeasti, mutta pelkkä kuvittelu jonkin perheen pyhiinvaellusmatkan päättymisestä isän tallautumiseen ja siihen että apua ei saatu ajoissa paikalle.. Ehkä he hakevat lohdun jostakin.

Hyvä idea ottaa perhe mukaan pyhiinvaellusmatkalle, tällaiset joukkotallautumiskuolemat kun ovat kovin harvinaisia.

Ainiin, muistakaa laittaa kypärät päähän Mekan Pakkismiitissä. Kiviä voi sadella vähän enemmänkin kun ei taida olla ei-muslimit hirveän tervetulleita koko kaupunkiin, saati sitten pyhiinvaelluksen aikaan. Taisi olla jopa kiellettyä moinen toiminta, mutta yrittänyttähän ei laiteta. :whip:

Ehdotan Pakkismiittiä, jossa kivitetään Hack - kyykkylaitetta. Saako kannatusta?

No eikös tämä Pakkiksen pyhiinvaellus/kivittämis -sessio toteutettu jo viime kesänä hietsussa Rinkulla ja porkkanoilla.

Kukaan ei tallautunut. Kaikkia nauratti. Tuli hyvä karma.:)

Vois kuvitella, että suhteellisen iso kinos niitä murikoita siellä, jos vuosittain pari hassua miljoonaa niitä sinne roudataan. Khuul.

Suositut

Back
Ylös Bottom