puuroa ja tonnikalaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iso-I
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan koskaan kokeillu pistää puuroon tonnikalaa. Itse syön aina joka aamu puuron tonnikalan kanssa. Sillä tavalla tulee paljon proteiinipitoisempaa puuroa. Pelkässä puurossa ei muuten olisi kovinkaan paljoa proteiinia.
Tonnikala sopii parhaiten kaura-, ruis-, ja neljänviljanhiutalepuuroon. Riisi- tai mannapuuron kanssa tuskin kannattaa edes kokeilla. Niihin se ei oikein sovi. Kannaattaa käyttää mieluiten hienonnettuna vedessä olevaa tonnikalaa.
Tonnikala puuron kanssa ei varmaan kuulosta kovin hyvältä. Itsekin ensin epäilin sitä, mutta kun kokeilin niin se olikin tosi hyvää. Kannattaa ihmeessä kokeilla. Kokeilkaa ja kertokaa mielipiteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AIka häijy yhdistelmä tuo!
Emäntä laittaa aina omaan puuroonsa raejuustopurkillisen. Itse syön puurot ja rahkat aamulla samalta lautaselta mutta erikseen :)

Halmeen kirjassa oli miltei sama resepti. Kaura- yms. hiutaleita, tonnikalaa ja jotain mehukeittoa. Oikeasti hyvää, kun käyttää tonnikalaa öljyssä, josta enimmät öljyt valutettu pois. Mehukeiton (mustikka) voi korvata mehulla niin sopii paremmin opiskelijan lompakolle. Tai vedellä (jos)/kun maulla ei ole merkitystä. Ei ole pahaa näinkään. Melkein Tomin "combo", mutta "pääraakaaine" vain muuttuu. Eli kumartakaa Tomille. Rahka => tonnikala. Vuoropäivinä tulee näitä syötyä. Ja lisäksi kaikille kaikille tuttu pakastesei moskovalaisittain. Eli sei mikroon ja jossain vaiheessa pois. Nautitaan hyvässä seurassa!

Perkele kun tulee kala-allergisena katkeraksi. Satuin nimittäin äsken pakottamaan itseni katsomaan, paljonko siinä tonnikalapurkissa onkaan protskua....

Raejuustoa puuron päälle :thumbs: Hienonnetun tonnikalan seasta löytää usein suomuja , ruotoja, nahkaa ym herkullisia sattumia, siksi käytän vain paloja vedessä.

mä oon kyllä syöny itteni täysin irti tonnikalasta!!:urjo:
kyllä ennen meni 2-3 purkkia päivässä, mutta nykyään ei vaan pysty..
vähän aikaa sitten koitin maistaa taas, ja oli siinä jollain lenkkeilijällä ihmettelemistä ku tonnikalapurkki lusikoineen lensi parvekkeen ikkunasta kuusikkoon..

harmittaa kyllä kun ei pysty/onnistu saamaan sitä enää nykyään alas..oma vika kun liikaa sitä syönyt :curs:

Originally posted by Iso-I
Voitte myös kertoa jos teillä on jotain vastaavanlaisia hyviä ruokavinkkejä.

No kaurapuuroon liittyen, siihen istuu soijaisolaatti kuin nenä naamaan, ei tule mitään sivumakua tai muutosta rakenteeseen.
1 desi (about 30g proteiinia) hiljalleen sekoitettuna puuron ollessa lähes valmista. Kannattaa tehdä hiukan löysempi puuro, soija kun imasee vettä aikalailla.

Pakko kommentoida tuohon kaurapuuro-raejuustoyhdistelmään. Olen kuullut monilta kuinka hyvää ja mahtavaa ruokaa se on ja eräänä aamuna sitten kokeilin. Meinasi oikeasti laatta lentää vaikka raejuustosta ja kaurapuurosta erikseen nautittuna pidän kovastikin! Sen jälkeen en ole pystynyt syömään raejuustoa ollenkaan, kaurapuuroa juuri ja juuri. Hitto, mitenkähän saisi alas tuon raejuustopurkin tuolta kaapista, jonka päiväyskin alkaa uhkaavasti mennä umpeen :confused:

Samoja virityksiä harrastettu myös täällä päin. Minuutin mikropuuro (itseasiassa lämmitys, ei varsinaista puuroa), siihen tonnikalaa ja/tai raejuustoa ja eikun syömään. Kukaan kavereistani ei ole edes uskaltanut maistaa kyseistä satsia. Hyvää, halpaa, nopeaa, terveellistä ja tehokasta.

Nyt osui aihe lähelle mun sydäntä, olen jo useamman vuoden ajan laittanut tonnikalaa kaurapuuron sekaan aamuisin..monet ovat sitä ihmetelleet (esim. tyttöystävät), mutta eipä oo minua paljon haitannut..toinen hyvä vaihtoehto tälle on keittää puuro löysähköksi ja sekoittaa joukkoon heraproteiinijauhetta..jos tämä tökkii, voi päälle heittää vähän marjoja pakkasesta. Monista kokeilluista vaihtoehdoista (siis aamiaispuurovariaatioista) nämä kaksi ovat mun ehdottomat suosikit!

Originally posted by gold
mä oon kyllä syöny itteni täysin irti tonnikalasta!!:urjo:
kyllä ennen meni 2-3 purkkia päivässä, mutta nykyään ei vaan pysty..
vähän aikaa sitten koitin maistaa taas, ja oli siinä jollain lenkkeilijällä ihmettelemistä ku tonnikalapurkki lusikoineen lensi parvekkeen ikkunasta kuusikkoon..

Mulle maistuu vuodesta toiseen tonnikala, suunnilleen purkin päivässä tuota syön.

Eilen tuli tehtyä ihan uusi löytö kun otin pakastimeen uiskennelleen pakastesei-paketin ja katsoin ravintoarvoja, huh! Siinä paketissa on neljä pienen pientä palaa sitä seitä, 100g / kpl. Ja 100g tuota seitä sisältää:

80kcal
19g proteiinia
0g hiilihydraattia
0-1g rasvaa

Voi paistella pannulla tai hyvää tulee kun kiehauttaa kattilassa kymmenen minuuttia, sitten pippuria päälle ja riisiä kyytipojaks, saa helposti aterian suhteet aika kohdalleen. (p/hh/r)

Tonnikalassa on proteiinia 20-29 %, hiilihydraatteja n. 1 % ja rasvaa noin 2 %. Itse söin tonnikalaa suunnilleen kolmen kuukauden ajan jotain 5-6 tölkkiä päivässä.

Originally posted by Tiukkis
Pakko kommentoida tuohon kaurapuuro-raejuustoyhdistelmään. Olen kuullut monilta kuinka hyvää ja mahtavaa ruokaa se on ja eräänä aamuna sitten kokeilin. Meinasi oikeasti laatta lentää vaikka raejuustosta ja kaurapuurosta erikseen nautittuna pidän kovastikin!

Itse olin samaa mieltä kun ensimmäsiä kertoja kaurapuuro/raejuusto yhdistelmää maistoin, mutta kyllä siihen äkkiä tottuu. Nykyään kaurapuuro maistuu yksistään pahemmalle kuin raejuuston kanssa.

Jep, sen olen kyllä näissä ruokahommissa huomannut, että kaikkeen tottuu. Toi kyllä jo näyttääkin siltä, että siihen ei tee edes mieli tottua (tähän tulis se yrjöhymiö). Taidan syödä karapuuron tästäkin eteenpäin aivan sellaisenaan kuten tähänkin asti, jonkun mielestä sekin on kammottavaa (siis ilman suolaa, maitoa yms. mitä ikinä) mutta minusta se on herkkua :D Makuasioitahan nämä...

Raejuustot saavat kyllä jäädä toistaiseksi kaupan hyllylle. Kun näenkin raejuustoa tulee mieleen se kamala mössö jota sain nieltyä hädin tuskin puoli lautasellista :(

Itse syön joka aamu neljän viljan puuroa. Onko kaurapuuro sitten parempi vaihtoehto? Luin jostain, että tonnikalaa ei kannataisi syödä päivittäin kun muistaakseni siitä voi saada elohopean tai jonkun muun aineen yliannostuksen. En muista tarkalleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom