Puristusvoima yms.

Tuli itsekkin jossain vaiheessa tilattua nuo fat gripzit jenkeistä. Posteinenn ei tainnut tulla hintaa kun jotain 20-30€ ja ovat kyllä hintansa arvoiset.
Pysyvät melekin tangossa kun tangossa hyvin kiinni ja saa hyvän ja jämäkän otteen.

Tulee käytettyä kaikissa vetoliikkeissä ja vähän muissakin. Monesti aloitan sarjat noilla ja viimisen 1-2 sarjaa ilman.
Forkut saa kyllä upeesti osumaa..
Suosittelen!

Kivaa ja käytännöllistä alkaa räpimään öljyllä salilla. Ja nuita kiipeilylautoja kyllä vois harkita, mutta ei ole oikein paikkaa mihin tökätä.

heh, ehkäpä se öljy oli vitsi. lautoja saa vaikka ovien päälle tai sit rakennat kelluvan rakenteen jonnekin ja nappaat sen siihen kii. noilla nimittäin tulee kyl sormiin jerkkua. voimailijan grippityypeille ne on hieman pikkusia, mutta laajentavat mukavasti sitä grippivalikoimaa.

Etkö voisi ehdottaa salin pitäjälle, että harkitsisi tollaisen laudan ostoa?

+ Mene kyseisellä sivulla alas niin näet Gripin "puristusvoimapaketin" :D:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/60676-kotisali-24/

Huhhuh tuota gripin pakettia. Ihan mahoton. Tuommosen pystyroikkuPVCn voisin kyllä hommata. Muuten oon kyllä roikuskellu vaan falsegripillä, joka sekin tuntuu antavan puristusvoimaa lisää. Ainakin cocit sulkeutuu helpommin nyt parin kuukauden false grip holdien integroimisesta treeniin. Mene ja tiedä toimiiko vai onko placeboa.

kaikki staattinen grippailu on erittäin nivelkulmariippuvaista ja siirtovaikutus on vain kymmenisen astetta suuntaan ja toiseen. senpäs takia treenejä tulis vaihdella huomattavasti kaikenlaisten tasanteiden välttämiseksi. tän tulee tapahtua määrän ja tehon kautta sekä mieluiten myös käyttämällä erilaisia grippailutyyppejä ja -kohteita. jos tehdään dynaamisia juttuja, kuten coc:t, pitää se liike analysoida, että saadaan tarpeeksi helpolla se homma tehtyä. jousipuristimissa esim. hyvin harva tulee ajatelleeksi ranteen ojentajien osuutta. sormia kyllä puristetaan nyrkkiin, mutta siinä tulis tapahtua myös vahva ranteen ojennus.

Jaha, täällä oli aika moni noita fatgripzejä kehunut kovasti. Suomalaisesta nettikaupasta saa hintaan 49,4€, jenkeistä tilaamalla olisi tarjouksessa nyt 29$. Eli jos laskee vaikka 10$ lähetyskuluja, jäisi silti euroissa hintaa vain noin 29€. Voisi oikeestaan pistää tilaukseen. Tuommoinen lisuke mahtuisi jopa mun ahtaalle kotigymille ja auttaisi ainakin tee-se-itse dipin tekemisessä. Normaalit voimanostotangot ovat liian ohkasia dippitelineiksi, rupee ikävästi painaan hermoa. Voisihan sitä sitten myös tehdä fat bar penkkipunnerrustakin ja hauiskääntöä silloin harvoin, kun sitä tekee.

Olikos joillain kokemusta Grip4orce merkkisistä tangon ympärille laitettavista otevärkeistä? Ovatko yhtä hyviä, huonompia tai parempia, kuin fatgripzit?

jto sanoi muistaakseni jotakin tyyliin, että liikaa kitkaa tai vastaavaa. Että ei kuulemma hyvä.

Nyt muuten alkoi kiinnostaa tuo fatgrips. Kuinkahan menee mavessa? :D (ei nyt tietysti maximipainoilla..) Ja jto:n mielipiteet olisivat kivat näistä? (kyllä muidenkin käy..)

No niinpäs sanoikin näköjään aiemmin tässä ketjussa. :D

Tosin mulle olisi tuommoisissa grip4orceissa tai fatgripzeissä pääpointti se tangon paksuneminen, eli pitäisi ottaa paksummasta objektista ote. Tällöin olisi vain hyvä, jos se kappale menisi vaivatta tangon ympärille ja kanssa pysyisi siinä ilman ekstrapuristamista. Tietenkin jo itse tangon ja otteen paksuntuminen vaikeuttaa asioita, kehittänee hieman forkkuja ja otevoimaa, mutta mulle riittäisi perusteeksi semmoisen härpäkkeen ostamiseen ja käyttöön jo nää: 1) pehmentäisi luontevasti tee-se-itse dippisteissönin (dippi olisi mun makuun pätevä reeniliike, mutta ei sitä oikein voi tehdä, jos sytkii hermokipu kämmenistä koko ajan) ja mahdollistaisi siten dipin tekemisen ihan kunnolla ja säännöllisesti ja 2) vaihtelu, eli saisi vanhoihin tuttuihin reeniliikkeisiin (lähinnä penkkipunnerrus ja satunnainen hauiskääntö, ehkä myös riippusoutu ja leuanveto) jotain uutta halvalla ja helpolla.

Pitäisi vaan saada riittävän vakuuttavaa käyttäjäkommenttia noiden tuotteiden laadusta. En halua tässäkään kohtaa ostaa edes pientä ja halpaa kampetta paskalaatuisena. Pitää saada toimivaa ja kestävää kamaa.

Tuo fatgrips tuntuu hyvältä, taitaa gripperien tilaus mennä kauemmksi kun en vieläkään ole ehtinyt/muistanut tilata.

Sormilukko sormilukko... piti kokeilla, ja eipä riittäny sormissa pituus tai sitten vaan en osaa. Keskisormi yltää juuri ja juuri peukalon ylimmän nivelen päälle. Noh, tuleepahan staattista grippivoimaa kun ei voi lukotella vaikka haluis.

Pysyn kannassani JTOsta huolimatta: Fatgripzit polttaa mun forkkuja ainaki backlevereissä. Ja ihan homona. Leuanvedoissa on aika turha ees mainita miten paljon helpompaa on vetää leukoja kapeammalla tangolla, ja tykkään liikkeissä "mitä vittumaisempi sen tehokkaampi" filosofiasta.

Avauduin tosin tosta kehon tarpeesta soveltaa ja helpottaa ihan automaattisesti liikettä ku liikettä, eli nuillaki on helppo käyttää sitä kitkaa hyväksi. Se onki sitten susta kiini miten paljon haluat niistä tehoja irti ja miten vaikeasti haluat niitä leukoja vetää. Jos ottaa esim niin kiinni että just ja just saa sormet ympäri, ja jättää ranteen vielä kiinniottovaiheessa suoraan tangon alle niin tulos tippuu huomattavasti ja forkut huutaa hoosiannaa.

tuskin oon koskaan mollannut fatgripzejä tai muitakaan kotkauksia. miks olisin. lähinnä varmaan kommentoin erilaisten grippiteippien jne käyttöö. saahan niitäkin käytellä, mutta paremmin se grippi kehittyy, kun kitka ei oo niin paljon apuna. valitettavan usein tulee huomattua kiipeilyssä. parhaiten sovellettavan gripin vaan saa kuitenkin käyttämällä useita eri grippikokoja ja -tapoja. se on ihan vaan faktaa. leuoissa tangon laadun nyt tietenkin ratkasee haluuko kehittää pääasiassa leukoja vai grippiä.

Sormilukko sormilukko... piti kokeilla, ja eipä riittäny sormissa pituus tai sitten vaan en osaa. Keskisormi yltää juuri ja juuri peukalon ylimmän nivelen päälle. Noh, tuleepahan staattista grippivoimaa kun ei voi lukotella vaikka haluis.

Ootko koittanu sellasta tyyliä, että puristat peukaloilla etusormea?
+ tilasin grip4orcet, kysyin voimaharjoittelusta, että kumpi on parempi puristusvoimam kehittämisessä FatGripz vaiko Grip4orcet niin sanottiin että ehdottomasti siihen tarkoitukseen Grip4orcet. Kerrotaan sitten seuraavan viikon jälkeen kokemuksia.

edelleen: jos treenaa yhdellä vempaimella, kehittyy parhaiten siinä vempaimessa nimenomaisesti. jos taas haluaa universaalisti kovat grippivoimat, pitää ehdottomasti käyttää laajasti erilaisia dynaamisia ja staattisia metodeja ja kamoja.

Back
Ylös Bottom