Puristusvoima yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
iltaa foorumille.

olen nyt noin vuoden päivät treenannu puristusvoimaa,mutta tuntuu että kehitys voisi olla parempaakin.. täällä varmasti on käytännön kokemuksia että millaisella treenillä saa nostettua tulosta parhaiten,millainen lämmittely ja millaisella vastuksella /montako toistoa jne..

kiitän ja kumarran

iltaa foorumille.

olen nyt noin vuoden päivät treenannu puristusvoimaa,mutta tuntuu että kehitys voisi olla parempaakin.. täällä varmasti on käytännön kokemuksia että millaisella treenillä saa nostettua tulosta parhaiten,millainen lämmittely ja millaisella vastuksella /montako toistoa jne..

kiitän ja kumarran

teen nyt siis niin että pyrin tekemään joka toinen ilta grippereillä treeniä niin että lämmittely 200lbs kiinagripperillä 5toistoa kummallakin kädellä, pieni tauko ja toiset 5 toistoa.
sitten CoC #2.5 3 toistoa kummallakin kädellä, aina pienellä tauolla ja 3-4 sarjaa. ajoittain kokeilen aina CoC #3 mutta se ei tunnu paljoa edistävät, sillä tartteis hyviä kokemuksia että sais nopeammin tuloksia..

Oon tässä jonkin aikaa treenaillu noilla grippereillä ja paras saavutus on CoC nro2 kaksi toistoa, CoC 1,5:lla menny 10 toistoa.

Kävin sitten tässä kokeilemassa sellasta puristusvoimamittaria (dynamometri) joka antoi tulokseksi 60kg??!! Eihän noita voi mitenkään verrata toisiinsa! Pelkät lyhyet sormetko tämän selittää?

Mun kolhiintunu itsetunto kaipaa selitystä :)

kyllä noi grippijutut on melkosen laiteriippuvaisia. karkeesti aatellen se kehittyy mitä treenaat. esim. grippereissä ei sormenpäillä paineta yhtään. jos aattelisin omaa lajiani (kiipeily), en näkis niillä käyttöö lainkaan. tosin teen joskus iisimmillä puristimilla pelkästään sormenpäillä pitäen treeniä. varioi sitä grippitreeniäs paljon enemmän, jos haluut laajemmin sovellettavia tuloksia.

Oon tässä jonkin aikaa treenaillu noilla grippereillä ja paras saavutus on CoC nro2 kaksi toistoa, CoC 1,5:lla menny 10 toistoa.

Kävin sitten tässä kokeilemassa sellasta puristusvoimamittaria (dynamometri) joka antoi tulokseksi 60kg??!! Eihän noita voi mitenkään verrata toisiinsa! Pelkät lyhyet sormetko tämän selittää?

Mun kolhiintunu itsetunto kaipaa selitystä :)
Sanoisin että aika tyyppilinen gripperi/dynamometri suhde. Coc 2 ja 60kg dynamometri on molemma sellasia mitä läheskään kaikki ei pysty tekemään mut kumpikaan ei oo mikään eliitti luokan juttu.

Jep mun tuppisormet ylsi juuri sinne etummaiseen osaan mittarissa eli periaatteessa ensimmäisiin niveliin saakka ja hermostutti niin että kämmenet hikos ja koko ote luisu muutenki heh ei pitäis ottaa liian tosissaan.

Noiden grippereiden myötähän mun puristukseni on tietenki kehittynyt siitä kun ne hommasin, mutta siitä huolimatta tuo dynamometrimittaus on samoissa lukemissa kuin ennen grippereitä. Mietin kyllä tuota samaa mitä JTO sanoit että puristimilla se puristus ei tosiaan lähde sormenpäillä että josko se selittäis jotain, ja ilmeisestihän se selittää.

Mut kiitti!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos testissä puristetaan sormenpäillä ja treeneissä ei... tossa ei oo mitään kummallista. staattisemmissa grippijutuissa nivelkulmat ja muut on hyvinkin lajinomaisia ja jos haluaa laajasti hyvin gripin, kannattaa vaihdella treenejä paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom