puristus voimaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mokoma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Kuinka te nykyään treenaatte puristus voimaa? vanhoista jutuista päätellen moni käyttää noita coc jousipuristimia.

Ite reenaan pari kolme kertaa viikos noil coc puristimilla ja teen myös roikkumis treenejä ja sitä ihme tangolla ja narulla rullaamista. Alkaa muuten tanko pysyy jo käsis. :rock:

mokoma sanoi:
Kuinka te nykyään treenaatte puristus voimaa? vanhoista jutuista päätellen moni käyttää noita coc jousipuristimia.

Ite reenaan pari kolme kertaa viikos noil coc puristimilla ja teen myös roikkumis treenejä ja sitä ihme tangolla ja narulla rullaamista. Alkaa muuten tanko pysyy jo käsis. :rock:

Kuinka suurella painolla teet 6 toiston sarjan maastavetoa ilman vetoremmejä ja magnesiumia? Minkä numeron coc sinulla on ja montako toistoa saat sillä tehtyä? Nämä kysymykset vain siksi, että osaisin arvioida, minkä numeron coc minun kannattaisi ostaa. Muutkin saavat vastata.

Huolimatta siitä, että tätäkin aihetta on käsitelty useissa threadeissa, niin pari itseopittua vinkkiä voin jakaa.

En pysty roikkumaan kauaakaan yhdellä kädellä ja kahdella kädellä taas saa roikkua tylsistyttävän pitkään. Niinpä roikun kahdella kädellä niin, että otan jo valmiiksi otteen aivan sormen päillä. Sormien väsyessä parantelen otetta vähitellen. Ote on jo alussa siis varsin samanlainen, kuin maastavedossa juuri ennen kuin tanko putoaa käsistä.

Power gripper -nimellä eräällä suomalaisella saitilla myytävän vekottimen toimintaa olen simuloinut sitomalla smith-laitteeseen köyden vaakatasoon sille korkeudelle, jossa kämmenet roikkuvat seistessä. Olen pitänyt peukalonhankoja köyden päällä ja nostellut sormilla tankoa. Viimeisissä toistoissa, kun ei jaksa enää puhtaasti sormilla nostaa tankoa, niin olen vielä muutaman toiston verran puristanut kämmeniä nyrkkiin niin, että tanko nousee. Liike on luontevaa suorittaa vain myötäotteella, koska köysi taipuu ja vastaotteella peukalot tulevat kauas toisistaan, jolloin köysi painaa niitä yhteen.

rupea kiipeilemään :) . saa sormiin jerkkua. ite en ihan mikään guru siinä ole (vielä), mutta leukoja vetelen 2cm:n listasta.

tangosta roikkumisetkin on ihan kivoja ja just edellämainitulla tavalla, eli sormenpäillä. punttihenkilölle se ja normaali on riittäviä. ei kannata kauheen pitkiä aikoja roikkua, ettei nivelkapselit tykkää huonoa. sellanen 30" on aika hyvä katto. romua vaan nivusiin, kun alkaa sujumaan.

kyseessä on staattisen voiman kehittäminen, joten siinä tulee helpolla tasanteita. siksi on ihan fiksua pitää rinnalla erilaisia dynaamisia liikkeitä tyyliin rannekäännöt, sormikäännöt (sama, mutta tanko matkustaa putoamisrajalle sormenpäille ja kääntö vain sormilla. seisten kropan edessä paras.) jne...

jto sanoi:
rupea kiipeilemään :) . saa sormiin jerkkua. ite en ihan mikään guru siinä ole (vielä), mutta leukoja vetelen 2cm:n listasta.

Onko sulla kokemusta Eric Hörstin buffaamasta HIT treenistä nimenomaan kiipeilyn kannalta. Sen mukaan pitäis olla tehokkaampi ja spesifisempi versio systeemitreenistä. Kokeilin sitä tänään eka kertaa kun näyttää semmoset värkit olevan kotisalin kiipeilyseinässä kiinni. Eri tarvinnu lisäpainoja pikkurilli/nimetön treenille, eikä tuo pinch ollu kovin kummonen.

riippuu paljon seinän kaltevuudesta, kuinka rankkaa se on. hörst ite suosittelee 45-50 astetta kaltevuudeksi. jos sä kiipeet 8a:ta(?), helppoahan se on :) . jos ne pinchit on liika kallellaan, se helpottaa. niiden pitäs olla lähes pystysuorassa. anyway, se seinän kaltevuus vaikuttaa eniten.

mun mielestä lisäpainoilla voi hankkia lisää voimaa sormiin erilaisen ärsykkeen kautta. hörstin systeemissä vaan on mun mielestä hieman vajavaisuuksia:
- joka sarja hamaan loppuun asti, eli tasanne ja ylikunto saattaa vaania.
- liikkuminen "nopeeta" redpoint-kiipeilyä, mikä toteutuu aika harvoin käytännössä. mä teen ite omalla seinällä myös sarjoja, joissa stoppaan jokaselle otteelle 3-10".
- liikkuminen tapahtuu pelkästään face front -tyylillä, eli ei palvele kiipeilytekniikkaa. tää ei aina kyl ole tarpeellistakaan, kun voimaa hankitaan.

mun mielestä ois hyvä yhdistää systeemi- ja HIT-treenit, että sais niistä kummastakin parhaat hyödyt. suurin osa treenistä tietenkin erilaista kiipeilyä mahdollisimman paljon, että saa kasvatettua sitä muuviarsenaalia ja tekniikkaa.

probleemien kiipeily lisäpainoilla saattaa huonontaa tekniikkaa, jos painopiste heittelee. pitäs ainakin olla joku tiukka painoliivi. mieluummin pienentää/huonontaa otteita ja pidentää niiden välejä. lukitukset on kans hyödyllisiä.

mokoma sanoi:
No saan #1 viis kertaa ja maves kutonen ehkä 140. Eli melko amatööri vielä.

Kiitoksia. Ilmoitelkaa muutkin vielä näitä. Jos noin nuori kaveri saa tehtyä #1:llä sarjaa, niin taidanpa jättää ne ykköstä pienivastuksisemmat trainerit yms. hankkimatta.

Guide - 28 kg
Sport - 37 kg
Trainer - 45 kg
Nro 1 - 65 kg
Nro 2 - 90 kg
Nro 3 - 125 kg
Nro 4 - 165 kg

Jarmo Nordberg sanoi:
Yleensä monet huippuvoimanostajat ja voimamieskilpailijat ovat ensiyrittämällä pystyneet sulkemaan no:2. Kolmosen on ensikerralla pystynyt sulkemaan vain USA:n Ken Brown. Yleisesti voidaan sanoa että n:o 2 sulkemista voidaan pitää hyvänä suorituksena, kolmosen sulkeminen tarkoittaa, että sinulla on maailman luokan puristusvoima ja nelonen on huippusaavutus.

Tuon perusteella #2 taitaa olla liian raskas harjoitteluun, eli ilmeisesti #1 olisi oikea valinta minulle.

Sekin kannattaa ottaa huomioon että mun puristimet ei vastaa enään ihan tota koska niil on ikävä tapa hieman löystyy.

No saan #1 viis kertaa ja maves kutonen ehkä 140. Eli melko amatööri vielä.

Mulla tulee mavet myötäotteella aikalailla samoilla painoilla, 150kg:n kanssa joutuu jo taistelemaan. Harkinnassa on ollut kunnon gripperit ja tässä onkin hyvää vertailukohtaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toi mun mave tulos on kyl risti otteella. :(

mokoma sanoi:
Sekin kannattaa ottaa huomioon että mun puristimet ei vastaa enään ihan tota koska niil on ikävä tapa hieman löystyy.

Juu. Kyllä nuo kilomäärät, joilla noiden vastusta kuvaillaan, kuulostavat hurjilta. #1 65 KG. Teen tuota köysi peukalonhangoissa tangon sormilla nostelua n. 30 kilolla kahdella kädellä! 65 kg yhdellä kädellä on siis noin nelinkertainen harjoitusvastuksena?

edit. Laita Mokoma kavereidesi tai muiden sitä puristinta kokeilleiden toistomääriä myös tähän, jos viitsit.

No ei välttämättä ihan vertailu kelposii ku on kumminkin sen verran erilainen liike?

Täytys laittaa ne eka kokeileen :D

mokoma sanoi:
Täytys laittaa ne eka kokeileen :D

Otat sen huomenna salille mukaan, kierrät jokaisen karjun luona ja kirjaat ylös mavesarjapainot ilman remmejä ja magnesiumia ja gripperin puristuksen toistomäärät. Sanot, että teet tieteellistä tutkimusta. Muista kynä korvan taakse ja tärkeä ilme. Parhaista otat kuvat ja sanot, että pääsevät Pakkotoistolle kunniagalleriaan....Kyllä, olen aivan tosissani...miksi epäilit? :)

Toivottavasti tätä viestiä ei katsota mainostamiseksi tai mainostamisen yllyttämiseksi, mutta ihan pakko kysyä että mistä noita grippereitä sais ostettua suomesta? :o Myydäänkö ihan urheilukaupoissa vai pitääkö tilata jostain erikoisliikkeestä?

Joo Sakeltahan niitä saa. Ite aattelin just hommata #2.

Sanokaas että kun tekee noita roikkumis treenejä niin kannattaako käyttää mangnesiumia? Jos käyttää niin voi ottaa ennemmän painoja mut onko siitä haittaa vai hyötyä. miten ite teette?

Onko mave nyt se että otetaan tangosta kiinni (kun se on maassa) ja nostetaan selkä suoraksi? vaiko mitä häh?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom