Ihme, että kukaan viitsii vääntää kirjoja ja vielä DVD:tä veitsiaiheesta, kun puolustautuminen veistä vastaan on kuulemma helppoa: "
Kun tuntee ja ymmärtää veitsen käyttöä, on sitä vastaan
helppo puolustautua."
Ylläoleva on kopioitu erään helsinkiläisen kamppailukoulun syksyn uutispdf:stä, pekiti tirsia kalia esittelevästä artikkelista. No mainos mikä mainos, mutta joku roti sentään... googlella taitaa löytyä.
Ihmetyttää nyt tämä asiantuntijuus-änkkäys, vai joko se aihe käsiteltiin loppuun?
Itsepuolustus sanana kuitenkin kattaa ketjun (pitäisi kattaa) kaiken aina ympäristön havainnoinnista mahdollisen väistämisen ja de-eskaloinnin kautta jopa aina mahdolliseen kuulusteluissa käyntiin, niin kuinka onnistunut asiantuntija on sitten puolestaan sellainen, kuka ei osaa näitä paria kolmea ensimmäistä porrasta, vaan joutuu näihin "satoihin" tilanteisiin?
Oli ehkä luonteeltaan sellainen retorinen kysymys... :thumbs:
Mun mielestä VKA puhuu näillä kaikilla kolmella dvd:llä järkeä. Luulisi, että ihmiset olisivat vain tyytyväisiä, kun heille näytetään ja kerrotaan, minkäsuuntaisesti se eläin reagoi oikeasti, mutta kun ei.
Asia näytään otettavan jotenkin henkilökohtaisesti arvosteluna henkilön harrastamaa lajia ja tätä kautta ilmeisesti arvosteluna henkilön järkevyyttä kohtaan? Sitten kun itse asiasta ei kuitenkaan löydy oikein mitään kommentoitavaa, keskitytään näihin työkalu/tekniikka -määrittelyihin ja kokemusänkkäyksiin ja floodataan aihe näiden alle. Mitä väliä näillä on itse asian kannalta?
Hei, katsokaa nyt edes ensin mitä paketista löytyy. Tämän jälkeen osaatte myös arvostella paljon nasevammin - ei tarvitse pelkkään kirjan kansikuvaan keskittyä.
Meikäläinenkin on muuten insinööri enkä osaa hitsata, silti mä pystyn suunnittelemaan teräsrakenteita, jos jotain analogiaa itselleni hahmottelen tuosta mihin tarvitsee tätä tappelua kokemuksen kartuttamiseen. Jees, ja skepsiksen jäsenlehti tulee myös.
Kiitoksia, VKA. Olen tilannut sulta noi kaikki kolme settiä ja yrittänyt ajatuksella katsoa. Yhden baari-illan hinnalla kun saa kolmen levyn asiallisen paketin niin ei voi kuin olla tyytyväinen. :kippis1: