Punttitreeni + treenijaotus kuntonyrkkeilijälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja prettyb
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voi olla, että täältä jo kyseiseen otsikkoon viitaten jotain jo löytyy, mutta olen laiska etsimään. :)

Eli muutaman vuoden olen kulkenut salilla ja nyt innostuin pari kuukautta sitten kuntonyrkkeilystä. En kuitenkaan halua punttia jättää pois ja siksipä kysymykseni on, että minkälaisella jaotuksella ja minkälaiset treenit sitten sopisi punttihommiin nyrkkeilyn lisäksi? Mun tavoitteena ei ole kasvaa järkäleeksi vaan haluaisin tiukan raadon sikäli kun se enää 32-vuotiaana onnistuu. Käyn 3 kertaa viikossa nyrkkeilemässä, yleensä ti, to ja la TAI su. Eli minä päivinä punttia, 1-, 2, vai 3-jakoinen ohjelma yms? Vinkkejä kokeneemmilta kaivattaisiin. Kaikki info on tervetullutta.

Voimapainotteinen ohjelma tukisi parhaiten nyrkkeilyä. Suosittelisin aluksi, vaikka tuota starting strenghtiä. (ohjelman löydät tuolta aloittelijoiden osiosta) Punttia, vaikka se kolme kertaa viikkoon, mikä tuossa ohjelmassakin on tarkoituksena.

Mites lepopäivät? Jos käy 3 kertaa nyrkkeileen ja 3 kertaa puntilla, niin jää tasan yks lepopäivä ellei sitten joku päivä käy sekä nyrkkeileen että puntilla? Onkohan siitä mitään hyötyä tehdä molemmat samana päivänä? Ellei jopa haittaa?!:wtf:

Nytkun alotin taas salilla käymisen niin menee mullakin nyrkkeily ja puntti päällekkäin yhtenä päivänä. Eipä oo tuntunu haittaavan, kun käy puntilla eka.

Itse harrastan potkunyrkkeilyä ja ohjelma näyttää tältä:

MA
Aamu: Koti-varjo
Ilta: Potkistreenit

TI
Ilta: Kuntosali

KE
Lepo

TO
Aamu: Veitsi- ja ip-tekniikat
Ilta: Potkistreenit

PE
Ilta: Kuntosali

LA
Lepo

SU
Aamu: ½-2h varjoa + Potkis + kuntosalitreenin saliosuudet
Ilta: Kuntosalitreenin lisäosiot

Kuntosaliohjelmaan kuuluu seuraavanlainen treeni, joka kerta sama treeni siis, ainoastaan joka toinen kerta hieman pitempiä sarjoja joka toinen lyhyempiä.

Jalkaprässi 2 sarjaa
Leuaveto / Ylätalja 2 sarjaa
Penkki / Etunojapunnerrus 2 sarjaa
Vatsalaite 2 sarjaa
Selänojennuspenkki 2 sarjaa
Hyppynaru 15min
Tasapainolauta 15min
Harjoituskumi 15min
Venyttely 15min

Yhteensä tohon saliosuuteen menee jotain ½h. Kuntosalitreeni kestää 1½h. Eli treeniä tulee se 17-20h viikossa, joka on aikas paljon kun yhtä lajia tällä hetkellä vaan harrastelen. Tai no onhan tuossa yksi treeni tota veitsi ja ip-tekniikkaa, joihin olen kerännyt materiaalin aikaisemmista lajeista ja seminaareista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom