Punttitreeni taistelulajin rinnalla.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees eli harrastan korealaista taistelulajia, joka sisältää potkuja, lyöntejä, lukkoja, heittoja yms.

Saliharjoittelulla olisi tarkotus lisätä lihasten voimaa sekä kestävyyttä ja samalla parantaa notkeutta pidemmällä aikavälillä. Aikaa salitreenaamiseen jää noin 2-3 kertaa viikossa ja muina päivinä on oltava treenikunnossa päälajiani varten.

Tarvitsisinkin ohjelman jolla saa voimaa ja kestävyyttä yläruumiiseen. Jalat hoituu aika hyvin lajiharjoittelun puolella mutta eipä kai niissäkään pieni lisävoima haittaa tee.

Onko ravintolisien tai palautusjuomien käyttö suositeltavaa jos ruokana on lähes aina sitä perinteistä "kotiruokaa" eli hernekeitosta lihamakaronilaatikkoon?

Venyttelypuoli kyllä luistaa salitreenien yhteydessä, joten se ei sinänsä aiheuta ongelmaa notkeuden parantamiseksi, mutta onko jotain liikkeitä jota tulisi välttää jos haluaa pitää jalat ja lantion "auki" eli mahdollisimman rentona välipäivinä?
Olen huomannut että säkkiä hakkaamalla saa hyvin lämmön päälle ja saa lihasjännitystä poistettua käsistä myös liikesarjojen välillä. Onko kellään kokemuksia tai mielipiteitä säkin hakkaamisen mielekkyydestä treenin aikana?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Kannattaa aloittaa jollakin vaikka pyörällä tuo lammittely ja käsiä venyttävällä venyttelyllä ennen säkkiä. Koska lihakset eivät ole lämmenneet ennen lyöntejä. Se saattaa reväyttää käden lihaksia.

Palautus juomia kannattaa ottaa ainakin airoobisen jälkeen, eli kun on kyseessä kamppailulaji, niin sen jälkeen. Muuten sali treenin jälkeen protskua.

Jalka treenin jälkeen muista venytellä lonkkia ja muuten jalkojasi. Kankeus hiipii nopeasti jalkoihin. Ja tietysti kannattaa muistaa kanssa käsien venyttely.

Sitten se tärkein osuus muista lepo! Itellä ei hirveesti jää aina aikaa levolle, kun treenejä tulee kuudelle päivälle parhaimmillaan. Eli kannattaa ajoittaa treenit, niin että levolle jää aikaa. Aika hyvä suhde on 2-3 päivää treeniä ja lepo päivä.

Muista, että maltti on valttia :cool:

Mites semmonen asia kun tykkään tehdä useampaa laitetta samaan aikaan (tietenkin päästämällä muut tekemään välissä jos haluavat). Mielummin treenaan vaikka jotain muuta paikkaa kun istun useamman minuutin huilmaassa että voi taas tehdä uuden sarjan.

Esim. jos tekee hauiskääntöjä sarjan --> tekee vatsalihaksia niin monta kuin jaksaa --> hauiskääntöjä --> jalan ojentajia --> hauiskääntöjä --> vatsaa kierrolla jne. jne. mutta kuitenkin niin että kaikkia paikkoja tulee tehtyä lopulta tarpeeksi.

Onko tästä jotain fysiologista (onkohan tämä nyt oikea termi?) haittaa jos pitää ns. tahtia yllä eikä idlaile jatkuvasti? Toki sitten otetaan happea jos alkaa happi loppua.
Useimmat ihmiset joiden harjoittelua olen salilla nähnyt tekevät usein saman liikkeen kaikki sarjat kerralla ja siirtyvät vasta sitten toiseen.

ps. Pahoittelen jos en tiedä liikkeiden "oikeita" nimiä, aloittelija kun olen.

Älä jäykisty

Mun mielestä parhaat liikkeet tst-lajiharrastajalle ovat:

Etunojapunnerrus (kapealla ja leveällä käsien asennolla)
Punnerrus käsillä seisonnassa seinää vasten (olkapäät)
ns. pomput = kyykkyyn ja sieltä pomppaat ilmaan 2x50
Leuanveto normaali + leveällä niskan taakse.
Painijoiden ns. niskajumppa.
Vatsat selkä ym. monia hyviä liikkeitä.

siis pääsääntöisesti omalla painolla 2-3x max tai 3x 30s

Hei, älä suotta syrji jalkoja.. Väännä vanhaa kunnon kyykkyä ja sen jälkeen voit potkia ukot seinille, ku jaloissa on forcea. Samoin lyönnit lähtee jaloista.. KYYKKÄÄMÄÄN!:D

Tuotanoin...mitä nuo painijoiden niskajumpat on? Itsekin harrastan aika liikunnallista kamppailulajia (taido) ja tekis mieli tietää muitakin temppuja joilla kotikonstein pääsee rautaiseen kuntoon. Suuria lihaksia en kaipaa, koska ne on yleensä vaan tiellä mutta räjähtävää voimaa tarvisin. Antakaas hieman tarkempia neuvoja että voidaan alkaa reenaan...:)

En minä jalkoja "syrji" mutta ne tulee keskimäärin reenatummaksi normaali lajiharjoituksissa kun kädet (eli jalat on kipeinä reenien jälkeen).

Originally posted by Laiffah
En minä jalkoja "syrji" mutta ne tulee keskimäärin reenatummaksi normaali lajiharjoituksissa kun kädet (eli jalat on kipeinä reenien jälkeen).

Jalat on kipeinä myös pitkän lenkin jälkeen, mutta pitkä lenkki ei paljoa nosta voimatasoa. Kamppailulajeissa on paljolti paljon toistoja, ja paikat menee maitohapoille eli kipeiksi. Mutta edelleenkin suosittelen lämpimästi jalkojen voiman lisäystä, vaikkapa kyykkäämällä. Ja vielä kun muistaa pitää oman lajin tekniikan ja muistaa venytellä niin voima+tekniikka = tulee lot's of damage to the other cuys..

Wanger, selin makuulle, siitä pään varassa käsillä tukien siltaan ja siitä pyörit ympäri.

Tysonin Mike teki sellasta että seisoi päällään ja kallisteli sitä puolelta toiselle. Mut on sillä niskaakin.:kippis1:

Wanger, selin makuulle, siitä pään varassa käsillä tukien siltaan ja siitä pyörit ympäri.

Joo tota mekin treenataan välillä. Ongelma on vaan se, että se on aika raskas niska nikamille :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun mielestä oman kehon painolla treenaus voi olla jopa parempi kamppailulajien harrastajille kuin puntit. saa kestävyyttä ja räjähtävyyttä.. ja voimaakin jos tekee oikeita liikkeitä. toki punteillakin voi tehdä.. sanon vaan, että aika harva edes tajuaa miten monipuolisesti omalla painollaan voi treenata! ja treenin voi suorittaa kotonaan.

liikkeitä
ylävartalolle:

-punnerrukset; kädet eri leveyksillä, korkeuksilla, taputuksella, kokovartalopompulla, ranskalainen lattialla, hävittäjät jne..

-yhdenkäden punnerrus

-pystypunnerrus

-vatsat ja selänojennus

-leuanveto, leuanveto jalat maassa, kädet eri leveyksillä, yhdellä kädellä(?) jne..

-niskasillat

jaloille:

-kyykyt, yhdenjalan..

-jännehypyt

-vaihtoloikat

-pohjenousut

-takareisi koukistus-kumarrus (kaveri pitää nilkoista kiinni)...mikä tän nimi olikaan?

nää tuli ekana mieleen. varmasti on lisääkin oivia omapaino liikkeitä. voi tehdä vaikka kuntopiiri tyylisesti pari kertaa viikossa, taikka sitten joka päivä sarjat eri liikettä.

gnut oot aivan oikeessa. Samassa seurassa missä mä käyn, niin ei kovin moni punttaakkaan. Yleensä se hidastaa ja kangistaa. Mut mulla on taas se, että oon treenannu jo punteilla varmaan viis tai kuus vuotta, niin ei osaa lopettaa.

Salilla ei varmaan kannata mitään lihaskestävyyttä hakea, se kestävyys tulee lajitreeneissä ja sitten noita kehopainolla tehtävillä liikkeillä.

Salilla kannattaa treenata räjähtävyyttä ja maksimivoimaa, eli rinnallevetoja, kyykkyjä ja maastavetoa 1-5 toiston sarjoja.

En tiedä miten puntti vaikuttaa potku/pystylajeihin, mutta ainakin noissa mattolajeissa voima antaa aika paljon tekniikkaa anteeksi.

Jos saan erään linkin laittaa?

Kannattanee kysellä täältä sellaiselta herralta kuin Kari Aittomäki.
Sivuilla oli ainakin aikoinaan järkevää keskustelua aiheesta. En tiedä mikä on palstan taso nykyään...

www.protestnet.net/nhb

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom