Punttireeni -ohjelma uusiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oulu-20
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Olen Oulusta 20 vuotias mimmi ja olen lähdössä heinäkuussa suorittamaan vapaaehtoista asepalvelusta.
Olen käynyt lokakuusta asti säännöllisesti 3-4 krt viikossa salilla. Siinä ajassa olen kahdesti vaihtanu reeniohljemaa jonka tekee yksi työntekijä salilla.

Aloittelijoille ne ohjelmat on ihan jees, mutta musta tuntuu, että mä en ole saavuttanut mitään niillä ohjelmilla reenatessa. Rautaa nousee jonkuverran enemmän kun aloittaessa, mutta eipä suurempaa edistystä oo näkyny. Painoki on pysyny ihan samassa eikä ole heilahdellu mihkään suuntaan, vaikka oon nyt viimeohjelman mukaan tehny 2 krt viikossa aeroppisen treeniin ja 2krt punttireenin. Ja siinäki reenissä teen pitkiä sarjoja ja kevyehköillä painoilla.

NIin kysyisin, tässä et, josko joku ystävällinen, jolla ois tosi hyvä reeniohljema tiedossä niin vois läjäyttää mulle tähän, niin mä voisin sit muokkailla sitä itelle sopivaksi. Olen 55/161. Ja tarkotus ois saada lihasmassa lisää etenki yläkroppaan ja sit tietenki pitäs kestävyyttä saada reenattua, että jaksaa marssia ja hiihtää. No sitä mä olenki eniten harjottanu, ja lihasreeni on jääny vähemmälle.
Siinä ois vähän alkua niin että jos löytyis joku ystävällinen sielu ja opastais mua. Sais vähän haastetta ja makua tähän reenaamiseen, kun alkaa noilla ohjelmilla tuntua reenaaminenki jo turhanpäiväseltä ja tylsältä.

Yo. viestini voipi ylläpito poistaa, muokkasin niin hitaasti vastaukseni :nolo:

Asiaan...

Kerroit käyväsi kaksi kertaa viikossa salilla. Minkälaisella ohjelmalla treenaat tällä hetkellä, ja miten hyvin treeni menee perille? Tarkoitan sitä että oletko joka kerran jälkeen hiestä märkänä vai olisiko voimia vaikka vetää toinen samanlainen setti läpi? Jos jälkimmäinen niin olisi syytä aloittaa panostamaan siihen saliin tosissaan ja suorittaa sarjat tosissaan läpi.

Tässä kuitenkin hyviä ohjelmia punttimimmi-osiolta.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5191&highlight=treeniohjelma

Toisekseen, luulisin että suurin ongelma kehityksessäsi on se, ettet syö tarpeeksi. Ravinto ja lepo on tärkein osa kehittymistäsi, treeni antaa vain ärsykkeen lihaskasvulle. Ilman kunnon ravintoa on turha kuvitellakaan kasvavansa. täältä lisää tietoa ravinnon tärkeydestä.

Ensi alkuun voisit laittaa päivän ruokailusi tänne kaikkien nähtäväksi, niin katsotaan mitä sille voisi tehdä. Veikkaan ettei se sisällä juurikaan proteiinia, joka on kaikista tärkein lihasmassan kasvattamisen kannalta.
Sen lisäksi voisit laittaa esille ohjelman, jonka olet päättänyt ottaa käyttöön, niin palstapoliisit antaa vinkkejä muokkaukseen.

Ei muuta kuin tsemppiä treeniin!

PS. Kannattaa käyttää hakua, saat vaivattomasti tietoa pienellä vaivannäöllä.

ohjelma

Olen tässä itse muokannut reeniohjelmaan entisestä ohjelmasta.
Tässä ois jotain suuntaa, onko paha?

1.pv Jalat 3x10

Kyykky
Prässi
Reidenkoukistajat
Reidenojentajat
Pohjeprässi (2x15) + vatsat

2.pv Rinta, hartia/olkapäät, ja ojentajat

Penkki
Talja (rintalihakset)
Vipunosto sivulle seisten käsipainoilla
Vipunosto eteen käsipainoilla
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla
Dippi (en tosin saa kun yhden :)

3.pv Selkä ja hauis

Maastaveto
Ylätalja niskan taakse
Alatalja/soutu
Hauiskääntö tangolla
Keskitetty hauiskääntö käsipainoilla

Onko tossä järkee? Tuo jalkapäivä on mahtava ja oon kokeillu sen. Painotki on tiedossa, mutta nuo kaks muuta päivää oon vasta suunnitellu paperilla enkä oo vielä miettiny kertoimia. Mitkä ois hyviä?'

Kiitti vinkeistä!

Eräs kaveri sano että parempi vaihtaa hauiksen ja ojentajan paikkaa koska kun tekee selkää niin siinä rasittuu hauiksetki joten selän jälkeen ei välttis jaksaa kunnolla haukkareita. Eli Rinta/Olkapäät/hauis ja tokapäivä selkä/ojentaja.

Mitä kertoimia suosittelette noille kahdelle päivälle?

Jalkapäivän teen toistaiseksi 3x10

En halua mitään hirveen näkyviä lihaksia vaan kestävät ja vahvat :)

Minä suosittelisin tekemään perusliikkeet (jalkakyykky, maastaveto ja penkki) toistoalueella 6-8 - tai jopa kuukauden ajan voimanostotyyppistä treeniä noille liikkeille. Voimasta ei varmaan olisi haittaa intin kuntotesteissä eikä muutenkaan.

Lisäksi 2. päivältä ottaisin viparit pois ja tekisin niiden sijaan pystypunnerruksia ja pystysoutuja. Samoin tuon pushdownin (ojentajapunnerrus taljalla) voisi tehdä ennen käsipainoranskalaisia.

Konna sanoi:
Minä suosittelisin tekemään perusliikkeet (jalkakyykky, maastaveto ja penkki) toistoalueella 6-8 - tai jopa kuukauden ajan voimanostotyyppistä treeniä noille liikkeille. Voimasta ei varmaan olisi haittaa intin kuntotesteissä eikä muutenkaan.

Erittäin hyvä ehdotus, kannatan! :thumbs: No, teit sitten ketjun aloittaja niin tai näin, niin joka tapauksessa suosittelen heivaamaan ne "pitkät sarjat ja kevyehköt painot" huitsin kuikkaan, naiselle kun ei "hirveen näkyviä lihaksia" tosiaankaan kovin helpolla kasva. Ja "kestävien ja vahvojen" lihasten eteen saa tehdä ihan kunnolla töitä ja kunnon painoilla...

Suosittelen myös, että laitat pikimmiten ruokailusi kuntoon, jos haluat niitä tuloksiakin punttailullasi saavuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom