Punttimimmien ruokavaliot - energiantarve

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nml
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
jotta tajuaakin sen olevan täysin epänormaalia ja sairaalloista.

Noh noh, vähän nyt jo oiotaan mutkia/ heitellään turhan tiukkoja mielipiteitä. Se, että ruoka menee vaa'an kautta ja tiedossa on kalorimäärät, ei ole itsessään vielä epänormaalia/ sairasta. Mutta siinä, jos hommasta muodostuu elämän keskeinen, muuta tekemistä rajoittava sisältö, tahi asia joka tuottaa stressiä ja ahdistusta, on jo siellä puolella, jossa pitäisi hälyt lyödä päälle, itsellä tai lähipiirille.

Silloin, kun on tuoreena taustalla syömishäiriö, en silti missään nimessä suosittelisi minkään tason kalorintarkkailua, muuten kuin siltä kantilta, että ruokaa tulee tarpeeksi. Ja sen seuraamiseen riittää pelkkä henkilövaaka kerran viikossa tai parissa. Ei yhtään sen enempää.

Yhtälailla kuin alkoholistille usein ainoa vaihtoehto on täysraittius, niin sama se on tässäkin. Ei edes vähän silloin tällöin. Riskit uudelleen ratkeamiseen on suuret. Minulla on syömishäiriötausta myös, mutta siitä on yli 20 vuotta. Siltikin, mietin hyvin pitkään ja tarkkaan sen, ennenkuin tein ensimmäisen dieettini kaloreita laskien. Pari vuotta oireista on ihan liian lyhyt aika. 20 vuotta on jo ilmeisen tarpeeksi :)

Hei muuten se tuli vielä mieleen, että vaikka asiantuntijan kanssa on sovittu mikä on hyvä normaalipaino, niin muista sitten lisätä siihen lihaskehittymisen myötä tuleva massa. Ei se ole ikuisesti täsmällinen tavoitepaino. Itsekin vain mainitsin että älä huoli, huomaat jos paino nousee liikaa, tarkoittaen että turha pelätä lihomista. Mutta painon nouseminen voi olla myös positiivista! Se on siisti tunne kun huomaa voimien kasvavan, kehonpainon nousevan ja salaa itserakkaasti voi huomata että jalat on lihaksikkaat ja selkä leviää.

Kyllä minä voin sen turhamaisuuteni myöntää, että vaikka nostetut kilot minua eniten kiinnostavat, on myös treenin myötä kasvava oma paino aika jees. Tällä hetkellä jos kilpailisin, mahtuisin painoluokkaani noin vain, ja on se vähän niin että parempi painoluokkaurheilussa olla noppa nappa ylärajalla jotta saa kaiken hyödyn irti. Alipainoisena sarjaansa antaa vaan tasoitusta muille. Plus että pari kiloa painavampana olin vahvempi ja pääsin kuitenkin aina sarjaan, ja olisin päässyt ilman energiamäärien jatkuvaa laskemistakin. Jälkikäteen vasta huomaan käyttäneeni energiaani ihan typerään neuroottisuuteen. Silloin se pilkunviilaus tuntui niin tärkeältä. Helpommallakin pääsee.

Itse koen päässeeni tämän harrastuksen myötä niistä viimeisistäkin kriiseistä yli. Eli vaa'an pelosta; enää se ei ole mörkö vaan vain väline seurata aika-ajoin sitä, mitä painan. Läskiä en pelkää enää, tietyllä tavalla läskiallergikko tulen toki olemaan jatkossakin. Minulla ei ole olemassa yhtään 'kiellettyä' ruokaa, saati koskaan morkkista herkuttelusta. Syön mitä syön ja jos alkaa näyttämään peilissä siltä, että vähemmänkin voisi, teen pienen korjausliikkeen ja sama toisinpäin, eli josko sieltä kuvastuu liian ruipelo.

Ehkä kaikkein hienointa on se, että niin kauan kuin muistan, olen ollut väärän kokoinen omasta mielestäni. Ja läski, painoin sitten 50 tai 60 kiloa. Nyt painan 65 enkä ole yhtään läski, vaan juuri sopiva. Toki mulla 'kehityskohteita' on, mutta se ei tarkoita, etten olisi nykyisellään tyytyväinen. Mutta kun päälaji nyt sattuu olemaan bodaus, niin lajiin kuuluu se, että fysiikkaa muokataan.

ehkä tuo oli turhan kärkkäästi juu sanottu,mutta tarkotus olikin että pointti tulee selväksi :D ja juurikin ku syömishäiriö kyseessä niin mun mielestä sillon kaikki laskelmoinnit ei oo tervettä.

kurjaa että ravitsemusterapia loppui jo,mutta uskoisin että sinnekin varmasti pääsee uudelleen jos kertoo tästä asiasta lääkärille :) syömishäiriöisen mielestä moinen ruuan vahtaaminen voi olla täysin tervettä ja oikea tapa mutta usein se vaatii pienen ulkopuolisen ihmisen näkökulman,jotta tajuaakin sen olevan täysin epänormaalia ja sairaalloista. tsemppiä, tuostakin voi toipua vaikka se välillä vaikea tie olisikin :)

pitää alkaa kysellä asiaa. oon samaa mieltä,nse on niin subjektiivista ylipäätään paljonko on paljon esim ruokaa. Kiitos paljon! kyllä tästä vielä noustaan toivon mukaan joku päivä :)

Hei muuten se tuli vielä mieleen, että vaikka asiantuntijan kanssa on sovittu mikä on hyvä normaalipaino, niin muista sitten lisätä siihen lihaskehittymisen myötä tuleva massa. Ei se ole ikuisesti täsmällinen tavoitepaino. Itsekin vain mainitsin että älä huoli, huomaat jos paino nousee liikaa, tarkoittaen että turha pelätä lihomista. Mutta painon nouseminen voi olla myös positiivista! Se on siisti tunne kun huomaa voimien kasvavan, kehonpainon nousevan ja salaa itserakkaasti voi huomata että jalat on lihaksikkaat ja selkä leviää.

Kyllä minä voin sen turhamaisuuteni myöntää, että vaikka nostetut kilot minua eniten kiinnostavat, on myös treenin myötä kasvava oma paino aika jees. Tällä hetkellä jos kilpailisin, mahtuisin painoluokkaani noin vain, ja on se vähän niin että parempi painoluokkaurheilussa olla noppa nappa ylärajalla jotta saa kaiken hyödyn irti. Alipainoisena sarjaansa antaa vaan tasoitusta muille. Plus että pari kiloa painavampana olin vahvempi ja pääsin kuitenkin aina sarjaan, ja olisin päässyt ilman energiamäärien jatkuvaa laskemistakin. Jälkikäteen vasta huomaan käyttäneeni energiaani ihan typerään neuroottisuuteen. Silloin se pilkunviilaus tuntui niin tärkeältä. Helpommallakin pääsee.

kiitos kannustuksesta! Lihas painaa enemmän kuin läski niinhän se menee, vielä kun saa sen juntattua omaan päähänsä tai vaikka olla kokonaan tietämättä paljonko sitä painaa :D Kiitos teille paljon avusta! Nää viestit antaa hirveesti motivaatiota muuttaa tapojaan ja pakkomielteitä ruuan suhteen!

Nyt tarttis ruokaan liittyviä apuja kokille/ravintolatyöntekijälle. Töissä kun on koko päivän tekemisissä ruoan kanssa ja maistelee, sitä ei enää huvita kotona tehdä saatika että se maistuisi.

Syönkö siis tällä hetkellä ihan liian vähän tai liian yksipuolisesti?

Ap: (yleensä klo n. 5.30)
Kaurapuuro veteen (1dl hiutale ja leseitä joukkoon)
1 rkl pellavansiemenöljy
0,5dl hera/soijaproteiinijauhe
2 rkl pellavansiemenrouhe
marjoja
kahvia, vettä, d-vitamiini

Välipala: Omena ja maistelua töissä/smoothie (jos jaksaa tehdä)/muutama pähkinä)

Lounas: Uunijuureksia, pari kananmunaa ja hummusta/kasvissosekeittoa ja raejuustoa
(ruokatauko ei ole pitkä, joten jotain nopeaa/helppoa/mahd terveellistä syötävää)
Vettä päivän mittaan 1l-1,5l

Kotona: 1 prk rahkaa
pähkinöitä
banaani
marjoja
kahvia

Iltapala: Kuten aamupala tai 2 ruisleipää kananmunalla tms.

Viikossa 2 salitreeniä ja 3 juoksu/kävely-lenkkiä.

Olen 50v / 163 cm / 71KG ja salilla 3 x viikko + juoksu/kävely 3 x viikko. Painon pudotus menossa :) Paino junnaa nyt paikallaan ja kävinkin miettimään, onko kalorit liian alhaalla.
Mulla tosiaan hiilarit tosi alhaalla. Alla mun ruokavalio tällä hetkellä:
Aamu:
2 palaa ruisleipää
1rkl öljy
25g kalkkuna
1 kananmuna
250g rahka+ marjoja

Lounas+ päivällinen
120g liha/kana/kala
10g riisi
vihreetä salaattia

Välipala
25g protskujuomaa

Illallinen muuten sama kuin lounas ja päivällinen + 20g riisiä

Iltapala
3 kananmunaa

Vettä 3LTR päivässä

Kaipailen vinkkejä, aloittelia kun olen.

Olen 50v / 163 cm / 71KG ja salilla 3 x viikko + juoksu/kävely 3 x viikko. Painon pudotus menossa :) Paino junnaa nyt paikallaan ja kävinkin miettimään, onko kalorit liian alhaalla.
Mulla tosiaan hiilarit tosi alhaalla. Alla mun ruokavalio tällä hetkellä:
Aamu:
2 palaa ruisleipää
1rkl öljy
25g kalkkuna
1 kananmuna
250g rahka+ marjoja

Lounas+ päivällinen
120g liha/kana/kala
10g riisi
vihreetä salaattia

Välipala
25g protskujuomaa

Illallinen muuten sama kuin lounas ja päivällinen + 20g riisiä

Iltapala
3 kananmunaa

Vettä 3LTR päivässä

Kaipailen vinkkejä, aloittelia kun olen.

rasvaa aivan liian vähän. 10g riisiä,oletko tosissas? :D saanko kysyä miks hh vähillä? lisää nyt rasvoja niin et saan n.1g per painokilo, proteiinia n.1.5g/painokilo ja hiilaria rutkasti lisää. tuollasella saa aineenvaihdunnan kyllä sekasin ku ruoka pääsääntösesti pelkkää protskua. ja lisää hyvä ihminen vihanneksia aivan vapaasti,ei mitäön salaatinlehtiä! vihanneksia saa syödä aika reippaasti ja moni ei niitä edes laske mukaan.

rasvaa aivan liian vähän. 10g riisiä,oletko tosissas? :D saanko kysyä miks hh vähillä? lisää nyt rasvoja niin et saan n.1g per painokilo, proteiinia n.1.5g/painokilo ja hiilaria rutkasti lisää. tuollasella saa aineenvaihdunnan kyllä sekasin ku ruoka pääsääntösesti pelkkää protskua. ja lisää hyvä ihminen vihanneksia aivan vapaasti,ei mitäön salaatinlehtiä! vihanneksia saa syödä aika reippaasti ja moni ei niitä edes laske mukaan.

Kiitti:) Ruokavalion olen siis saanut itselleni vähä HH:na pointtina, että paino laskee. Nyt totaalisti junnaa paikallaan.
Eli, koska olen aloittelija, niin kysynkin nyt, jos protskua 1,5g / painokilo niin 1,5gx71=106,5g?
Rasva 1gx71kg = 71g mites hiilari? Protskua tulee siis ton laskelman mukaan vähemmän / ruoka kuin tossa saadussa ruokavaliossa oli protskua.
Miten mä hiilarin osaan laskea itselleni niin, että saan painoa vielä n 6kg putoamaan?
Oletan, että määrät on kuivapainoja sinunkin ohjeessa?

Kiitti:) Ruokavalion olen siis saanut itselleni vähä HH:na pointtina, että paino laskee. Nyt totaalisti junnaa paikallaan.
Eli, koska olen aloittelija, niin kysynkin nyt, jos protskua 1,5g / painokilo niin 1,5gx71=106,5g?
Rasva 1gx71kg = 71g mites hiilari? Protskua tulee siis ton laskelman mukaan vähemmän / ruoka kuin tossa saadussa ruokavaliossa oli protskua.
Miten mä hiilarin osaan laskea itselleni niin, että saan painoa vielä n 6kg putoamaan?
Oletan, että määrät on kuivapainoja sinunkin ohjeessa?

mistä sait tuon ruokavalion? juu kuivapainoja on :) hh ja proteiinigrammassa on 4kcal eli noista proteiineista tulis pyöristettynä 430kcal, rasvagrammassa on 9kcal eli 639kcal eli yht 1069kcal ja loput voiki ottaa hiilareista eli jos söisit hh 250g niin se tekisi 1000kcal. toki vähähh paino varmasti tippuu nopeasti mutta sen jälkeen myös usein nousee aika haipakkaa jos syökin enemmän hiilareita mitä kroppa on tottunu :) tohon kalorimäärään vaikuttaa toki yleinen aktiivisuus,istumatyöläinen ei tarvii yhtä paljoa sapuskaa kun fyysistä työtä tekevä. jos et kuitenkaan halua lisätä noin paljoa hh niin kannattaa sitten lisätä rasvaa,koska et voi olla syömättä molempia :) toivottavasti valotti vähän!

Kiitos Minnihiiri:)
Mä sain ton salilta jossa käyn.
Eli siis joutuu nyt vääntää mulle rautalangasta...teen istumatyötä, joten otanko nyt käyttöön päivässä hiilarit 250g, protskua 430 kcl eli n 107g / ruoka ja rasvaa 71g jos oikein laskin :) Koska teen istumatyötä, kulutus päivällä olematon, niin kannattaako hiilaria sitten vähentää tosta 250g ja lisätä rasvaa? Mä en siis tajua miten te näitä laskette :rolleyes:
Mulla ei siis paino tipu nyt mihinkään, junnaa ikävästi paikallaan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
äkkiseltään katottuna toi ruokavalio on aika köykänen niin voi olla että alat menee säästöliekille. noi grammamäärät ei oo kiveen hakattuja mutta suuntaa antavia :) mä koittaisin sinuna tolla,saisit about 2100kcal ja katsoisin alkaako paino laskemaan. hiilaria tarvii myös treeneistä palautumiseen ja jaksamiseen :) toisille sopii vähähiilarinen ja toisille enempihiilarinen, kokeilemalla löytyy kumpi sopii omalle kropalle. vähillä hiilareilla voi alkaa tossu painamaan ja väsyttämään jolloin motivaatiokin saattaa kärsiä. esim välipalalle laittasin vaik hedelmän ja pähkinöitä tms.

Kiitos Minnihiiri:)
Mä sain ton salilta jossa käyn.
Eli siis joutuu nyt vääntää mulle rautalangasta...teen istumatyötä, joten otanko nyt käyttöön päivässä hiilarit 250g, protskua 430 kcl eli n 107g / ruoka ja rasvaa 71g jos oikein laskin :) Koska teen istumatyötä, kulutus päivällä olematon, niin kannattaako hiilaria sitten vähentää tosta 250g ja lisätä rasvaa? Mä en siis tajua miten te näitä laskette :rolleyes:
Mulla ei siis paino tipu nyt mihinkään, junnaa ikävästi paikallaan.

Keskimäärin ihmisen (naisen) koomakulutus, eli siis kalorimäärä, joka tarvitaan pelkästään vitaalien elintoimintojen ylläpitämiseen, on välillä 1100-1400. Enemmän lihasmassaa omaavalla tämä voi olla korkeampikin. Mutta siis juuri tuosta syystä on mm. olemassa se suositus, ettei kaloreissa mentäisi dieetilläkään koskaan alle 1500, riskinä kun on säästöliekin ohessa paljon muutakin.

Hiilareita kannattaa ajoittaa treenin ympärille. Näin ne menevät suorempaan suoraan hyötykäyttöön, eli ennen treeniä treenissä jaksamiseen ja treenin jälkeen treenistä palautumiseen. Treenin jälkeen, viimeistään pari tuntia, mutta mielummin jo ennen olisi hyvä saada myös se yksi proteiiniannos n.30-40 g lihaskasvun tarpeisiin.

En tiedä, meinasitko tuolla 'päivät vaan istun' että sen takia söisit juuri silloin vielä kevyemmin? Sehän siis kun on kokonaiskulutus, mikä ratkaisee. Ja itseasiassa salilla treenissä annetaan vain lihaksille kasvuärsyke, se on se seuraava päivä ja sitä seuraava kun se varsinainen 'kehitys' tapahtuu, ja tuon takia esim. itsellä dieetillä miinustellessa miinustellessa määrä ei ole suinkaan vakio, vaan kovemmat miinukset vain treenipäivinä. Lepopäivänä usein +-0 jopa.

Toimistossa istuminen ei toki paljon kaloreita kuluta, mutta kuluttaa sekin, jopa 100 kcal tunnissa. Eli koomakulutus + duuni, monella jo sen 2000 kcal. Ja josta päästään naisten helmasyntiin; kitkutellaan jossain älyttömän alhaisilla kaloreilla, sen päälle spinningit ja muut jumpat ja paha olo eikä paino laske; ihmekös tuo kun kropalle tulee koko ajan signaalia että ollaan jo äärirajoilla ja siitä vararavinnosta täytyy pitää kiinni.

Rasvan määrää ei ole pakko tuupata sinne ihan 1g per painokilo, jos se vaikeaa on. Monet menevät periaatteella 1 g per tavoitepainokilo. Mutta ei siitä sitten alemmas. Kun nyt nyt lisäät hiilareita, älä pelästy jos paino ensin nousee. Hiilarit kun sitovat myös nestettä. Anna kulua pari viikkoa ja jos ei sittenkään tilanne tasoitu, sitten vasta mahd. tarkistus hiilarien määrään. Ja tähän pimeään vuodenaikaan, niin niitä hiilareita reippaasti kaikesta vegestä, marjoista jne. Ennen treeniä sitten vaikka banaani ja puuroa esim.

Tässä mun ruokavaliossa oli varmaan ns ketoosi tavoite?? Ehkä.
Tossu painaa ja jalkapäivänä oon huomannut, että ei jaksa samallalailla kuin ennen. Nostan siis HH:t tohon 250g/päivä ja rasvaa otan tavoitepainoon mukaan 65g/päivä. Protsu menee sitten 106g/annos./päivä ja syön 3ruokaa päivässä + aamupala ja iltapala.
Kaikki ruuat raakapainona. Ennen salitreeniä oon huitaisu protskujuoman.
Käyn siis 3x viikossa juoksemassa/kävelemässä ja tosiaan sen 3x salilla. Mulla on 3jakonen saliohjelma.
Katsotteko te Finleistä näitä vaihtoehtoja ja mikä mun kalorimäärä /päivä nyt siis on, 2100kcl vai vähemmän?
Jos jossain täällä ketjussa olisi hyvä ruokavalio esimerkki mulle, niin mielelläni sen katsoisin. Paljoa ei onneksi painoa ole tiputettavaa, mutta mielelläni senkin pudotan terveellisesti. Ei mitään järkeä pikakuurilla ja sitten kaikki tulee takas korkojen kera.
Kiitos teille tuhannesti avusta

Vaihda se protskujuoma salitreenin jälkeen, ja ennen sitä hiilaria korostetummin.

Joku varmaan osaa/pystyy linkkaamaan ruokavalioesimerkin täältä? Niistä saa toki ok rungon, mutta niissä ei ole huomioituna henkilökohtaisia mieltymyksiä. Dieetissä pysymisessä on kuitenkin hyvin tärkeä rooli mielestäni myös sillä, että syö ruokaa, joka on itselleen ok. Ei, jokaisen ruokailukerran ei tarvitse olla mikään makunautinnollinen spektaakkeli, mutta että ruokavalio sisältäisi kuitenkin myös asioita, joista pidät, jotka maistuvat hyvältä. Elämäntapamuutos sinullakin tässä kuitenkin kai on tavoitteena? Eli ettei tarvisi sitten jatkossa taas uudestaan laihduttaa, ellei sitten siirry treenissä etukäteen suunniteltuihin massa- ja dieettikausiin.

Netissä on useita eri kalorilaskureita. Suosittelen että tutustut niistä muutamaan, ja valitset niistäkin sen itselle sopivimman. Sellaisen avulla opit soveltamaan omaa ruokavaliotasi niin, ettet sitten myöhemmin enää välttämättä edes tarvi valmiita pohjia tai laskureita.

Tässä mun ruokavaliossa oli varmaan ns ketoosi tavoite?? Ehkä.
Tossu painaa ja jalkapäivänä oon huomannut, että ei jaksa samallalailla kuin ennen. Nostan siis HH:t tohon 250g/päivä ja rasvaa otan tavoitepainoon mukaan 65g/päivä. Protsu menee sitten 106g/annos./päivä ja syön 3ruokaa päivässä + aamupala ja iltapala.
Kaikki ruuat raakapainona. Ennen salitreeniä oon huitaisu protskujuoman.
Käyn siis 3x viikossa juoksemassa/kävelemässä ja tosiaan sen 3x salilla. Mulla on 3jakonen saliohjelma.
Katsotteko te Finleistä näitä vaihtoehtoja ja mikä mun kalorimäärä /päivä nyt siis on, 2100kcl vai vähemmän?
Jos jossain täällä ketjussa olisi hyvä ruokavalio esimerkki mulle, niin mielelläni sen katsoisin. Paljoa ei onneksi painoa ole tiputettavaa, mutta mielelläni senkin pudotan terveellisesti. Ei mitään järkeä pikakuurilla ja sitten kaikki tulee takas korkojen kera.
Kiitos teille tuhannesti avusta

mun mielestä tossa sun ruokavalion rungossa ei oo mitään vikaa, kun vain lisäisit vaikkka välipalalle ja iltapalalle rasvaa (en siis tiedä onko iltapalan munakkaat kokonaisia vai vaan valkuaiset) sekä pääruuille lisää hiilaria ja hiilaria myös iltapalalle (voi vaikutttaa positiivisesti nukkumiseen). mun mielestä kannattaa syödä kans mitä tykkäät. ei välttämättä aina pelkkää riisiä, vaan myös bataattia,perunaa,pastaa, puuroa,leipää,hedelmiä,marjoja.. ja myös kanan tilalla voi käyttää jauhelihaa, kalaa, mitä proteiininlähdettä keksitkään :) jos syö viikkotolkulla samaa ruokaa niin saattaa kyllästyä aika helposti. miten sä ennen söit,siis ennen tätä ruokavaliota?

Elämäntapamuutos on tavoitteena kun ylimääräiset kilot saatu pois. Tavoite on, että ne ei palaa.
Iltapalan munat on kokonaisia, olen nyt syönyt keitettynä ja munakkaana. Maistuu siis jo puulta.
Ennen söin vähän mitä sattuu, leipä on parasta ja sillä varmaan olen elänytkin ja kilot nousseet.
Hyviä vinkkejä teiltä olen saanut, kiitos. Bataatista pidän enemmän kuin perunasta, jos kyse ei ole uusista perunoista. Puuroa syön mielelläni aamuisin, sekaan marjoja ja raejuustoa. Sitä olen syönyt ennen tätä ruokavaliota.
Vaihdan hiilarin ennen salia ja protskujuoman salin jälkeen. Alan nyt tutkailemaan noita kalorilaskureita netistä.
Kiitos teille tuhannesti, tästä oli paljon apua:):)

sä voit ihan hyvin syödä puuroa aamupalaksi ja jos maistuu niin miksei iltapalaksikin :) ei se leipä itsessään oo pahasta,jos on täysjyvää ja jossei syö koko pakettia kerralla ja lätkäse tuhottomasti voita ja kermajuustoa päälle. leivästä saa kuitenki kuituja myös :) tsemppiä!

Moikka mimmit!

Lähdin kans näin tiedustelemaan, että syönkö oikein, riittävästi ja onko makrojakaumat hyvät teidän mielestä?

Olen 22v, 186cm pitkä ja painan 75kg.

Käyn 3-4 krt viikossa salilla + pari aerobista hiit treeniä viikossa. Tarkoituksena olisi saada lihasta näkyviin.

Alla esimerkki ruoat yhdeltä päivältä:

Aamupala klo 8-9:
50g kaurapuuro
3 kananmunan valkuaista
100g mustikoita
20g siemeniä/pähkinöitä

~ salitreeni klo 10-11

Salin jälkeen palkkari n. klo 11:
Whey80 heraprotsku
Banaani

Lounas klo 12:
60g riisiä tai riisinuudeleita
150g kanaa
250g wokvihanneksia

Välipala smoothie klo 15:
20-30g heraprotskua
1 pieni avokado
150g marjoja
+vettä

Päivällinen klo 18:
150g kanaa
Runsaasti salaattia (+kurkkua, tomaattia ja paprikaa)
20g pähkinöitä

Iltapala klo 21:
150g kalkkunaleikkelettä
2 keitettyä kananmunaa
Kurkkua + tomaattia

Kiitos jo etukäteen

mä söisin illlalla vielä hiilareita, jos treenaat aina aamusella sillä usein edellispäivän syömiset vaikuttaa jaksamiseen enemmän ku just ennen treeniä syöty ruoka :) ja treenipäivänä kyl illallisellakin söisin hiilaria. proteiinia tulee äkkiseltään katottuna paljon,välipalan heran jättäisin pois, tilalle jotain hedelmiä,hiilaria tms.

Mullakin vähän kysyttävää. Viimiset pari vuotta paino jojoillut semmosen 7 kiloa, jouluna kävi jopa 48,9 työkiireiden takia. Olen 19v tällä hetkellä 50,6kg ja 167cm. Juurikaan en oo liikuntaa harrastanut vapaa-ajalla tossa parissa vuodessa, ennen sitä tykkäsin juosta ja käydä salilla.

Kuitenkin vuoden alusta asti on maistunut taas kunnon salitreenit, mutta nää syömiset tuntuu jäävän silti ehkä liian vähälle vai mitä sanotte? Mitä oon välillä laskeskellut kaloreita, niin semmosta 1700 on tullut syötyä nyt kun oon liikkunut. Terveellistä ruokaa syön, puuroa ja raejuustoa kuluu, lihaa ja pastaa, perunaa yms. kasviksia ruisleipää, eli ihan perusmuonaa. Tavoitteena siis että toi paino nousis mutta tietysti mieluiten lihaksen muodossa, sillä aika hoikka olo tällä hetkellä, perse hävis viimeistään joulunkiireissä. Toki ymmärrän että rasvaakin tulee mukana jos oikeasti haluan sen lihan kasvamaan, mutta mieluusti rasvaa maltillisesti. Osaatteko sanoa minkälainen kalorimäärä ois mulle passeli?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom