Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Täältäkin lyhyt lista

- ProPower Whey
- Fastin malto6
- Pirkan kalaöljykapselit
- C-vitamiini (Vitabalans C-max strong)

PMLats sanoi:
Voisiko joku perustella, miksi syö monivitamiinitabujen lisäksi erikseen C:tä E:tä ja B:tä ja ehkä vielä D:täkin?

Isi sponssaa. :D

Siitä isille :worship:, tyttö on pysyny terveenä, oli se vitamiinien ansiota tai ei.. heh!

tuomi sanoi:
syön niin paljon raejuustoa ja rahkaa että uskoisin kalsiumin saannin olevan ok.

Hieman :offtopic:, mutta raejuustossa ei ole juuri lainkaan kalsiumia ja 100 g:ssa rahkaa vain jotain 15 % päivän tarpeesta.

Unikko sanoi:
Hieman :offtopic:, mutta raejuustossa ei ole juuri lainkaan kalsiumia ja 100 g:ssa rahkaa vain jotain 15 % päivän tarpeesta.
no jos 100g:ssa on 15%, niin sehän on erittäin hyvin. Rahkaahan syö helposti 500-750g päivässä :kuola: Sillä yksistäänhän saa jo helposti päivän kalsiumit! Tää oli mieltä lämmittävä pikkufakta :)

PMLats sanoi:
Tää oli mieltä lämmittävä pikkufakta :)

Se on aina niin piristävää päästä pätemään tämmösissä elämää suuremmissa asioissa. :)

Ööh, en nyt ihan tajua mitä "pätemistä" tuossa Latsin postissa muka oli, ihan asiaahan hän puhui...? :confused:

Btw. Fineli kertoi raejuustossa olevan 98 mg kalsiumia per 100g, joten purkillisesta tulee jo n. 200 mg, mikä ei IMO ole ihan vähän sekään... mutta tää nyt on taas tällaista pikkuasioilla pätemistä, joten ignooratkaa toki :jahas:

- Nutriplus Whey 8100
- Nutriplus Reco Power
- Magnesium
- Omega3
- Twinlab DailyOne Caps/ Friggs monivit.poretabletti/ Livol MultiTotal
(vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet)

Ostoslistalla vielä c-vitamiini, sinkkitabletit ja glutamiinia.

- ProPower XXXL Recovery
- kreatiini
- glutamiini
- Pirkka-kalaöljykapselit
- Pirkka-magnesium
- milloin mitäkin lisäprotskua säännöllisen epäsäännöllisesti väli-/iltapalaksi Tällä hetkellä kaapissa Evolutionin soijaprotskua ja SF-proteinin Hera Flavouria. Merkit vaihtelee aina sen mukaan, mistä tulee ostettua.
- satunnaisesti kofuja

Muscle+ palautukseen
Kreatiini on tällä hetkellä tankkauksessa, kun huomasin, että kaapin pohjille unohtunut purnukka oli menossa vanhaksi (toki sitä on himppusen mukana myös tossa Musclessa)
Whey3 lähinnä "leivontaan"
Berocca
Kalaöljykapseleita silloin tällöin (syön paljon lohta ja siikaa muutenkin)

Siinäpä ne.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
- Prolab N - Large
- Prolab Pure Whey
- Kreatiini
- Kalaöljykapselit
- Magnesium
- Sinkki ( jos muistaa )
- Jokin monivitamiinivalmiste + C - ja B - vit.

Glutamiini on ollut jo pitkään ostoslistalla, oon vaan niin saamaton.. :rolleyes:

Päätin tilata nämä pakkiksen kaupasta:

-Calsium caseinate
-Ion92 suklaa
-Malto
-L-Glutamine

Kuinka paljon teillä menee yleensä jauhoihin rahaa? Itellä tekee noi yhteensä 123€.
Osaatteko muuten sanoa, että mikä vitamiini auttaa siihen jos tulee herkästi mahatauteja (maitohappobakteerien lisäksi)?

Tampio, tietääkseni vatsavaivoihin ei mikään vitamiini tepsi (viisaammat oikaiskoot, jos olen väärässä). Minkätyyppisistä vatsavaivoista on kyse, ethän vain kärsi tietämättäsi esim. laktoosi-intoleranssista tai keliakiasta? Maitohappobakteerit auttavat tasoittamaan vatsan toimintaa, samoin asidofilus-bifidus-maitotuotteet, gefilukset sun muut. Riittävä kuidun saanti ja veden juominenkin auttavat vatsan toiminnan normaalina pitämisessä.

Tuo käyttämäni NutriSportin Protein 90+ maksaa 49,90 e/2,5 kg tai 85 e/5 kg, eli vitamiinit mukaan laskettuna lisäravinteisiin menee mulla melko tarkkaan 50 e kuussa.

Kofeiinitabletit ja satunnaiset stackit jäivät muuten aikaisemmasta listastani pois, mutta näitä käytän tosiaankin epäsäännöllisesti (ja pyrin ottamaan mahdollisimman harvoin).

Viimeksi muokattu:
Gillyanne sanoi:
Ööh, en nyt ihan tajua mitä "pätemistä" tuossa Latsin postissa muka oli, ihan asiaahan hän puhui...? :confused:

Tarkoitin siis omaa pätemistä, ettei muka raejuustossa juurikaan ole kalsiumia ja 15 % päivän tarpeesta 100g:ssa rahkaa...

Terveydenhoitajan tietoa oli toi, ettei raejuustossa juurikaan kalsiumia ole, en asiaa itse tarkistanut mistään. Täytyypä aina itse tsekata, ennen kuin täällä alkaa pätemään toisilta kuultujen tietojen pohjalta... :D

Oon käsittänyt että rahkassa ja raejuustossa on per 100g suunnilleen saman verran kalsiumia ku maidossa, mutta kun niitä yleensä syödään vähän vähemmän kerralla, niin siksi niistä ei tule niin paljoa. Eli jollain saattaa hyvinkin mennä litra poikineen maitoa päivässä, mutta itsellä menee yleensä yks 250g purkki rahkaa ja 200-400g raejuustoa.
Kalkkia en ota jos on tullut syötyä maitotuoitteita se tarvittava määrä.

Tuosta d-vitamiinista onkin ollut äidin kanssa paljon puhetta, kun häs sairaanhoitajana oli huolissaan siitä, että saankohan liikaa d:tä, kun DailyOnessa on jopa se 10mikrogrammaa. Päivän suositus 3v- 60v on 5mikrog. Mutta alle 3v ja vanhuksille 10mikrog. Eli ei se varmasti vielä myrkytä, mutta jos päälle syö paljon d:tä sisältäviä ruokia, niin aika paljon sillon voi tulla... Tietääkö joku D-vitamiinin myrkytysrajaa?

Gillyanne:

Mulla on keliakia ja laktoosi-intorelanssi. Tarkoitan stiä, että syödessäni "omaa" (gluteeniton, laktoositon, munaton) ruokaa kuitenkin yhtäkkiä vatsa menee täysin sekaisin ja saa juosta vessaan :rolleyes: ... Ei kait muu auta kuin syödä maitohappobakteereita ja sun muita...

Trinity sanoi:
Tietääkö joku D-vitamiinin myrkytysrajaa?

Joskus muinoin (about 1960-luvulla) D-vitamiinin saantisuositukset ovat olleet jopa 100 ug/vrk, eikä tuolloin tiettävästi myrkytyksiä esiintynyt. Lisäksi viime aikoina väestön d-vitamiinipitoisuuksia on kovasti tutkittu eri ikäisillä ihmisillä ja näyttäisi siltä, että kautta linjan d-vitamiinin seerumipitoisuudet ovat väestöllä alakantissa, joten ei varmasti ole "normaali" ruokavaliolla ja esim. 5 ug/vrk d-vitamiinilisällä myrkytysvaaraa. Päinvastoin, voisi melkeinpä suositella talvikaudella melkein kaikille! Jos törmään tarkempaan tietoon, kirjoittelen lisää.. :)

Unikko sanoi:
Tarkoitin siis omaa pätemistä, ettei muka raejuustossa juurikaan ole kalsiumia ja 15 % päivän tarpeesta 100g:ssa rahkaa...

OK, puusilmänä tajusin väärin. Peace :)

Tampio sanoi:
Mulla on keliakia ja laktoosi-intorelanssi. Tarkoitan stiä, että syödessäni "omaa" (gluteeniton, laktoositon, munaton) ruokaa kuitenkin yhtäkkiä vatsa menee täysin sekaisin ja saa juosta vessaan ... Ei kait muu auta kuin syödä maitohappobakteereita ja sun muita...

Jep, eli ilmeisesti nuo asidofilus-bifidus-gefilushässäkät eivät sitten sovi vatsallesi lainkaan? (Ei nyt pysty muistamaan, ovatko ne hylaa vaiko nou...) Tästä olen joskus jo yleisellä puolella maininnut, mutta äitini jatkuvat vatsavaivat helpottivat ainakin osittain, kun hän vaihtoi tavalliset maitotuotteet luomusellaisiin. Kannattaa ehkä kokeilla tuotakin, ei se ota jos ei annakaan!

Sulla taitaa Tampio olla ns. ärtynyt paksusuoli. Tuttu vaiva. Siihen ei oikein ole lääkitystä. Kuitupitoista ruokaa suosittelevat, ei hirveesti tujuja mausteita yms. Ärtynyt paksusuoli aiheuttaa pahimmillaan kauheita vatsanväänteitä, vuorotellen ripulia ja kovaa vatsaa, ilman muodostusta ja vaikka mitä. tohtori.fi -sivulta löytyy lisää tietoa.

Ironbutt sanoi:
Sulla taitaa Tampio olla ns. ärtynyt paksusuoli. Tuttu vaiva. Siihen ei oikein ole lääkitystä. Kuitupitoista ruokaa suosittelevat, ei hirveesti tujuja mausteita yms. Ärtynyt paksusuoli aiheuttaa pahimmillaan kauheita vatsanväänteitä, vuorotellen ripulia ja kovaa vatsaa, ilman muodostusta ja vaikka mitä. tohtori.fi -sivulta löytyy lisää tietoa.

Itsekin olen epäillyt samaa. Tack tack!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom