Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Faidra sanoi:
Proteiinit/treeniboosterit/palautuminen:
Syntrax Nectar Fuzzy Navel -heraisolaatti (on muuten aivan kuin appelsiinimehua), enää pari annosta jäljellä
Boosman IsoPro
Bull's Basic suklaa
American Pro Slow
SAN V-12/SAN Vault (vaihdan lennosta toiseen kun toinen loppuu)
Larry Scott NitroAmp-kreatiinituote (tätä en ole vielä koittanut, joskus sitten)
Boost4you kreatiini
Boost4you glutamiini
Boost4you malto
Optimum Nutrition BCAA
NOW Arginiini

Dieettilisät:
SciFit Thermabolic (kiihdyttää kilpirauhasen toimintaa)
NOW tauriini
SciFit kofeiini
Leader kreatiinipyruvaatti/HC Power Nutrition CreaStack
NOW L-karnitiini

Vitamiinit tms. pillerit:
Vitamin World c-vitamiini
Vitamin World B12, B6
GNLD Formula (monivitamiini)
GNLD Carotenoid Complex (ah, pitkän tauon ja monen sairastumisen jälkeen pääsen taas käyttämään tätä, uskon vakaasti että se pitää mut terveenä :))
GNLD Kal-mag (kalsium-magnesium)
Leader ZMA
Vitamin World Omega-3
Vitamin World ALA
Vitamin World MSM/Glucosamine
Optimum Nutrition kromi
Vitamin World milk thistle
Vitamin World grape seed extract
Vitamin World Echinacea

Tsiisös! :lol2: Aika kunnioitettava lista. ;) Jenkeissä varmasti lisäravinteita saa melkoisen hyvillä hinnoilla, joten ehkä saat tunnustuksen tuosta listastasi... :) Täällä vitamiinien / hivenaineiden suhteen sama homma, apteekista saisi kunnon arsenaalin puoli-ilmaiseksi.

Omat:
-monivitamiini
-kalaöljy
-c-vitamiini
-optimumin 100% whey
-mass blast palautukseen

Näillä on toistaiseksi pärjätty:

Phase 3, palautusjuoma
Whey minttusuklaaprode, Whey1-prode, Hera80-prode (vielä kun sais näitä juotua useemmin..)
L-glutamiini
Kreatiini
Mivitotal plus, nestemäinen monivitamiini
Omega-3

Kreatiinia ja glutamiinia tulee käytettyä vähä epäsäännöllisesti nykyään, pitäs varmaan nyt dietin alettua alottaa säännöllisesti käyttämään taas...

Trinity sanoi:
- Malto
- Kreatiinimonohydraatti
- Tauriini
- Kofeiinitabut
- Twinlab Daily One- monivitamiini
- C-tabs 500mg
- Magnesium
- Sinkki
- Omega 3- kalaöljykapselit
- Zinaxin- inkiväärivalmiste
- Lesitiini
Tässäpä yllä nämä mitä edelleen "vanhoista" käytössä.

Proteiinina tällä hetkellä:
XL suklaa (välipalaprotu)
Optimum minttusuklaa (palkkarissa)

Muita uusia on nyt Master BCAA:t ja takas käyttöön otin myös CLA:n ihan niinku kokeilumielessä (vissiin ollu liikaa rahaa taskussa :D). Nyt vuoden alusta otan mukaan myös kreatiinipyruvaatin ja glutamiinin.
Vitamiineista yms. on nykyisin myös pii käytössä erillisenä, kun se vaikuttaa ihoon niin positiivisesti.

Mulla on tällä hetkellä:

- Vitamax
- kalaöljykapseleita
- Creastack (, jota testaan ekaa kertaa huomenna :hyper: )
- protskuna Pro Slow suklaa
- palkkarina Recovery+ suklaa & mansikka (, joissa kreatiinia ja glutamiinia)
(Kun noi Recovery+:t loppuu, alan varmasti sekoittaa itse palkkarini jostain protskusta ja maltosta)

Hyvä nosto, Sundae! Itsekin meinasin taas kysellä tästä aiheesta, palstalle kun on tullut paljon uusia mimmejä, ja meillä wanahoilla jäärilläkin saattavat systeemit aina välillä muuttua :)

Gillyllä käytössä tällä hetkellä:

- NutriSport 90+ (palkkarissa ja yleisproteiinina)
- Wrangen maitoproteiini (yleisproteiinina, sisältää muuten huimasti kalsiumia! :))
- Wrangen malto
- SF:n tauriini (käytän tosin varsin harvoin)
- nappiosastolta Multitabs, apteekin c-vitsku ja magnesium
- boostereista kofeiinitabletit ja Vitalifen ThermogenicBooster, mutta myös näitä pyrin käyttämään mahdollisimman harvoin

- Optimum whey mansikka
- Fast malto
- pari kertaa kuussa normaalipalkkarin sijasta Gainomaxia maun vuoksi :kuola:
- Bioteekin kalaöljy
- Multivita
- Jotkut MSM-hainrusto -kapselit kokeilussa nivelsärkyjen takia, mutta enpä ole huomannut mitään vaikutusta
- Pari kertaa vuodessa kuuriluontoisesti seleeniä+sinkkiä

Näitä listoja lukiessa tulee kyllä mieleen se totuus, että tutkimusten mukaan ravintolisiä syövät etupäässä ne, jotka muutenkin syövät fiksusti :).

-Fast Whey 3
-Pro Slow
-Fast Soija (:urjo: )
-Fast Malto
-Vitamar kalaöljy
-C-tabs 500mg
-CreaStack
-FitLinen 5 eri vitamiini-, mineraali- tms jauhetta, jotka ovat aivan uskomattoman hintaisia (noi maksaisi kaupassa ~200e), mutta mikäs siinä kun ilmaiseksi saa :)

Tällä hetkellä käytössä:

- Optimumin minttusuklaa (whey 100%)
- Fastin hera80, maustamaton
- malto
- multivita
- tolosen E-EPA 500mg

Kaapista löytyy vaikka mitä jämiä, mutta käytössä on tällä hetkellä seuraavia:

ON minttusuklaa
kaseiini
malto
c-vitamiini
magnesium
E-epa

Jotain monivitamiini+hivenainesysteemiä vois hankkia mut en tiedä minkä purkin ostaisin...hengissä tosin ollaan ilmankin. Kreatiinia käytän ajoittain, mutta nyt on pöhöä sen verran muutenkin, että pysyköön kaapissa.
Vitamiineja on käytössä joskus enemmän mutta tällä hetkellä mennään näillä. Tosin jos rahaa olis ku roskaa niin kokeilisin kaikenlaista ihan varmaan :D

ON, minttusuklaa ( :kuola: )
Nutriplus Reco power, salmiakki
Anabolic milk, suklaa ( :kuola: )
malto
glutamiini
Multivita
C-vitsku
kalaöljykapseleita

nämä tai vastaavat on käytössä aina, tällä hetkellä jonkun kumman päähänpiston seurauksena myös sekalainen läjä aminoja.. enpä tiedä mitä iloa niistä loppupeleissä on, mutta taisi olla liikaa rahaa syksyllä :rolleyes:

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
maki sanoi:
Mä käytän tällä hetkellä:
- Nutri Plus Pro Gainer (suklaa)
- Multitabs Neon
- Piimax C+ Biotiini

Tässä vähän päivitystä:
- Nutri Plus Pro Gainer (suklaa)
- kreatiini
- glutamiini
- möllerin omegat
- Donsbach Mivitotal Flex

Voi paska, hirveä sepustus ja kone meni buup:curs:

Eteenpäin sano mummo hangessa. Nyt siis olen minäkin noobie hankkinut ekat lisäravinteet. Parin päivän pakkiksen kahlaamisen jälkeen ja tiedusteluiden tulin tähän tulokseen:

Fast Malto6
Fast Hera80
Fast Glutamine
Omega-3
Sinkki
Magnesuim
C-vitamiini
Multitabs oli jo varastossa

Mielestäni siis olen tarkkaavaisesti yrittänyt tutkia thredit läpi, joten olen pahoillani jos toistan joitain kysymyksiä. Lähinnä haluaisin tietää olenko ymmärtänyt pakkiksen thredit oikein ja ohjeet :D .
Olen siis 60 kiloinen.

Palkkari : malto(60g)+hera(30g)+glutamiini(5-10g)
Välipala: hera(30)
Ennen treeniä: Glutamiini (5g)

Mihin sekoitatte tuon glutamiinin ennen harjoituksia?

Jos teen aamuaerobista niin lähdenkö sutimaan kahvin voimalla vai otanko tuon glutamiinin?

Milloin käytätte lisäproteiinia? Mietin tässä vain, että onko sille tarvetta lainkaan jos syö tunnollisesti n.750 g rahkaa päivässä ja kolme muuta ateriaa.

Tähtään nyt alussa oppimaan salitekniikat oikein, hankkimaan lihasta sekä voimaa ja myös hankkiutumaan fläsästä eroon. Tärkein nyt on kuitenkin oppia urheilemaan terveellisesti ja oikein ennen mitään himo laihdutus juttuja. Ehtii sitten myöhemminkin.Eli jos ei kerää massaa, onko lisäproteiinin tarvetta?Vai lähinnä jos ruoka jää väliin niin korvaamaan?

Kiitos taas ymmärtäväiset ja ystävälliset punttimimmit :worship: jotka jaksatte avittaa alkajaa. Jos jaksatte laittakaa myös mielipidettä tosta hankinta satsista.

ai niin ja ironbutt tuossa jossakin välissä mainitsi jotakin annostelun muutosta tuossa glutamiinissa punttiksen ja aerobisen kanssa. Eli onko noilla annostuksilla jotakin muutosta jos esim teen salitreenin tai uin (2,5km)?

Kiiiiiitooooos:D

Kivat listat teillä!:D

Mulla
- Möllerin kalanmaksaöljy
- Sana-sol vitamiiniliuos

:lol2:

Hyvin olen noilla pärjännyt, tai ihan ilmanki:rolleyes:

Mut haluisko joku selostaa että mitä ihmettä teette noilla ihan kaikilla?

tanjaxxx sanoi:
Mihin sekoitatte tuon glutamiinin ennen harjoituksia?

Jos teen aamuaerobista niin lähdenkö sutimaan kahvin voimalla vai otanko tuon glutamiinin?

Milloin käytätte lisäproteiinia? Mietin tässä vain, että onko sille tarvetta lainkaan jos syö tunnollisesti n.750 g rahkaa päivässä ja kolme muuta ateriaa.

Hei Tanja!

Itse käytän glutamiinia ennen aamuaerobista, ennen treeniä, treenin jälkeen (käyttämässäni palautusjauhesekoituksessa on glutamiinia jo valmiina) ja jos muistan, niin illalla. Joka kerta 5 g eli yhteensä 20 g. Aamuaerobista ennen otan nyt dieetillä glutamiinin lisäksi karnitiinia, tauriinia, BCAA-nappuloita ja jotain piristettä/rasvanpoistotablettia. Mutta vain siis nyt dieetin ajan. Muuten hörppään kahvit ja sitten menoksi. Samoin tuon glutamiinin kanssa, en käytä sitä ympäri vuoden, vaan vedän sitä kuureina silloin kun rasitus kropalle on suurin.

Lisäproteiinia käytän äärimmäisen harvoin. Tykkään proteiinipitoisista ruuista: raejuustosta, rahkasta, kanasta, lihasta, kalasta, kanamunista yms. joten saan päivittäin tarvitsemani proteiinit ihan perussapuskasta. Kaikki eivät tarvittavia määriä pysty syömään, tuolloin lisäprotsku on paikallaan. Samoin, jos on vaikka kasvissyöjä, niin saa enemmän vaihtelua ottamalla välillä lisäprodea ja aminohappoprofiilikin silloin laajenee. Mutta jos lähden matkalle tai olen päivän paikassa, jossa ei jääkaappisäilytystä vaativia eväitä pysty säilömään, silloin lisäproteiini kulkee kätevästi mukana. Ei muuta kun vettä sekaan ja sheikkaamaan :)

Näin siis minulla :) Palautusjuoman proteiinit kannattaa laskea juuri noin kuin sinullakin on eli heraa 0.5 g/painokilo eli 30 g ja maltoa sitten 2 kertaa tuo määrä. Jos aiot kiristellä, niin sitten tuota malton määrää kannattaa vähentää siten, että saat protskua ja hiilaria suhteessa 1:1.

Kiitokset tuhannesti Helga rivakasta ja harvinaisen selkeästi vastauksesta. Itse kyllä pidän myös paljon nuista kuvaamistasi ruoista, joten no problems siis. Välillä vaan jää noi syömiset paikasta toiseen juoksemisen takia, joten siis pakkaan sheikkerin ja jauhot vaan mukaan, oukkei.

Ja olenko mä nyt totaalisen buusilmä, mihin se nyt sekotettiinkaan?Siis glutamiini ennen treeniä?

Ei ole kuin muutama olennainen:
Fastin hera ja malto. Aiemmin oli myös l-glutamiinia, mutta kalleuden vuoksi hylkäsin sen. Voisi ehkä taas ostaa paketin, kun on töissä. Beroccaa vedän joka aamu ja kalsium- ja magnesiumtabletteja löytyy hätätilanteiden varalle. Pellavansiemenöljyä puuron sekaan ja välillä kalaöljyä kyytipojaksi. Ei sit muuta. :)

tanjaxxx sanoi:
Kiitokset tuhannesti Helga rivakasta ja harvinaisen selkeästi vastauksesta. Itse kyllä pidän myös paljon nuista kuvaamistasi ruoista, joten no problems siis. Välillä vaan jää noi syömiset paikasta toiseen juoksemisen takia, joten siis pakkaan sheikkerin ja jauhot vaan mukaan, oukkei.

Ja olenko mä nyt totaalisen buusilmä, mihin se nyt sekotettiinkaan?Siis glutamiini ennen treeniä?

Palkkariin tai esipalkkariin esim... Mä jaan palautusjuoman kahteen osaan - ennen ja jälkeen treenin. Se toimii sillai parhaiten mulle. Ja siihenhän se glutamiini istuu sekaan, jos sitä haluaa käyttää. Voi sen kai pelkkään veteenkin sekoittaa. :kuola: ;)

tanjaxxx sanoi:

Et oo buusilmä :D Unohdin vaan vastata.. Itse sekoitan glutamiinin mehuun. Samaan miksiin kun heittää joskus esim. kreatiinipyruvaattia ja karnitiinia, niin mehu peittää kivasti niiden hieman pistävät maut.

Heraproteiini(merkki vaihtelee):sekä palkkariin että lisäproteiiniksi aamupuuroon ja aika usein myös välipalalle.
Fastin Malto6
Kreatiini(nyt vielä monohydraattua mutta vaihtuu pyryvaatiksi kunhan tuo loppuu)
Omega3(nyt menossa joku virosta porukoiden tuoma purnukka:D )
Magnesium
C-vitamiini
Joku monivitamiinipilleri (nyt taas virosta tuotu Multitabs plus tms.., pitäs ostaa vitamaxia mut ei oo saanu vielä aikaseks..)
Pellavaöljy
Kofeiini
Tauriini

Lisäksi dieetille aion ottaa käyttöön glutamiinin ja kenties jonkun rasvanpolttohommelin..No tulipas tuosta itsellekin yllättävän pitkä lista:lol2:

E:Olen syönyt yhden lesitiiniraepurkin ja nyt voisi ottaa senkin taas mukaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom