Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Halpishera (mitä sattuu)
Fastin malto 6
Glutamiini
Kreatiinimonohydraatti
CRP (dieetillä)
C-vitamiini
Magnesan+b-vitamiini
Twinlabin Daily One
Tauriini
Kofeiinitabletit
Omega-3 rasvahapot
Auringonhattu-uute (flunssa-aikoina/kun kurkku on kipeä)

Aikamoiset lisäravinnearsenaalit monella... No, yksinkertainen ihminen tekee tästäkin yksinkertaista:

Fast hera80
Multivita (syön silloin tällöin yhden)
C-vitamiinia (nuhakaudella käytössä varmuuden vuoksi)
B-vitamiinia (suupielten halkeiluun)
Kalaöljykapseleita (en syö kalaa)

Apuva!Auttakaa nyt amatööriä ymmärtämään noista jauhoista jotain!?Missä välissä ja mitä?Mikä ihmeen malto?Itselläni on vain yksi jauho ja aloin epäilemään senkin käyttöä teijan tekstien jälkeen.Oisko joku merkki jonka alta vois löytää kaikki tarvittavat?Omat jauhot tällä hetkellä fast-jotain?!78pr/4,4hlr/7,7r.Käykö palautukseen?

Jauhosi on heraproteiinia eli käy palautukseen ja vaikkapa välipalaksi. Palkkariin tarvitset lisäksi hiilareita. Moni käyttää maltoa, jotain halpaa sokeria se on. Voit sotkea sitä heran joukkoon tai vaikka syödä hiilarit banaanin tai vaikka jäätelön hahmossa, liekö tuolla niin väliä. Pääasia että mätät proteiinia ja hiilareita naamaan treenin jälkeen. :D

Tässähän tuntee itsensä ihan kerettiläiseksi noin pitkien listojen keskellä!
Mulla on lisäravinteina

-soijaisolaatti
-palautusjuoma (Fastin suklaa)
-jotain apteekkarin valikoimia vitamiineja
-jotain apteekkarin valitsemaa kalaöljyä. Maistuu ihan järkyttävän pahalle.
Tästä voi päätellä että luotan apteekkareihin aika sokeasti. Muutoin pyrin rohmuamaan kaiken oleellisen ruoasta.

:offtopic:
krapulassa nopeasti kirjoittaminen aiheuttaa pahoinvointia ja saa pään sekaisin.

Hei...miksi meidän salilla myydään palautusjuoma nimellä litkua joka sisältää 500ml= 15g proteiinia ja 50g hiilaria jos se suhde pitäs olla 1:1?Vai ymmärsinkö väärin?

Näitä amatöörikysymyksiä taas

Hei...miksi meidän salilla myydään palautusjuoma nimellä litkua joka sisältää 500ml= 15g proteiinia ja 50g hiilaria jos se suhde pitäs olla 1:1?Vai ymmärsinkö väärin?

Näitä amatöörikysymyksiä taas

..ja jotkut suosittelee 2:1, siis hiilaria se isompi osa. Palkkarin nopeasti imeytyvät prodet ehkäisee treenin jälkeistä kataboliaa, mutta niinpä tekee se hiilarikin, kun lihakset huutaa energiaa. Lisäksi nopeat hiilarit potkaisee insuliininerityksen käyntiin, jota taas tarvitaan niin proteiinien kuin hiilareiden saamikseksi solujen sisään. Jossain tutkimuksessa todettiin, että palautumisnopeuteen vaikuttaisi eniten ja erityisesti nopeiden hiilareiden saanti mahd. pian treenin jälkeen. Niitä aminohappoja pitäisi kyllä elimistössä olla tarpeeksi jo sillä että syö niitä tasaisesti pitkin päivää = vähän joka aterialla. Mun mielestä kyllä ihan sama onko niitä 1:1 vai 1:2;) (ja itse en edes muista koko palkkaria kuin ehkä joka toisella treenillä, ja vääntötreenien päälle tulee yleensä vedettyä vaan kahvia:D )

EDIT: ja vielä yhden suosituksen mukaan hiilaria 1g/painokilo..

EDIT: ja vielä yhden suosituksen mukaan hiilaria 1g/painokilo..

Eli korjatkaa nyt keltanokkaa, onko oppi mennyt perille...

protskuja 2g/painokilo
hiilareita 1g/painokilo

Tällä saitilla sekoo sukkiinsa :D

Eli korjatkaa nyt keltanokkaa, onko oppi mennyt perille...

protskuja 2g/painokilo
hiilareita 1g/painokilo

Tällä saitilla sekoo sukkiinsa :D

Hiilareita1g/painokilo, protskujen määrästä on eri koulukuntia. Jotkut väittää että hiilareita 2:1, eli kahta hiilarigrammaa kohden 1 prode. Tai sitten se 1:1..

Proteiinin riittävään saantiin vaikuttaa kuitenkin enemmän se, miten niitä saa päivän mittaan ravinnosta. Lisäproteiini, josta tässä yhteydessä voidaan puhua, on vain yksi osa sitä. Mun mielestä menee kuitenkin hifistelyksi, kun näin tarkkaan mietitään sitä palkkarin proteiinimäärää;) Jalisäksi,esim. jos painat 65kg, otat hiilaria ja prot 1:1, niin se 65g prot kerralla on aikas paljon:D

aika lailla luotan ihan terveelliseen ruokaan, mutta lisänä:

Nutriplus Best 3 protein (vanilja, cafe latte)
Nutriplus Malto
E-EPA
monivitamiini
kreatiini

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tällä hetkellä käytössä:

Heraprotsku: merkki ja maut vaihtelee jatkuvasti
Malto
Kreatiini: monohydraatti ja pyruvaatti
BCAA
Magnesium
C-, B- ja monivitamiini
Alfa-Hica dieetillä
lesitiini
pellavansiemenöljy
Glutamiini hankinnan alla...
Niin ja kofeiinia käytän satunnaisesti

Dieetillä tulee sit vielä erilaiset rasvanpolttajat.

Täl hetkel menee:

Omega 3
Monivitamiini
B5-vitamiini
Osterivinokas tai Echinacea (jos tuntuu heikolta vastustuskyky)
Optimum Nutrition prodejauho maku Vaniljajätski
Fastin Malto6

Tällä hetkellä menossa:

Mivitotal Plus
L-arginiini (jauhemainen)
Skin, nails and hair
Bio-Marin Plus
Biotiini
Twinlab magnesium
Enzymer
Valmarin
Phase 3
Best 3 Protein
+ Biodrain puhdistuskuuri

Omega3-kalaöljykapseli
Monivitamiini
Nivelille Glucosamin/Condoitrin/MSM-kapseli
CLA pari päivässä
Kalkki + D-vitamiini
Magnesium
Palautusjuoma

Luovuin äsken Tribuluksesta jota otin lihaskasvua tukevana aineena, mut ei toiminut :(
Tämän korvaa, nyt uudestaan, HMB joka ehkäisee kataboliaa ja on mulla ollut aivan mainio aine käytössä :hyper: Ainut vaan et on aika kallis :(
Tulossa kanssa käyttöön lesitiini.
Prodejauhoja olen tosi laiska vetämään, mutta laskelmieni mukaan proteiinin saantini on kyllä aika kohdillaan, et antaa jauhojen vaan seistä kaapissa ;)
Jatkoa listaan on varmaankin vielä tulossa... :rolleyes:

Tännepä voisin purkautua tutustumisestani protskujuomien mielenkiintoiseen maailmaan. Sunnuntain maistoin jotain kaakaon makuista (ostin sellaisen pikkupussin), mitään muuta näköhavaintoa ei ole kuin että pussi oli punainen. Eilen kävin shoppaamassa Leaderin mansikan makuista 100% whey+ -protskua toivoen että olisi paremman makuista... Mutta oli kyllä niin pahaa, että meinasi melkein yökkö tulla. Veteen siis sekoitin nuo molemmat. Eli pari kysymystä: tottuuko tuohon makuun ikinä? Onko paremman makuista kun sekoittaa maidon joukkoon? Mihin muuhun voisi sekoitella?

Ja protskulisää ostin sen takia, kun en oikein thado saada tarpeeksi protskuja treenipäivinä.

itse en pysty enää veteen sekoitettua juomaan yhtään, tulee heti yökkörefleksi! :urjo:

mun on ainakin pakko sekoittaa maitoon, vaikka maitoon sekoitettuna proteiinin imeytymisen sanotaan aina hidastuvan jotenkin radikaalisti. Onhan maitoproteiini hitaammin imeytyvää kuin esim puhdas hera, mutta en tiedä mitä tämä käytännössä tarkoittaa?:rolleyes:

itse olen funtsinut niin, että pääasia on, että lihaksilla on kokoajan proteiinia rakennusmatskuna. Punttiksen jälkeen keho on katabolisessa tilassa l.lihaksia hajoittavassa tilassa, joten nopea elvytysvarantojen saanti on siinä mielessä ihan perusteltua... itse jokatapauksessa otan maitoon sekoitettuna, enkä toisin enää tee! Otan palkkarin, ja sitten n.tunnin päästä kunnon ruuan, viimeistään siis

ps. nyt käytössä nutriplussa pro gainer minttusuklaa....mmm :kuola: onhan siinä vähän sokrua, mutta MMM...:kuola::kuola:

Perushera
CRP
Glutamiini
Leusiini
Arginiini
Valmis "treenilataaja"=aminohappocombo
Valmis palautusjuomajauhe
Monivitamiini
Kalaöljy-/omega3kapselit
Magnesium
B-vitamiini
C-vitamiini
Lesitiini

Hui kauheeta, ompas siin tavaraa... ja tuntuu et jotain tais unohtuakin:rolleyes:
Mä tunnen hyötyväni noista kaikista, joten näillä mennään niin kauan kuin taloudellinen tilanne ei mikskään muutu.

Mulla on tosi vähän näitä, köyhä opiskelija... :(

Palautumisjuomajauhe
Magnesium
B-vitamiini
C-vitamiini
valkosipulipuriste

Eipä taida olla muuta, tarkoituksena hankkia lisäprotskua kohtapuoliin

Tämmösiä löytys:
-perushera
- kreatiini
- glutamiini
- l-arginiini (sain kylkiäisenä jostain, en muista mistä)
- valmis palkkarijauhe
- monivitskut
- omega 3-kapselit
- magnesium
- c-vitamiini
- lesitiini

Onhan noita näköjään kertyny :D

Yhdessä vaiheessa mulla oli tusina erilaisia lisäravinnepurkkeja, mutta nyt on vaan muutama tuote käytössä:

- Aloe Vera -juoma
- Colostrum -kapselit
- monivitamiini
- Omega3 -kalaöljykapselit

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom