Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Käytössä aina:
-c-vitamiini
-D-vitamiini
-inkivääritabut
-pycnogenoltabut
-rautatabut (menkkojen aikaan käytössä)
-kalium-magnesiumtabut
-magnesium+b-vit.tabut
-american pro whey jauhe (kotijäätelöön kananmunan korvikkeena)
-glutamiini makeanhimoon

Treenin jälkeen:
-puolikas fast locarb patukka

Olen harkinnut että aloittaisin taas kreatiinin käytön, mutta pitää miettiä sitä vielä.

Päivitetääs Helgiksen listaa.
-Edelleen käytössä BCAA-nappulat, sinkki, magnesium, C-vita 500 mg, tauriini, karnitiini, multitabs
-Dieettilisänä Stackboosterin lisäksi SidaCordifolia, LeanStack, kofutabsit
-Uutena kokeiluna CreaStack ja BeviTabs
-Kalaöljynä käytän Tri Tolosen E-EPA 500 mg
-Kreatiini ja glutamiini taitaa olla nyt muun firman kuin Fastin
-Palkkarina Fastin HT-R, Phase3 tai Optimumin After Max
-Protskulisänä (käytän tosi harvoin) Protein XL (löytyy vaniljaa ja mansikkaa), Anabolic milk tai perushera (Ion92:ta löytyy vielä..)

Taas uusi päivitys :)
-Fast BCAA & glutamiini, C-vitamiini, sinkki, monivitamiini, b-vitamiini, tri tolosen e-epa 500 mg edelleen menossa mukana
-Kreatiinia ja ACC:tä kuuriluontoisesti, dieetillä kreatiini pyruvaattina, muuten monohydraattina
-Palkkarina Spiritin Recovery Power tjsp, huippukamaa!
-Uutena D-vitamiini, sillä tuntuu olevan paljon hyödyllisiä vaikutuksia

Vuosi vuodelta listat senkun lyhenee :D

Käytössä aina:
-c-vitamiini
-D-vitamiini
-inkivääritabut
-pycnogenoltabut
-rautatabut (menkkojen aikaan käytössä)
-kalium-magnesiumtabut
-magnesium+b-vit.tabut
-american pro whey jauhe (kotijäätelöön kananmunan korvikkeena)
-glutamiini makeanhimoon

Treenin jälkeen:
-puolikas fast locarb patukka

Olen harkinnut että aloittaisin taas kreatiinin käytön, mutta pitää miettiä sitä vielä.

Muuten samat mutta jätin patukat pois. Otan treenin jälkeen palautusjuoman jossa on american pro wheytä 40 g ja kaakaojauhoa 20g, siihen vielä jokunen gramma glutamiinia.

Listataas tänne käynnissä olevan kisadieetin tämän hetkiset ravinteet:

- Aamulla tyhjään masuun Burnerit
- Kalaöljykapselit
- monivitamiini- ja hivenainenappula
- glukosamiini
- hera lepopäivinä
- palkkari + lisänä glutamiinia
- BCAA ennen ja jälkeen treenin

..olisko ne siinä. Jep, on.

Tällä hetkellä mennään tällaisilla:

Aamulla
-Mivitotal flex
- CLA-kapselit
- Bio-Marin Plus kalaöljykapseli
- Astavita

Ennen treeniä L-arginiini
Treenin jälkeen Phase 2 suklaa :kuola:

Välipalan korvikkeina silloin tällöin proteiinipatukoita

Illalla
- Bio-Marin Plus kalaöljykapselit
- CLA-kapselit
- Skin, Nails and Hair hiustenkasvatusmielessä ;)

Oma listani on tavattu läpi aika äkäseen, nimittäin ainoa käytössä oleva lisäravinne on kalaöljy. Palkkarinkin olen joutunut jättämään pois, koska maustettua heraa on turha hankkia sen sisältämien keinotekoisten makeutusaineiden takia (aiheuttavat jatkuvasti syötyinä ikäviä vatsaoireita) ja maustamatonta ei saa alas ilman kauheata kakomista. Kreatiinia ja BCAA:ta olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutten ainakaan vielä ole onnistunut toteuttamaan suunnitelmiani.

Mä olen jotenkin niin laiska ottamaan lisäpaukkuja. Oletan, että saan aikas hyvin kaikkia vitamiineja ruoasta joten myös se osaltaan selittää miksen viitsi ja jaksa aina napsia purkista tabuja. Toisekseen jos joku pääsee loppumaan voi olla etten jaksa ostaa ihan heit uutta ja niin se jää...

Mutta tällä hetkellä käytössä:

-Palautusjuomaan heraa
-Kalaöljykapselit (en ihan aina muista)
-C-vitamiinia
-Monivitamiini
-Karovit (oon lähössä etelän lämpöön ja koetan jos beetakaroteenin popsiminen edistäisi sitten rusketusta!)

Epäsäännöllisesti B-vitamiinia ja magnesiumia.

Glutamiinista olen edelleen kiinnostunut, samoin lesitiineistä. En ole vain vielä saanut aikaiseksi hankkia ja testailla. .

- aamulla Multivita, soijalesitiiniä puuroon ja vielä pari x pitkin päivää
- treenin päälle Fast Whey 3 / UFS maustamaton hera + UFS malto
- illalla omega-3:t kalaöljystä ja proteiinia, jos on jääny jostain syystä sinä päivänä vajaaks

Muuten, UFS:n maustamaton heraproteiini on ihan herkku, tosi neutraali, mannapuuro ehkis vähän tulee mieleen jos oikeen miettii. Suosittelen!! Ite kans luulin et en koskaan voi löytää proteiinia, jonka upottaminen ei oo puistattavan tuskallista alusta loppuun.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Muuten, UFS:n maustamaton heraproteiini on ihan herkku, tosi neutraali, mannapuuro ehkis vähän tulee mieleen jos oikeen miettii. Suosittelen!! Ite kans luulin et en koskaan voi löytää proteiinia, jonka upottaminen ei oo puistattavan tuskallista alusta loppuun.
Tuotahan vois sitten vaikka ostaa kokeeksi, nimittäin palkkaria on kieltämättä ollut ikävä ja välipaloinakin heradrinksut toimii näppärästi. Tosin makujahan on monia, joten kenties olen vaan ihan tolkuton herkkuperse, kun se Fastin maustamaton Hera80 potki niin kovasti vastaan :jahas:

Tosin makujahan on monia, joten kenties olen vaan ihan tolkuton herkkuperse, kun se Fastin maustamaton Hera80 potki niin kovasti vastaan :jahas:

Erehdyin aikoinaan ostamaan ensimmäiseksi herakokeiluksi juuri tuota Fastin maustamatonta Hera80. Voi itku miten karmeelta se maistui... No, minä nyt tosin olenkin ihan tolkuton herkkupersaus, mutta se tuskin tuota Hera80 inhoa selittää. Tai sitten haluan vaan uskotella itselleni niin. :rolleyes:

Erehdyin aikoinaan ostamaan ensimmäiseksi herakokeiluksi juuri tuota Fastin maustamatonta Hera80. Voi itku miten karmeelta se maistui... No, minä nyt tosin olenkin ihan tolkuton herkkupersaus, mutta se tuskin tuota Hera80 inhoa selittää. Tai sitten haluan vaan uskotella itselleni niin. :rolleyes:

No ei tossa vielä mitään, mutta mä ostin ekaksi proteiiniksi maustamatonta soija-isolaattia. *repeää yksin*
Jotenka toi seuraava, maustamaton hera, oli ihanaa siihen soijaan verrattuna, jota yritin muutaman viikon käyttää. :lol2::nolo:

Tuotahan vois sitten vaikka ostaa kokeeksi, nimittäin palkkaria on kieltämättä ollut ikävä ja välipaloinakin heradrinksut toimii näppärästi. Tosin makujahan on monia, joten kenties olen vaan ihan tolkuton herkkuperse, kun se Fastin maustamaton Hera80 potki niin kovasti vastaan :jahas:

Omakin kokemukseni on se, että tuo ufs hera on paaaljon neutraalimman makuista ja helpommin juotavaa kuin Fastin hera80, jota aikaisemmin perusprotskuna käytin. Eli suosittelen:)

Mulla lisäravinteina noin yleisesti ottaen
- protskujauhe
- malto
- glutamiini
- kreatiini
- lesitiini
- monivitamiini

Lunastin uhkaukseni ja kävin hakemassa pussillisen tuota UFS:n heraa. Ja jumaliste, sehän on suorastaan makunystyröitä hellästi hyväilevä kulinaristinen elämys verrattuna siihen järkyttävään Fastin sotkuun! Joten kiitos ja kumarrus suositteluista, nyt voin minäkin kasvattaa lisäravinnelistaustani yhden jauhosortin verran.

päivitystä...

Moni lisäravinne on jäänyt pois, koska olen raskaana. Nyt näyttää tältä. Kiinnostaisi kuulla mitä muut raskaana olevat käyttää.

Kalsium,magnesium (500-1000mg, kalsiumia suhteessä enemmän magnesiumiin)
mivitotal ( en muista ottaa joka päivä)
EPA 2 x 500 mg
b-vitamiini(befoli)
neurobion forte(b1,b6 ja b12)
rautaa otan pari kertaa viikossa , maltofer.
c-vitamiinia 500 mg jauheena

proteiinidrinkki käyttöön tästä eteenpäin, välipalana (rv 18)
proteiinipatukoita n. 1-2 kpl viikossa.

hera
malto
kreatiini/kreatiinipyruvaatti
glutamiini
arginiini
omega-kalaöljy
lesitiini
C-vitamiini+multitabs
kalsium
magnesium

noilla mennään, joskin ei kaikkea aina

ihana ketju :hyvä:

Ite syön proteiinina vaan fast:n soijaproteiinia. Maistuu ihan hyvältä kun laittaa vähän mehua ja enemmän vettä. Pitäis varmaan joku eläinproteiini lisätä, mutta tulee kalliksi kun syön laktoositonta ruokaa. Toinen ongelma on, etten jaksa nappailla pillereitä montaa kertaa päivässä. En nyt sitten tiedä, miten tuo heikentää vaikutusta, kun syö kaikki kerralla.

En treenaa mitään tiettyä tapahtumaa varten (= koko ajan sama ruokavalio), mutta tuntuu, ettei millään voi saada kaikkea ruuasta. Melkein minkä tahansa aineen pitoisuudet laskee normaalista terveellisestä ruuasta niin menee alle suositusten... Ehkä pitäisi käydä hivenainemittauksessa, niin selviäisi, onko pelot aiheellisia. :D

Aika harva nappailee esim. CLA:ta. :wtf: Itse oon siitä tykänny. Löytyy jopa suht halpa kapseli, jee!
Onko jollain muuten kokemuksia seuraavista: Total Cuts, C4 System, Hydrotech, fast:n Burner?

(Joku kyseli alussa vatsaa rauhottavia juttuja. Oon kuullu, että pii ja astavita voi siihen toimia.)

ihana ketju :hyvä:

Ite syön proteiinina vaan fast:n soijaproteiinia. Maistuu ihan hyvältä kun laittaa vähän mehua ja enemmän vettä. Pitäis varmaan joku eläinproteiini lisätä, mutta tulee kalliksi kun syön laktoositonta ruokaa. Toinen ongelma on, etten jaksa nappailla pillereitä montaa kertaa päivässä. En nyt sitten tiedä, miten tuo heikentää vaikutusta, kun syö kaikki kerralla.

En treenaa mitään tiettyä tapahtumaa varten (= koko ajan sama ruokavalio), mutta tuntuu, ettei millään voi saada kaikkea ruuasta. Melkein minkä tahansa aineen pitoisuudet laskee normaalista terveellisestä ruuasta niin menee alle suositusten... Ehkä pitäisi käydä hivenainemittauksessa, niin selviäisi, onko pelot aiheellisia. :D

Aika harva nappailee esim. CLA:ta. :wtf: Itse oon siitä tykänny. Löytyy jopa suht halpa kapseli, jee!
Onko jollain muuten kokemuksia seuraavista: Total Cuts, C4 System, Hydrotech, fast:n Burner?

(Joku kyseli alussa vatsaa rauhottavia juttuja. Oon kuullu, että pii ja astavita voi siihen toimia.)

Noista vitamiinien ja hivenaineiden aikataulutuksesta sen verran että piristävät vitamiinit (C ja B) kannattaa ottaa aina aamulla. Magnesium kannattaa ottaa aina illalla koska se rentouttaa lihaksia ja voi vaikuttaa unensaantiinkin.

Perus kotiruoasta ei voi millään saada kaikkea tarvitsemaansa koska vitamiinipitoisuudet on laskenu ruoassa maaperän köyhyyden takia. Myös keittäminen, mikrottaminen ym. vaikuttaa.

CLA on ihan hyvä aine, annostus riippuu siitä käyttääkö sitä vain palautumiseen vai myöskin rasvanpolttoon.
Noi muut rasvanpolttajat on mun mielestä hyödyllisiä vain dieetin loppuvaiheessa, peruskiristelyssä noilla on vain marginaalinen vaikutus...

Piigeeli on todella hyvä vatsaa rauhoittava aine koska se tekee suojaavan kalvon vatsan limakalvoille. Asvavita on myös mielettömän hyvä aine, syön sitä itsekin jatkuvasti. :) Se on hyväksi vatsalle (suojaa mm. helicobakteerilta), iholle ja silmille myös hyväksi koska on paljon vahvempi antioksidantti kuin beetakaroteeni. Auttaa ruskettumaan ja estää ihoa palamiselta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom