Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
En ihan heti löytänny tällästä treadia naisten puolelta, kun käytin searchia, mutta kyseessä voi myös olla oma taitamattomuuteni... Enivei!

Mua kiinnostais tietää, että mitä muut punttaavat mimmit on koulutukseltaan ja/tai mitä tekevät työkseen :) Mä olen esimerkillinen postaaja ja aloitan siis itsestäni:

Peruskoulun jälkeen pääsin sisään UPM:än omaan kouluun, josta valmistuin kolmen "oppisopimus vuoden" jälkeen paperinvalmistajaksi paperitehtaalle. Rahahommat ei kiinnostunut, vaan Valmistumisen jälkeen hain hämeen-ammattikorkeakouluun Tuotantotalous linjalle ja opiskelin sielä puolivuotta, kunnes huomasin että "i dont give a fuck about this shit" ja lopetin jouluna. Palasin takas tehtaalle puoleks vuodeks ja seuraavaksi syksyksi hainkin Helsinkiin Haaga-Helian ammattikorkeakouluun International business linjalle (melkonen alanvaihto :D) Sinne sitten pääsin ja Pasilassa olin TAAS puolivuotta, kunnes huomasin ettei bisneskään istu mulle... Tänä Jouluna taas ilmoitin itteni poissaolevaks ja tällä hetkellä Opiskelen oppisopimuksella sähköasentajaksi Helsingissä :D Oon töissä keskustan Stockmannilla Kiikka&Konttila sähköurakointi firman puolesta :D Jos joskus siis olette stokkalla ja sähköt menee poikki, voitte syyttää mua :hyvä: JA jos joskus kaipaatte lampun vaihtajaa, voitte soittaa mulle :lol2:

Tulevaisuudessa olis tarkotus valmistua sähköasentajaks ja lähteä ulkomaille duuniin :thumbs:

Jos vielä jaksatte, voitte kertoa miten yhistätte työt ja punttiksen. Mä käyn Ma-Ke-Pe suoraa töistä salilla ja Ti-To illalla joogassa... ja La taas aamulla joogaa (eli kohta).

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Peruskoulusta vaatetusalalle. Ei napannut joten erilaisia duuneja siitä sitten tullut tehtyä.
Nyt olen Verkkokauppa.Comissa ollut jo jonkun aikaa hääräämässä. Varastomies on työnimike, mutta tuonne Pirkkalan myymälään mä lähettelen tavaraa. Sikäli kyllä, että tuleehan tuolla painavaa atkia nosteltua :D
Liikun aina ennen duunia, eli herään viideltä. Ma ke pe salille ja ti to pitkä aamulenkki. Viikonloppuna jompana kumpana kanssa yleensä salille ja toinen sitten lepopäivä jos siltä tuntuu. Pääsee firman piikkiin Mayorsille niin enpä valita :hyvä:

Hei tämähän on kiinnostava kysely, varmasti monenlaista ammattia löytyy. :)

Itse opiskelen AMK:ssa tietojenkäsittelyä, ja olen osa-aikaisena töissä alan hommissa. Olen kyllä viihtynyt hyvin sekä koulussa että töissä, eikä alanvaihto ole mielessä. :thumbs:

Itse valmistun nyt lähihoitajaksi erikoistuen vammaistyöhön, joten alan töitä on tullut tehtyä jonkun verran opiskelun ohella. Itseasiassa kesän osalta työt alkaa jo huhtikuun puolessa välissä ja paperit pitäisi hakea toukokuun lopussa. Jossain vaiheessa olen myöskin työskennellyt tehtaalla tekemässä betoniseiniä :D

Nyt olisi tarkoitus hake amk toimintaterapeutiksi ja aikuispuolelle hierojaksi.Molemmat ammatit olisi hyvä lisä.

Haaveilen myös jumpparin/saliohjaajan töistä,oman salin perustamisesta. (:

Lukion jälkeen tuli välivuosi ja sitten hain toista kertaa opiskelemaan ranskaa useampaan yliopistoon sekä yleistä kielitiedettä yhteen paikkaan ja tietojenkäsittelyä amkiin. Joka paikkaan pääsin, mutta Jyväskylän yliopiston ja ranskan kielen valitsin. Harmi vain :rolleyes:

Kolmas vuosi lähestyy loppuaan, kandin paperit saan varmaan ulos tänä keväänä ja ala on ihan väärä. Pyrinkin nyt tässä samalla amkiin opiskelemaan mediatekniikkaa ja ehkä jotain ohjelmistotekniikkaa. Ihan varmuuden vuoksi haen myös yliopistoon tietojärjestelmätiedettä, koska sinne pääsen yo-todistuksella suoraan.

Valmistun: toivon mukaan joskus jostain??? :jahas:

Huhtikuun lopussa käteen lämähtävät fysioterapeutin paperit ja sen jälkeen toivon löytäväni koulutusta vastaavaa, mielekästä hommaa. Ehkäpä tuki-ja liikuntaelimistön fysioterapiaan painottuen.

Tällä hetkellä teen kuntosaliohjauksia omaohjaajana ja vedän satunnaisesti ryhmäliikuntatunteja.

Vastaanpa minäkin tähän.

Lukion jälkeen pääsin lukemaan fysioterapiaa, ensimmäisen vuoden jaksoin, mutta sitten totesin, ettei harrastusten muuttaminen työksi sopinutkaan minulle, vaan motivaatio saleilusta ja jumppien ohjaamisesta katosi täysin. Joten päätin vaihtaa alaa..

Seuraavan vuoden luin sitten tietotekniikkaa, mutta eipä tästä tytöstä ollut nörtiksi joten hain opiskelemaan liiketaloutta. Totesin, että business on se mun juttu. Viime keväänä valmistuin tradenomiksi ja pääsin heti oman alani töihin. Olen palkkahallinnossa asiantuntija-, esimies-, ja kehitystehtävissä. Nykyisen duunini sain sitä kautta, että tein opiskelujen työharjoittelun samassa paikassa. Eli jos on ongelmia palkka-asioissa niin tän pitäisi osata auttaa:rolleyes:

Tulevaisuudessa haaveilen vielä ekonomin papereista, mutta tällä hetkellä opiskelut ovat hetkeksi vaan haave, koska työ vie sen verran paljon aikaa.

Salilla käyn kahtena iltana töitten jälkeen ja sitten lauantaina ja sunnuntaina (kaksijakoinen ohjelma) Kahtena aamuna käyn lenkillä ennen töitä. Tuo viikonlopputreenaaminen on mulle kaikista helpointa, koska viikolla oon aika väsynyt töiden jälkeen, niin treenit kulkee paremmin levänneenä, sekä kun baarijuoksut ei kauheasti kiehdo, niin oikein mukava ajanviettotapa viikonloppuisin.:rock:

Löytyykö hierojia helsinki/vantaan suunnalta? :D täällä olis yks varteen otettava asiakas kerta/viikko *virnu*

pari viikkoa sitten kävin hierojalla ja se kauhisteli, että pitäis käydä ainakin viis kertaa vielä, ennen kun se sais mun jumit avattua

No jospa minäkin kannan korteni kekoon...
Lukion jälkeen hain opiskelemaan eläinlääkikseen, mutta en päässyt sisään (yllätys sinänsä :rolleyes: ). Seuraavaksi suuntasin lukemaan kemiaa Joensuun yliopistolle, mutta luovutin puolen vuoden jälkeen kun homma ei kiinnostanut yhtään..
Sitten olinkin vuoden verran töissä mm. puhelinmyyjänä, lehdenjakaja ja totomyyjänä (mitä teen edelleen opintojen yhteydessä).

Tällä hetkellä opiskelen Pohjois-Karjalan AMK:ssa sairaanhoitajaksi ja mun pitäs valmistuu keväällä 2010. :D

Ainiin, suunnittelin myös et oisin hakenu lukemaan biologiaa ja metsäalaakin :lol2:

Täällä kansainvälisen markkinoinnin tradenomi, joka ei ole tehnyt päivääkään markkinointihommia. Työharjoittelun kautta Kajaanin aikoina UPM:lle neljäksi vuodeksi laskutushommiin, sen jälkeen pari lyhyempää kokeilua Tampereella (vientiassari ja myyntityötä) ja nyt vakkaripaikassa yksityisessä sijoitusfirmassa myyntiassistenttina.

Olen todennut, että säännöllinen toimistotyö sopii mulle loistavasti. Päivä alkaa 0830 eli aamulenkille ei tarvii herätä ku vähän ennen seiskaa. Päivä loppuu (yleensä) 1630 eli salihommille jää ilta aikaa ja viikonloput aina vapaata. Muutenkin työyhteisö on tosi joustava, että tarvittavat vapaat sun muut on aina vaan järjestelykysymyksiä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minullahan näitä alanvaihtoja löytyy. Turkuun muutin aikoinaan opiskelemaan biologiaa yliopistolle, en valmistunut kun ei loppujen lopuksi motivaatio riittänyt tutkijan uralle (opettajan en halunnut ajatellakaan). Seuraavaksi opiskelin terveydenhoitajaksi vuoden verran, ei napannut senkään vertaa.. Sitten uskalsin lähteä toteuttamaan unelmaani ja opiskelin ensin vuoden verran kuvataidetta Paimiossa ja pyrin ja pääsin Turun taideakatemiaan opiskelemaan kuvataidetta (Turun Piirustuskoulu), mistä valmistuin nimikkeellä kuvataiteilija AMK viime keväänä. Kuvanveisto pääaineena, 4 vuotta kesti tuo koulu. Koska vasta valmistunut taiteilija ei paljon leikkeleitä ostele (arvata saattaa että opiskeluja oli kotiväki sponssannut isolla kädellä..:nolo:) niin hain Aker Yardsin laivalevyseppä-hitsaaja-kurssille jo ennen kuin oli paperit kädessä. Sieltä on siis palkkaa juossut loppusyksystä lähtien levyseppänä. Hitsaajan hommiinkin on valmiudet jos haluan niitäkin tehdä, mutta asentojen kannalta se levysepän homma on ehdottomasti parempi, ei mulla polvet ja selkä varmaan kestäis niitä hitsareiden..

Työ menee välillä treenistä, ainakin tällä viikolla joka päivä. Ti ja to on Akerin omalla kuntosalilla naisten vuoro, silloin siis töiden jälkeen suoraan sinne!:rock: Sitten onkin jo aika poikki, kun on herännyt viideltä, ja salilta lähtee iltapäivällä viiden jälkeen kotiin. Aamulenkkejä en tarvii, enkä voisikaan tehdä. Sitäpaitsi silloin olisi yö.:D Viikonloppuisin sitten kotitreeniä (ja joskus töiden jälkeen jotain vielä käsille) ja lenkkeilyä maastossa koiran kanssa. Karran viikossa (max) kädenvääntötreenit. Niiden jälkeen on kiva mennä töihin.:D

Ylioppilas, lähihoitaja, sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja.
Siinä koulut mitä tullut käytyä. Työuran alotin siivoojana telakalla ja turun sanomien painohallissa. Sen jälkeen oon tehny lähihoitjan hommia koko opiskeluajan vanhusten, kehitysvammaisetn ja vammautuneiden parissa. Nyt sitten ennen äitiyslomalle jääntiä ehdin olla reilu puoltoist vuotta terkkarin hommissa; äitiysneuvolaa, lastenneuvolaa, koulu- ja opiskeluterveydenhuoltoa ja sairaanhoitajan vaastaanottoa....niin ja tuli sitä jonkun verran oltua terveyskeskuksen ajanvarauksessakin. Eli aikas lailla omalla alalla tullut pysyttyä. Vielä en kuitenkaan tiedä mitä musta tulee isona... Katotaan sitten jahka saan tän vauvan ulos ja palaan joskus työelämään et mitä sitä sit keksii ;)

Ratsastuslukion käytyäni hain lukemaan psykologiaa, erityispedagogiikkaa ja fysioterapiaa. Kaikista yliopistoista tärppäsi (amk:n fysiopuolelta ei), ja nyt opiskelen erityisluokanopettajaksi Jyväskylässä. Kesä- ja sivutöitä olen tehnyt ratsastusleirien/hevoskerhojen ohjaajana, puhelinmyynnissä, kirpparimyyjänä, ravintola-/kioskimyynnissä sekä yliopistolla.

Kolmivuotisen turvallisuusalan perustutkinnon jälkeen olin hetken töissä vartiointiliikkeen keskuksen hoitajana, jonka jälkeen vuoden armeijassa. Sieltä sain käteen sotilaspoliisialiupseerin paperit ja palasin takaisin vartiointiliikkeen hommiin, kun kerran vakipaikan sain. Siellä siis olen työskennellyt 3 vuotta ja jotain uutta pitäisi kehitellä. Puolustusvoimilta hainkin töitä ja olisin saanutkin, mutta samaan aikaan huomasin olevani raskaana, joten sovimme että katsotaan uudestaan äitiysloman jälkeen. Toivottavasti pääsen sinne syksyllä (mikään ei ole varmaa ennen kuin on mustaa valkoisella).
Koulut kiinnostaisi kovasti ja liiketalous tällä hetkellä. Aika näyttää pääsenkö toteuttamaan tätä kouluttautumishaavetta. Tai missä vaiheessa.

Vartiointiliikkeen työvuorot on kolmivuorotyötä ja 5-12 tuntia kerrallaan. Jotenka salille on päässyt joskus ennen ja joskus jälkeen työvuoron. Pitkät viikon vapaat on siellä plussaa.

Lukion jälkeen luin erityispedasta maisteriksi ja jäin laitokselle töihin. Tohtoriopintoja siis väsään assarin virassa yliopistolla. Tutkimus ja opetus lienee siis mun alani. Toisena pääaineena lueskelen sosiologiaa siinä ohessa.

Zone-sarja -42%
Lukion jälkeen pääsin opiskelemaan yliopistoon maantiedettä ja luin sitä vuoden. Sisältö ei kuitenkaan vastannut sitä, mitä oli ajatellut, joten pyrin heti seuraavana keväänä luokanopettajankoulutukseen. Pääsin sinne heti ekalla yrittämällä ja nyt olen OKL:ssä viidettä vuotta. Sivuaineena jatkoin noita mantsan opintoja ja käytännössä olen tehnyt sielläkin kandiin saakka opintoja. Koska se on mulla sivuaine, niin kandinpapereita en siitä saa, vaan toukokuussa musta tulee ihan pelkkä kasvatustieteen maisteri ja siis luokanopettaja (maantieteen aineenopen kelpoisuudella :)).

Nyt on kova haku käynnissä kesätöihin, mutta oman alan hommia ei leirien lisäksi juuri olen niin haen esim. myyjän hommiin, mistä on viime kesältä kokemusta. Saa nähdä rupeanko syksyllä sitten opeksi vai teenkö jotain ihan muuta. Virkistävää joka tapauksessa päästä irti opiskelusta. Johan sitä on kuusi vuotta yliopistolla istuttu!

Lukion jälkeen menin opiskelemaan fysioterapiaa ja valmistuin tammikuussa. nyt teen liikunnanohjaajan ja fysioterapeutin töitä. 15,5 vuotta takana koulutusputkea, olihan se helpotus kun vihdoin valmistuin ja alkoi se todellinen opiskelu joka kestää sinne eläkeikään asti;)

Olipa kerran tyttö joka halusi maailmaneniten liikunnanopettajaksi, haki Jkl:n yliopistoon liikuntatieteitä lukemaan,sai kutsun, treenasi 3kk ja luki kirjat äärimmäisen hyvin. Sitten tuli pääsykoepäivä,huono itsetunto ei kestänyt ja itsevarmuus ei riittänyt mennä kokeeseen. The end. ;)
Kävin sitten tekemässä bilsan yhteisvalinnan kokeen ja laitoin myös ekaksi paikaksi Jkl koska ajattelin että koettaisin liikalle ellen pääsisi heti. Nyt melkein lukukausi bilsaa takana, ei ole lainkaan meikäläisen juttu. Aineenopettajaksi aion,bilsan sivuaineopintoja olen suorittanut ja pedan opintoja. Ensi keväänä koetan hakea toiseen tiedekuntaan.
Töitä olen tehnyt mm. tarjoilijana. Suurensuurikiitos porukoille tuesta, ehämmun opintotuki riittäis mihinkään kun yksityisen yksiössä asustan..muutto ensi kuun lopulla.:jahas:

Huonosti hoidetun lukion jälkeen hain pari kertaa opiskelemaan fysioterapiaa sekä Tampereelle että Lahteen. Jännää muutes, etten päässyt noihin edes pääsykokeisiin, mutta maisemasuunnittelun pääsykokeisiin pääsin kyllä pari vuotta myöhemmin.. Sinnekään ei tosin ovet auenneet ja hyvä niin :) Ypäjän hevosopistoon olisin päässyt, mutta käytännön asiat olisivat menneet niin hankalaksi (=oman hevosen ylläpito jne), että jätin menemättä.

Lukion jälkeen olinkin töissä 2-3 vuotta: siivoojana, postinjakajana, hevostenhoitajana... Kesällä 2005 keksin, että hei, mustahan tuleekin radiotoimittaja :D Hain kouluun, pääsin sisään ja hoidin sen loppuun. Alahan on tunnetusti aika haasteellinen, joten koulun jälkeen olin yhteensä 1.5 vuotta respan ja sihteerin hommissa, ennen kuin aloin todella hakea enemmän koulutusta vastaavaa työtä. Sain töitä eräästä mediasta ja tällä hetkellä teen toimenkuvaani kuuluu suunnilleen kaikki, mitä kuvitella saattaa.. Toimittajan ja assistentin hommia pääasiassa.

Aloitin syksyllä tiedottamisopinnot Markkinointi-instituutissa ja samaan aikaan aloin myös kirjoittaa freelancerina lehtijuttuja. Ajankäyttö on joskus haasteellista, mutta koska työ ja opiskelu ovat molemmat sitä, mitä olen aina halunnut, niin en valita :) Innoissani suunnittelen tälläkin hetkellä kehitysideoita jne, heh.

Treenit on tällä hetkellä prioriteettilistan häntäpäässä. Käyn, jos ehdin, enkä stressaa turhia.

Lukion jälkeen Jyväskylän yliopistoon, varmaanki treenimahdollisuuksien perässä. Laajavuori:rock:
"Luonnontieteilijä", vittumainen(=vaikeita kokeita tekevä) ope:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom