Punttiharrastuksen kesto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja male
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuossa uudella työpaikalla möläytin vahingossa harrastavani kehonrakennusta. Pitkien kauhistelujen ja selittelyjen jälkeen työkaveri kysyi, että jos keho ei ole koskaan ”valmis” - kun treeni on elintapa, ei niinkään harrastus - niin mitä sitten jos kyllästyn siihen touhuun. Tällä hetkellä mun on aika vaikea keksiä syitä miksi koskaan haluaisin lopettaa treenaamisen, mutta kaipa niitäkin löytyy.

Siis itse asiaan, kuinka vanhoja tosissaan treenaavia ihmisiä porukka tuntee? Ja jos ihmiset on vanhempana lopettanut niin mistä syystä, loukkaantuminen vai kyllästyminen vai mikä? Olisi kiva tietää sillä mua ei ainakaan tällä hetkellä saisi mikään lopettamaan tätä vääntämistä.

Kauankohan kestäisi palautua tavallisen pulliaisen näköiseksi jos nyt olisi vaikka tuollainen 180/95 kohtuullisilla rasvoilla?

Originally posted by male

Siis itse asiaan, kuinka vanhoja tosissaan treenaavia ihmisiä porukka tuntee? Ja jos ihmiset on vanhempana lopettanut niin mistä syystä, loukkaantuminen vai kyllästyminen vai mikä? Olisi kiva tietää sillä mua ei ainakaan tällä hetkellä saisi mikään lopettamaan tätä vääntämistä.

Kauankohan kestäisi palautua tavallisen pulliaisen näköiseksi jos nyt olisi vaikka tuollainen 180/95 kohtuullisilla rasvoilla?

Tunnen erään jo eläkkeellä olevan lääkärin, ikää taitaa olla noin 75v, ja ei oo kauaa kun prässiä veteli n.400 kilolla, treenasi ainakin vielä sillon myös veteraanien pikajuoksukisoihin.

Samalla salilla kävi myös noin 80v eläkkeellä oleva liikunnanopettajanainen, spagaati meni vielä heleposti, ja kävi myös porrastreeniä aina juoksemassa.

Siitä vaan esimerkkiä muillekin samanikäisille :worship:

Kyllä sitä vajaassa vuoden treenitauossa aika pulliaseks muuttuu. Tosin takaisin samaan kuntoon pääsee noin kolmessa kuukaudessa.

Kyllä 80-vuotiaana voi olla paremmassa kunnossa kuin suurin osa normaaleista 20-vuotiaista, jos vain jaksaa treenata. Aika usein vain alkaa monien urheilulajien harrastajilla se mahan kasvatus 30+ iässä :)

Originally posted by male
..jos keho ei ole koskaan ”valmis” - kun treeni on elintapa, ei niinkään harrastus - niin mitä sitten jos kyllästyn siihen touhuun.

Niin mitä sitten? Ei kai mitään, mitä se haittaa? Sitten teet jotain muuta tuohua.

entinen takavuosien nostaja "lopetti" harrastuksen monta kertaa.. mm. dopingkärystä, käden katkeamisesta (luu poikki, liikaa voimaa=), ei viiti enää kiusata itteään syömisellä ym..

vielä se vähän väliä käy salilla, tosin nykyään hieman erilaisella reenillä / eväillä.

Re: Re: Punttiharrastuksen kesto

Originally posted by kekexx
Niin mitä sitten? Ei kai mitään, mitä se haittaa? Sitten teet jotain muuta tuohua.

Hmmm.. Oliskohan se toisaalta oikeesti niin helppoa. Mieti ku katot ittees vähän ajan päästä ku alat lyyhistyy...Hui kauhistus...Kyl se vois aika rankkaa päälle olla.:rolleyes:

Tietysti riippuu missä vaiheessa elämää tämä tapahtuis.

Tuossa nuorempana kloppina tein kerran penkkiä samaan aikaan erään vanhemman herrasmiehen kanssa. Siinä kun jutusteltiin, selvisi että hän oli 80-vuotias. Tangossa oli rautaa 80 kg ja hän pumppaili sillä kevyesti, selosti vielä olevansa aika huonossa kunnossa, kun oli vähäsen sairastellut :worship:

Kyllä siinä oltiin nöyrää poikaa, mutta tuli veteraanilta monta hyvää neuvoa treenaamiseen. Sainpa itse pitkän aikavälin tavoitteen :thumbs:

Aikas sopiva aihe neljännesadannen postini kunniaksi. Eräs setäni on puhunut minua golfharrastuksen pariin (sukugolfkisojen osallistujaksi), ja hänelle olen sanonut yhä uudestaan, että käyn kuntosalilla punttailemassa niin kauan kuin jalka ja rauta nousee. Ja erään palloilijatutun kanssa oli kerran puhetta, että aina tavatessamme hän sanoo miulle:"Se on sitten 10 leukaa!" Siis jos lähellä on edes jonkinlaista "tankoa", jossa vetää. Ja näin luultavasti tulee käymään ikämme loppuun asti. (Pitääpä varoa, etten törmää häneen rupsahtaneena 90-vuotiaana mummona :lol2: )

Omalla salillani käy ihan iäkkäitäkin paapparaisia. Eivät käytä huimia painoja, mutta pitävät kunnostaan hyvää huolta. Ja sitten tunnen monia veteraaniyleisurheilijoita, joiden harjoitusohjelmaan kuuluu edelleen voimaharjoittelua punteilla. Onpa Veteraaniurheilulehdessäkin ollut ohjeita ja ohjelmia veteraanien punttiharjoitteluun. Monet heistä urheilevat taatusti koko ikänsä hautaan asti. On siellä sarja 90-vuotiaillekin, ja osanottajiakin siihen sarjaan.

Jos mie yhtäkkiä lopettaisin punttailun, alkaisin varmasti lihoa. Harrastuksia kyllä löytyy paikkaamaan vapaa-aikavaje, mutta juuri siksi saliharjoittelu on miulle niin rakasta, että se pitää kropan kunnossa, ja pysyy samalla pönttökin kasassa. Mens sana in corpore sano, sano! :piis:

Kyllä tuollaset vanhat kuntoilevat ihmiset saa miulta rispektiä. Monet nuoremmatkaan ei tajua liikunnan hyötyjä/huveja ja nämä vanhat ukot kirmaa salilla suurella tarmolla, vaikka ikää on eläkeiän päälle. Kyllähän sitä on varmaan on paljon terveempi sydänsairauksista sun muista kun kunto on hyvä ja lihaskuntoakin on. :piis:

Varmaan yleisin saliharrastuksen lopetuksen syy on rahatillane(?).Ainankin meikan kavereilla monella on kuntosalikäynnin lopetuksen syy ollut rahatilanne(mutta silloinhan vaihdetaan harrastusta johonkin toiseen liikuntamuotoon :D ).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom