Punttia lenkkeilyn ohessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MxT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MxT

Moro,
Päätin nyt tulla täältä kysymään neuvoa, kun ei noi kaverit tiedä mistään mitään :D
Elikkä olen ruennut käymään juoksemassa ja pyrkinyt siihen vähintään 3 kertaa viikossa n. 1h kerrallaan, kun ei tämä kunto ole enää mikään paras. Nyt ois sitten tarkotus rueta vähän punttiakin nostelemaan ja toiveena olisi saada kiinteämpi vatsa ja voimaa käsiin. Jalat on minun mielestä sen verran hyvässä kunnossa, kun joskus aikoinaan tuli jääkiekkoa pelattua ja sen jälkeen olen rullaluistellut ym., että en meinannu jalkoja mitenkään erityisesti tehdä.
Alakerrassa ois käytössä penkki, käsipuntteja, kuntopyörä, vatsalihaslaite, suotulaite ja sitten semmonen missä istutaan ja vedetääntangosta ja samalla jaloilla painetaan (ette varmaan ymmärtäny :) ) ja sitten ite joku väsänny semmosen laitteen jossa kietää vaijeri katon kautta lattiaan ja siellä päässä painoja :) ja oli siellä vielä jotain pientä, ei voi muistaa kaikkea.
Nii eli yläkroppaa salilla paremmaksi ja näillä vois alotella.
Kertokaas joku hyvä ohjelma millä vois rueta reenaamaan, ku ei paljoa hyödytä käydä vähä joka laitetta kokeilemassa ja ihmettelemässä.
Ruoka valiota on vähän huono rueta mitenkään erikoisemmin miettimään, koska olen ravintolassa kokkina, niin tulee pikkasen epäsäännölliset ruoka-ajat ja ruuat on aina mitä on...
Olen tosissaan nyybbä näissä sali jutuissa, että opastakaa te.
Kiitos! :kippis1:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ota vaan ne jalatkin mukaan treeniin. Kaikista parasta kehitystä tulee kun treenaat kaikkia lihaksia tasapuolisesti. Selaile tuolta usein kysyttyä eli FAQista --> ohjelmia itsellesi sopiva ohjelma (esim. 3-jakoinen). Ja tosta ruoasta että jos meinaat saada parhaimman kehityksen niin sillon pitäis kyllä syödä kunnolla, mutta ei miten sattuu. Lueskeleppa sitä FAQ osaa kunnolla, löytyy myös ruokailusta tietoa.

Treenaa ihmeessä jalkojakin. Kadut kuitenkin viimeistään vuoden päästä kun jalat ovat kuin haikaralla yläkropan jyrätessä. Rullaluistelulla jalat eivät pahemmin kasva. ohjelmia löytyy faq:sta ja vaikka tuosta http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=4734

edit: jeejee 500. viesti. ja mulla on synttäritkin tänään:D

Jalkatreenihän on tärkein, kysy vaikka Hulkilta. Eppujen laulussakin sanottiin: ”Päätin tehdä niin suuret pakaroistani näistä, että silmät tippuu naisten päistä”. Juuri juttelin salilla yhden fitnesstytön kanssa ja hän morkkasi niitä miehiä, jotka tekee vain habaa ja penkkiä ja jalat on ihan tikut.

Maastaveto, kyykky ja penkki siinä on hyvä runko treenille esim. yksi noista treenikertaa kohden ja mukaan sopivia apuliikkeitä. Kunnon voimailuliikkeet kun opettelee ensin, niin saa hyvän pohjan ja koordinaation treenille. Laitteilla vitkutteluliikkeitä ehtii tehdä sitten myöhemminkin.

Itse teen juuri tuollaista aerobista treeniä(juoksu ja fillarointi) ja päälle puntit sitten. Oma kokemus kertoo, että se työ, minkä salilla teet häviää lenkkipolulle samaa tahtia, kun lauantaimakkara:). No vähän kärjistetty, mutta huomasin nostelun olevan paljon tehokkaammin havaittavissa kropassa, kun jätti aerobisia väliin. No turha liikaa vetää johtopäätöksiä tästä, mutta muista syödä hyvin ja vähän edes oikein. Tuolla edesauttaa sitä, ettei kaikkea polteta lenkkipolulla pois.

Jalkatreeni ehdottomasti mukaan. Ja se selkä on vähintään yhtä tärkeä, ne kädet tulee siellä perässä sitten. Montako kertaa oot aatellut viikossa tehdä punttitreeniä? se kun on aika oleellinen tieto ohjelmaa tehdessä, jolloi sitten tee koko kroppa kerralla treeniä.

Ajattelin 2-3 kertaa viikossa käydä näin alkuun.
No otetaan jalat mukaan, mutta miten niitä olis sitten hyvä tehdä?
Haittaakos jos juoksun jälkeen käy puntilla? Ottas kunnon alkulämpimän silleen ja sitten nostelis...
Ruoka ajat on tasaiset tällä hetkellä, mutta kun kaikkea joutuu maistelemaan ja syömään pitkin päivää :)
Eniten tarviisiin kiinteyttä omasta mielestä, mutta ei se lisävoima pahaa tee. Heittäkääs jonkunlainen ohjelma.
Syksy/talvi kun tulee rupeen taas käymään uimassa ja sitä ennen salilla...
:whip:

Zone-sarja -42%
MxT sanoi:
Ajattelin 2-3 kertaa viikossa käydä näin alkuun.
No otetaan jalat mukaan, mutta miten niitä olis sitten hyvä tehdä?
Haittaakos jos juoksun jälkeen käy puntilla? Ottas kunnon alkulämpimän silleen ja sitten nostelis...
Ruoka ajat on tasaiset tällä hetkellä, mutta kun kaikkea joutuu maistelemaan ja syömään pitkin päivää :)
Eniten tarviisiin kiinteyttä omasta mielestä, mutta ei se lisävoima pahaa tee. Heittäkääs jonkunlainen ohjelma.
Syksy/talvi kun tulee rupeen taas käymään uimassa ja sitä ennen salilla...
:whip:
Yleensä noi lenkit ja muut aerobiset on hyvä tehdä aamulla tyhjään mahaan tai treenin jälkeen. Erityisesti jos juuri sitä kiinteyttä haet. Voi olla tietty kovan jalkapäivän jälkeen että ei oikeen onnistu kova lenkkeily, mutta jalkapäivänä se kannattaa tehdä mielummin juuri aamulla. Tai eihän sitä ole välttämätöntä edes sinä päivänä tehdä ollenkaan. Mutta voi polvet tutista jonkun verran jos suoraan jalkareenin jälkeen lähtee juoksentelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom