Puntti+Hieronta perätysten.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ode-1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heh, ainakin hieronta on kohtuullisen paljon kivuliaampaa jos lihakset on ensin treenannu, näin siis minulla ainakin. Yleensä teenkin niin että hierontapäivä on varattu vain kevyelle venyttelylle ei muulle treenille.

Itse en ainakaan menisi. Jos on treenannut kovaa ja sitten menee kunnon hierontaan, niin eikös siinä ole vaarana että paikat hajoaa?? Itse menisin enemmin seuraavana päivänä.

Hieronnasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta joskus juttelin yhen fysioterapeutin / hierojan kans aiheesta niin se sanoi et hierontaan voi mennä vaikka suoraan treenistä. Hierottuja lihaksia ei taas kuulemma kannata vielä heti esim. seuraavana päivänä treenata. Näin siis olen kuullut.

Originally posted by fluid power
Hierottuja lihaksia ei taas kuulemma kannata vielä heti esim. seuraavana päivänä treenata. Näin siis olen kuullut.
Jees, näin minullekin on hieroja sanonut.

Jep. Fluid power on oikeessa. Lihakset on vielä helppo hieroa, kun on trenattu, koska ovat lämpimät.

Hierojan koulutuksen käyneenä sanon, että treenien jälkeen voi siis hyvin hieroa, lihakset ovat jo valmiiksi lämpimät, ja näin säästää aikaa alkusivelyistä ja voi siirtyä nopeammin muokkaavaan käsittelyyn.

Hieronnan jälkeen ei sitten treeniä, ja ei mielellään vielä seuraavanakaan päivänä.

Originally posted by fluid power
Hieronnasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta joskus juttelin yhen fysioterapeutin / hierojan kans aiheesta niin se sanoi et hierontaan voi mennä vaikka suoraan treenistä. Hierottuja lihaksia ei taas kuulemma kannata vielä heti esim. seuraavana päivänä treenata. Näin siis olen kuullut.

Muistin sitten väärinpäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Ankka
Mikäs tässä on takana? Lihakset menee rikki (miksi?)?
:confused:

Tämä riippuu paljon siitä, minkäläinen hieronta on tehty.
Kevyen, palauttavan hieronnan jälkeisenä päivänä tehdystä treenistä ei varsinaisesti haittaakaan ole, mutta muokkaava, kovempi hieronta vastaa rasitukseltaan treeniä, ja tuskimpa kukaan peräkkäisinä päivinä treenaa samaa lihasta.
Joten ihan viisasta antaa lihasten palautua hieronnasta kunnolla.

Suoraan treenistä hierontaan vaan, ei mitään haittaa. Tai esim. pieni verryttely tms ennen hierontaa parantaa kyllä sen tehoa, koska tällöin suurinta osaa varatusta ajasta ei mene sivelyihin, vaan päästään nopeammin kiinni itse KIDUTUKSEEN! :whip:

T. nimimerkillä: tensorit huutaa hallelujaa :itku:

Mä oon tehny sen virheen, että oon menny suoraan reenistä hierontaan ja lihakset tuli aivan sairaan kipeeks, niihin ei ees kärsiny koskee ollenkaan olo aivan saatanan tukala koko seuraavan päivän. Se kipu ei johtunu sitten tottumattomuudesta passiiviseen ärsykkeeseen, koska siihen aikaan kävin hieronnassa säännöllisesti. Varmaan kuitenkin tämäkin on yksilöllistä, mutta itse en menisi enään mistään hinnasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom