Punttaajia Nurmijärven kunnan alueella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weccu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tervehdys vain kaikille! tarkoitukseni on aloittaa syöksykierre punttauksen saloihin ja ajattelinkin, että jos täällä lähiseudulla (Klaukkala, Nurmijärvi, Rajamäki) olisi lajia kauemmin harrastaneita....lähinnä siinä toivossa, että saisi ainakin alussa vinkkejä ja opastusta tekniikoissa. Tällä hetkellä olen 187cm/103kg....ja likipitäen saman näköinen kuin tuo John Stone ( Linkki ) aloittaessaan. Eli kauheasti ei kehtaa rannalla keikkua.... :nolo:
Mutta olisin todella kiitollinen jos joku täältäpäin oleva viitsisi ilmoittautua.... :worship:

Itse olen rajamäeltä.

No, jos tonne rajamäkeen päin eksyt. Siellä on suht. hyvä sali. Koska samassa yhteydessä voi käydä saunassa, suihkussa uimassa. Jos kiinnostaa niin solarium, squash, kiipeily, on mahdollista. Pari nyrkkeily säkkiäkin löytyy.

Laitteet on oikeestaan kaikki tarpeellinen, sisustus on mitä on ( punaset seinät ja parketti lattia, paitsi vapaiden painojen puolella ).

Tuolla käy treenaamassa aikamonenmoista porukkaa.. Siellä on kyllä paljon ihmisiä ketä varmasti auttaa mielellään kun käyt kysymässä. Varsinkin nuo ketä siellä usein käy.

Sit sieltä kyllä kassalta kun kysyy niin sinne tulee ohjaaja, on nainen ja mies. Se mies kyllä osaa varmaan opastaa maastavedot ja kyykyt ja rinnalle vedot, teknisimmät. Ja harjottelemalla oppii :P

Minkäs ikäinen olet ?

No itse asiassa olen töissä siinä Rajamäessä, Altialla ja tarkoitus olikin sinne salille tulla, vaikka Klaukkalassa asustelenkin. Siellä on kuitenkin treenin jälkeen sauna ja uintimáhdollisuus, joka tekee tietääkseni hyvää palautumiselle. Ja 24 vuotta tuli juuri tänään mittariin.....onkos noi opastajat siellä maksullisia? Firman puolesta (tai lähinnä tehdaspalokunnan) saan niitä kuntoseteleitä, joita voi käyttää maksuun, eli harjoittelu ei maksa minulle mitään. Ja juurikin tuon palokunta-homman takia pitäisi lihaskunto saada hyväksi, sekä tietysti rasituskestävyys.

No siis. Tuollahan on noita uima- ja kuntosaliohjaajia. Niiltä voi ostaa "treeni ohjelman" maksaa kai 5-6e. Mutta se on aika hassu, siis vaan semmonen jossa ohjaaja tulee ja näyttää kaikki laitteet läpi ja miten niillä tehdään mitäkin ym. Siellä en tiedä onko enää töissä kuitenkin semmonen 20-28v mies, käy itte siellä salilla ja muuta se osaa neuvoa vähän muussakin kun noissa perusjutuissa.

Ja siis käyhän siellä esim. "arska" en sen aivan oikeaa nimeä tiedä, kumminkin shieldistä vicin näköinen jässikkä. Sitten semmonen mustahiuksinen joka vetelee aina purkkaa. Ja pari muutakin. Keneltä uskaltaa käydä koska vaan kysymässä jos jotain asiaa on, niinkuin kaikilta.

Sulle varmaan kannattais jonkun näköistä treeni ohjelmaa rakentaa ym ? Että ei kannata jäädä kotio nysväämään, salille vaan ja siellä ne tekniikat oppii. Ja jos joku on epäselvää niin kysymään.

Jaksoimpa hokee taas paljo :E

Kannattaapa etsiä tältä foorumilta semmonen nimimerkki kuin : "jto" ja sille pistää privaa ( yksityisviesti ) tai "kysymys jto:lle" topikkiin mennä kysymään, jos sillä ois kehitellä sulle ohjelmaa, jonka tavote saada lihaskuntoa ja parantaa kestävyyttä, se osaa :P

Itse asun hyvinkäällä ja duunissa sillä suunnalla kanssa. Kaverin suusta kerrottua ymmärsin sen salin menneen enemmän neiti saliksi sen saneerauksen yhteydessä, eli vapaat painot on kortilla siellä ? En itse siellä ole käynyt kuin kerran kahtomassa paikkaa, mut ei oikein silloinkaan iskenyt se paikka silmään.
Tosin uimaanhan pääsee samalla rahalla..

No onse vähän muuttunut. Vaan eipä laitteet tai painot sen kummemmaksi oo muuttunu, lähinnä lattian ne vaihto ja seinät maalas ja uusi kalusteet.

Eli "vapaa_paino_alueelta" löytyy kylläkin kunnollinen kyykky teline ( paljon parempi kuin vanha ), smith, penkki, scott penkki, prässi, 2 säädettävää penkkiä ja yksi normaali. Ylätalja ( painot vain 100kg asti :E ) alatalja ( painot kanssa vaan 100kg ), käsipainoja on 1->45kg asti. Painoja on ihan riittämiin. vinopenkki puuttuu, mutta siihen kyykky telineen väliin vaan säädettävä penkki ja siihen vinoo penkkiä tekemään tai sitten ihan vaan smithiin.

Kiitoksia vastailuista ja todellakin mulle tuli "mitta täyteen" sohvaperunana olosta.....maha kasvaa samassa suhteessa kuin vitutus omaa kroppaa kohtaan. Ja oikotietä onneen ei ole. Ja todellakin toi harjoitusohjelma on todellakin hakusessa....ja päivääkään en ole aikaisemmin salilla ollut, mutta "raskasta" työtä oon tehny melkein koko ikäni. Paitsi nykyään on istumatyö....trukkikuskina ei paljon lihaksia kasvatella!!!
Mutta täytyy ottaa yhteyksiä tohon "jto":hon.....aivan loistava foorumi tämä pakkotoisto.....olin hieman epäileväinen tämän suhteen, sillä jostain on jäänyt sellanen fiilis, että "bodareille" on ihan turha tulla puhumaan/kysymään asioista. Ja lisää "oman kunnan miehiä" saa ilmoittautua!

Trukkikuski sanoi:
Itse asun hyvinkäällä ja duunissa sillä suunnalla kanssa. Kaverin suusta kerrottua ymmärsin sen salin menneen enemmän neiti saliksi sen saneerauksen yhteydessä, eli vapaat painot on kortilla siellä ? En itse siellä ole käynyt kuin kerran kahtomassa paikkaa, mut ei oikein silloinkaan iskenyt se paikka silmään.
Tosin uimaanhan pääsee samalla rahalla..
Jep, saman huomasin kun pitkästä aikaa siellä kesän jälkeen kävin. Keväällä hankin tuolle salille kortin. Oli ihan jees sali, oli jonkilainen voimailunurkkauskin, jossa pysty kyykkään ja tekeen mavee rauhassa...
Nyt se on mennyt sellaiseksi kuntoilulaitteiden mekaksi, enemmän juuri sellaisia "neitilaitteita". Ja eniten harmittaa, ettei ole enää sellasta voimapuolta tuolla, esim. mavee on aika hankala tehdä.
Nyttemmin treenaan duunipaikalla, jossa saa treenata ilmaiseksi ja pystyy tekeen kunnolla mavea ja kyykkyä.

Mutta kannattaahan tuolla käydä, jossei nyt meinaa mitään voimannostoo harrastaa. Kyllä siellä pystyy bodytreeniä harrastaan, ja kaiken lisäksi siellä oli mukavaa porukkaa, joitain isompia kavereita ja sitten paljon ihan tavallista porukkaa. Kaikenkaikkiaan jäi mieleen hyvä ja rento ilmapiiri sieltä... jollei duunis pystys treenaan niin Rajamäen salilla kävisin, kun matkaakaan ei ole kun muutama sata metriä sinne..

Hmm....onkos porukka käyny Klaukkalan salilla? Siellä ainakin oli vielä yhdessä vaiheessa "aatamin aikaiset" vehkeet, eli perus rautaa isolla ÄRRÄLLÄ. Onkohan se muuttunut paljonkin ja onko se edes enään pystyssä....voisin tietysti käydä itsekkin kurkkaamassa. Olisi vain hieman lähempänä, mutta tuo Rajamäen sali on varmasti monipuolisempi. Samalla kun olisi tarkoitus treenata myös kuntopyörällä ja soutulaitteella......onkos hyviä vinkkejä miten peruskuntoa olisi hyvä nostaa kun ei tuo juokseminen kiinnosta pätkääkään. Itse olin kuntopyörää ajatellut siten että ajelisin suht kevyellä vastuksella ja "pitkää siivua" sydämen hakatessa kokoajan n.75-80% maksimista. Ja tätä ajattelin tehdä välipäivinäkin, onko suositeltavaa? Treenitahdiksi olen ajatellut; 2 Treenipäivää, 1 lepo , 2Treeniä, 2 lepoa......ja sitten sama alusta.
Tuollain ajattelin ainakin aloittaa, sitähän voi sitten muuttaa tarpeen (ja mahdollisesti kehon) vaatiessa. Tähtäimenä minulla on, että ensimmäistä kertaa elämässäni saisin heitettyä paidan pois rannalla ( ilman häpeäntunnetta ) Tammikuussa kun lähden käymään viikoksi Teneriffalla.....näenkö unta vai onko todellakin mahdollista?

Ohjelmaksi olen itse suunnitellut seuraavanlaista;

1. päivä
# Vatsalihakset Vatsarutistukset 4 x 15-25
# Jalkojen nosto 3 x 15-25
# Vartalon kierrot 3 x 25
Jalat
# Jalkakyykky 3 x 15, 4 x 10-12
# Reisiojennus 3 x 15, 4 x 10-12
# Reisikoukistus 3 x 15, 4 x 10-12
# Pohjenousu seisten 3 x 12-15
# Pohjenousu istuen 3 x 12-15

2. päivä
# Rinta Penkkipunnerrus 3 x 12, 3 x 8-10
# Vinopenkki käsipainoilla 4 x 8-10
# Vipunostot penkillä 3 x 10-12
# Pullover 3 x 12-15

3. päivä
Selkä
# Ylätaljaveto eteen 3 x 12, 4 x 8-10
# Alataljaveto 3 x 8-10
# Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 10-12
# Selkäojennus 3 x 12-15

4. päivä
Olkapäät
# Pystypunnerrus 3 x 12, 4 x 8-10
# Vipunostot sivuille 3 x 10-12
# Pystysoutu 3 x 12-15
Kädet
# Hauiskääntö tangolla 3 x 12, 3 x 8-10
# Keskitetty hauiskääntö 3 x 12-15
# Ranskalainen punnerrus 3 x 12, 4 x 8-10
# Ojentajatalja 3 x 12-15
# Rannekääntö 3 x 12-15

ja toiseksi ajattelin käydä joka aamu juoksemassa kevyen aamulenkin (korttelin ympäri, eli n.1km).....ei se ainakaan pahaa tee ja on sen verran lyhyt ettei rupee vituttamaan :D

Mutta ruokavalion suunnitelussa tarvitsisin apuja joltain asiantuntijalta.....

kaikki kommentit ovat tervetulleita! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Weccu sanoi:
No itse asiassa olen töissä siinä Rajamäessä, Altialla ja tarkoitus olikin sinne salille tulla, vaikka Klaukkalassa asustelenkin. Siellä on kuitenkin treenin jälkeen sauna ja uintimáhdollisuus, joka tekee tietääkseni hyvää palautumiselle. Ja 24 vuotta tuli juuri tänään mittariin.....onkos noi opastajat siellä maksullisia? Firman puolesta (tai lähinnä tehdaspalokunnan) saan niitä kuntoseteleitä, joita voi käyttää maksuun, eli harjoittelu ei maksa minulle mitään. Ja juurikin tuon palokunta-homman takia pitäisi lihaskunto saada hyväksi, sekä tietysti rasituskestävyys.

Uimahallin salin alennusaika eli 14 asti on reilun pari euroa kerta. En ole käynyt kun kurkkaamassa rempan jälkeen mutta syksyllä olisi taas tarkoitus käydä siellä viikottain ennen lounasta, Rajamäellä kun kuljen töissä. Ei siellä aamuisin ole ollut ruuhkaa niin eiköhän perusrautaakin riitä tarvitseville. Omalta kannalta vipstaakit on juuri ne, jotka kotoa puuttuu.

Klaukkalassa kävin joskus Balanssissa; siellä miinus mielestäni oli riittämätön ilmastointi. Iso plussa on (oli?) lastenhoito parina iltana viikossa, jos on sellaseen tarvetta. Siellä on (ainakin oli) erikseen rautapuoli ja laitepuoli. Klaukkalan kunnan sali kai on aika hyvä, en ole siellä käynyt kun en ekalla yrittämällä löytänyt ulko-ovea :rolleyes:

Taitaa olla kyllä klo 15.00 se alennus aika. Jollon pääsee 2,5€ kertamaksulla. Ja kyllähän tuolla rajamäen salilla maastavetoakin pystyy tekemään, kyykky telineestä vaan tanko lattialle ja tekemään.

Kunnan ylläpitämä kuntosali löytyy Klaukkalan urh. kentän vierestä. Keltainen rakennus. Löytyy tarvittavat laitteet ja vapaat painot. Ohjaajia ei ole, mutta varmasti joku kokeneempi pyynnöstä neuvoo.
Magneettikortti 105€/vuosi.

Weccu sanoi:
Ohjelmaksi olen itse suunnitellut seuraavanlaista;

1. päivä
# Vatsalihakset Vatsarutistukset 4 x 15-25
# Jalkojen nosto 3 x 15-25
# Vartalon kierrot 3 x 25
Jalat
# Jalkakyykky 3 x 15, 4 x 10-12
# Reisiojennus 3 x 15, 4 x 10-12
# Reisikoukistus 3 x 15, 4 x 10-12
# Pohjenousu seisten 3 x 12-15
# Pohjenousu istuen 3 x 12-15

2. päivä
# Rinta Penkkipunnerrus 3 x 12, 3 x 8-10
# Vinopenkki käsipainoilla 4 x 8-10
# Vipunostot penkillä 3 x 10-12
# Pullover 3 x 12-15

3. päivä
Selkä
# Ylätaljaveto eteen 3 x 12, 4 x 8-10
# Alataljaveto 3 x 8-10
# Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 10-12
# Selkäojennus 3 x 12-15

4. päivä
Olkapäät
# Pystypunnerrus 3 x 12, 4 x 8-10
# Vipunostot sivuille 3 x 10-12
# Pystysoutu 3 x 12-15
Kädet
# Hauiskääntö tangolla 3 x 12, 3 x 8-10
# Keskitetty hauiskääntö 3 x 12-15
# Ranskalainen punnerrus 3 x 12, 4 x 8-10
# Ojentajatalja 3 x 12-15
# Rannekääntö 3 x 12-15

Rinnalle on mielestäni vähän liikaasarjoja, 9 riittää ainakin itselläni oikein hyvin.
Hauiksen treenaamisen voisit myös siirtää vaikka rinta-päivän jatkoksi niin ei jää se päivä liian lyhyeksi. Muuten lähes samanlainen ohjelma kuin minulla ja hyvin on toiminut.

Itte oon reenannu aikaisemmin Rajamäen uimahallilla ja Nurmijärven Kuntocenterissä. Uimahalli meni tosiaan ainakin mielestäni huonompaan suuntaan rempan yhteydessä mutta ihan ok kuitenkin, uinti mahdollisuus on tietenkin plussaa. Salivinkkejä antamassa on mm entinen olympiatason uimari, elikkä ainakin yleistietoa liikunnasta löytyy. Taitaa olla ilmainen, en oo ihan varma.

Nurmijärven kirkonkylän kuntocenterkin rempattiin tossa hetki sitten. On ehkä vähän vähemmän "fitness"-tyylinen kun Rajamäki. Lisäksi löytyy puoli jossa tatami ja säkkejä mikä on suht hyvä. Omistajalla on vieressä fysioterapia ja osaa neuvoa hyvin voimailu/kuntoilu/ruokavalio hommia. On muutenkin mukava mies se hanski.

Elikkä kummassakin on hyvät puolensa ja viihdyin hyvin molemmissa, nykyään jos reenaisin säännöisesti Nurmijärvellä valitsisin ehkä mielummin kuntocenterin johtuen Rajamäen uudesta ilmeestä.

Mä reenailen kanssa rajamäen uimahallilla aika usein ja kohta olis tarkoitus alkaa treenaamaan myös kuntocenterissä, kun nurmijärvelle olis tarkoitus takaisin muuttaa.

Rajamäen uimahalilla on nyt mielestäni paremmat laitteet, kuin aikaisemmin ja yleisilme on paljon viihtyisämpi. Ainoa haittapuoli uudistuneessa salissa on mielestäni tilanpuute vapaapainojen alueella. Juttelin asiasta hallin toimitusjohtajan kanssa ja asia on tiedossa, asiaan on kuulemma kehitteillä jotain.. Saas nähdä mitä :rolleyes:

Uimahallilla on alkanut työskentelemään myös uusi personal trainer ja häneltä ainakin itse kysyisin apua harjoitusohjelman tekoon. Hinnoista en ole ihan varma, mutta hinnat ei mielestäni ole mitään hirveän kovia. Muutenkin salilla treenaa ihan rentoa porukkaa, joten kysymään vaan. Tietoa löytyy paljon ainakin mm. Nousiaisen Jukka-Pekalta, joka on voittanut alle 70kg SM:iä. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom