Punttaajan työeväät

Ikä
38
Jonkinmoisella epätoivoisella massanhankintakuurilla tässä ollaan (taas kerran). Nyt työt astuivat mukaan kuvioihin, ja 8 tuntia päivästä kuluu sitten siellä. Siihen kahdeksaan tuntiin kuuluu vapaavalintaiset 2x15min kahvitaukoa ja 1x30min palkaton ruokatauko. Järkevin ratkaisuhan tässä on pitää kahvitauot putkeen, jolloin tulee siis 2x30min tauot. Käytännössä matkoihin ruokailutilan ja työkohteen välillä menee sellaiset 5-10min, joten 20-25min on aikaa mättää safkaa naamariinsa.

Kaksi ruokailua kahdeksan tunnin aikana ei kuulosta muutenkin massanhankintaongelmista kärsivälle kovin hyvältä, mutta parhaansa täytyy yrittää. Mitäs nyt on sitten semmoisia parhaita ateroita tähän tarkoitukseen? Mikroaaltouuni löytyy, sillä pitäisi tulla toimeen. Onko kellään mitään helppoja reseptejä tai mitä te itse vedätte duunissa tauoilla? Saako raejuustosta/tonnikalasta ja jostain muusta tehtyä kenties jotain überiä salaattia mukaansa, onko jotain hyviä täyte-ehdotuksia esim. voileipiin, tai löytyykö kaupan hyllyltä jokin ehdoton valmistuote, joka vetäistä tauoilla? Vai vetääkö kotona kaikki hyvät ravinnot johonkin tehosekottimeen ja sitten vetää sitä mössöä pari satsia siellä töissä? Vai onko työelämässä pakko turvautua tauoilla proteiinipatukoihin tai -pirtelöihin tai sekoitella itse se perus massajuoma jauheista? Jälkimmäisin vaihtoehto on ikävän kallis.

Kiitokset neuvoista ja ideoista etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostat vaikka purkin massblastiä niin ei pitäis liikaa maksaa ja sen voi vetää työaikanakin ja sitten vaikka oikeaa ruokaa tauoilla.

Jonkinmoisella epätoivoisella massanhankintakuurilla tässä ollaan (taas kerran). Nyt työt astuivat mukaan kuvioihin, ja 8 tuntia päivästä kuluu sitten siellä. Siihen kahdeksaan tuntiin kuuluu vapaavalintaiset 2x15min kahvitaukoa ja 1x30min palkaton ruokatauko. Järkevin ratkaisuhan tässä on pitää kahvitauot putkeen, jolloin tulee siis 2x30min tauot. Käytännössä matkoihin ruokailutilan ja työkohteen välillä menee sellaiset 5-10min, joten 20-25min on aikaa mättää safkaa naamariinsa.

Kaksi ruokailua kahdeksan tunnin aikana ei kuulosta muutenkin massanhankintaongelmista kärsivälle kovin hyvältä, mutta parhaansa täytyy yrittää. Mitäs nyt on sitten semmoisia parhaita ateroita tähän tarkoitukseen? Mikroaaltouuni löytyy, sillä pitäisi tulla toimeen. Onko kellään mitään helppoja reseptejä tai mitä te itse vedätte duunissa tauoilla? Saako raejuustosta/tonnikalasta ja jostain muusta tehtyä kenties jotain überiä salaattia mukaansa, onko jotain hyviä täyte-ehdotuksia esim. voileipiin, tai löytyykö kaupan hyllyltä jokin ehdoton valmistuote, joka vetäistä tauoilla? Vai vetääkö kotona kaikki hyvät ravinnot johonkin tehosekottimeen ja sitten vetää sitä mössöä pari satsia siellä töissä? Vai onko työelämässä pakko turvautua tauoilla proteiinipatukoihin tai -pirtelöihin tai sekoitella itse se perus massajuoma jauheista? Jälkimmäisin vaihtoehto on ikävän kallis.

Kiitokset neuvoista ja ideoista etukäteen!

Proteiini+rypsiöljy drinkki, leipää ja tai hedelmiä. Ja joka tauolla tietenkin.:thumbs: Niin ja leivän väliin vaikka juustoa tai kinnkua.

Saatkos noi eväät kylmään, eli onko jääkaappia tuon mikron lisäksi...?

- Lisäravinnejuoma aamupäivällä, työn ohessa
- Tuhti lounas
- iltapäivämättö sen mukaan, menetkö toistä suoraan treenaamaan.

Ps. Kellotetaanko teillä kuin tarkkaan. Joillain työpaikoilla osaa olla tosi kyylää sakkia...

Proteiinipirtelöä vaan töiden ohessa ja tauoilla ruokaa. Itselläni samoja ongelmia vaikken massakaudella (ikinä) olekaan, mutta sheikeistä saa kaloreita jo helposti yli tonnin. Ruuat päälle niin hyvä tulee.

mulla suunnilleen näin: n. klo: 9.00 maitorahkaa, kanaa, leipää (maitoa)
n. klo 11.00 maitorahka, protskudrinkki sekotettuna maitoon
n. klo: 13.45 maitorahka, kanaa, leipää, danonen mansikkarahka :kuola:
sitten treeni 15.45

mun mielestä sun on parempi pitää tauot 2*15 ja 1*30min eikä 2*30min, näin saat syötyä kolme kertaa töissä.

Ite otan aamulla ennen duunia rahkasatsin ananaksella ja ensimmäisellä kahvitauolla 9.00 syön pari banaania ja pari voikkarii. Klo 12 sitten tuhti annos kunnon ruokaa (mitä ikinä talon keittiö tarjookaan). Toisella kaffella klo ~14 toinen rahka-ananas setti naamioon ja jos vielä banaaneitä löytyy ni ne kyytipojaks. 16 salille jonka jälkeen palkkarit huiviin ja kotona toinen lämmin ruoka. Sit tietenkin vielä iltapala vapaalla tyylillä. :D

Vois vielä hyvin lisätä just jotain mass blastia kyytipojaks joihinkin aterioihin, mutta ei ole vielä tullu hankittua.

Mulla on usein lounaaksi mukana tuhti annos raejuustoa/tonnikalaa + pakastevihanneksia. välipaloina banaania, ruisleipää, viiliä, jugurttia, manteleita, rusinoita, piimää... tms.
Jos proteiinidrinkkiä haluaa niin sitten esim. heraa+maitoa+rypsiöljyä (imeytyy hitaammin).

Kaurapuuron pystyy tekemään helposti mikrossa, aikaa menee 3 minuuttia. Jos jääkaappi löytyy, niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa.

Proteiinipirtelöä vaan töiden ohessa ja tauoilla ruokaa. Itselläni samoja ongelmia vaikken massakaudella (ikinä) olekaan, mutta sheikeistä saa kaloreita jo helposti yli tonnin. Ruuat päälle niin hyvä tulee.

Mistä protskusekoituksista tulee noin helvetisti kaloreita? Itse olen käyttänyt 2dl Mass Blast + 1dl Hera80 + 1tl kreatiini -yhdistelmää treenien jälkeen, mutta ei tuosta tule kuin alle 500 kaloria per satsi.

Toimin keräilijänä Lidlin jakelukeskuksessa, joten siinä trukilla ajaessa ei oikein mitään proteiinidrinkkiä niin helposti hörpitä. Olin jakanut 2x30min siksi, että oletin ettei 15min (josta pari kolme minuuttia menee matkoihin) ehdi syödä, mutta kyllä minä tänään jonkun kaupan lasagnen ja kalaperunamuusi-aterian söin (ja kotimatkalla jäljelle jääneet ruisleivät) vaikka vähän kiirettä pitikin. Ne ainakin vievät tänään nälän sen verran ettei ollut tarvetta pitää ruokataukoa (vaan sai ruhtinaalisen puolen tunnin palkan siitäkin).

Jotain salaattia pitäisi raejuustosta ja tonnikalasta ja vaikka ananaksesta kehitellä tuohon mukaan.

EDIT: Ja ai niin, jääkaappi toki löytyy, muttei sinne mitään mahdu. Eli käytännössä ei löydy. Ja salille en mene heti työnpäivän jälkeen, vaan vasta illalla yhdeksän aikoihin, tai sitten heti päivän aluksi aamulla yhdeksän aikoihin, riippuen onko aamu- vai iltavuoro töissä.

Nostetaas vanhaa ketjua, kun en uudempaakaan nähnyt.

Elikkä siis, mitä hiilarinlähteitä porukka syö töissä? Riisiä tuli syötyä hyvin pitkään, mutta nyt alkaa tökkimään jo todella pahasti. Mikäs korvaisi hyvin tuon riisin? Onko kaupoissa ravintoarvoiltaan riisiä vastaavia nuudeleita (onko edes terveellistä syödä joka päivä nuudeleita :D)? Ainoat nuudelit, mitä olen koskaan syönyt, on noita Mama`s nuudeleita, joita saa vissiin popsia aika monta pakettia, jos haluaa saada sellaisen 100g hiilaria per ateria. Osan hiilareistahan voi tietty ottaa ruisleivästäkin, mutta suurimman osan haluaisin ottaa jostain "kunnon" ruuasta.

Zabo, riisinuudelit? Mamalta muistaakseni löytyy ihan vastaava tuote kuin tavan pikanuudelit mutta riisipohjasena - en sitten tiedä onko ravintoarvoilla mitään eroa.

En ole tällä hetkellä töissä (opiskelija) mutta jos ois 8 tunnin duunipäivät niin mä jakaisin ruokailut about:
- Aamupäivän kahvitauolla rahka + banaani tai täytetty sämpylä, jossa esim avokadoa ja juustoa, tai mikropuuro maitoon tehtynä (entisellä työpaikalla pidin aina pillimaitoja ja puuropusseja kahvihuoneen kaapissa hätävarana :D).
- Lounaalla eilisen kotona laitetun ruuan jämiä tarvittaessa mikron kautta käytettynä, esim. kanakastike ja riisiä + valinnaisia rehuja + tarvittaessa raejuustoa. Nämä kaikki pitäisi säilyä normaalissa huoneenlämmössä muutaman tunnin, ja tarvittaessa voi ottaa kylmäkallen mukaan. Myös eväsrasian pitäminen hetken aikaa pakkasessa aamulla ja kääriminen sanomalehteen auttaa. Jos ei olis mitään valmista niin heittäsin varmaan rasiaan aamulla pikanuudeleita + tonnikalaa + raejuustoa + avokadoa tms. Ei-treenipäivinä myös ruokaisat salaatit vois toimia.
- Iltapäivän kahvitauolla samat vaihtoehdot kuin aamupäivällä.
Jos on aamutreenit niin sitten ehkä vetäisin lounaan jo ekalla tauolla, jos siis saa itse päättää taukojen ajankohdan.

Elikkä siis, mitä hiilarinlähteitä porukka syö töissä? Riisiä tuli syötyä hyvin pitkään, mutta nyt alkaa tökkimään jo todella pahasti. Mikäs korvaisi hyvin tuon riisin? Onko kaupoissa ravintoarvoiltaan riisiä vastaavia nuudeleita (onko edes terveellistä syödä joka päivä nuudeleita :D)? Ainoat nuudelit, mitä olen koskaan syönyt, on noita Mama`s nuudeleita, joita saa vissiin popsia aika monta pakettia, jos haluaa saada sellaisen 100g hiilaria per ateria. Osan hiilareistahan voi tietty ottaa ruisleivästäkin, mutta suurimman osan haluaisin ottaa jostain "kunnon" ruuasta.

Miten ruisleipä on huonompi vaihtoehto kuin nuudelit tai riisi? Etenkin, jos hankkii jotain vähän terveellisempää ruisleipää.

Kokeile kaurahiutaleita. Nehän ovat suosittuja bodyväen keskuudessa välipalana. 57g hiilareita per 100g.

Zabo, riisinuudelit? Mamalta muistaakseni löytyy ihan vastaava tuote kuin tavan pikanuudelit mutta riisipohjasena - en sitten tiedä onko ravintoarvoilla mitään eroa.

En ole tällä hetkellä töissä (opiskelija) mutta jos ois 8 tunnin duunipäivät niin mä jakaisin ruokailut about:
- Aamupäivän kahvitauolla rahka + banaani tai täytetty sämpylä, jossa esim avokadoa ja juustoa, tai mikropuuro maitoon tehtynä (entisellä työpaikalla pidin aina pillimaitoja ja puuropusseja kahvihuoneen kaapissa hätävarana :D).
- Lounaalla eilisen kotona laitetun ruuan jämiä tarvittaessa mikron kautta käytettynä, esim. kanakastike ja riisiä + valinnaisia rehuja + tarvittaessa raejuustoa. Nämä kaikki pitäisi säilyä normaalissa huoneenlämmössä muutaman tunnin, ja tarvittaessa voi ottaa kylmäkallen mukaan. Myös eväsrasian pitäminen hetken aikaa pakkasessa aamulla ja kääriminen sanomalehteen auttaa. Jos ei olis mitään valmista niin heittäsin varmaan rasiaan aamulla pikanuudeleita + tonnikalaa + raejuustoa + avokadoa tms. Ei-treenipäivinä myös ruokaisat salaatit vois toimia.
- Iltapäivän kahvitauolla samat vaihtoehdot kuin aamupäivällä.
Jos on aamutreenit niin sitten ehkä vetäisin lounaan jo ekalla tauolla, jos siis saa itse päättää taukojen ajankohdan.

Lähenkin tossa kohtapuoliin kauppaan katsoon noita nuudelivaihtoehtoja! :) Kahdella tauolla pitäisi siis saada jo pelkästään nuudelista vajaa 500kcal (jos haluan siis samat kalorit kuin mitä riisistä sain), joten siihen taitais mennä jo useampi nuudelipaketti kerralla :D Muistaakseni Maman perusnuudeleissa ei ainakaan älyttömästi niitä hiilareita ollut per pussi (olisko ollu jopa vain 60kcal), joten jotain muutakin siihen pitäis sitten keksiä.

- - - Updated - - -

Miten ruisleipä on huonompi vaihtoehto kuin nuudelit tai riisi? Etenkin, jos hankkii jotain vähän terveellisempää ruisleipää.

Kokeile kaurahiutaleita. Nehän ovat suosittuja bodyväen keskuudessa välipalana. 57g hiilareita per 100g.

Siis ei ole ruisleipä oikeastaan millään tapaa huonompi, mutta kun sitä tulee mussutettua jo aamupalalla sekä yhdellä kolmesta tauoista, niin ei viitsisi sitä ihan kyllästymiseen asti syödä.

Tuo kaurahiutale kuulostaa kyllä hyvältä! Aamupalaksi sitä toki jo vedän, mutta vois ainakin yhdellä tauoista vetää noita kaurahiutaleita 150-200g (tai sitten leipää kylkeen ja vähemmän hiutaleita) whey:n ja maidon kera. Sais todennäkösesti paljon helpommin tuon satsin alaskin, kuin kuivan riisin :D

--- vois ainakin yhdellä tauoista vetää noita kaurahiutaleita 150-200g (tai sitten leipää kylkeen ja vähemmän hiutaleita) whey:n ja maidon kera. Sais todennäkösesti paljon helpommin tuon satsin alaskin, kuin kuivan riisin :D
Riisitäkin saa puuroa... :kuola:

Riisitäkin saa puuroa... :kuola:

Riisipuuro on kyllä nannaa! Mutta joo, kävin nyt sitten ostamassa kolmea erilaista nuudelia, kun en vaan saanut valittua, että mitä sitä ostais :D Tuli siis hommattua riisinuudelia, täysjyvänuudelia ja munanuudelia. Onko kellään tietoa, mikä näistä on se kaikista terveellisin? Tuskin suurta eroa, mutta olisi silti mukavaa tietää, että mitä näistä eniten suosittelisitte :D
Niin ja ajattelin tuon 130-150g nuudelia vetää kinkkusuikaleiden kera. Suikaleet ei kyllä ole paras vaihtoehto, kun niissä on sitä suolaakin ihan kivasti..

Kaurapasta on ihan jees, itsellä alkoi myös riisi tökkimään niin vaihdoin basmatiriisiin. Ei tuu niin äkkiä seinä vastaan, mikäli täysjyvää on tullut syötyä. Eihän se basmati tosin niin terveellistä ole.

Kaurapasta on ihan jees, itsellä alkoi myös riisi tökkimään niin vaihdoin basmatiriisiin. Ei tuu niin äkkiä seinä vastaan, mikäli täysjyvää on tullut syötyä. Eihän se basmati tosin niin terveellistä ole.

Taitaa basmatiriisi sentään oola terveellisempää kuin riisi-/munanuudeli?

Tänään söin töissä ekalla tauolla munanuudelia ja tokalla riisinuudelia. Eihän ne nyt mitään herkkua ole, mutta yllättävän helposti meni alas! Täytyy nyt kuitenkin vaihdella silloin tällöin vaikka tuohon basmati-/jasminriisiin, ettei heti kyllästy :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom