Punttaajan työeväät

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäpä sitä muutakaan ku aika perus eväät;

Välipala 1: 500g rahkaa, piltti
Lounas: kana/jliha ja riisi. Jasmini uppoo hyvin, täysjyväriisissä en ite nää suurta merkitystä miksi söisin, etenkään offseasonilla.
Välipala 2: 80g maltoa ja 50g heraa

Osan ekan välipalan rahkasta vois vaihtaa banaaneihin tai maltoon myös. On nopee vetää joten ei mee tota 10-15min aikaa mikö sulla on käytettävissä. Tämän takia jakaisin ateriat kolmeen 8 tunnin työpäivänä.

Itsellä on töissä purkki maapähkinävoita jemmassa ja otan kotoa pari banaania mukaan aamulla. Banaanin kun voitelee maapähkinävoilla niin saa herkullisen välipalan ja kaikki makroja vielä kaupan päälle.

kunnon aamupala aamulla ni ei tarvi ku lounaan messii, joka on sitä mitä nyt sattunu ruoaksi tekemään edellisenä päivänä. Jos aamupala jää kehnoksi, niin rahka, banaani, ruisleipä, jossa kinkut salaatit yms välissä on aika passeleita. Jos oikeesti syö aamulla hyvin niin ei oo mitään tarvetta mussuttaa mitään siinä ysin tauon aikana.

Siis nyt vittuun ne määss blästit ja opettelet tekemään ruokaa monelle päivälle riittävän satsin, jos sulla on mahdollisuus mikroon niin kaikki on hyvin. Töihin tuppervaarassa vitullinen kasa riisiä/pastaa ja sekaan vaikka 200g kanaa. Ei oo tosiaan vaikeaa.

Edit: Ja tosiaan jos massaa haluat niin päivän kokonaiskalorit määrää tuleeko sitä massaa vai ei. Ei tosiaankaan se yksi ateria töissä. Massaahan voi saada vaikka söisit pelkän iltapalan. Keep it simple m8

ensimmäinen kahvitauko = 2 leipää jossa välissä kinkkua,juustoa,kurkkua
lounas = riisiä, kanaa/pastaa,jauhelihaa 300g
toinen kahvitauko= 250g rahkapurkki,1-2 banaania, 100-150g jogurtti

Nostetaas vanhaa ketjua, kun en uudempaakaan nähnyt.

Elikkä siis, mitä hiilarinlähteitä porukka syö töissä? Riisiä tuli syötyä hyvin pitkään, mutta nyt alkaa tökkimään jo todella pahasti. Mikäs korvaisi hyvin tuon riisin? Onko kaupoissa ravintoarvoiltaan riisiä vastaavia nuudeleita (onko edes terveellistä syödä joka päivä nuudeleita :D)? Ainoat nuudelit, mitä olen koskaan syönyt, on noita Mama`s nuudeleita, joita saa vissiin popsia aika monta pakettia, jos haluaa saada sellaisen 100g hiilaria per ateria. Osan hiilareistahan voi tietty ottaa ruisleivästäkin, mutta suurimman osan haluaisin ottaa jostain "kunnon" ruuasta.

Itsellä menee lyhyellä tauolla Riisikakkuja,baanani+5-6dl kevymaitoa+1dl hera sekaan.

Ruokkiksella ruokaa+maitoo niin paljo kun jaksaa ja viimeisellä tauolla maun mukaan jotain mitä firma tarjoaa (olen meijerillä töissä) :)

Onkos kukaan miettinyt pullottaa perus 0.5L pulloon shakerissa sheikattua heraa. Ois kätevää jos saisi pullossa valmiin mukaan.

En usko että paakkuuntuisi enää enkä myös usko että mitään muutakaan voisi tapahtua, vai?

Onkos kukaan miettinyt pullottaa perus 0.5L pulloon shakerissa sheikattua heraa. Ois kätevää jos saisi pullossa valmiin mukaan.

En usko että paakkuuntuisi enää enkä myös usko että mitään muutakaan voisi tapahtua, vai?

Ihan validi ratkasu, kannattaa ottaa jotain hiilaria siihen kylkeen esim banaani, työpäivän aikana olisi kuitenkin hyvä saada jotain hiilaria niin aivot toimii. Rasvojakin voi ottaa esimerkiks pähkinän muodossa, mutta rasvatkin voi sijottaa päivän muihin ruokailuihin. Työpäivän aikana olisi kuitenkin hyvä saada jotain hiilaria niin aivot toimii. Ellet ole jollain vhh dietillä niin sitten on asia erikseen mitä syöt välipalana.

Ihan validi ratkasu, kannattaa ottaa jotain hiilaria siihen kylkeen esim banaani, työpäivän aikana olisi kuitenkin hyvä saada jotain hiilaria niin aivot toimii. Rasvojakin voi ottaa esimerkiks pähkinän muodossa, mutta rasvatkin voi sijottaa päivän muihin ruokailuihin. Työpäivän aikana olisi kuitenkin hyvä saada jotain hiilaria niin aivot toimii. Ellet ole jollain vhh dietillä niin sitten on asia erikseen mitä syöt välipalana.

Jeps no mä oon vielä koulunpenkillä ja joo tottakai muutakin, voihan sinne myös maltos heittää sekaan!
Koitan huomenna!

Jeps no mä oon vielä koulunpenkillä ja joo tottakai muutakin, voihan sinne myös maltos heittää sekaan!
Koitan huomenna!

Varmaankin treenin jälkeen tulee otettua palkkari missä on sekä heraa että maltoa. Ei sillä niin väliä, mutta aina ois parempi jos ottais ne ns. ruokailut safkan muodossa. Elikkä sun tapauksessa tonnikala+banaani, rahka+ananakset tai muuta tämmöistä. Saa tärkeitä hivenaineita ja vitamiineja paremmin kuin jauhoista.

Vituttaa jo valmiiks tulevat muutokset firmassa, missä vitun välissä syön?? Urakkapalkalla kodinkoneita,20 paikkaa ainaskin pelkkään aamuvuoroon. Tietysti täytyy kuskata mahd. Nopeeta ettei jää ite tappiolle?! Siirtymät 1-10min. Keksikääpä mulle siihen ruokaa? Aamiainen menee normisti...

Varmaankin treenin jälkeen tulee otettua palkkari missä on sekä heraa että maltoa. Ei sillä niin väliä, mutta aina ois parempi jos ottais ne ns. ruokailut safkan muodossa. Elikkä sun tapauksessa tonnikala+banaani, rahka+ananakset tai muuta tämmöistä. Saa tärkeitä hivenaineita ja vitamiineja paremmin kuin jauhoista.

Jeps, siis joo tämä pullotettu versio siis vain backup ideana, in case of kiire tai jtn. :D

Vituttaa jo valmiiks tulevat muutokset firmassa, missä vitun välissä syön?? Urakkapalkalla kodinkoneita,20 paikkaa ainaskin pelkkään aamuvuoroon. Tietysti täytyy kuskata mahd. Nopeeta ettei jää ite tappiolle?! Siirtymät 1-10min. Keksikääpä mulle siihen ruokaa? Aamiainen menee normisti...

No teet voileipia tai otat banaania ja maapahkinavoita (ei tartte jaakaappia) tms mukaan? Kananmunia voi keittaa edellisiltana jne? Yhden kananmunan syominen kestaa n. 15 sekuntia :)

Itellä usein keikalla matkassa
-ruisleipäpareja, joissa väliin kinkkua, juustoa, kurkkua, jne. Joskus kinkun tilalle purkkilihaa, ja sitten sitä lihaa laitetaan paksusti!
-valmiiksi keitetyt ja kuoritut kananmunat, nopee ja siisti syödä
-pullo vettä/mehua(varmaan tuoremehu ois paras)
-maitoon sekotettua heraa sheikkerissä
-termospullossa kahvit + mahdollisesti joitain keksiä tai pientä pullaa
Olen todennut aika toimivaksi ja vaivattomaksi :)

Isoon tupperwaara kippoon kalori tarpeen mukaan valkoista riisiä, kanaa ja vähän rehuja. Riisi on suht nopeaa lusikoitavaa ja sitä tarvitsee syödä paljon vähemmän kuin esim pastaa. Jos tavoitteena on kerätä lihasta eikä läskiä jättäisin nuo rypsärit yms. rasvapommit vetämättä.

itsellä ei ole ongelmia syömisen kanssa ja hyväksi perus setiksi on muodostunut 700g uunibataattia, 150g seitiä tai lohta (punnittu kypsänä) ja muutama tomaatti. Bataatit ja kalat mikroon ja odotellessa voi syödä tomaatit.

Makroja tulee about:

120g hiilareita
30g proteiinia
rasvaa 5-25g riippuen kalasta.

Ja kaloreita kalasta riippuen se 650-800kcal.

Ite oon vielä koulussa mutta laitaampa nyt kuitenkin

Eli ruokailun aikaan tulee vedettyä 70-90g tummaa riisiä, 200-300 grammaa kanaa/jauhelihaa ja noin 400 grammaa vihanneksia. (Ruokailut on yleensä toisen tunnin jälkeen) ja sitten kolmannen/neljännen tunnin jälkeen vetelen 50 grammaa heraa ja banaanin.

iirtymät 1-10min. Keksikääpä mulle siihen ruokaa?

Kuivaliha tai pähkinät valkuaisiksi ja kuivattuja hedelmiä hiilareiksi. Laitat pussiin, kulkee hyvin mukana, ravitsee ja on helppo syödä vaikka toinen käsi olisi koko ajan ratilla tai työkaverit kyyläisi kellot kourassa. Et tarvitse haarukoita, mikroja tai jääkaappeja. Ovat myös edullisia ja ravitsevia jos vaan näet vaivaa ja valmistat itse, valmistuotteiden hinta pilvisä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom