Puntinnoston haitat

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aerobinen kunto aivan perseestä, sen olen huomannut haittapuolena :D

no tuo ei varmaankaan suoraan johdu punttitreenistä, vaan aerobisen treenin puutteesta... vai?

ite oon kuullut että selkää (yläselkä ja alaselkä? en oo varma) rasittavat liikkeet saattaa haitata ryhtiä, pituuskasvua yms. eli ei ole suositeltavaa.

Mmm, jahas? Eipä se tee hirmu hyvää ryhdylle, kun treenaa pelkästään etupuolta, eli rintaa ja vatsoja. Minulla ryhti korjaantui hyvin puntin myötä. En tosin tiedä sitten, että kuinka pitkä olisin, jos en olisi puntannut :)

Kyllähän se rythi paranee reenatessa kunhan muistaa reenata tasapuolisesti koko kroppaa. Itselläni kylläkään ei riitä pelkkä puntti vaan tarvitsee myös tehdä pilatesta, koska selän kanssa on ollut ongelmia. Eli normaalit vatsalihasliikkeet jätin kokonaan pois ja teen liikkeitä jotka aktivoi syviä vatsalihaksia. Eron huomaa melko nopeasti. Ei selkä präkää, mutta se vaati sen tietysti, että on aktiivinen asian kanssa. Muuten selkä antaa muistutuksen..:rock:

Ei ole sopivilla painoilla tehtynä, itsekin aloitin 13-vuotiaana. Maltin kanssa kun toimii niin ei mitään haittaa siitä ole.

Mää oon huomannu sellasen haitan, että puntilla käyntiin tulee riippuvaiseks..joutuu aina perumaan kaikki tyttöystävän ja kavereiden kanssa sopimat jutut, jos sattuu olemaan reeni päivä jne.

Mää oon huomannu sellasen haitan, että puntilla käyntiin tulee riippuvaiseks..joutuu aina perumaan kaikki tyttöystävän ja kavereiden kanssa sopimat jutut, jos sattuu olemaan reeni päivä jne.

Treeniin menee maksimissaankin se 2 tuntia aikaa. Miten se voi mitään sovittuja juttuja estää. Ja miksi ihmeessä sopia jotain etukäteen jos tietää ettei pääse? "Sori, mä tiedän, että me sovittiin tästä jo kuukausi sitten, mutta joudun nyt perumaan kun pitää mennä penkkaamaan..." Jep Jep.

Treeniin menee maksimissaankin se 2 tuntia aikaa. Miten se voi mitään sovittuja juttuja estää. Ja miksi ihmeessä sopia jotain etukäteen jos tietää ettei pääse? "Sori, mä tiedän, että me sovittiin tästä jo kuukausi sitten, mutta joudun nyt perumaan kun pitää mennä penkkaamaan..." Jep Jep.

Aika vitsikäs juttu. Ihan kuin tietäisit miten toinen elää. Ite teen hommia klo 9-16...17. Salille menen joko suoraan töistä tai niin että olen illalla yhdeksän jälkeen kotona. Myös minulla punttitreeni syö kokonaisuudessaan puolet päivän vapaa-ajasta. pakkaaminen, matkat, suihku, kotona kamojen kuivumaan laitto ym mitä nyt sen varsinaisen harjoituksen lisäksi joutuu tekemään. Jäljelle jäävän vapaa-ajan puolikkaan haluan olla kotona lötköttelemässä ja tekemässä muita askareita ja velvollisuuksia.

HaGlella on oma elämänrytminsä ja tapa toimia, Sepsiksellä lienee kesä-loma tai paljon vapaa-aikaa muuten vain? Mä olen töiden jälkeen melko uupunut joten salille lähtö on joskus jäänyt väliin. Teen toimistotyötä ja sekin uuvuttaa, ei niinkuin fyysinen työ, mutta verrattavissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Erillaiset säryt ja kivut+paikat jumissa, addiktio(?) ja aerobinen kunto laskee ihan hujauksessa kun haetaan massaa jos unohtaa harrastaa aerobista:D

ainut haitta itselläni ainakin on että rahaa menee aika paljon :S
Mun mielestä suhteellisen halpa harrastus. Ainakin jos salille pääsee jollain opiskelijahinnoilla tyyliin 40€/vuosi. Eikä noihin jauhoihinkaan mene kuukautta kohti kuin 20-30€. Ns. bodysafkat on yleensä aika halpoja.

Mutta ainoat negatiiviset puolet on ehkä mahdolliset paskat polvet/nivelet vuosikymmenien kyykkäilyn/voimailun jälkeen. :D Ja jos tottuu vetämään sitä 3000-4000kcal vuorokaudessa niin jos sali syystä tai toisesta loppuu voi nopeasti turvota läskiksi mikäli ei enää nappaa yhtään tarkastella mitä syö.

Erillaiset säryt ja kivut+paikat jumissa, addiktio(?) ja aerobinen kunto laskee ihan hujauksessa kun haetaan massaa jos unohtaa harrastaa aerobista:D

Tämä on erittäin totta. Aerobisesta kunnosta tuli vieras käsite kun puntit kerran löysin. Eipä tuo tosin ole haitannut kuin hieman koulun kuntotesteissä. Mutta onhan siellä niitä voimaakin vaativia juttuja että siinä sitten tasotetaan :whip:

Mulle vaan on sattunut monesti sellasia tilanteita ja tulee edelleen sellaisia tulemaan. Mutta en silti kadu tätä harrastusta yhtään..

isoimmat haitat tulevat varmaan vääristä painoista ja tekniikoista, polvet, lonkat, alaselkä, kyynerpäät, olkapäät alkavat sitten vanhempana luultavasti naksumaan, paukkumaan, sattumaan, vihlomaan, kolottamaan,...

Mulle vaan on sattunut monesti sellasia tilanteita ja tulee edelleen sellaisia tulemaan. Mutta en silti kadu tätä harrastusta yhtään..

Kannattaa tässä vaiheessa miettiä että kannattaako parin salitreenin takia uhrata sosiaaliset suhteet. Itse en ainakaan pitkään hyvällä katsoisi jos kaverit rupeaisivat salitreenien takia jo sovittuja menoja perumaan. Menoista etukäteen kieltäytyminen treeneihin vedoten sitten eri asia.

no tuo ei varmaankaan suoraan johdu punttitreenistä, vaan aerobisen treenin puutteesta... vai?

Johtuu se itse asiassa kyllä punttitreenistäkin... Jos treenaa vain massaa, entiset verisuonet joutuvat ruokkimaan entistä suuremman lihasmassan, josta suorana tuloksena on suhteessa huonompi aerobinen kunto.

Ihmiset tuijottaa jos erehtyy pistämään tiukemman paidan päälle:david:

Kannattaa tässä vaiheessa miettiä että kannattaako parin salitreenin takia uhrata sosiaaliset suhteet. Itse en ainakaan pitkään hyvällä katsoisi jos kaverit rupeaisivat salitreenien takia jo sovittuja menoja perumaan. Menoista etukäteen kieltäytyminen treeneihin vedoten sitten eri asia.

No se riittää, että tyttöystävällä riittää ymmärrystä. On toi punttaaminen jo sen verran tärkeä, että voin muutamaan kaveriin puntilla käynnin vaihtaa.

Raskaat kyykyt voivat vaikuttaa pituuskasvuun. Eipä kai juuri muilla liikkeillä ole suurta vaikutusta. Joskus tulevaisuudessa ehkä haittoja on paikkojen jumiutuminen ja esim. isojen reisien haitta on niiden "yhteen hitsaaminen" kävellessä/juostessa :lol2:

Back
Ylös Bottom