Puntilla pienemmäksi? (onko järkeä)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarkoitus olisi koittaa saada itseäni vähän parempaan kuntoon.
Konsteja joita tähän olen ajatellut käyttää on hyvät neuvot täältä, ravinto puolelta olen löytänyt tosi hyviä vinkkejä ja samoin treeni puolelta, haku on ollut ahkerassa käytössä:worship:.

Lähtökohta on tämä:
Mies 34 v
190cm / 150 kg eli kynäniska joka näyttää jokinorsulta

painon suhteen en ole kauhean kriittinen vaikka sitä reilusti nyt onkin, mutta tavoite kilomäärä en ole asettanut (vielä) pääasia että se alkaa tippumaan ja ympärysmitta navan kohdalta pienemään..
se että tuntuu ja ehkä myös hyvältä/paremmalta on tärkeämpää, kuin tarkat kg/cm tavoitteet.
ymmärätte varmaan että suunta on vain parempaan..

muita mittoja pituuden ja painon lisäksi tulee tuossa alla, ja niitä saa kommentoida vapaasti.
näistä koitetaan lähteä parantamaan.. Onko pienentäminen sitten oikea suunta vai olisiko joitain kohtia tarvetta suurentaa..? Sitä en tiedä mutta arvon raati varmaan tietää..

navan kohdalta 141 cm
hartiat 146 cm
rinta nännien kohdalta 137 cm
kyynärvarsi 37 cm
olkavarsi 45 cm
vyötärö (masun alta) 114 cm
reisi 66 cm
pohje 50 cm
kaula 48 cm
ranne 20 cm
kengännumero 46-47

Tästä lienee hyvä aloittaa..

Eihän siinä sitten sen kummempia jos ravinto- ja treenipuolen jutut on luettu :) Sen verran voisi sanoa, että nyt kun tuota elopainoa on noinkin paljon, niin se paino lähtee kyllä helvetin nopeasti ja helposti laskemaan. Nauti siitä. Nimittäin jossain vaiheessa painonlasku hidastuu ja sen eteen joudutaan tekemään enemmän töitä. Kannattaa jättää joitain kortteja vielä tässä vaiheessa hihaan ja käyttää ne vasta sitten kun paino rupeaa jumittamaan. Eli vielä tässä vaiheessa ei esimerkiksi ole tarvetta aloittaa aerobista harjoittelua, vaan paino varmasti laskee ihan vain ruokavaliota muuttamalla.

BTW: Kengänumero on erittäin oleellinen tieto :D

Jep. ruokavalio vaan tarkkailuun (roskaruoka ja herkut pois) ja salille 3 kertaa viikossa niin alkaa paino tippumaan varmasti.

jotain aerobista liikuntaa, esim. kävelyä ja uintia. vaikka 20-30 min settejä alkuun. muutaman kerran viikkoon.

Alota matala hiilihydraattinen ruokavalio. Sillä saa olon hyväksi ja läskit katoamaan. Puntilla kolme kertaa viikkoon kunnon ohjelmalla. Eniten panostaisin tuohon ruokavalioon.

Itse tiputin noin kuudessa kuukaudessa 110 kg ---> 80kg niin, että käytännössä ainut liikunta oli sali treeniä. Olen sua aika paljon lyhyempi joten lähtötilanne meillä lienee suunilleen samanlainen. Tosin vedin yleensä 15-20min alkulämmittelyn alkuun crossarilla ja sitten kun massa pieneni ja polvet kesti paremmin niin juoksumatolla. Eli varmasti voi hyvin toimia, mutta tärkeintä on sillon toi syöminen. Itse söin käytännössä ekat 3kk pelkkää sisäfiletta, raejuustoa ja kurkkua. Myöhemmin otin mukaan kanafilettä ja low fat subeja. Esim aamupalaksi sopii hyvin 6" Subway Club sillä tummimmalla leivällä kunhan ottaa ilman kastiketta. Makean nälkää tyydytin light limuilla, mitä saattoi hyvinkin kulua 3l päivässä. Kananttaa sopia jonkun kaverin kanssa, että jos yllättää sut syömästä herkkuja niin saa lyödä avokämmennellä pariin kertaa tai mitä tahansa mikä saa pysymään totutusita herkuista poissa. Nyt on noin 1,5 vuotta mennyt elämänmuutoksen alotuksesta ja ei oikeastaan enää tee hirveäsi mieli herkkuja (kerran kuussa kun oikeen masentaa niin tulee ahmittua tyyliin 2 pussia karkkia + pari pizzaa putkeen), light limuja menee kuitenkin vieläkin keskimäärin litra päivässä. Pysy tiukkana, kyllä se onnistuu!

Alota matala hiilihydraattinen ruokavalio. Sillä saa olon hyväksi ja läskit katoamaan. Puntilla kolme kertaa viikkoon kunnon ohjelmalla. Eniten panostaisin tuohon ruokavalioon.

Kyllä.
Tähän olen jo alkanut ottaa vähän tuntumaa, ja luulenpa että on ihan järki ratkaisu aloittelijalle.
Pikkuhiljaa hyvä tulee, kunhan vain sisäistää itselleen ensin kaikki uudet tavat niin eiköhän se sitten ala mennä rutiinilla, Itsestähän se on kiinni.
Kiitoksia vaan kaikille hyvistä neuvoista, eikä niitä koskaan varmaan saa liikaa, ja haku napilla löytää itekkin paljon.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom