Puntilla käymisen aloitus.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marko_M
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!,

Ajattelin aloittaa punttiksella käymisen, olen noin 180cm pitkä ja painoa löytyy noin 85-90kg. Painoindeksi on noin 27-28 eli olen lievästi ylipainoinen. Olisi tarkoitus saada n 5-10kg painosta pois ja enemmän lihasmassaa. Minulla ei ole mitään tiettyä treeni aluetta, eli haluaisin treenata jokaista lihasta. Minulla on myös palloselkä, eli kun kyyristyn/seison niin minulle tulee selkään pallo, en tiedä miten saisin sen pois.. haluaisin siitä eroon.
Eli haluaisin hyvän aloittelijan punttiohjelman jokaiselle lihasryhmälle..
Penkistä en nosta kuin joku 30-40kg.
Kyykystä n. 100kg.
Eli voimaa minulla ei ole.

Kiitos kaikille.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
sssssss

Minä paan tähän nyt millä itte aloitan kunhan oon ensin vetänyt tämän totuttelukuurini läpi asti. Arvostelkoot sitten nuo ammattilaaset, onko niitten mielestä sopiva, (tässä on monenmoista koulukuntaa) mutta tämä nyt ainakin koostuu ihan perusliikkeistä joilla mun mielestä olis hyvä aloittaa:

kolme kertaa viikossa salille. Treeni jakautuu kahteen osaan, joissa kummassakin treenataan tietyt lihasryhmät siten että näiden kahden erilaisen treenipäivän summa on= kaikki lihasryhmät läpi.

Joka toinen kerta tehdään päivä 1, ja joka toinen kerta päivä 2 ja niin siitä tulee että kutakin lihasryhmää tulee treenattua joka toinen viikko yhden kerran läpi ja joka toinen viikko kaksi kertaa läpi. palautumispäiviä viikkoon jää neljä jos ei halua mitään aerobista harrastaa välipäivinä:_

here it goes:

päivä 1

Penkkipunnerrus 4*8-12
vipunosto selällä maaten 3*8-10
pystypunnerrus niskan takaa tangolla 4* 8-12
pystysoutu tangolla 3*8-10
Ranskalainen punnerrus maaten tangolla 4*8-10
vatsaliikkeet (itsellä sit up) 4*15-20

päivä 2

Jalkakyykky 4*8-12
reisikoukistus 3*8-10
pohjenousu 3* 12-15
Ylätaljaveto niskan taa 4*8-10
kulmasoutu tangolla 3*8-10
hauiskääntö tangolla 4*8-10
Vatsaliikkeet 4*15-20
selänojennus 3*10-15

...että silleen! Hauislihaksen oikeanpuoleista etulohkoa ja pohkeen alasivukäänteis-piilolihasta voi ruveta treenaan sitte kun tuntuu ettei enää oo titteleitä enempää saavutettvina :hyper: :lol2:

Jampe9 sanoi:
pystypunnerrus niskan takaa tangolla 4* 8-12

Ylätaljaveto niskan taa 4*8-10

Pieni varoituksen sana: Liikkeet niskan taakse ovat luonnottomia olkapäille. Ne soveltuvat kyllä joillekin, mutta monet rikkovat näillä liikkeillä olkapäänsä ennemmin tai myöhemmin. Nimimerkillä: Been there, done that

Marko_M sanoi:
Penkistä en nosta kuin joku 30-40kg.
Kyykystä n. 100kg.
Eli voimaa minulla ei ole.

Mitäs olet aikaisemmin treenaillut? Ei tuo kyykkytulos mitenkään kurjalta minusta näytä, penkki toki siihen verrattuna aika suhteeton. :)

Kritz sanoi:
Mitäs olet aikaisemmin treenaillut? Ei tuo kyykkytulos mitenkään kurjalta minusta näytä, penkki toki siihen verrattuna aika suhteeton. :)

Riippuu siitä miten alas tuo kyykky on tehty. Aluksi minäkin tein kyykkyä suurilla painoilla, parhaillaan taisi olla 110 niskan takana. Sitten opettelin tekniikka ja menin alasasti liikkeessä, painot sai tiputtaa 60 kiloon. Siitä sitten ollaan nyt jonkunverran noustu. Hiljaa hyvä tulee. :)

Ja threadin aloittejilla tiedoksi niin tosiaan keskity siihen että teet sen liikkeen oikein oikealla lihaksella. paremmin tulee tuloksia niin vaikka näyttääkin huonommalta.

Niin ja samalla myös ruokavalio kuntoon. Nopeat hiilarit ja huonot rasvat pois. Runsaasti proteiineja eli noin 2 g per painokilo on hyvä määrä. Iltaisin ei hiilareita noin 3 tuntiin ennen nukkumaanmenoa. proteiineja reippaasti. huolehdi myös siitä että saat proteiineja jokaisella aterialla. aamupalan pitää olla kunnollinen ja sisältää hitaita hiilareita kuten kaurapuuroa ja tietenkin proteiinia, esimerkiksi rahkaa tai raejuustoa.

rasvanpolttoon paras keino on aamulenkit ennen aamupalaa. tosin pidä mielessä ettet voi laihduttaa ja lisätä lihasmassaa samaan aikaan. Itse kerään tällä hetkellä lihasta ja rasvaa, diettailee sitten ensi kesäksi kun on lihastakin alla. :)

ja vielä tärkein asia, lue pakkotoistoa. täältä löytyy asiaa todella paljon. tuo ylhäältä löytyvä faq auttaa peruskysymyksissä ja hakemalla löytyy tietoa vielä enemmän. Itsekin on tullut näitä sivuja selattua kymmeniä tunteja mutta on ollut myös sen arvoista.

Lisäksi vaan tsemppiä treeneihin ja onnittelut hyvästä valinnasta. :thumbs:

Viimeksi muokattu:
GoA sanoi:
tosin pidä mielessä ettet voi laihduttaa ja lisätä lihasmassaa samaan aikaan. Itse kerään tällä hetkellä lihasta ja rasvaa, diettailee sitten ensi kesäksi kun on lihastakin alla. :)

Vaikka muuten posti oli asiallinen:
tällaiset kommentit kannattaa unohtaa.
1: ylipainoinen, rasvakas vähäntreenannut tai treenaamaton henkilö voi aivan hyvin kehittää lihasmassaa samaan aikaan kun rasvaa katoaa kehosta.
2: ei ole mitään järkeä kerätä lihasta ja rasvaa. on vaikea kehittää lihasta paljon ilman että rasvaa tulee ollenkaan, mutta sitä ei kannata surutta kerryttää missään tapauksessa. dieetti on sitä karmeampi, lihaksia häviää sitä varmemmin, sekä keho ei toimi enää kunnolla kun rasvaa on liikaa. tämä sekä lihaksen rakentamisen että rasvan vielä suuremman kertymisen kannalta.

GoA sanoi:
Ja threadin aloittejilla tiedoksi niin tosiaan keskity siihen että teet sen liikkeen oikein oikealla lihaksella. paremmin tulee tuloksia niin vaikka näyttääkin huonommalta.

Niin siis itse asiassa näyttää nimenomaan paremmalta. Musta ainakaan mikään ei näytä karseammalta kuin se surullisenkuuluisa 50kg puuhelmiteini jonkun 120kg:n kyykkyraudan kanssa niiauspyllistämässä polvet tutisten. Todellakin mieluummin vaikka sit pelkän tangon kanssa tosissaan, paljon enemmän saa varmasti sitä respektiä ja punttikatu-uskottavuutta.

Zone-sarja -42%
Kritz sanoi:

Mä epäilen että tämä kaveri tarkoittaa lähinnä maastanostoa kun oli kirjoitettu tyyliin : "Penkistä en nosta kuin joku 30-40kg.Kyykystä n. 100kg." eli kyykystä nostaa 100kg?!

En tietysti ole varma mutta vahva epäilys!

S225T sanoi:
Vaikka muuten posti oli asiallinen:
tällaiset kommentit kannattaa unohtaa.
1: ylipainoinen, rasvakas vähäntreenannut tai treenaamaton henkilö voi aivan hyvin kehittää lihasmassaa samaan aikaan kun rasvaa katoaa kehosta.
2: ei ole mitään järkeä kerätä lihasta ja rasvaa. on vaikea kehittää lihasta paljon ilman että rasvaa tulee ollenkaan, mutta sitä ei kannata surutta kerryttää missään tapauksessa. dieetti on sitä karmeampi, lihaksia häviää sitä varmemmin, sekä keho ei toimi enää kunnolla kun rasvaa on liikaa. tämä sekä lihaksen rakentamisen että rasvan vielä suuremman kertymisen kannalta.

1:Aina voi oppia uutta. :) Olen lukenut liian tarkkaan näiden pitkään treenanneiden juttua.

2: Ja tuo rasvan kerääminen omalla kohdalla on hieman liioittelua. Tuo ei tarkoita sipsillä ja mäkkiruualla elämistä. Pointtina oli enemmän se että lihasmassa kasvaa paremmmin jos syö hieman enemmän kuin kuluttaa, onhan lihaksella näin enemmän ravintoa mitä käyttää hyväkseen. Omalla kohdalla ainakin tyydyn elämään hieman pluskaloreilla. Kuhan nuo kalorit otetaan vain oikeanlaisesta ruuasta. Ja kyllähän sitä rasvaa hiljalleen tulee mutta tuleepahan samalla lihasta enemmän. Näin ainakin uskon, saa korjata. :) Omalla kohdalla siis tuntuu tällä hetkellä turhalta dietata, järkeäkö tuota rasvaa on poistaa jos alla ei ole lihasta. :D

Niin ja tuosta painosta vielä niin tottakai oikea tekniikka näyttää paremmalta vaikka painoa onkin vähemmän. Ikävä kyllä sellaisia näkee liikaa että muulla ei ole väliä kuhan rautaa liikkuu paljon. Sellainen ei ole siis tarkoitus olla. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeme sanoi:
Mä epäilen että tämä kaveri tarkoittaa lähinnä maastanostoa kun oli kirjoitettu tyyliin : "Penkistä en nosta kuin joku 30-40kg.Kyykystä n. 100kg." eli kyykystä nostaa 100kg?!

En tietysti ole varma mutta vahva epäilys!

Kuinka väärin voi käsittää viestin jossa lukee penkistä 30-40kg ja kyykystä 100kg ? Ai hauiskäännöstä 100kg ? :wall:

GoA sanoi:
2: Ja tuo rasvan kerääminen omalla kohdalla on hieman liioittelua. Tuo ei tarkoita sipsillä ja mäkkiruualla elämistä. Pointtina oli enemmän se että lihasmassa kasvaa paremmmin jos syö hieman enemmän kuin kuluttaa, onhan lihaksella näin enemmän ravintoa mitä käyttää hyväkseen. Omalla kohdalla ainakin tyydyn elämään hieman pluskaloreilla. Kuhan nuo kalorit otetaan vain oikeanlaisesta ruuasta. Ja kyllähän sitä rasvaa hiljalleen tulee mutta tuleepahan samalla lihasta enemmän. Näin ainakin uskon, saa korjata. :) Omalla kohdalla siis tuntuu tällä hetkellä turhalta dietata, järkeäkö tuota rasvaa on poistaa jos alla ei ole lihasta. :D

Näin vähän ounastelinkin että tarkoitit ja laitoin tuon vastaukseni nimenomaan siksi, ettei joku käsittäisi sitä kirjaimellisesti eli väärin.
Toki pieni plussakalorimäärä on kasvun takaamiseksi tarpeen, ja kun rasvat pysyy vaikkapa alle 15-17, niin ei ole hätää.
Moni vaan liioittelee tämän plussakalorimääränsä. Jos noudattaa nk.perinteisiä menetelmiä, on joku 1000 kcal/päivä plussakaloreita aivan turhaa, kun 200-500 riittää kenelle tahansa.
Eri asia jos käyttää näitä energiasyklityyppisiä dieettejä joissa käytetään hyväksi suuren kaloriylityksen antama lyhytaikainen anabolinen sysäys ja sitten otetaan vähän takapakkia ennen kuin läskiä alkaa varsinaisesti kertyä. Mutta se on tarkkaa säätöä se ;)

Kritz sanoi:

Jos on ennen jotain muita lajeja reenannut, niin ei tuo kai mitenkään mahdoton ole. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne kun alotin, penkistä ei tainnu ihan 60kg nousta, kyykystä 3x120 (ei ollu mikään perse nilkkoihin, mutta varmasti sen 90 astetta). Reenitaustalla koripalloa monta ja taas monta vuotta, punttien epämääräistä heiluttelua kerran tai kaks kuussa harkkojen päätteeks.

Back
Ylös Bottom