Punnitsemisapuja

Mulla kun ei ole vaakaa (vielä), voisikos joku kertoa suurinpiirtein arvon, kuinka paljon painaa normaali viipale juustoa (edam)?

Entäpä paljonko esim. floraa / sulatejuustoa on leivällä noin normaalisti?

Olen tähän asti pitänyt oletuksena että levitettä 5g / leipä ja juustoviipale painaa 10g (verrannut kokeilemalla kinkkuviipaleeseen joka painaa 13g....), mutta olisi kiva tietää faktat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen myös miettinyt samaa, ja oletan myös, että levitettä leivällä n.5g=1tl, ja juustoa Polar5% kaksi siivua olisi sen 10g....mut tiedä siitä sitten... Mä en enään levitteitä juurikaan käytä, niin ei ole siitä murhetta sitten...

Niin, ja olen muuten punninnutkin ne juustosiivut, mut kun mulla on tuollainen ns. heilurivaaka, niin siitä ei noin pienen asian kohdalla välttämättä ihan prikulleen tarkkaa arvoa saa....

Originally posted by turre101
Mulla kun ei ole vaakaa (vielä), voisikos joku kertoa suurinpiirtein arvon, kuinka paljon painaa normaali viipale juustoa (edam)?
Ei tuohon vaakaa tarvita. Osta pieni juustopaketti ja höylää se siivuiksi. Jaa paketin paino siivujen lukumäärällä, niin siinä on vastaus. Sittenpähän tietää oman höylänsä siivujen painon. Mun höylällä Polar5:n siivut on 11 g.

Tota periaatetta oonkin käyttänyt, kaikki kinkkupaketit ja muut on purettu ja laskettu, sitten jaettu kokonaispaino siivujen määrällä... sama toimii moneen asiaan. Makaronit ja muut mittaan aina deseissä kun tiedän mitä yksi desi painaa... riisimuroja en sentään ole paketista laskenut, niitten painosta ei kyllä olekaan hajuakaan. :D

Tätä se on kun on niin laiska ettei viitsi viereisestä kaupasta käydä hakemassa 40EUR digivaakaa. :)

Originally posted by turre101
Tätä se on kun on niin laiska ettei viitsi viereisestä kaupasta käydä hakemassa 40EUR digivaakaa. :)
Paljonpa ketään kiinnostaa, mutta mä sain ostettua oman vaakani vajaa vuorokausi sitten. Heti alkoi hillitön punnitseminen. Kaipa nuo sitten pian oppii arvioimaan kun vähän käyttää. Heti alle yhden päivän vaa'an omistaneena vaan kirjoittelemassa viestiä, etteihän sellaista vaakaa tarvita, vaan ...

Yksinkertaisen tasapainovaaka voi rakentaa viivoittimesta ja kynästä. Viivoitin asetetaan tasapainoon kynän päälle. Kun tunnettu massa (esim lihaliemikuutio(t)) ja mitattava massa ovat ovat yhtä kaukana keskipisteestä ja vaaka tasapainossa, ovat massat yhtä suuret. Muut massat voidaan mitata lihaliemikuutio(i)ta siirtämäällä, kunnes vaaka on tasapainossa ja laskea verrannon avulla.

Originally posted by kekexx
Yksinkertaisen tasapainovaaka voi rakentaa viivoittimesta ja kynästä. Viivoitin asetetaan tasapainoon kynän päälle. Kun tunnettu massa (esim lihaliemikuutio(t)) ja mitattava massa ovat ovat yhtä kaukana keskipisteestä ja vaaka tasapainossa, ovat massat yhtä suuret. Muut massat voidaan mitata lihaliemikuutio(i)ta siirtämäällä, kunnes vaaka on tasapainossa ja laskea verrannon avulla.

Ja vielä väitetään, että bodarit on tyhmiä! :D

Tietääkö kukaan mistä stadista vois ostaa mahdollisemman halvan digitaalivaa'an 1 gramman erottelulla?

Originally posted by Pain

Tietääkö kukaan mistä stadista vois ostaa mahdollisemman halvan digitaalivaa'an 1 gramman erottelulla?

No tiimarista voi ostaa pyöreitä kyniä ja viivottimia... :P

Se mistä tervettä järkeä voi ostaa on mysteeri, plääh.
blink.gif

Punnasin et juusto viipale painaa noin 8g kpl ja riippuen tietenkin käytöstä flora yhelle leivälle n. 6g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom