Punneruksia lisäpainoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XxZ
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

XxZ

Banned
Tällästä threadia ei ainakaan suoraan löytynyt, niin onko tehokas tapakin treenata lisäpainoilla punneruksia? Itse olen koittanut 20kg selässä lisäpainoa niin sellaisia 10 sarjoja jaksaisin muutamia tehdä, eli onko kannattavaa? :puntti:

Tarkoitat varmaan nyt etunojia lisäpainoilla. Joku heittikin toisessa threadissa vinkkiä, miten tälläisissä liikkeissä (etunojat, voimapyörä) käytetään lisäpainoja repun kanssa. Menee kokeiluun, vaikka hirveästi en odota.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Kyllä muuten mutta lisäpainontarve käy nopeasti liian isoksi :/

Sehän tietysti on ihan totta. Mutta ainakin itse teen niin, että pidän painot pienempänä ja teen sitten sarjoja reilummin. Esim. 6 x 10. Tosin omalla kohdalla ne lisäpainotkin on vielä ihan onnettomat, eikä vielä olisi sen suurempaa tarvetta tehdä noin paljon sarjoja.

Itselläni (pahat kalkkeumat olkapäässä & hauiksen pitkässä päässä) etunojapunnerrukset lisäpainoilla olivat niitä harvoja punnerrusliikkeitä, mitä pystyi tekemään. Nekin vielä kapealla.

Vinkkinä, ettei sinne selkäreppuun kannata työntää määräänsä enempää kiekkoja, vaan ripustaa osan vyötärölle vaikkapa ketjuilla. kannattaa vaan tehdä tarpeeksi "maavaraa", etteivät roikkuvat kiekot ota maahan.

Ite tuppaan tekemään kotona etunojia minikumien kanssa. Kumit seläntakaa ja punnertamaan. Vuorosarjoin leuanvetoa niin siinä on koko yläkroppa treenattu. Laittaa jotain käsien alle niin saa pidemmän liikeradan ja venytyksen ala-asennossa.

Mikäli vastus käy liian pieneksi niin siirretään sitten niitä kämmeniä vaikka lähemmäs lantiota. Muuttuu liikerata ja vastusta tulee mukavasti lisää. Sitten jos alkaa tuntua taas liian helpolta niin hops vaan ja jalat irti lattiasta niin johan on taas vaikeampaa.

Juu ja leveämpää otetta kannattaa myös tehdä, ottaa enemmän rintaan ja kapea taas ojentajiin, niinkuin täällä suurin osa varmaan tietääkin. Tai sitten kädet sisään tai ulospäin kannattaa myös kokeilla.
:puntti::puntti::puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom