Punnerrus pää alaspäin...HOW?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -LaBa_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis haluaisin oppia punnertamaan pää alaspäin, eli siis että seisoisin käsilläni normaalisti ja siitä sitten punnertaisin..Miten kannattaisi aloittaa reenaaminen tuota juttu varten. Jos joku osaa jo kyseisen homman, nii videota vaan kehiin.

(Idea tähän juttuun tuli vedonlyönnistä kaverin kanssa, kumpi saa eka tehtyä 10 noita punnerruksia):D

Voisit ottaa aluksi vähän loivemman kulman ja jalat seinää vasten, myös selkä kohti seinää. Aloita vaikka laittamalla kädet ~50cm seinästä ja hyppää sinään tuettuun käsinseisontaan.

E. Sitten kun voimaa ja balanssia löytyy tarpeeksi ja olet tuohon asentoo tottunut niin jatka käsinseisonnalla, missä hivuttelet pikkuhiljaa pätä alaspäin.

Vinkki. Pitkään tulee tuossa menemään jos sulla ei ole voimistelutaustaa tai vähintään isoisä amazonin sademetsistä...

Itse aloitin suoraan nousemalla käsilläseisonta-asentoon tuolin käsinojille ja siitä punnertamaan (tasapainon sain laittamalla tuolin seinän viereen , niin että jalat osuivat seinään):rolleyes:

Itse taasen aloitin niin, että laitoin pään alle muutamia ohuita koristetyynyjä päällekkäin ja laskin kropan aina niin alas kuin tyynyt antoivat myöten ja paino oli lähes täysin pään varassa ja punnersin siitä ylös. Sitten vaan tyynyjä vähentämään sitä mukaa kun voimaa tulee. Itsellä käytännössä kesti n. 3 viikkoa ja sain ensimmäisen ykkösen ilman apuja tehtyä. Alhainen elopaino on avuista suurin ja seinää vastenhan tuo kannattaa aluksi tehdä.

Pitäisikin nyt kokeilla että miten onnistuu nyt kun tuon ykkösen jälkeen siirryin tekemään ohjelmaa painoilla ja nyt kun on kuukauden verran hinkannut mm. pystypunnerrusta tangolla, olisi mielenkiintoista tietää meneekö jo useampikin toisto omaa painoa hyväksikäyttäen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse aloitin käsilläpunnerusten reenaamisen siten että alkuun heilautin itteni seinää vasten tuettuun käsilläseisontaan.Alkuun riitti pelkkä asennon pito joka sekin otti kovin käsille ja olkapäille.Pikkuhiljaa aloin tekemään vajaita toistoja kun asento tuli tutuksi.Tyynyjä alle varmuuden vuoksi jos voimat ehtyisivät.Liikkeessä kehittyi nopeasti ja kuukaudessa sain jo kymmenen toistoa pää lattiassa käyden.Piti aloittaa käsilläkävelyn treenaaminen mutta se vain jäi...

Hehkutan vähän. Monta kertaa olen yrittänyt punnerrusta vapaassa käsilläseisonnassa, mutta tasapainoon se on aina kaatunut. Ylös olin päässyt, mutta tasapaino oli siihen mennessä järkkynyt yli korjauskyvyn. Mutta ei tänään! Tänään oli otsakosketus kevyt ja ylöstyöntökään ei ollut erityisen raskas. Pari tukiaskelta piti ottaa lopuksi, mutta ei mitään suurta ja pystyssä pysyi. Nyt voin laskea saaneeni punnerruksen vapaassa käsilläseisonnassa.
.
.
:dance:

Siis punnerrus seinää vasten pää maahan ja punnerrus pää maahan ilman tukea on kaksi eri asiaa, ensimäinen on PALJON helpompi. Jos tavoitteena on punnerrella ilman tukea niin kanttii saaha ainakin vähintään seinää vasten se kymmenkunta punnerrusta ja sitten vasta tasapainoilemaan!:rock:

Back
Ylös Bottom