Punnerruksia poijjaat!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun kokemuksen mukaan punnerruksia tekee todella harva puhtaasti. Ainakin mulla koulussa ja armeijassa hyväksyttiin ihan sellaisia haistapaska puolinykytyksiä. Aika pieniin ne toistot yleensä jää treenanneillakin jätkillä, kun vedetään katse eteen ja rinta kunnolla lattiaan. Ja jos oikein nussitaan pilkkua, niin mun mielestä ainoa ihan oikea puhdas punnerrus on kapean penan levyisellä otteella, kyynärpäät kylkiä viistäen ja siitä rinta kunnolla lattiaan läiskähtäen. Ihan samoissa koulun ja intin testeissä muuten hyväksyttiin haistapaska kädet-jää-koukkkuun leukoja.

No eikös tuollaisissa kuntotesteissä vatsatkin tehdä niin, että jaloista pidetään kiinni? Sillä tavallahan saa riuhdottua vaikka kuinka monta.

Kyllä ihmeen paljon saa intin testeissäkin kusettaa. Kun kävin ilmasotakoulun testeissä joitakin viikkoja sitten, niin yks heppu teki siellä punnerruksia niin, että kädet pysy suorassa, lantio alas maahan, jonka jälkeen rinta perässä ja sama periaate takaperin kun tullaan ylös. Testiä valvonut fysioterapeutti ei sanonut mitään vaikka ne sarjat tehtiin yks jamppa kerralla täti vahtien siinä vieressä. Mun teki mieli sanoa siitä, mutta en sitten alkanut avaamaan suutani...

Olikohan lahjonut testin valvojan? :)

gruff sanoi:
Kuinka leveällä muuten pidätte jalkoja punnerrettaessa?

Jalat yhteen :whip:

Tuntuu liikkuvuutta parantavan punnertelu,olkapää kipukin helpottanut.
Varmasti olkapäille hyvä kun lavat pääsee liikkumaan niinkuin niiden kuuluu toisin kun vaikka penkkipunnerruksessa. Olen miettinyt itsekin että ottaisi muutaman sarjan viikkoon. Minkälaisia ratkaisuja olette käyttänyt, jos haluaa lyhyempää sarjaa ja normipunnerrukset siihen liian kevyitä? Erilaisilla käsien asennoilla tietysti pystyy kikkailemaan, mutta mitä muuta? Käyttääkö kukaan esim voimistelurenkaita alas säädettynä punnerruksiin?

Varmasti olkapäille hyvä kun lavat pääsee liikkumaan niinkuin niiden kuuluu toisin kun vaikka penkkipunnerruksessa. Olen miettinyt itsekin että ottaisi muutaman sarjan viikkoon. Minkälaisia ratkaisuja olette käyttänyt, jos haluaa lyhyempää sarjaa ja normipunnerrukset siihen liian kevyitä? Erilaisilla käsien asennoilla tietysti pystyy kikkailemaan, mutta mitä muuta? Käyttääkö kukaan esim voimistelurenkaita alas säädettynä punnerruksiin?
Oon käyttäny voimistelurenkaita, on yllättävän raskas. Olkapäiden terveyttä jos ajattelee niin kannattaisikin kuulemma työntää ihan loppuun asti, selkä pyöreäksi. Pito siellä loppuasennossa. Saattaa yllättää tuntumallaan ja tulla vatsat reenattua samalla. Kuminauhalla käsistä selän ympäri voi lisätä vastusta, mutta se menee tietty ojentajille.

Jalkoja vähän ylös niin saa yli 80% kehonpainosta mukaan vs vajaat 70% normaalisti. Ja reppu selkään, niin pääsee yli 100%. Kamerareppu missä vyötäröhihna, rinnan yli kiristys ja asiallisesti pehmustettu selkämys aika toimiva kaikenlaisten painojen lisäilyyn ja tukeva.
Niin ja tietty yhden käden punnerruksia, niin hyppää vastus reilusti kertalaakista.

Oon käyttäny voimistelurenkaita, on yllättävän raskas. Olkapäiden terveyttä jos ajattelee niin kannattaisikin kuulemma työntää ihan loppuun asti, selkä pyöreäksi. Pito siellä loppuasennossa. Saattaa yllättää tuntumallaan ja tulla vatsat reenattua samalla. Kuminauhalla käsistä selän ympäri voi lisätä vastusta, mutta se menee tietty ojentajille.
Oon samaa mieltä loppuun asti työnnössä. Jossain penkissä ton tekeminen on vähän riskiä, mut punnerruksissa tuntuu kyl hyvältä, ja hyödylliseltä. Pyöristyminen, eli siis protratktio. Lavat liikkuu poispäin. Dipissä samantyylistä efektiä saa aikaseks painamalla lapoja ylhäällä alas. Kovalle tasolle viedyssä kehonpainoilussa noi on myös sellasia juttuja, mitkä käytännössä tehään aina tietyissä liikkeissä, eikä kyse oo edes mieltymyksestä, vaan se on vaan tehokkainta, ellei pakollista. Kumpiki liike ihan vitun hyviä yläkropan liikkuvuudelle. Itellä liikkuvuus tyyliin tuplaantunut ku dippejä tehny.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

View: https://www.youtube.com/watch?v=lpZUsYQVwuE&ab_channel=SuperHumanFitness
Tesmaa tätä. Saa varsin haastavan ku nojaa vaan tarpeeks. Ja pitää saman työntökulman ylös asti.

Reppu selkää ja sinne tavaraa painoksi. Ei se olkapäiden eteen työntäminen mikään erinomaisuuksia rakentava juttu ole, muttei sitä kieltääkään pidä. Penkissä se on tekniikkavirhe.

Reppu selkää ja sinne tavaraa painoksi. Ei se olkapäiden eteen työntäminen mikään erinomaisuuksia rakentava juttu ole, muttei sitä kieltääkään pidä. Penkissä se on tekniikkavirhe.
Joillain saleilla oon nähnyt myös avustajan laittavan jotain pienempää nyrkkeilysäkkiä tai levypainoja selän päälle. Toiset tehny kahvoilla. Tuleehan siinä se kehonhallinta ja tasapaino mukaan jos selässä on esim. 5kpl 25 kg levypainoja :D

Siinäkin aikalailla merkitystä, mihin kohtaan ne painot laitellaan ja kuinka syvään mennään. Joskus itekin todistin, ku sinne selkään= takapuolelle asti pinottiin levyjä ja ukko teki 10cm liikettä ja pääasiassa päällään. Alkaa meneen aika turhaksi temppuiluksi pelkissä punnerruksissa. Erilaisia hankalampia variaatioita mieluummin sitten jo.

Jos vähän epätietoinen onko tässä järkeä, niin kantsii vaa'an kanssa kokeilla, kädet sen päälle ja jalkoja vähän ylös ja painoa selkään ja mitä lukemaa tulee muun käytännön kannalta järkevällä kuormalla, varsinkin ala-asennossa. Että kantsiiko tehdä, saako pääliikkeen vai finisherin korkeintaan. Siitähän tuo on mukava liike että suurin kuorma pohjassa niin tuntuu hyvältä tisseissä. Ykp ja muut venkoilut menee enempi käsille/etuolkapäille ja joogalihaksille mun mielestä.

Kyllä se rintalihas yhden käden punnerruksissa töitä tekee ihan huolella myös. Mitä on joogalihakset? 😀

Kyllä se rintalihas yhden käden punnerruksissa töitä tekee ihan huolella myös. Mitä on joogalihakset? 😀

Joogalihakset oli heitto mikä tuli vaan lennossa mieleen, siis tarkoitin että sellaista tasapainoilua/tekniikkaa/säätämistä vaatii enempi.😄 Varsinkin alkuun. Kahden käden punnerruksia sen kun pumppailee menemään ja pystyy helpommalla käden asennoilla justeeraamaan vastetta kohdelihakselle mieleiseksi.

Joo kyllä se tasapainohaaste suuntaa keskikropalle aika paljon lisää ja jos toinen jalkakin on ilmassa, enemmän vielä. Silti aika lujaa se punnerruslihaksistokin töitä tekee.

Suositut

Back
Ylös Bottom