pumppi/tuntuma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ak111
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen kuullut, että kun treenissä pumppi ja tuntuma rupeaa häviämään niin se on merkki, että on varmasti tehnyt tarpeerksi. Olen törmännyt semmoseen "ongelmaan" esim. selkätreeneissä parin ensimmäisen sarjan jälkeen ei saa enää oikeen mitään tuntumaa oli liike tai painot mitä tahansa. Onko muilla samanlaisia huomioita. Kannattaisiko väkisin tehdä treeni loppuun vai jättää suosiolla treeni siihen?

Olen kuullut, että kun treenissä pumppi ja tuntuma rupeaa häviämään niin se on merkki, että on varmasti tehnyt tarpeerksi. Olen törmännyt semmoseen "ongelmaan" esim. selkätreeneissä parin ensimmäisen sarjan jälkeen ei saa enää oikeen mitään tuntumaa oli liike tai painot mitä tahansa. Onko muilla samanlaisia huomioita. Kannattaisiko väkisin tehdä treeni loppuun vai jättää suosiolla treeni siihen?

Mulla ainaki pumppi heikko jos syönny huonosti. Mites Sun Ruokailut?

Onko jälkimmäiset liikkeet ylipäätään semmosia millä saat tuntuman selkään? eli jos eka on esim alatalja v kahvalla ja se osuu selkään, mutta kulmasoutu tangolla ei enää osu, niin johtuuko se että kulmasoutu ei tunnu selässä siitä, että se on toisena liikkeenä vai siitä, että se ei ylipäätänsä tunnu selässä?

Jos selkä tekee työn, eikä apulihakset niin kyllähän sitä treeniä voi jatkaa. Riippuu tietysti, miten ohjelma on rakennettu.

Onko jälkimmäiset liikkeet ylipäätään semmosia millä saat tuntuman selkään? eli jos eka on esim alatalja v kahvalla ja se osuu selkään, mutta kulmasoutu tangolla ei enää osu, niin johtuuko se että kulmasoutu ei tunnu selässä siitä, että se on toisena liikkeenä vai siitä, että se ei ylipäätänsä tunnu selässä?

Jos selkä tekee työn, eikä apulihakset niin kyllähän sitä treeniä voi jatkaa. Riippuu tietysti, miten ohjelma on rakennettu.
Käytän aina liikkeitä mitkä menee hyvin lihakselle ja tunnen kyllä, että se lihas siellä supistuu, mutta samallaista tuntumaa ja pumppia ei vain tule vaikka kuinka puristaa. Niin, että onko tuo ihan normaalia.

Viimeksi muokattu:
Miksi sä stressaat jostain tuntumasta? Yksikään lihas ei ole ikinä kasvanut pelkän tuntuman avulla, vaan siihen vaaditaan paljon muutakin.
No ei tietenkään. Sillohan lihakset kasvas parhaiten kun posettelis vaa peilin edessä, mutta kyllähän se nyt aika tärkeä osa treeniä on, että se tuntuu kohdelihaksessa.

No ei tietenkään. Sillohan lihakset kasvas parhaiten kun posettelis vaa peilin edessä, mutta kyllähän se nyt aika tärkeä osa treeniä on, että se tuntuu kohdelihaksessa.
Selkä on varmasti vaikein lihasryhmä saada tuntumaa, jollei vetele pikkupainoilla supistaen.. Riippuu millä ohjelmalla teet, mutta kyllä itse vääntäisin vähintään 12 settiä selälle.. Mielellään saman verran horisontaalista ja vertikaalista, vaikka ei tuntuma enää mikään paras olisikaan..

Tehdäänpä oletus että saisit tehtyä yhden sarjan ja sen jälkeen tuntuma häviää. Lähtisitkö sen jälkeen kotiin? Vaikka siellä ei tuntumaa olisi niin on 100% varma että suurin osa rasituksesta menee silti sinne mihin pitää ja se on parempi kuin olla treenamatta ollenkaan. Ja jos tehdään naurettava oletus että selkä ottaisi enää 10% aiemmasta rasituksesta niin sekin on parempi kuin nolla.

Kokeile muuten joskus parin viikon tauon jälkeen repiä selkää isoilla romuilla täysin ilman tuntumaa, niin lupaan että sulla on seuraavana päivänä siitä huolimatta latsit hellänä.

Kaveri on ihmetellyt myöskin, että ei saa ensimmäisen liikkeen jälkeen enään kunnolla tuntumaa selkään ja valittelee että menee vaan käsille. Oon sanonu, että senku antaa mennä vaan kun lavat liikkuvat kuitenkin sen verta hyvin. Seuraavana salipäivänä aina kertonut, että ollu selkä hellänä sen pari päivää joten eiköhän se perille oo siitä huolimatta mennyt.

Noista isoilla romuilla ryskäämisestä ilman tuntumaa en ole itse saanut koskaan latseja kipeiksi vaan ne ovat aina tulleet pitkistä sarjoista hyvällä kontrollilla/tuntumalla. Tietty sillointällöin pistää silti "ryskäten" sen kummempia ajattelematta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu sitä oon sanonu kaverille myös. Alkuunhan sitä on vaikea tehdä, mutta sit kun oikeasti oivaltaa sen tekniikan niin kaikki menee sen jälkeen selälle :)

Noista isoilla romuilla ryskäämisestä ilman tuntumaa en ole itse saanut koskaan latseja kipeiksi vaan ne ovat aina tulleet pitkistä sarjoista hyvällä kontrollilla/tuntumalla. Tietty sillointällöin pistää silti "ryskäten" sen kummempia ajattelematta.
Mä tarkoitin tällä ryskäämisellä sitä että kun sen tekee pidemmän tauon jälkeen niin varmasti tulee paikat kipeiksi ja siitä huomaa että selkään osui vaikka tekniikka ei ollut ihan justiinsa. Eli en väittänyt että sillä saisi paikat parhaiten kipeiksi tai että se olisi paras tapa.

Mä tarkoitin tällä ryskäämisellä sitä että kun sen tekee pidemmän tauon jälkeen niin varmasti tulee paikat kipeiksi ja siitä huomaa että selkään osui vaikka tekniikka ei ollut ihan justiinsa. Eli en väittänyt että sillä saisi paikat parhaiten kipeiksi tai että se olisi paras tapa.

Ymmärsin pointtisi kyllä. Lisäsin vain oman näkemyksen lisäksi siihen :)

Mulla taas ei tuntumahomoilu saa aikaseksi domseja, isoilla painoilla kunnolla venyttäen tulee aina kovimmat domsit..

Käytätkö remmejä? Jos et niin todennäköisesti puristat vaan käsillä vitusti ja ne väsyy parissa sarjassa, jonka jälkeen se vähäkin mikä tekniikastasi meni selälle menee siinä käsien väsymisen mukana harakoille.

Mikäli remmit käytössä ja hankaluuksia vetää selällä silti, niin keskity enemmän, yritä eliminoida hauiksilla/käsillä vetämistä niin paljon kuin pystyt.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom