Pump+kuntosali?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Harrastan bodypumpia 3-4krt viikossa ja ruukaan aina tunnin jälkeen mennä vielä salille tekemään joitain liikkeitä. Ajattelen että pump vain kiinteyttää ja siinä ei kohoteta lihasvoimaa. Siksi käyn salilla aina tekemässä toistoja isommilla painoilla. Teenkö tässä hallaa vain itselleni vai voinko jatkaa samalla lailla? Kiitos jo etukäteen.

Mun mielestä ihan hyvä combo, tuo monipuolisuutta. Ohjaan pumppia 2-3 kertaa viikos ja siihen päälle 3-4 salikertaa. Tarkkana saa olla palautumisen kans, joten joutuu soveltaa salin puolel aika paljo. Pumppi rasittaa hermostoa aika hyvin varsinki jos vetää maksimipainoilla.

Ite en tee salia koskaa pumpi jälkee. (jaksaa salilla paremmi seuraavan päivän ja helposti voi rikkoa paikkoja kun syvät/tukilihakset jo väsyneitä.) riippuu tietty kuin rankasti tekee salil/pumpis.

Pääasia et kuuntelet omaa kehoa, tiedä siis rajas :)

Kysymyksiä kysymyksiä!

Olen 23 vuotias female. Harrastan liikuntaa 4-6krt/vk (kuntosali,juoksu,spinning,aerobic). Tavoitteena minulla on pudottaa painoa ja saada kauniin näkyvät (ei liian bodarilihat vaan kauniin naiselliset) lihakset. Tässäpä muutama kysymys vailla vastausta:

1.Olen monesti käynyt esim.Bodycombat tunnilla ja sen jälkeen mennyt salille treenaamaan.Saako saliharjoittelua ja aerobista harjoitusta tehdä samana päivänä, ja vielä peräkkäin?

2.Haluan tietysti tuloksia mahdollisimman nopeasti. Miten tämä onnistuu salilla? Kannattaako koko kroppa treenata kerralla vai jakaa kahteen tai kolmeen osaan?

3. Jos salilla treenaa koko kropan,voiko seuraavana päivänä käydä huoletta vaikka lenkillä vai pitääkö koko päivä pyhittää lepäämiselle? Olen joskus kuullut että jos tekee jalkatreenin, niin seuraavana päivänä jalkoja ei saisi rasittaa ylimääräisellä liikunnalla.

4. Saako ryhmäliikunnoissa käydä kahtena päivänä peräkkäin? Esim keskiviikkona spinning ja torstaina Bodyattack.

Olisin erittäin kiitollinen jos saisin apua näihin pohdintoihini :)

Nää kysymykset on kaikki oikeestaan aika yksilöllisiä, eikä näihin ole mitään suoraa vastausta. Kokeilemallahan se selviää, kuinka kroppa palautuu. Ruokaa vaan kaksin käsin naamaan noiden päälle.

luin eka että 23vuotias shemale :(

3. Jos salilla treenaa koko kropan,voiko seuraavana päivänä käydä huoletta vaikka lenkillä vai pitääkö koko päivä pyhittää lepäämiselle? Olen joskus kuullut että jos tekee jalkatreenin, niin seuraavana päivänä jalkoja ei saisi rasittaa ylimääräisellä liikunnalla.

Tää taitaa mennä just toisinpäin. Muistan joskus jostain lukeneeni näin. Myöskin olen itse huomannut että jos teen raskaan kyykkytreenin jälkeisenä päivänä mäkisprinttejä tai vastaavaa, niin ainakaan jalat ei ole niin pirun kipeät. Tietenkin tuota lihaskipua voi myös venyttelyllä tietyssä määrin rajoittaa, mutta käsittääkseni myös liikunta(ei välttämättä hirveän raskas, mutta semmoinen että tuntuu) auttaa.

Aktiivinen palauttauttelu on hyvä tehdä seuraavana päivänä, esim. tunnin kävelylenkki + venyttely, ei mitään liian rankkaa liikuntaa koska se ei taas edistä palautumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom