pullover

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos on hallussa Dorianin Blood & Guts, niin kurkatkaapa selkäpäivältä kun äheltää siinä Nautilus- kikottimessa. Siinä on liikerata nimittäin aika tutun näköinen, kun pulloveria miettii... itse en pulloveria juurikaan harrasta, koska mielestäni saan vaivattua haluamani lihankimpaleet keskitetymmilläkin liikkeillä, ei tarvitse miettiä mihin se treeni menee; YMMV.

- JjP

Originally posted by Mikk0
mulla sattuu tääkin liike niin paljon olkapäihin että oli pakko jättää pois :( :( kellään vinkkiä miten vähentää olkapäitten rasitusta?
Treenaa kiertäjäkalvosimia tai jätä liike pois. Pullover käsipainoilla on nopea ja helppo tapa hajottaa olkapäät jos ei pidä huolta lihastasapainosta.

Mitäs jos astuisi vähän kauemmas taljasta ja ottas kunnon etukenon, niin että alussa olisi selkä ja taljan "naru" suorassa linijassa kohti laitetta (loivasti ylöspäin, koska talja lähtee jostain 2m korkeudesta).

Edit: vois teoriassa tehdä saman myös istuen poispäin taljasta ihan siinä istuimella.

Originally posted by Pertti 123
Mitäs jos astuisi vähän kauemmas taljasta ja ottas kunnon etukenon, niin että alussa olisi selkä ja taljan "naru" suorassa linijassa kohti laitetta (loivasti ylöspäin, koska talja lähtee jostain 2m korkeudesta).

Edit: vois teoriassa tehdä saman myös istuen poispäin taljasta ihan siinä istuimella.

Tuo ensimmäinen on ok jos tuntuma säilyy mutta useimmiten ongelmana on se että painopakka iskeytyy jo ylärimaan kiinni, eli pitäs olla yli 2-metrinen talja että on painopakalla varaa liikkua.

Jälkimmäinen on ihan jännä versio taljapulloverista, mutta jälleen kuten edellisessäkin on yleensä oltava lähempänä kuin 2m jotta pakalla on varaa liikkua.

Originally posted by Sakkeus
..useimmiten ongelmana on se että painopakka iskeytyy jo ylärimaan kiinni, eli pitäs olla yli 2-metrinen talja että on painopakalla varaa liikkua.

Miten olisi ristikkäistalja, itse teen aina pullodownit ristikkäistaljassa.

Originally posted by reiz
Miten olisi ristikkäistalja, itse teen aina pullodownit ristikkäistaljassa.

Tätä tarkotinkin, siis ristikkäistaljan toista taljaa. Eihän tavallisessa taljassa pulloveria usein voi tehä ollenkaan ellei oo todella lähellä telinettä.

Dorianhan ei sit mitään selästä tiedä vai?

Niin Blood and Guts videossa Dorian Yates tekee pulloveria koneessa vieläpä ihan ensimmäisenä selkäliikkeenä. Kyllähän se rintalihas siinä jännityksessä on ja venyttyy, mut kyl varsinaisen kovan työn tekee selkälihakset. Johan sen järki sanoo, jos vertaa esimerkiksi olkavarren liikerataa tavalliseen perinteiseen leuanvetoon vastaotteella. Samaa liikerataa liikkuu kasivarsi leuanvedossa, tulee vaan käden koukistus mukaan. Leuanvetoa taas ei tietääkseni kukaan väitä rintaliikkeeksi?

Tienny oikein mihin ketjuun laittasin niin googlettelin ensimmäisen vastaan tulevan "pullover"-ketjun. Minkähän tyyppisestä tekniikkavirheestä on kyse kun oon onnistunut 2 kertaa venäyttämään selän vasemmalta puolelta pulloveria käsipainolla tehdessä. Laskenko painon mahdollisesti liian alas? Ekalla kerralla tuli varmaan viikon jumi tonne vasemman lavan alle ja puristi sitten etupuoleltakin kun hengitti syvään. Pidin liikkeessä taukoa ja nyt n.1kk jälkeen kun koitti niin sama toistu tosin meni päivässä ohi. Diggaan liikkeestä mutta uskalla tota oikein enää tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite teen aina pulloverin taljassa. Kässärin kanssa tuntuu vähän semmoselta riskaabelilta se touhu.. Taljassa ku tekee nii selkä on aivan tulessa viimesen sarjan jälkeen.

kässärillä tehtynä penkillä pari kertaa muljahtanu olkapää ikävästi paikaltaan, mikä nyt tietty johtui omasta tekniikkavirheestä. ei siis mitään pysyvää vahinkoa se sujahti kyllä takaisin paikoilleen samon tein ja oli vähän arka loppupäivän, jätin sitten kuitenkin kässärillä tekemisen sikseen. muutenkin kuumottava liike kun pitäisi aika isoa painoa käyttää jotta liike tuntuisi missään.. taljassa tai sitten ihan pullover laitteessa (ei varmaan joka salilta löydy) tehtynä ihan sama lopputulos ja ilman kummempia loukkaantumisriskejä

Ite teen taljassa lämppärinä rinta ja selkätreeneissä,saa lavat pelaamaan kunnolla.Joskus taas sitten raskaammin tangolla.Loistava liike,varsinkin facepullin kanssa superina.

Eikös se taljassa tehty versio ole nimeltäänkin eri liike? Ainakin jos tekee tosta kaulan korkeudelta alaspäin lantion/reisien tasolle? Ite teen sitä vähintään joka toisessa treenissä, sekä "etukenossa" jollon pääpaino on yläselässä, että polvet 90 asteen kulmassa ja tanko vedettynä navan seudulle, jollon liike ainakin ulkoisesti muistuttaa alataljaa jonku verran. Tällön itellä ainakin ottaa tosi laajasti ympäri keskivartaloa sekä latseihin. Sain sillä aikanaan erinomaista boostia leuanvetotuloksiin ja ylipäätään kyllä minusta erinomainen liike. Siinäki vaa reippaasti painoa ja semmosella maastaveto-mentaliteetilla vääntämään, ei sitä pelkkään "pumpin viimeistelyyn" tarvi käyttää.

Edit: ja jos olkapäät juilii ni ei vaan päästä tankoa liian ylös ni ongelma ratkaistu. Siihen vaikka aavistus olkapäiden alapuolelle korkeintaan.

Edellisellä salilla oli aivan loistava Pull-over laite, jota on kova ikävä. Nyt olen tehnyt toisella ristitaljalla suoralla tangolla, juuri siten että polvet ovat vähän koukussa ja ylärkoppa etukenossa. Siitä kun vatkaa ylhäätä alas kädet suorina, saa hienosti tuntumaa selkään. ainoa miinus tuossa ylätaljassa on se, että jos tekee raskaampaa settiä, esim. x8, niin alkaa omapaino jättää ja kengät liukumaan hitaasti kohti taljaa. Laite missä istuttiin, oli siinä mielessä parempi.

Taljapullover suorin käsin kannattaa aina tehdä polviltaan että saa sen kunnon venytyksen latseihin yläasennossa.

Taljapullover suorin käsin kannattaa aina tehdä polviltaan että saa sen kunnon venytyksen latseihin yläasennossa.

Kyllä itse saan ainakin ylätaljassa liikeradan ylhäällä koko käsien liikeradalle. Ja saapa seisten pitemmän liikeradan alas asti, toisin kuin polvilla.

Edit: ja jos olkapäät juilii ni ei vaan päästä tankoa liian ylös ni ongelma ratkaistu. Siihen vaikka aavistus olkapäiden alapuolelle korkeintaan.

Tää on oikeastaan todella hyvä vinkki ja selittää miks mulla on aina olkapäät kipeät talja pulloverien jälkeen.. epäilinkin että saattas johtua liian pitkästä liikeradasta ainakin mun kohdalla, mutten koskaan ollut aivan varma. Hyvä postaus :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom