pullonpalautus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Firebat
  • Aloitettu Aloitettu
En ole vuosiin palauttanut pulloja ja pitäisi roudata pieni läjä niitä lähikauppaan. Ei kyennyt google minulle kertomaan, että mikä on ison ja pienen pullon palautushinta nykyään. Osaako täälä joku?

Oi niitä aikoja muuten kun nuorena poikana tartti rahaa, niin kävi lähikaupassa vähän kilistelemässä niitä koreja mihin tyhjät pullot viedään ja osti sitten palautusrahoilla askin tupakkaa. En varmaan ole ainoa joka noin teki ^^. Nyt ovat koneet pilanneet tuonkin. Tosin ei näin vanhana enää kehtaisikaan huijata pikkurahoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isot 40
1/2 l. 20
tölkit 15
pikkupullot 10

Lidlin automaatti taitaa olla vähiten ronkeli.

Jaa-a, niitä erilaisia pulloja ja tölkkejä taitaa olla enemmän kuin mun prosessori pystyy käsitteleen. Prismassa mun kokemuksen mukaan tulee eniten ohareita.

En oo kyllä sen tarkemmin perehtynyt asiaan (se tietty että Lidlin pullot vaan Lidliin).

E: ainakin sellasia kierteisiä limupulloja (ei kokis vaan ns. jaffapullo mutta siinä joku hämärä kierre) prisma otti muttei hyvittänyt, Lidl anto niistäkin iloisesti hyvityksen.

Eikös lidlin automaatti ota kaikki pullot mutta ei anna niistä kaikista tota palautusmaksua.. jos oikein muistan?
Juurikin näin. Samoin muut automaatit ottavat Lidlin pullot, mutteivät anna rahaa niistä. Lidl kun ei halua leikkiä Suomalaisen palautuspullojärjestelmän kanssa. :(

Kauppojen henkilökunta sitten kerää nuo Lidlin pullot palautuskoneen takaa ja vievät ne itse Lidliin ja käyttävät rahat henkilökunnan "virkistystoimintaan". :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jaa, oon varmaan väärässä mutta mun kokemuksen mukaan Lidl hyvittää kaikki yleisimmät pullot ja tölkit.

E: en oon tehny tohtorinväitöstä asiasta enkä muutenkaan oo mikään palautusspesialisti mutta sen mitä toisinaan nurkkiin kerääntyneitä palauttelen niin Lidl on hyvittänyt kaikki paitsi satunnaiset ulkomaiset tölkit joita aina silloin tällöin testiksi syötän.

E2: niinno viina ja viiniputelit oonkin vieny aina alkoon, niitä se ei taida tosiaan hyvittää.

Kannattaa muuten olla niiden helvetinkoneiden kanssa tarkkana..

Ne pollii rahaa, tai siis pulloja.

Jos on esim puolentoistalitran kokispullo ja siina korkki ja korkkin "härpäkkeet" repsottaa, saattaapi tulla hylky. Eikä se helvetinpalautuskone varoita mitenkään, nielee koko pullon kuin ei mitään. Kuittia kun toluostaa, niin vihjaa että joku pullo hylätty. Ei mitään tarkkaa syytä, ei mitää dokumenttia mikä pullo miksi ja miksi ei palauttanut takaisin.. olkaa tarkkoina ja ottakaa korkit pois puuloista!!

^ai siks niissä lukee että korkit pitää jättää paikoilleen... :salaliittoteoria: :D

Paras paikka palauttaa pullot on joku alkon kanssa samassa yhteydessä oleva marketin palautus piste, tällöin hyvitetään kaikista pulloista.

Pikkupoikana minä keräsin pulloja puliukkojen jäljiltä. Lauantai- ja sunnuntaiaamuna kierrettiin paikat ja vietiin pullot kotio. Sitten ne piti pestä ja ne sinettirenkaat piti poistaa. Siihenaikaan pulloon jäi sellainen metallirengas siitä korkista, nykyäänhän ne jää siihen korkkiin.

Sitten kun pullot oli pesty, mentiin alkoon. Se olikin tarkkaa hommaa. Siellä oli yksi tiski johon sai palauttaa. Jos vaikka kaikki muut kassat oli vapaana, niin piti vaan odottaa vuoroaan siihen yhteen tiettyyn palautustiskille. Alkon setä tai täti toi sitten koreja ja niihin laitettiin pullot, laskettiin yhdessä ja tarkastettiin ettei ollut likaisia ja renkaat oli poistettu. Jos oli pullot likaisia, käännytettiin pulloinee takaisin. Palautuspäiväkin oli tärkeä. Mielummin maanantaina tai ainakin alkuviikosta isommat satsit. Joskus perjantaina yritin kahden kassin kannssa mennä, takaisinhan ne mitut käännytti kun oli tupa täys väkeä.

Voi niitä aikoja...

Pikkupoikana minä keräsin pulloja puliukkojen jäljiltä. Lauantai- ja sunnuntaiaamuna kierrettiin paikat ja vietiin pullot kotio. Sitten ne piti pestä ja ne sinettirenkaat piti poistaa. Siihenaikaan pulloon jäi sellainen metallirengas siitä korkista, nykyäänhän ne jää siihen korkkiin.

Sitten kun pullot oli pesty, mentiin alkoon. Se olikin tarkkaa hommaa. Siellä oli yksi tiski johon sai palauttaa. Jos vaikka kaikki muut kassat oli vapaana, niin piti vaan odottaa vuoroaan siihen yhteen tiettyyn palautustiskille. Alkon setä tai täti toi sitten koreja ja niihin laitettiin pullot, laskettiin yhdessä ja tarkastettiin ettei ollut likaisia ja renkaat oli poistettu. Jos oli pullot likaisia, käännytettiin pulloinee takaisin. Palautuspäiväkin oli tärkeä. Mielummin maanantaina tai ainakin alkuviikosta isommat satsit. Joskus perjantaina yritin kahden kassin kannssa mennä, takaisinhan ne mitut käännytti kun oli tupa täys väkeä.

Voi niitä aikoja...
Taitaa sinunkin pikkupoika-ajoistasi olla jo kotvanen. :D

Paras paikka palauttaa pullot on joku alkon kanssa samassa yhteydessä oleva marketin palautus piste, tällöin hyvitetään kaikista pulloista.
Paitsi Lidlin pulloista, joista hyvittää vain Lidlin omat koneet. ;)

[mod]Postia ei ole välttämätöntä signeerata omalla nimellä, eikä se ole edes toivottua. Jos käyttäjänimesi on Nils-Pjotr, niin sinun ei tarvitse kirjoittaa joka tekstin päätteeksi "T: Nils-Pjotr", sillä kaikki tietävät, että nimesi on Nils-Pjotr. -Vinkkejä forumin käyttöön + forumin säännöt! T: JohnnyB[/mod]

"Lidl Suomi Ky sai liiketoimintaa aloittaessaan luvan myös omalle uudelleen täytettävien pullojen kierrätysjärjestelmälle, mutta siirtyi myöhemmin Panimoliiton järjestelmään sopimuskumppaninsa kautta." Lähde: http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?sivu=ratk/r-2002-67-0845

Lidliin saa palauttaa ja saa panttimaksun kierrätysjärjestelmään kuuluvista pulloista.

Joskus skidinä meitä kehotettiin pullonkeräykseen kertomuksella, että joku poika oli kerännyt 3v pulloja ja ostanut sillä rahalla itselleen hevosen. Isä oli luvannut maksaa konin ylläpidon, jos poika pulloja keräämällä sen hankkii. Itse sitten yritettiin samaa, ei onnannnut...:jahas:

Mutta vieläkin kerään kaikki näkemäni pullot...:D :whip:

Joskus skidinä meitä kehotettiin pullonkeräykseen kertomuksella, että joku poika oli kerännyt 3v pulloja ja ostanut sillä rahalla itselleen hevosen. Isä oli luvannut maksaa konin ylläpidon, jos poika pulloja keräämällä sen hankkii. Itse sitten yritettiin samaa, ei onnannnut...:jahas:

Mutta vieläkin kerään kaikki näkemäni pullot...:D :whip:

Mulle taas on kerrottu tarina, että mies keräili pulloja joka päivä mailla ja mantumilla ja osti niillä rahoillaan itselleen ravihevosen, josta tuli menestyksekäs ja mies sai hevosellä tienattua itselleen miljoonia markkoja...

[mod]Postia ei ole välttämätöntä signeerata omalla nimellä, eikä se ole edes toivottua. Jos käyttäjänimesi on Nils-Pjotr, niin sinun ei tarvitse kirjoittaa joka tekstin päätteeksi "T: Nils-Pjotr", sillä kaikki tietävät, että nimesi on Nils-Pjotr. -Vinkkejä forumin käyttöön + forumin säännöt! T: JohnnyB[/mod]
Juu, ei ole välttämätöntä eikä toivottua, mutta ei myöskään kiellettyä tai ei ainakaan tuon viittaamasi perusteella. Mutta jos se noin häiritsee, voin jatkossa yrittää pidättäytyä moisesta pinttyneestä tavasta.

Muutamaan viestiini on näköjään vielä allekirjoitus jäänyt. ;)

En ole vuosiin palauttanut pulloja ja pitäisi roudata pieni läjä niitä lähikauppaan. Ei kyennyt google minulle kertomaan, että mikä on ison ja pienen pullon palautushinta nykyään. Osaako täälä joku?
Mikset vain vie niitä pulloja kauppaan ja katso sitten paljonko niistä sai rahaa?

Vai tarviiko miettiä kaupan ostoslista etukäteen pullonpalautusrahojen perusteella :D

Mitenkäs Lidlin saksakaljatölkit? Voiko palauttaa mihin vain vai pelkästään Lidliin?

Kyllä kaikki lidlin pantilliset tölkit on ainakin alepan koneeseen kelvannut ja rahat toki myös niistä saanut. Niissähän on se viivakoodi ja sen mukaan se kone ne tunnistaa. Vieläpä ihan samanlainen, kuin suomenkin tölkeissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom