puhelinmyynnistä faktoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mymess
  • Aloitettu Aloitettu
Kun kyse on loistoputkista niin en usko että niistä täytyy mennä rupattelemaan lounaalle.

ei hitto :hyper:

joojoo, kyllä se yritti sua iskeä että sais pari loisteputkea myytyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun kyse on loistoputkista niin en usko että niistä täytyy mennä rupattelemaan lounaalle.

Kyllä B-to-B-myyjä yrittää saada asiakastapaamista sovittua, vaikka myisi vaan loisteputkia. Se on ihan kaikissa myyntiopasmantroissakin, että myyjällä on kasvokkain paljon suuremmat mahdollisuudet onnistua, kuin pelkän puhelimen avulla. Tollanen lounaalle, kahville yms. vieminen on sitä normaalia suhdetoimintaa a.k.a asiakkaan voitelua, jotta myyjä pääsisi suotuisaan lopputulokseen. Eri juttu on sitten mihin lounaille menee ja mihin jättää menemättä. Oikeesti jos olet ollut vaan muutaman päivän ks. hommissa, niin kannattaa lotkauttaa korvaa kokeneempien suuntaan, eikä mennä millään pelkän mutun voimalla.

Ei kun ootas..otan sanat takaisin, kyllä se ehkä sittenkin yritti iskeä sua. Hyvä että pidit pintas *peukku*

Itse olen pari kesää myynyt näitä vastaavia juttuja ja samaa taktiikkaa käyttävät kaikki(olen työskennellyt kahdella suomen suosituimmalla)... vaikka kuinka rehellisiä osaksi sanovat olevansa.

Se nyt on vaan niin että jos asiakas ei ilmaise selkeästi "EI" tai että ei tajua mitä hänelle puhutaan ja hyväksyy tilausvedoksen lähettämisen niin kauppa on siinä. (Myyjä ei ikinä sano että voit perua tilausvedoksen jälkeen).

Kun on tarpeeksi röyhkeä ja suorasanainen niin kauppaa tippuu hyvin.

Myynti alkaa vasta ensimmäisestä EI sanasta.
Ja sitten nämä edellisten vuosien päivitykset on asia erikseen... (eli kertovat että olette olleet mukana ja jne). Jos haluaa rueta v-mäiseksi niin kannattaa pyytää hakutuloksista ja tiedoista mustaa valkoisella. Jos ei ole saatavilla niin tuskin kukaan silloin jaksaa kauppaa purnata.

ps... joistakin noista luetteloista on muuten oikeasti peräti hyötyä jos esim potentiaaliset asiakkaat käyttävät paljon googlea. Itseäni vituttaa välillä yrittäjät jotka eivät tajua että naurettavan pienellä summalla saa oikeasti jotain vaan heti ollaan negatiivisen yleiskuvan takia änkäämässä vastaan. Lisäksi monet yrittäjät haistattavat vittua ihan suoraan puhelimessa.

"ei me mainosteta", "oon eläkkäälle jäämässä", "internet on vaan harvoilla" yms

Muuten puhelinmyyjillä on sellainen taulukko missä on yleisimpiä vasta-argumentteja ja niihin vastauksia mitkä on yleensä vaikea kieltää jos on hyvä puhumaan. Koittakaa keksiä uusia ;)

ensinnäkin, kuka on puhunut mitään mistään iskemisestä kuin te itse? Puhelinmyyjä pyysi treffeille, eli tapaamaan. Kun kieltäydyin, sanoi hän että tulee sitten eväiden kanssa käymään joskus kolmen neljän kuukauden päästä. Firman "kokeneenpien" tyyli hoidella nämä, sen mitä olen paikalla ollut kuullut ja nähnyt on "juu ei osteta mitään eikä olla kiinnostuneita moro". Ja kukakohan meidän firmasta on aina osottanu sitä mielenkiintoa kun ainoa joka tätä ostopuolta hoitaa on minä.

ja sanotaanko vielä että kyse ei ole koskaan ollut mistää "parista" loisteputkesta/whatever vaan isoista eristä.

Offtopic hieman:

Kyllä ovat ovelia... ovat nyt soittaneet 3x ruotsista jostain http://www.multipartner.se Joka kerta kun vastaan ni lyövät luurin korvaan.. selvitin numeron toho firmaan ja laitoin äkästä mailia menee. Saa nähä mitä tulee vastaukseks

"ei me mainosteta", "oon eläkkäälle jäämässä", "internet on vaan harvoilla" yms

Muuten puhelinmyyjillä on sellainen taulukko missä on yleisimpiä vasta-argumentteja ja niihin vastauksia mitkä on yleensä vaikea kieltää jos on hyvä puhumaan. Koittakaa keksiä uusia ;)

Joo, se on välillä hauska kuulla kun yhen päivän aikana 50 ihmistä käyttää samaa tekosyytä. "Internet on vaan harvoilla" -mitä helvettiä? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom