Puhelinlasku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kartte
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by taisto
Minun työnantaja maksaa minun soittamat työpuhelut. Sinä taas olet yksityisyrittäjä, sinun työpuhelut maksaa kaikki pakkiksen asiakkaat kate-euroista.
Helvetti. Miksei kukaan ei ole kertonut mulle tätä? :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Melly
Juu mulle tuli parin päivän dna-liittymän käytöstä 40 euron lasku. En jaksanut nostaa asiasta meteliä vaan maksoin kun olen :david:

:confused: Mä en ole suostunut maksamaan senttiäkään niistä ylimääräisistä, joita on tullut!

Hoidin asian soittamalla asiakaspalveluun, ja 20 min. langoilla odottelun jälkeen sain vihdoin jonkun työhönsä vittuuntuneen nuoren miehen palvelemaan. Olin siinä vaiheessa niin vittuuntunut siihen odotteluun, että annoin kuulua suoraan sinne toiseen päähän aloittamalla keskustelun, tietenkin kohteliaasti esittelemällä itseni, jonka jälkeen; " Tiiäksää kuinka kauan mä olen niinku odottanut, että joku siellä "asiakaspalvelussa" vastaisi puheluuni???:curs: ." " Onko teillä niinku yks työntekijä siellä vai käsketäänkö teitä :curs: antamaan asiakkaiden odotella linjoilla, jotta firmalle kertyisi rahaa niistä asiakaspalvelu puheluista, kun ei sitä muuten vissiin tunnu tulevan!!?"....
Toisessa päässä; "Öh..joo..et sä ole ensimmäinen, jota tämä homma vituttaa. Jokainen, joka tänne soittaa, niin aloittaa puhelun tyyliin, vittu tiiäksä kuinka kauan mä olen odotellut...?!"
No homma saatin lopulta hoidettua, niin että mun ei tarvitse maksaa penniäkään... Ja sit rupes säälittämään se kaveri siellä asiakaspalvelussa, niin pyysin vielä anteeksi, ja sanoin, et eihän tää sun syytä ole...

Originally posted by MissFlightattendant
:confused: Mä en ole suostunut maksamaan senttiäkään niistä ylimääräisistä, joita on tullut!

Niin no koitinhan minä soittaa sinne asiakaspalveluun, mutta en päässyt läpi. En sitten jaksanut asiasta ottaa enempää pulttia.

:offtopic: Olen itse ollut eräällä operaattorilla asiakasneuvojana. Ei ollut mikään häävi homma ottaa paskaa niskaan milloin mistäkin asiasta.:(

pitää kyllä jatkuvasti olla puhelimessa että saa noin kamalat laskut. Itelläni suurin ikinä tulee kohta, kahdelta kuukaudelta eli n. 40 € ja siitä -20€ etuuksia tms. pois... pienin on ollut n 2 €...

Mun laskut maksaa työnantaja. Laskut pyörii 50-100 euron hujakoilla.

Huomaan kyllä eron, kun maksoin laskut itse muutamia vuosia sitten, niin ne oli paljon pienempiä.

Nyt tulee tehtyä mm siskojen (jotka maksaa laskut itse) kanssa niin, että kun ne soittaa, niin katkasen ja soitan heille päin, kun en kerran joudu maksamaan laskuja itse...

Aika hyvin on ihmisistä tehty riippuvaisia kännyköistä, kun niitä joilla on < 20e puhelinlasku pidetään outoina. Mulla on lasku 5-10e ja puhelut nopeita. Lässyttämisen voi hoitaa sitten päin naamaa. Miks maksais siitä kun sen voi tehä ilmaseksikin? Tietysti bisnespuhelut on asia erikseen.

Ja asun kotona, mutta maksan laskuni itse ansaitsemillani rahoilla.

Originally posted by gnut
Aika hyvin on ihmisistä tehty riippuvaisia kännyköistä, kun niitä joilla on < 20e puhelinlasku pidetään outoina. Mulla on lasku 5-10e ja puhelut nopeita. Lässyttämisen voi hoitaa sitten päin naamaa. Miks maksais siitä kun sen voi tehä ilmaseksikin? Tietysti bisnespuhelut on asia erikseen.

Ja asun kotona, mutta maksan laskuni itse ansaitsemillani rahoilla.

Niinkuin aikaisemmin jo todettiin varmasti on järkevämpää puhua äitille toiselle puolelle Suomea 10min puhelu kännykästä kuin mennä yöjunalla stadista-rovaniemelle kertomaan sama asia, varsinkin jos kyse on koiran suolisto-ongelmista eikä tapaamiseen liity mitään isompia perhejuhlia.

Järjenvastaista toimintaa on myös edestakaisen seutulipun maksaminen yht 6e, kun mene vaikka espoosta stadiin ja takaisin linja-autolla varaamaan leffaliput, hiukan halvemmalla pääsee, jos on matkakortti ja/tai ehtii tehdä vaihdon 80min sisällä mutta silti 2,4e on isompi raha kuin 0,49c kolmen minuutin puhelusta eikä tarvitse persettään sohvalta nostaa.

Kai nyt ihminen omallekin ajalle nyt arvoa antaa ellei nyt
pakkomielteenä ja harrastuksena ole jokaisen penninvenyttäminen ilman että omalle ajalle laskee mitään 'hintaa.'

Eli kyllä kännyt ovat lunastaneet olemassaolonsa luoden tehokkuutta, mukavuutta ja kustannussäästöjä yhteiskuntaamme. Ei tässä sen suurempaa salaliittoa ole takana kännykkä nyt vaan on niin saakelin kätevä kustannuksiinsa nähden.

Palstan taloustieteilijät voisivat valaista asiaa paremmin, itselläni oikeat termit ovat vähän hakusessa...

No niin, nyt on laskurit päällä luuris ja yritän olla koskematta siihen.Vieroitusoireet on aika pahat! nyt mietin 5 kertaa ennenkuin soitan ja mietin voinko asian hoitaa jollain muulla tavalla. treeneistä on ollu kuiteski pakko ilmoittaa joka jannulle
perinteiseen tyyliin! ( ryhmätekstari vois olla parempi vaan mites se toimii??)Silti lasku ajalta 4päivää on jo yli 20 egee!
onks toi sonera sitte niin kallis vai vedättää kö ne mua ?

Originally posted by matrix
Järjenvastaista toimintaa on myös edestakaisen seutulipun maksaminen yht 6e, kun mene vaikka espoosta stadiin ja takaisin linja-autolla varaamaan leffaliput, hiukan halvemmalla pääsee, jos on matkakortti ja/tai ehtii tehdä vaihdon 80min sisällä mutta silti 2,4e on isompi raha kuin 0,49c kolmen minuutin puhelusta eikä tarvitse persettään sohvalta nostaa.

Tottakai.. Toi on just semmosta järkevää toimintaa, mutta tarkoitinkin että jos lässyttämiseen menee kauheita määriä rahaa niin...No, mun mielestä se on tyhmää.. Tai jotain. En pysty perustelemaan kantaani järkeväsi, satun vaan olemaan sitä mieltä.

...varsinkin jos kyse on koiran suolisto-ongelmista eikä tapaamiseen liity mitään isompia perhejuhlia.

Miksi sinun pitää keskutella äidin kanssa koiran suolisto-ongelmista? Minä juttelen yleensä muusta.

Olikohan tuo hieman erikoistapaus? Entä jos sattuu olemaan se seutulippu? Entä jos tapaa samalla kaupungilla vaikka sitä kaveriaan ja menee Unicafeeseen syömään? Leffaliput voi varata silloin kun käy kaupungissa, ei niiden takia tarvitse erikseen lähteä sinne.

Originally posted by gnut
Tottakai.. Toi on just semmosta järkevää toimintaa, mutta tarkoitinkin että jos lässyttämiseen menee kauheita määriä rahaa niin...No, mun mielestä se on tyhmää.. Tai jotain. En pysty perustelemaan kantaani järkeväsi, satun vaan olemaan sitä mieltä.

Jos on tarvetta lässyttää niin voi lähettää vaikka kymmenen sivun sähköpostin ilmaiseksi, tai jos molemmat on kiinteän nettiyhteyden päässä, niin mikrofoneilla ja sopivalla ohjelmalla voi myös lässyttää niin paljon kun lystää.

Itse kun maksoin laskut niin pyöri siinä 20-50€/kk. Nyt kun on firman kustantama liittymä niin laskut on siinä 500-1500€/kk, tosin työulkomaanpuheluita melkein pääsääntöisesti, omia puheluita ei tule hirveästi.

Originally posted by Ankka
Pienin 0,66 e

Toihan on jo :worship: arvoinen! Omat laskut on luokkaa 10-30 euoroa. Tosin viime kesänä pamahti postiluukusta reippaat 800 vanhaa markkaa oleva puhelinlasku. Olin kirjaimellisesti tippua tuolilta, kun sen kirjeen avasin... Sillä rahalla olis saanut jo melkein uudet lenkkarit! :rolleyes:
Sen jälkeen on sitten tullut saldoa seurattua etusopimuksen avulla viikottain säännöllisesti. Ihan hyvä juttu tuo etusopimus, kun ei maksa mitään, ja kaikki kampanja-etuudet puheluistakin yms. on automaattisesti käytössä! Kerran viikkoon tulee saldotiedot tekstiviestinä, niin hyvin pysyy kärryllä, et missä kohtaan se saldo on kipuamassa.

Originally posted by Tomi
Asutteko te alle 20 € puhelinlaskun ihmiset himassa vai miten noin pienet laskut ovat mahdollisia? :eek:

Juu, vanhempien kanssa asutaan VIELÄ toistaiseksi :D mutta puhelinlasku ei ole siitä mitenkään riippuvainen. En puhu oikeastaan koskaan kotona lankapuhelimesta kaikki yhteydenpito hoituu siis kännyköitse. Mutta mulla on se saunalahden tekstaa viidelle kaverille ilmatteeks juttu niin ei sillo tuu paljon soiteltua kun yleensä saman asian pystyy laittaa tekstiviestillä ja vieläpä ilmaiseksi.

Originally posted by [ZannaZ]
Juu, vanhempien kanssa asutaan VIELÄ toistaiseksi :D mutta puhelinlasku ei ole siitä mitenkään riippuvainen. En puhu oikeastaan koskaan kotona lankapuhelimesta kaikki yhteydenpito hoituu siis kännyköitse. Mutta mulla on se saunalahden tekstaa viidelle kaverille ilmatteeks juttu niin ei sillo tuu paljon soiteltua kun yleensä saman asian pystyy laittaa tekstiviestillä ja vieläpä ilmaiseksi.

:confused:

Ihmetyttää kyllä nuo saunalahden hinnat, ovat meinaa edullisia + sitten noita kaikenmaailman ilmaistekstareita jne...
Myykö ne nollakatteella tai jopa tappiolla ja koko firmaa ei ole vuodenpäästä enää vai onko noissa kännypuheluiden hinnoissa noin paljon ilmaa, että joku operaattori voi myydä liittymiä paljon halvemmalla ja silti kannattavasti??

Oman puhelimen lasku tulee noin joka toinen kuukausi ja on 20-30 egee. Ilmeisesti ne ei joka kuukausi ees laita laskua kun saldo on joskus niin pieni. Muijalla lasku on kuukausittain säännöllisesti vähintään 80 egee. Olen ollut havaitsevinani naisten ja miesten välisesssä puhelinkulttuurissa eroja. Ainakin mun nainen jauhaa suunnattomasti paskaa luuriin ja siinä täytyy aina ratkoo kaikki elämää suuremmat asiat JA MONEEN KERTAAN. Mulla taas puhelut hoituu asialinjalla ja tyyliin "mitä teet, nähdäänkö kahvilassa jne.".
Tlitykset sit hoidetaan nokat vastakkain.

Omaa laskua pienentää myös se etten ole mikään puhelimen orja, eli kapula ei kulje aina (tai oikeestaan koskaan) mukana. Mikäköhän vittu siinä on että aina pitäis olla tavoitettavissa? Kenellä on oikeesti niin tärkeitä asioita että just sillä minuutilla pitää saada ne toimitettua. Kaverit ja perhe on jo tottunu siihen että meikä ei ole aina korva luurissa kiinni ja siitä on jo tullut tapa että jätetään vastaajaan viesti johon sit reagoin.

:confused:

Ihmetyttää kyllä nuo saunalahden hinnat, ovat meinaa edullisia + sitten noita kaikenmaailman ilmaistekstareita jne...
Myykö ne nollakatteella tai jopa tappiolla ja koko firmaa ei ole vuodenpäästä enää vai onko noissa kännypuheluiden hinnoissa noin paljon ilmaa, että joku operaattori voi myydä liittymiä paljon halvemmalla ja silti kannattavasti??

Jaa-a, kieltämättä kyl mäki oon vähä miettiny. Mutta niin kauan kun mun puhelinlasku on max.20e niin ei paljon kiinnosta millä saunalahti pitää ittensä pystyssä :D

Noh, onhan saunalahti saanut PALJON uusia asiakkaita, valtaosa entisiä soneran asiakkaita ja uudet asiakkaat tuovat aina enemmän rahaa tilille.

Tuskin saunis kuitenkaan aivan järkyttäviä voittoja tekee, mutta hyvin tuntuu pysyvä ainakin toistaiseksi pystyssä. Mä veikkaan että sonera saa aika hyvät maksut siitä että "lainaa" verkkoansa saunalahdelle joka käärii asiakkaat :rolleyes: .

Mutta mä ja monet muutkin ovat täysin tyytyväisiä saunikseen ja pieneen(pienentyneeseen) kännykkälaskuunsa. Nytkin mulla on *öö* viitisen euroa lasku, ja kohta katkeaa taas laskutuskausi...

Saunis on vaa onnistunu järkkäämään hintansa pikkasen alemmaks ku muut ja se johtaa siihen et immeiset tuudittautuu siihen ja ehkä lörpöttelee sitte enemmän... Ite tekstailen tosiaan ilmatteeks 98% asioistani...

alle 20 € puhlaskut ja vanhempien luona asuminen

En asu todellakaan vanhempieni luona. Ja omat kännykät on kaikilla perheemme jäsenillä ollut vuodesta 1998... Persaukisia kun ollaan niin ollaan opittu pihtailemaan niin puhelinlaskuissa kun muissakin rahanmenoa tietävissä asioissa... Ja mä vihaan puhelimessa lörpöttelyä yli kaiken. Ainoa jonka kanssa suostun puhumaan pitkään (5-10 min) puhelimessa on kultani (jonka kanssa kelaamme lähinnä päivän syömiset sun muut tylsät tekemiset esim. pyykinpesut... järkevämpiä keskusteluja sitten muulla ajalla). Hänen laskuunsa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom