Puhelinlasku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kartte
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by zart
Onneksi duuni maksaa puhelinlaskut. liikkuu 1kk lasku siinä 300-1500€ välimaissa. omia puheluja tuossa on varmaan joku 30-40€ loput duuni puheluja. 113minuutin puhelut 4 päivän moskova reissulta makso 960€. on nääs pikkasen kallista tuo venäjällä kännyyn puheleminen. konttoreita löytyy noin 150 eri maasta niin tuo lasku kasvaa aika nopeasti jos on vähänkin enempää ongelmia. Ja pitää myöntää, että autoa ajaessa varsinkin pitkiä matkoja yksin cruisaillessa tulee soitettua perkeleesti kavereille ja rupateltua ihan tyhjänpäivästä. Et tuokin nostaa kyllä laskua kivasti.

Saanko kysyä mitä työtä teet?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Duunailen paperiteollisuudessa rahoitus puolen erikoistuessa.
Eli nörtti hommia finanssi puolen IT ratkaisujen parissa. Eli olen se kaveri ketä saa turpaansa kun ihmisten palkat jää maksamatta teknisten ongelmien takia. Tosiaan toimistoja meillä on lähes joka maassa niin tulee soiteltua aika paljoa ulkomaille.

Postiluukusta kopsahtaa aika tasaseen 20€ kännykkälasku.

IMO kaikki yksityiskännykkälaskut jotka ylittää 40€ on liikaa.

lasku

464 egen lasku kolahti pari pv sitten luukusta. Aikaisemmin työnantaja maksoi laskut, ilmaista puheaikaa oli silloin 2500mk/kk ja se PITI käyttää. Työnantajana oli siis nimeltämainitsematon operaattori.

No oliskohan jotain 60eemeliä kuussa aika keskiverto lasku. Vaihtelee sen mukaan onko erityinen "pesän" vonkaaminen päällä ja jos tilanne on tämä, niin laskusta 2/3 on tekstareita. Ja ihan helvetin turhia, koska sitä pesää saa kuitenkaan... :curs:

Nyt tuli 50€, viimekuussa 60€. Soneran liittymällä vedellään, vaikka taitaa olla kallein saatavissa oleva. Ei jaksa vaihtaa.

No huhhuh! 300 e lasku :confused:
No mun kännylaskuni pyörii nykyää Saunalahden liittymällä siinä 10-20e. Ja toi 20e on sitte jo aika paljon! että hyvin on pysyny lasku kurissa .. sille :kippis1:

Originally posted by Tomi
Asutteko te alle 20 € puhelinlaskun ihmiset himassa vai miten noin pienet laskut ovat mahdollisia? :eek:

Asun himassa, mutten tiedä miten tuo vaikuttaa puhelinlaskun suuruuteen. Lankapuhelinta en ainakaan itse käytä ikinä.
Lähes kaikki kaverit omistavat nettiyhteyden, joten yhteydenpito e-mailin, IRC:n, MSN messengerin välityksellä korvaa hyvin pitkälti kännykällä soittelua.

Omat laskuni ovat olleet max. 30eur, yleensä 20eur kieppeillä. Lähetän päivässä ehkä keskimäärin 2 tekstiviestiä ja soitan kun on tärkeetä asiaa.

Enkä ikinä ole pommittanut kaveria siinä toivossa, että hän soittaisi takaisin ja lasku menisi hänen piikkiin.

Asutteko te alle 20 € puhelinlaskun ihmiset himassa vai miten noin pienet laskut ovat mahdollisia? :eek:

Kai jokainen kotonaan asuu? :jahas:

Ennen työsuhdekapuloita mulla oli puhelinlaskut luokkaa 20mk. Luulin etteivät lähetä noin pieniä laskuja, mutta näemmä sitten kuitenkin lähettivät. Mä en pidä puhelimista. Tuskaista selittää jotain pelkkään luuriin. "Hmph. Jaa. Joo. Moi.". Tulee aivosyöpäkin.

Originally posted by kattila
Asun himassa, mutten tiedä miten tuo vaikuttaa puhelinlaskun suuruuteen. Lankapuhelinta en ainakaan itse käytä ikinä.
Joo, tuota ajoin takaa. Sun tapauksessa ei siis soitella vanhempien laskuun, mikä on hatunnoston arvoinen asia. Vanhempien piikkiin puhuvat/asuvat ja sillä vieläpä brassailevat eivät kuitenkaan tätä hatunnostoa minulta ainakaan saa. :rolleyes:

On ollut muuten viimeaikoina aika hyvin puhetta puhelinlaskuista, ja siitä, että jotkut operaattorit saattavat jopa lyödä siihen laskuun ihan olemattomia puheluita, joita kuluttaja ei ole koskaan edes soittanut! Sitten saa ihmetellä tyyliin, että en mä kyllä mihinkään ulkomaille ole tässä kuussa soitannut :confused: ... Ja mm. saunalahdella on ollut tapana lähetellä ylimääräisiä laskuja, joissa summa on tyyliin 6 euroa..jotakin ihan ihme puheluita ja muita...
Ja tommosia on sattunut viimeaikoina ihan kiitettävissä määrin...:rolleyes:

Luovu kavereista tai panosta oikeisiin tapaamisiin. Eli mene kavereille kylään ja jauha siellä. Kun on tarpeeksi vanhat kaverisuhteet niin ei tarvitse koko aikaa puhua.

Piparia kannattaa vongata kanssa livenä keskustellen, jos vaikka onnistuu niin homma etenee paremmin. Puhelut ovat turhia.

Originally posted by taisto
Luovu kavereista tai panosta oikeisiin tapaamisiin. Eli mene kavereille kylään ja jauha siellä. Kun on tarpeeksi vanhat kaverisuhteet niin ei tarvitse koko aikaa puhua.

Piparia kannattaa vongata kanssa livenä keskustellen, jos vaikka onnistuu niin homma etenee paremmin. Puhelut ovat turhia.
Jees. Sehän onkin kätevää mennä 10 minuutin työasian takia esim. Tampereelle. Ihan loistava idea. Olisiko lisää samanlaisia?

Juu mulle tuli parin päivän dna-liittymän käytöstä 40 euron lasku. En jaksanut nostaa asiasta meteliä vaan maksoin kun olen :david:

Jees. Sehän onkin kätevää mennä 10 minuutin työasian takia esim. Tampereelle. Ihan loistava idea. Olisiko lisää samanlaisia?

Nämä siviilipuolen hommat hoituu messengerin kanssa. Ei tarvitse puhelinta käytää ja voi vieläpä goatsettaa kaupanpäälle :D.

Mä oon muutenkin vieroittanut itteni puhelimesta. Saattaa olla välillä kavereita kohtaan sangen vittumaista, kun miestä ei saa mistään kiinni :rolleyes:.

nim.merk. Kesällä kuukausi mökillä ja puhelimeen katsoin pari kertaa viikossa.

Minun työnantaja maksaa minun soittamat työpuhelut. Sinä taas olet yksityisyrittäjä, sinun työpuhelut maksaa kaikki pakkiksen asiakkaat kate-euroista.

Yksityisihmisten puhelinlaskut muodostuvat kuitenkin yksityispuheluista. Pieni osa niistä on erilaisiin virastoihin soittoja mutta loput on henkilökohtaisten ystäväsuhteiden hoitoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom