Jos miettii tätä asiaa tavis-saliharrastajan kannalta, niin onko pitemmän päälle fiksu strategia? Ymmärrän, että voimalajeissa skabaavien kannattaa ehkä jättää psyykkailut kisoihin, ja bodarit taas eivät välitä, paljonko tangossa on rautaa jne. Mutta itse olen huomannut, että sellaiset raudat, joiden suhteen on epävarma olo, nousevat PALJON helpommin kun itseään psyykkaa (no tietenkin). Mutta kääntöpuoli on, että kun treenistä luo itselleen selviytymistaistelun, niin kroppa palaa loppuun jossain vaiheessa, Eikä niitä enkka rautojakaan välttämättä liikutella enää, kun hermosto on tukossa.
Mitä mietä porukka on, pitäisikö aina pyrkiä nostamaan zeniläisellä asenteella, ja säästää itkuraivarit johonkin muuhun, vai mitä? Itse kun en kisaa, niin en aikaisemmin nähnyt siinä mitään ongelmaa, että salilla treenatessa pidetään "omat" kisat itseään vastaan (niinkuin varmaan kaikki tekevät ajoittain), mutta viime aikoina olen huomannut, että noista treeneistä ei AINA palaudu. Eli riippuu aika monesta tekijästä, miten kroppa ja mieli toipuvat, ei pelkästä treenistä tietenkään.
Mitä mietä porukka on, pitäisikö aina pyrkiä nostamaan zeniläisellä asenteella, ja säästää itkuraivarit johonkin muuhun, vai mitä? Itse kun en kisaa, niin en aikaisemmin nähnyt siinä mitään ongelmaa, että salilla treenatessa pidetään "omat" kisat itseään vastaan (niinkuin varmaan kaikki tekevät ajoittain), mutta viime aikoina olen huomannut, että noista treeneistä ei AINA palaudu. Eli riippuu aika monesta tekijästä, miten kroppa ja mieli toipuvat, ei pelkästä treenistä tietenkään.