Psykologinen kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allah
  • Aloitettu Aloitettu
Itekin meinasin, että sen sisko olisi ollut kilpailija kosioretkellä, joten siksi murha.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ajattelin ensin, että kyse on mustasukkaisuudesta ja että muija sekosi, tai että verikosto kuuluu jotenkin tytön kulttuuriin. Mahdollista olisi ollut myös että tyttö olisi pakotettu tekoon. Sinänsä yhden tapaamisen perusteella ei voi tutustua niin hyin toiseen että tämän takia tappamaan ruvetaan, mutta hulluthan ne tappavat, niin ei sitä tiedä.

Jippii mäkin olen "normaali":D ! Mustasukkaisuus oli mullakin ainoa syy, joka tuli mieleen.

HUH! Onneksi vastasin väärin. Mulla tuppaa noi vastaukset näissä psyk. testeissä yleensä oleen erilaiset kuin mitä suurimmalla osalla ihmisistä. Kylmä hiki nousi jo otsalle, mutta kerrrankin tulos oli toivottava. Nyt voin rauhallisin mielin jatkaa lauantai-illan viettoa, en ole psykopaatti!
d030.gif

Nyt kun täällä porukka naureskelee olevansa psykopaatteja, niin sanottakoon tähän väliin että psykopatia ei tarkoita sitä että ko. jannu olisi sarjamurhaaja tai edes rikollinen, vaan oireisiin kuuluu mm. lähes täydellinen empatian puute (muuta osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia ), ja muistaakseni Tieteen kuvalehden artikkelissa aiheesta mainittiin aikanaan jonkun maan vangeista arvioidun olleen tälläisiä 40%. Hyvin tuota tilaa kuvannee tuo Haren (wikin referenssi) kirjan nimi "Ilman omaatuntoa", sillä psykopaatit toimivat usein oman etunsa mukaisesti kaikissa tilanteissa, ilman katumusta suorittamistaan ilkitöistä.

Se, että pakkotoistolta löytyisi aitoja psykopaatteja vaikkapa parisensataa, ei olisi lainkaan kummallista. Itse asiassa, tilastollisesti 50000 jäsenen joukosta tulisi löytyä noin 1500 (oletetaan tässä että kaikki jäsenet ovat miehiä, koska en tiedä sukupuolijakaumaa) antisosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivää, saati sitten että toiminnan luonne huomioon ottaen, jopa merkittävästi enemmän.

Ai niin, itse vastasin "väärin", oletin että samansuuntaisen perimän omaavat siskokset olisivat rakastuneet samaan kaveriin tms.

Edit: Tuohon "oikein" vastaaminen nyt ei tee kenestäkään psykopaattia sitten, sillä se olisi tuota mm. AKV:n käyttämää implikaation lukemista väärään suuntaan, eli luetaan seurauksista syitä (esim. olettaen että kaikki sarjamurhaajat olisivat vankilassa, vankilaan joutuminen ei tarkoita että olisit sarjamurhaaja jne.)

Hah Hah Hah haa :evil: Tyttö haluaa nähdä pojan uudelleen, muu ei edes käynyt mielessä vaikka asiaa hetkisen pohdinkin.

Mikään psyko en kyllä oikeasti ole ;)

Oon aina tiennyt, että minussakin asustaa jonkinlainen pikku psykopaatti. Nyt se sitten tuli todistettua. Tosin toi tuntu enemmän ongelmanratkaisu- kuin psykopaattitestiltä. :evil:

Mä oon psykopaatti, eli ihminen vailla empatiaa (kts yllä), mutta en kuitenkaan tiennyt mikä tuolla tytön tylleröisellä oli motiivina. :itkujaparku:

Aiemmin tuota tehdessä tuli luettua vaan nopeasti kun ajattelin tämän olevan saman tyylinen kuin se punainen vasara-testi.
Nyt kun tuon lukee ajatuksella niin ei tuosta voi saada muuta kuin "oikean" vastauksen.

hehehe luulin että toi oli joku älykkyys pähkinä ja samantien tiesin ton "oikean" vastauksen ja ajattelin että voi vittu olipa taas vaikea arvoitus :hyper: Sit voittajafiilis vähän laski kun luin ton oikean tarkoituksen testille :evil:

Allah sanoi:
Tämän testin kehitti eräs amerikkalainen psykiatri testatakseen, onko henkilöllä tappajan mielenlaatu. Suurin osa sarjamurhaajista, joille testi on tehty, ovat vastanneet "oikein".

Hauska tarina, mutta tämä on wanha urbaani legenda. Mitään "erästä amerikkalaista psykiatria" ei ole, juttu ja koko testi on puhdasta satua. Löytyy muistaakseni Snopesista.

Sitä paitsi jos olisin oikeasti psykopaatti, tappaisin tietysti siskoni saadakseni äidin perintörahat kokonaan itselleni. :D Jonkun äijän yhteystiedot nyt saisi helpommin selville vaikka katsomalla hautajaisten vieraskirjaa. Ei me psykopaatit tyhmiä olla.

Mä taas aattelin, että se tytön sisko pokasi sen pojan ja tyttö veti herneet nenään.

Crusader sanoi:
...että psykopatia ei tarkoita sitä että ko. jannu olisi sarjamurhaaja tai edes rikollinen, vaan oireisiin kuuluu mm. lähes täydellinen empatian puute...
...usein oman etunsa mukaisesti kaikissa tilanteissa, ilman katumusta suorittamistaan ilkitöistä.

...pakkotoistolta löytyisi aitoja psykopaatteja vaikkapa parisensataa...
Eikös tietylle tasolle edennyt narsisti ole täysin verrattavissa psykopaattiin? Muistan vaan jostakin moisen kuulleeni...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom