Läpi meni, alle 50h taisi mennä. Kaikki bossit kaatuivat ja Chalice Dungeonit kolusin läpi vaikeimpia (depth 5) lukuun ottamatta. Audiovisuaalista viihdettä sai hyvin koko rahan edestä. Plussia on jo mainittu, niin jotakin nurinaa yksinpelaajan näkökulmasta.
- pelin haastekäyrä oli kuin subbarin taajuusvaste: alussa nousee jyrkästi korkealle ja pysyttelee siellä hetkisen, mutta yhtä nopeasti tullaan jyrkästi alas. Tätä olisi voinut optimoida vaihtelevammaksi, sillä mielestäni loppukolmannes on selkeästi pelin heikointa antia; viholliset eivät olleet enää haastavia ja pelottavia, vaan lähinnä ärsyttäviä. Alku- ja keskipeli jäivät parhaiten mieleen. Hiljalleen avautuva kaupunkimiljöö toimi mielestäni niin hyvin, että siihen olisi vielä mahtunut lisääkin pelattavaa. Ja voisivat oikeasti potkia firmasta sen suo- ja viemärifetisistin jo helvettiin kuleksimasta :D
- Chalice Dungeonit eivät toimineet end game-sisältönä, niitä olisi tosin varmaan pitänyt pelailla sitä mukaa kun niitä pelin edetessä tuli eteen. Ovat kuitenkin melko tylsiä loppuvastuksia lukuun ottamatta, ja jos ei pvp kiinnosta, niin ei niitä yksinpelin takia jaksa grindata. Voi toki olla, että NG+ ja siitä edespäin tulee tarvetta Dungeoneista löytyville kovemmille verijalokiville. Olisi ollut hienoa, että esim. joihinkin bosseihin olisi vaadittu tietynlaisia jalokiviä jne. Nyt jäivät erikoiskivet vähän turhakkeiksi, kun peruskivilläkin pärjäsi.
- petyin myös hieman erään aseen (Ludwig's Holy Blade) osoittautumista niin tehokkaaksi, että moni pomo kaatui miekkaan lähes oma-aloitteisesti. Ei tarvinnut vaihdella asetta ollenkaan, mikä eliminoi uusien taktiikkojen löytämisen ilon. Voidaan toki sanoa että olisin voinut vapaasti vaihtaa asetta milloin vain. Totta sekin, mutta kun tajusin kuinka tehokasta asetta pitelin käsissä, vahinko oli jo tapahtunut. Ja tämä blood echoja grindaamatta. Kova ase yhdistettynä hölmönpuoleiseen haastekäyrään aiheutti tosiaan sen, että hankalan alun jälkeen bossit kaatuivat ensimmäisellä tai toisella yrittämällä. Ne tuntuivat rivivastustajilta mikä on tämmöisessä pelissä karmea design-virhe. Ainakin vapaaehtoiset bossit olisi pitänyt biiffata reilusti haastavimmiksi. En millään usko että yhtäkkiä olisin oppinut pelaamaan paljon paremmin, vika täytyy siis olla pelisuunnittelussa. :jahas:
Mutta nurinasta huolimatta en pistäisi pahakseni, että tulisi reippaasti dlc-sisältöä.