[PS4] Bloodborne

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kiinnostaisko jotan tuo co-op pelitila? Itse nyt vetäny 2 bossia kumoon ja nyt oon jossain vitun hämmentävässä mestassa mis oli iso sininen axe jäbä. Luin, että kun pelaa co-op-pelitilaa on bonus yllätyksiä pelin kehittäjien puolelta ja muutenkin hieman vaikeampaa.

PSN: TheWheeppos

Kiinnostaisko jotan tuo co-op pelitila? Itse nyt vetäny 2 bossia kumoon ja nyt oon jossain vitun hämmentävässä mestassa mis oli iso sininen axe jäbä. Luin, että kun pelaa co-op-pelitilaa on bonus yllätyksiä pelin kehittäjien puolelta ja muutenkin hieman vaikeampaa.

PSN: TheWheeppos

Monenko pelaajan co-op on mahdollista. Mua kyllä kiinnostaa co-op.

Eihän tuo vaikeustasokaan nyt niin mahdoton tossa ole ku sai hahmoa vähän kehitettyä ja oppi ton taistelumekaniikan :)

Paskat ei ollut paikalliseen Anttilaan tullut koko peliä niin ei alekoodista ollut hyötyä ja Gamestopissa oli riittänyt vain ennakkovaranneille. Noh, pistin seuraavasta erästä varaukseen niin josko ensi viikolla saisi. Tietää sitten mitä seuraavana viikonloppuna tekee. Ehtiipähän ainakin myllytellä GTA:n loppuun.

Sama kuin noissa Dark souleissa, alku on tuskaa, kun ei tiedä onko tässä jotain health pottuja, ja miten niitä käytetään jne.
Sitten taas uusi taktiikan opettelu vie aikaa. Todella haastava taas päästä sisään ja päästä nauttimaan pelistä.

Noh, pitää paneutua ens talviloman aikana kunnolla asiaan :D

Jees, paikallisesta Kodin 1:stä tuli poistettua tämä tuotos 42€:lla. Tietää ainakin minkä parissa hajoilee tämän viikonlopun :D.

Sainkin sitten eilen jo käsiini ja pakko oli heti testata yöllä töiden jälkeen. Lähtihän se nirri odotusten mukaisesti ensimmäisessä mörössä täälläkin. :D

Jos jengi jää jumiin johonkin kohtaan, tai turhautuu totaalisesti vaikeustasosta tai jostain, kannattaa huudella tänne tai guuglata apua. Suht alussakin tulee aika hankalia kohtia, ja kestää hetki ennen kuin tajuaa miten ne ongelmat olisi paras hoitaa.
Oon törmännyt aika mielenkiintoisiin viesteihin tästä pelistä. ESIM. jotkut ei ole osannut laittaa aseita käyttöön valikosta vaan ovat NYRKEILLÄ pelanneet ties kuinka pitkälle väkisin, ja sitten ragetaan että on ihan vitun mahdottoman vaikea peli ja lähtee kyllä myyntiin. Tai vahingossa on päädytty heti suht helvetin vaikean bossin mestoille, ja ei osata luovuttaa vaan juostaan kerta toisensa jälkeen suorinta tietä tämän bossin luokse ja oletetaan että se nyt on pakko voittaa. Kuollaan 542 kertaa ja "on kyllä vitun paska peli". Todella paljon valitetaan myös siitä miten näppäimiä ei näe mistään peliin. Pelin alussa sekä Hunters Dreamissa on maa täynnä näitä noteja joista voi lukea vinkkejä + näppäimet.

Itse nyt lvl 19, kahteen bossiin törmännyt ja edelleen "aivan alussa peliä". Yllättynyt siitä miten tämä ensimmäinenkin alue on todella iso, ja uusia salareittejä/paikkoja löytyy silti vielä lisää.
Tämä Cleric Beast- bossi aiheutti lvl 13 hahmolle runsaasti ongelmia ja turhautti se. Nyt eilen illalla keskityin vihujen tappamiseen, echojen keräilyyn ja hahmon kehittämiseen, yritin uudestaan Cleric Beastia lvl 19 hahmolla, meni heti ekalla läpi. Kai sitä oli oppinut vähän pelaamaan ja hahmon kehitys selvästi auttoi.

Voitte myös kutsua COOP-kaverin tueksi johonkin pomotappeluun jos aiheuttaa ongelmia. Toisilta pelaajilta voi myös vaihdella tavaroita jos ei halua näitä pomotappeluihin mukaan. Eli ei kannata väkisin hakata päätä seinään vaan sitten etsii uusia reittejä/pomoja/keinoja ja opettelee siinä ohella pelaamaan :D
Itsellä selvästi suurin ongelma on liiallinen hätäily, enkä osaa kunnolla väistellä. Tulee liian ajoissa dodgettua ja sitten vasta tulossa olevat iskut osuu suoraan hahmoon kun väistö on jo tehty.

__

Itse peli on yhä täysin 10/10. Kannattaa antaa pelille mahdollisuus vaikka ei olisi ihan omaa genreä. Vaikeustaso on alkuun hankala kun ei ihan hahmota vielä pelin tyyliä, ei tämä mikään mahdoton todellakaan ole. 99% kuolemista johtuu vain omasta typerästä virheestä, jonka itsekin tajuaa heti kun YOU DIED- lukee ruudulla.
Ja lisäilkääs "Lapiokaivuri" nyt listoille, kenellä ei vielä ole.

Ensimmäinen tunti takana ja tässä pelissä on kyllä sitä jotain :D Aika pahasti on tullut turpiin, vaikka olen pelannut kaikki Souls -sarjan pelit läpi. Pitää vielä hieman opetella tuota kilvettömyyttä ja erilaista parry systeemiä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo kesti hetken itselläkin tajuta mitä kautta nuo aseet otetaan käyttöön ja ehdin kuolla jokusen kerran ekalle mörölle. Kummasti lähtikin nirri siltä kun sai kirveen käteen. :D

Tänään kävin hakemassa sunnuntain ratoksi, ja kyllähän siinä 3-4h vierähti nopeasti :) Hautuumaan pomomatsiin lopetin, ja ilmeisesti sillan peto jäi tappamatta kokonaan, vaikka suhteellisen nuohoamalla olen pelannut. Täytynee palata sen luo ensi kerralla.

Minulla ei ole siis kokemusta Souls-peleistä, ja tähänkin tutustuin lähinnä arvostelujen takia. Pakko myöntää, että alkuun tulee turpaan eikä ole oikein mitään silmää sille, että mitä pitäisi tehdä kun peli ei etene. 1-2h jälkeen alkaa vähitellen pelin lainalaisuudet ja mekaniikat hahmottua, ja alkaa esim. huomata kuolemisen merkityksen. Vasta tuon oivaltamisen jälkeen alkaa peli maistua.

Pitää vain olla tarkkana, ettei ala näyttää japsilta, kun tällaisia pelejä pelaa.

Joo nyt on tullu muutama tunti tutustuttua Jormalan katuihin, onhan tuo vaikeustasoltaan aika erilainen muihin pelaamiini peleihin verrattuna, mutta ihan koukuttava peli, eikä vielä luovuteta... Sillalla olevaan Cleric Beast pomoon asti pääsin, mut kuolema tuli ja lopettelin siihen tällä erää.

Peli muuttuu oikeasti helpommaksi sen alun jälkeen. Kun saa ensimmäisen "Insightin", voi alkaa kehittämään hahmoa. Tämä alkaa helpottamaan peliä, ja sitä oikeasti kannattaa tehdä.
Esim. nykyisin itselläni normivihut ei aiheuta mitään ongelmia, nämä kuolevat 1-2 iskusta pääosin. Kuolema ei enää korjaa kerran kolmessa minuutissa, vaan pikemminkin kerran 30-60min sisällä, riippuen mitä tekee. Pomotaistot toki eri.

Joten kannattaa puskea väkisin se alkupuolisko pelistä läpi. On nimittäin niin upea peli.
Selvä helpotus alkoi näkymään ehkä kolmannen tai neljännen bossin jälkeen.

__

Itsellä nyt LVL 54 (lol, LA-SU aikana LVL19->54), tunteja takana vajaat 30. Viisi pomoa kaatunut, kaksi näistä cooppina. Vicar Amelia ja Blood-stained beast aiheutti suht pahaa tuskaa ja kahden random-pelaajan kanssa pistettiin sitten kunnolla näitä turpaan.

Muutama hieno salapaikka löytynyt myös (Siistein vahingossa löydetty paikka oli Hunters Dreamin alkuperä, jotenkin hieno tunne oli hengailla siellä). Ja vanhoista paikoista on välillä avautunut myös uusia ovia ja paikkoja, jotka ennen olleet lukossa.
On kyllä uskomattoman iso kartta tässä, ja todella upeasti yhdistyy paikat toisiinsa. Ja siisti tunne aina kun löytää uuden alueen, uusia vihollisia ja lähestyy tätä todella kuumotuksissa. Forbidden Forestissa oleva kylä, oli echoja kannossa 45k, edellisestä lampusta oli aikaa jo varmaan tunti. HIEMAN varuillaan oli kokoajan, sormi dodgella jatkuvasti :D Joutui sitten lopulta teleporttaamaan sillä bold markilla takaisin lampulle ettei menettänyt echoja.

- Paras peli PS4:lle tällä hetkellä IMO, peli avautuu jatkuvasti syvemmälle ja enemmän. Ja mitä enemmän oppii tarinasta/pelin maailmasta, sitä hienommalta se tuntuu.
- Soundtrack pomotappeluissa kultaa, törkeän eeppiset jylhät musiikit. Muutenkin äänimaailma huikea.
- NIIIIN paljon salaisuuksia. Piilossa olevia vaihtoehtoisia bosseja. Iso määrä erilaisia alueita, näitäkin on piilossa sellaisia joihin ei juonen kannalta kuulu/tarvitse edes mennä. Eilen uusi vihollistyyppi tappoi minut, YOU DIED mutta heräänkin kokonaan uudessa paikassa vankilasta jossa todella hankalia/vaikeita vihuja.

Huh huh, niin koukussa. Nyt ei pääse vaan viikolla juuri pelailemaan, vasta perjantaina :<

Viisi pomoa kaatunut, kaksi näistä cooppina. Vicar Amelia ja Blood-stained beast aiheutti suht pahaa tuskaa ja kahden random-pelaajan kanssa pistettiin sitten kunnolla näitä turpaan.

Itse pelailen lähinnä offlinenä kun eka pelikerta menossa, moni pomo on vaikeampi ilman apureita mutta toisaalta voittokin tuntuu sitten makeammalta. Itselläni tuotti Bloodthirsty Beast aikamoista tuskaa. Kuolin ehkä 15-20 kertaa Beastin lopulliseen muotoon (siihen kun sillä on tyyliin 1/3 healthista jäljellä). Sitten älysin käyttää tulta. Polttopulloja ja sitä "liekinheitin"-pyssyä käyttämällä kaatui ekalla yrittämällä ilman hikeä, oma osansa varmaan silläkin että taistelun lopussa kannattaa olla aggressiivinen. Vitutti jo tuo peto niin paljon että paukutin menemään ja hieman hämmästyin kun se yhtäkkiää olikin kuollut. Jostain syystä Amelia taas kaatui vahingossa toisella yrittämällä, ja ekakin yritys oli lähellä onnistua.

Forbidden Forestissa oleva kylä, oli echoja kannossa 45k, edellisestä lampusta oli aikaa jo varmaan tunti. HIEMAN varuillaan oli kokoajan, sormi dodgella jatkuvasti :D Joutui sitten lopulta teleporttaamaan sillä bold markilla takaisin lampulle ettei menettänyt echoja.

Itse samoilin Forestissa myös joku 40k+ echoa repussa, viholliset oli jo teurastettu ja juoksentelin iloisesti rallatellen kohti lamppua. No henki lähti että napsahti kun astuin suoraan sellaiseen pölkkyansaan, jonka olin onnistunut täysin välttämään aiemmin. Tuli kuolema kirjaimellisesti puun takaa. Ei voinut muuta kuin nauraa.

Jostain syystä Amelia taas kaatui vahingossa toisella yrittämällä, ja ekakin yritys oli lähellä onnistua.
Pitääkin yrittää tuota Beastia hoitaa noin. Ja
Ameliaa yritin muutaman kerran soolona mutta en jotenkin saanut mitään lähestymistapaa tähän. Huomannut että suurin ongelma on edelleen liiallinen passiivisuus, ei ole rohkeutta hyökätä tarpeeksi, näkyy varsinkin bosseissa kun yrittää viimeiseen asti jarrutella/perääntyä/hieroa suunnitelmaa paremmaksi ja sitten ottaa koko ajan vahingossa damagea.

Käy jo valmiiksi harmittamaan että tämä peli joskus vielä loppuu, siksi päätös että heitän Insightit niin maksimiin mitä saa, ja sooloan koko loppupelin jotta varmasti saa kaiken ilon irti. Insightit
lisää 15kpl jälkeen vihujen lukumäärää ja näiden taitoja/liikevalikoimaa. Sekä ilmeisesti kestävät enemmän osumaa.

Itse samoilin Forestissa myös joku 40k+ echoa repussa, viholliset oli jo teurastettu ja juoksentelin iloisesti rallatellen kohti lamppua. No henki lähti että napsahti kun astuin suoraan sellaiseen pölkkyansaan, jonka olin onnistunut täysin välttämään aiemmin. Tuli kuolema kirjaimellisesti puun takaa. Ei voinut muuta kuin nauraa.

HAHAH, joo, lähes kävi täysin sama itselle myöhemmin. Oli suht iso määrä echoja kannossa, palaamassa lampulle ja
siinä ennen siltaa sitten kuulen äänen ansasta, törkeän nopea dodge sivuun ja selviän hengissä.
Lähes sydärin sain tuossa :D
Noita ansoja saisi olla ehkä hieman enemmän, mutta toisaalta ei osaa ikinä odottaa sitä nyt kun sellainen tulee jossain muodossa vastaan.

___

scythe.gif

scythe2.gif

Pistäkääs nyt loputkin konsolipelaajat tämä peli ostoon.

Mulla vähän sama homma, 45k echoa Forbidden forestissa ja juoksin suoraan tykinkuulaan. YOU DIED!! [emoji3]

Oliko jollakin muullakin suuria vaikeuksia Cleric Beastin kanssa? Kuolin varmaan pari kymmentä kertaa ennen kuin sain sen lopulta kukistettua :D.

Olihan se tääkin näköjään ostettava, kun pelkkiä kehuja satelee joka suunnasta. En vaan tiiä miten näitä uusia pelejä ehtis pelaamaan :D

Vielä aika alkutekijöissään ollaan. Kaksi kertaa käynyt kuolemassa Isä Gasgoignelle. Ekalla kerralla sain kolmanneksen elämästä pois ja toisella noin kaksi kolmannesta. Eiköhän tuo pian ole läpäistävissä. Kävin sitten hieman grindaamassa ja nostin leveliä 17. Pitää piakkoin käydä uudestaan myllyttämässä.

On kyllä välillä aika priceless -fiiliksiä kun tuossa äskenkin reilun 5000 blood echoesin kanssa olin menossa lyhdylle, että siirryn Hunter's Dreamiin kehittämään hahmoa. Tiputtauduin jostain kielekkeeltä alas ja meinasin juosta lyhdylle niin selkään hyppäsi jostain kulman takaa pari vihua ja tappoivat siihen paikkaan. Onneksi oli suht lähellä lyhtyä niin kävin ne teilaamassa ja hakemassa echoesit takaisin. :D

Tämähän näissä sarjan peleissä on jännää kun kaikki pitää opetella itse. Kaikki Hunter's Dreamissa tapahtuvat asiat ja hahmonkehitys esimerkiksi. En vieläkään tiedä mitä noilla mystiikalla ja verenperinnöllä tulee pelissä tekemään niin olen holvannut pisteitä tuonne voima-/kestävyys-/elinvoimapuolelle. Ainakin Dark Soulsissa oli aika toimivaa kumota pisteitä enduranceen niin jaksoi hahmo hyökätä, blokkailla ja väistellä riittävästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom