Protskupitoinen suklaamousse

Kehittelin tässä suklaamoussen, jolla voi herkutella kevyesti samalla kun saa biologisesti hyvin korkeatasoista munanvalkuaisproteiinia. (On heti heran jälkeen parasta protskuu).

Annoksessa on 17.6g protskuu, hiilareita 22.2g ja rasvaa 3.2g. Kaloreita 189. Se valmistetaan näin:

Erota 4 munanvalkuaista ja vatkaa ne kovaksi vaahdoksi. Lisää kaakaota 1.5 rkl ja hedelmäsokeria 2 rkl ja vatkaa tasaiseksi. Jos haluat säästää 80 kcal, niin korvaa hedelmäsokeri makeutusaineella.

http://www.kalorilaskuri.fi/reseptit.php?resepti=17653

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyypi herkkuperseenä kokeilla reseptiä, kiitoksia.

ei toimi ainakaan mun kohalla:urjo: tässä tätä yritän syödä eikä oikeen maistu hyvältä. ja eiks nykyään kehoteta et kananmunaa ei sais syödä raakana ku voi saada vaikka salmonellan tai joitn :rolleyes:

ja eiks nykyään kehoteta et kananmunaa ei sais syödä raakana ku voi saada vaikka salmonellan tai joitn :rolleyes:

Nykyään hehkutetaan vaikka mitä terveysriskejä. Mutta suomalaisissa kanoissa pahemmin taida salmonellaa olla, kun kanat häkeissä elelevät, joten kyseistä bakteeria ei pahemmin sinne pääse. Toki on mahdollista saada salmonella bakteeri suomalaisestakin kanasta.

ei toimi ainakaan mun kohalla:urjo: tässä tätä yritän syödä eikä oikeen maistu hyvältä.

Vai ei maistunut meitsin suklaamousse. :( Toivottavasti laitoit tummaa kaakaota.. Mä oon tehnyt tota melkein joka päivä ja mulle se maistuu, eipä tarvii ostaa suklaata kun suklaanhimo talttuu tällä pöperöllä. Niin kai se on, että makuasioista ei sovi kiistellä, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä jne. :D

Vai ei maistunut meitsin suklaamousse. :( Toivottavasti laitoit tummaa kaakaota.. Mä oon tehnyt tota melkein joka päivä ja mulle se maistuu, eipä tarvii ostaa suklaata kun suklaanhimo talttuu tällä pöperöllä. Niin kai se on, että makuasioista ei sovi kiistellä, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä jne. :D

Olen jo kauan tehnyt tota samantyyppistä (mutta tumman kaakaon olen korvannut Canderelilla) mömmöä, harmikseni on todettava ettei se suklaahimoa kyllä karkota. :jahas: :D

Mun mousse lätsähti kasaan ku laitoin siihen makeutus ainetta :'<

Yleensä resepteissä neuvotaan "kääntelemään" valkuaisvaahto muihin aineisiin, eli vaahto ei kestä vatkaamista kun sinne lisätään jotain. Eli sokeri/makeutusaine/kaakaojauhe kannattaa sekoitella aika varovasti joukkoon että kiuohkeus säilyy.

Resepti toimi mainiosti, tuli hyvä jälkiruoka pienellä vaivalla. Lisää vaan tällaisia, kiitos.

Laittakaa jauhemaista makeutusainetta jo ennen vatkausta niin ei lässähdä. Ja kaakao sitten kun vaahto valmis niin valtavan nopeasti sähkövispilällä vaan sekaan, eli kauaa ei saa sekoitus kestää. Eikä haittaa jos jää "sattumia" :)

Resepti toimi mainiosti, tuli hyvä jälkiruoka pienellä vaivalla. Lisää vaan tällaisia, kiitos.

Mukavaa, että joku muukin tykkää tästä moussesta!

Laittakaa jauhemaista makeutusainetta jo ennen vatkausta niin ei lässähdä. Ja kaakao sitten kun vaahto valmis niin valtavan nopeasti sähkövispilällä vaan sekaan, eli kauaa ei saa sekoitus kestää. Eikä haittaa jos jää "sattumia" :)

Joo, tälleen se onnistuu hyvin. Ensin vatkataan niin kovaksi vaahdoksi, että kupin voi kääntää nurin ilman, että vaahto sieltä tippuu. Sit vaan kaakaojauhe (ja makeutusaine, jollei lisätty alussa) sekaan ja todella nopea sekoitus sähkövatkaimella. Vaahdon voluumi hieman tippuu, mutta silti siitä tulee hyvä vaahto.

Pakko tätä reseptiä oli testata :) Itelläni ei vaan tuo valkuainen meinannut kunnolla vaahtoutua, kun suoraan jääkaapista otin (Pitäisi antaa olla huoneenlämmössä jonkin aikaa). vaahto ei maistunut aluksi yhtään millekkään :D En tiedä johtuiko siitä kun oli tavallista sokeria eikä hedelmäsokeria. No laitoin lisää sokeria ja vaniliinisokeria myös, niin johan alkoi maistumaan paremmalta ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom