protskujuomilla pärjääminen tarvittaessa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maikki
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinkas pitkään ootte, olosuhteiden pakosta pärjäilly pelkillä protskujuomilla + tietenkin esim. multivita ja c tabletit?? itellä oli tossa yli viikon pitunen työproggis ja ei ehtinyt oikein muuta ku juomia nauttiin, paitti aamusin ehti laittaa jotain pientä..mutta ei dse paino ainakaan lähteny laskuun ku otti juomia tarpeeks, ja öljyä että sai kaloreita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nopeaa sitä lohet paistaa ja leivät tekee, ettei tarvitse pelkkää pirtelöä ryystää. Ja Puuro valmistuu muutamassa minuutissa (jos on hella).

Jep, protujuoman lisukkeksi täysjyväleipää (tai näkkäriä, jos sen pitää säilyä pitempään) ja/tai hedelmää, esim. omena. Banaanissa ei muuten mitään vikaa ole, muttei kestä oikein iskua matkaeväänä, tuppaa muusaantumaan kassissa. Kovat vihreät omenat ovat pirteän makuisia ja kestävät matkustamisesta aiheutuvia lieviä kolhuja aika hyvin ja on kai niissä hieman kuituakin. Myös porkkanoita voi putsata useammankin valmiiksi ja pakata pussiin tai pakasterasiaan. Yksi ratkaisu voisi olla myös sotkea lesettä protujauhoon, jolloin saa kuitua samalla.

Itellä ei ole kyllä yhtä päivää pitempään tarvinnut jauholinjalla olla. Pitää vaan aina ennakoida, suunnitella ja pakata sopivaa syötävää mukaan.

Tietysti jos kaikkein nopeimman ja helpoimman mahdollisen ratkaisun haluaa/tarvitsee, niin hommaa jotain täysin valmista juomaa, MRP-jauhoa tai protupatukoita (joissa kyllä on yleensä aika paljon hiilareitakin). Ainiin, selvennykseksi: MRP = meal replacement powder.

Juomilla ja ateriankorvaus jauheilla pärjäisi muuten mutta jossakin vaiheessa suolisto rupeaa kaipaamaan kuitua ja silloin tulee sellainen ikävä nälän tunne. Samoin sitten kun palaa tavalliseen ruokailuun niin voi olla muutaman päivän vatsa toiminta sekaisin. Itse olen huomannut että vehnälese tai pellavarouhe ei ole niin hyvää ainakaan minun vatsalle kuitu lisänä kuin apteekista saatava kuitu.
Tosi hyviä aterioita nopeaan ruokailuun on mielestäni ne valmiit puuropussit ja sitten sen kanssa protskujuoma/kuitu niin mahan toiminta pysyy kunnossa ja nälkä poissa.

juu. kuitu tahtoo olla hakusassa noissa jauhoissa. Ei kannata korvata kaikkea syömistä pelkillä lisäravinteilla. Alkaa todella olemaan paska sellasta sammakonkutua että :hyper:

joskus tosiaan meinaa kiireen takia jäädä syömättä. :nolo: Jos tietää että tulee kiire päivä ni kannattaa laittaa jotai pikkupalasta nyyttiin, iha niinku niitä jauhojuomia :D

tulee jotenkin höntti olo jossei saa lämmintä safkaa :rolleyes:

Frodo sanoi:
tulee jotenkin höntti olo jossei saa lämmintä safkaa :rolleyes:

Tuskin se siitä lämpimyydestä johtuu kuitenkaan? Todennäkösemmin siitä korvikesafkasta vaan puuttuu jotain oleellista.

ljm sanoi:
Tuskin se siitä lämpimyydestä johtuu kuitenkaan? Todennäkösemmin siitä korvikesafkasta vaan puuttuu jotain oleellista.

Kyllä tuossa ruuan lämpimuudessä jotain taikaa on ainakin minulla. Jossain on ollut jotain juttua siitä että elimistöllä voisi olla parempi hyötykäyttö suhde lämpimällä eväällä. Ja esim. aamupalalla pitää saada minun joko kuumaa juotavaa tai puuroa sillä muuten minua rupeaa paleltamaan varsinkin dietillä.

Pussipuurosta puheenollen

Mikähän mättää jos vetäsen "ja vedin" aamuisin elovenan sitä pussipuuroa kaksi pussia"sopiva setti" sekä yhden palan täysjyvä realia ni siinä se päivä sit menee pöntöllä istuessa.

Ketään ei varmaan kiinnosta mutta tommosen aamu setin jälkeen mulla kiertää vattassa ja paska lentää bout 5-8 kertaa päivässä. Kyseinen toimenpide vaikka muuten onkin hauskaa niin tämä oire joka noista puuroista tulee ei enää ole hauskaa koska gaggaa tulee tuutintäydeltä :rock: .

Ottakaas kantaa tähän puurojuttuun että mikä mättää

Sori vähä off topic :worship:

japa sanoi:
Itse olen huomannut että vehnälese tai pellavarouhe ei ole niin hyvää ainakaan minun vatsalle kuitu lisänä kuin apteekista saatava kuitu.

Mitäs tuo apteekista saatava kuitu mahtaa olla?

Matchem sanoi:
Mikähän mättää jos vetäsen "ja vedin" aamuisin elovenan sitä pussipuuroa kaksi pussia"sopiva setti" sekä yhden palan täysjyvä realia ni siinä se päivä sit menee pöntöllä istuessa.

Ketään ei varmaan kiinnosta mutta tommosen aamu setin jälkeen mulla kiertää vattassa ja paska lentää bout 5-8 kertaa päivässä. Kyseinen toimenpide vaikka muuten onkin hauskaa niin tämä oire joka noista puuroista tulee ei enää ole hauskaa koska gaggaa tulee tuutintäydeltä :rock: .

Ottakaas kantaa tähän puurojuttuun että mikä mättää

Jos ei ole kuituja syönyt paljon ollenkaan aikaisemmin ja lisää niiden määrä nopeasti, maha voi mennä sekaisin. Jatka syömistä vain, niin se luultavasti tasaantuu siitä pian.

ljm sanoi:

se oleellinen voisi olla vaikka syömisen ja makunautinnon symbioosin puuttumisen ilo :jahas:

misha sanoi:
Mitäs tuo apteekista saatava kuitu mahtaa olla?
Sen nimi on joku Visiblin ja jotain kasvin kuori kuitua sen muistaakseni on. Olen kerran pussillisen sitä syönnyt ja se toimi paljon paremmin kuin nykyään käyttämäni pellarouhe/vehnälese. Se vaan maksaa niin pirun paljon että sen takia on jäännyt ostamatta sitä uudestaan.

Duuniin, matkoille tms. voi ottaa mukaan vaikka maapähkinöitä. Onhan niissä rasvaa runsaahkosti, mutta proteiinidrinkin kanssa nautittuna kourallisesta tulee vähän kuitua sekä pelkän drinkin imeytymistä hidastavaa rasvaa, sekä olo siitä että on syönytkin jotain verrattuna öljyloraukseen. "Nauttimiseen" menee arviolta 30 sek mukaanlukien drinkin sekoittelu. Noilla mä olen duunireissuilla joskus elänyt.

Kaikista mieluiten kaipaisin jotain ready-to-drink -purnukkaa jossa ei olisi paljoa hiilareita, jonkin verran kuitua sekä hitaasti imeytyvää proteiinia (maito-). Toi Myoplexin RTD on paperilla ihan ok:n näköinen tuote, joskaan maltoa en lowcarbin kannattajana kaipaisi ateriankorvikkeisiin ollenkaan. Ainahan voi tehdä oman MRP:n laittamalla protskujauheen sekaan jotain jauhemaista kuitua mistä jo aiemmin puhuttiin.

Lääkäreillä on ilmeisesti noita huonoja kokemuksia atewriankorvikkeista. Niitä ei saa käyttää liikaa. Jossakin ohjelmassakin tuota sivuttiin. Suolisto ei todellakaan tykkää.

JSmith sanoi:
Duuniin, matkoille tms. voi ottaa mukaan vaikka maapähkinöitä. Onhan niissä rasvaa runsaahkosti, mutta proteiinidrinkin kanssa nautittuna kourallisesta tulee vähän kuitua sekä pelkän drinkin imeytymistä hidastavaa rasvaa, sekä olo siitä että on syönytkin jotain verrattuna öljyloraukseen. "Nauttimiseen" menee arviolta 30 sek mukaanlukien drinkin sekoittelu. Noilla mä olen duunireissuilla joskus elänyt.

Kaikista mieluiten kaipaisin jotain ready-to-drink -purnukkaa jossa ei olisi paljoa hiilareita, jonkin verran kuitua sekä hitaasti imeytyvää proteiinia (maito-). Toi Myoplexin RTD on paperilla ihan ok:n näköinen tuote, joskaan maltoa en lowcarbin kannattajana kaipaisi ateriankorvikkeisiin ollenkaan. Ainahan voi tehdä oman MRP:n laittamalla protskujauheen sekaan jotain jauhemaista kuitua mistä jo aiemmin puhuttiin.

Tulossa ihan piakkoin tuo EAS rtd ilman hiilareita, protskua 30g. :kippis1:

japa sanoi:
Sen nimi on joku Visiblin ja jotain kasvin kuori kuitua sen muistaakseni on. Olen kerran pussillisen sitä syönnyt ja se toimi paljon paremmin kuin nykyään käyttämäni pellarouhe/vehnälese. Se vaan maksaa niin pirun paljon että sen takia on jäännyt ostamatta sitä uudestaan.
¨

Jes, Visiblin on todellakin merkki. Siihen kannattaa pyytää resepti, tulee näin huomattavasti halvemmaksi. Ja reseptin saa helposti keneltä tahansa lekurilta, sanoo vaan että kova vähän kova vatsa ja haluaa respin visibliniin. Itselläni toimii erittäin hyvin, pitää röörit kovallakin dietillä auki, muuten menee loppuvaiheessa aivan tukkoon.

japa sanoi:
Kyllä tuossa ruuan lämpimuudessä jotain taikaa on ainakin minulla. Jossain on ollut jotain juttua siitä että elimistöllä voisi olla parempi hyötykäyttö suhde lämpimällä eväällä. Ja esim. aamupalalla pitää saada minun joko kuumaa juotavaa tai puuroa sillä muuten minua rupeaa paleltamaan varsinkin dietillä.

Taikka sitten on tottumiskysymys. Söin itte pitkään lämmintä sapuskaa aamupalaksi ja nyt oon jo pitkään startannu päivän rahkakombolla, alussa oli vähän "outoa" mutta nopeesti siihen tottua ja enää ei takasin paluuta ole. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom