Protskuista...

Elikkäs täytyykö myös huonoista proteiinilähteistä(kaurahiutaleet, leivät, pasta yms.) saatavat protskut laskea mukaan päivän protskumäärään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
totta kai?

Itse lasken siihen noin 2g/painokilo päivittäiseen proteiinitavoitteeseen vain liha- ja maitotuotteista saadut proteiinit.

Miksi näin?
Noh, toi on tuntunu ihan sopivalta määrältä ja oon ollu siinä uskossa, että toi noin 2g/painokilo päivässä tulisi saada täydellisen aminohappoketjun omaavista proteiineista mitä lihakset pystyy parhaiten käyttämään rakennusaineeksi. Joo, tiedän että esim. soijassakin on mutta sellasta paskaa en syö. Mitä nyt joskus tulee lorautettua riisin päälle ja minkään riisinjyvien proteiineja en jaksa alkaa laskemaan.

Elikkäs täytyykö myös huonoista proteiinilähteistä(kaurahiutaleet, leivät, pasta yms.) saatavat protskut laskea mukaan päivän protskumäärään?

Kyllä ne voi laskea, mutta toki jos päivän proteiineit tulee pitkälti vain esim. kasvikunnan tuotteista niin kannattaa miettiä ruokavalion uusimista mikäli kasvaminen on tavoitteena..

Varmaan voin tähän samaan kysyä, että paljon te otatte öljyä päivässä, jos otatte? :o

Riippuu varmaan tavoitekaloreista. Itse en juo ylimääräisiä öljyjä (kapseleina kalaöljyt, cla ja pellavansiemenöljy) koska saan kaloreita muutenkin normiruuasta helposti sen 4000-5000.

Mutta voit laskea että desissä virgino-rypsäriä on n. 900 kcal. Sen vaikka jakaa aamuun ja iltaan.

Minulla ei toiminut tuo kalorilaskuri.fi setti, niin ihan uteliaisuuttani kysyisin paljon tavallisesta ateriasta esim perunaa/riisiä/makaroonia & kanaa/kalaa/lihaa + vihannekset saa kaloreita? Nii pystyn laskemaan paremmin.. Sitten eikös pitänyt ainakin 300-500kcal mennä yli kulutuksesta, että niistä on jotain hyötyä?

Noh, toi on tuntunu ihan sopivalta määrältä ja oon ollu siinä uskossa, että toi noin 2g/painokilo päivässä tulisi saada täydellisen aminohappoketjun omaavista proteiineista mitä lihakset pystyy parhaiten käyttämään rakennusaineeksi. Joo, tiedän että esim. soijassakin on mutta sellasta paskaa en syö. Mitä nyt joskus tulee lorautettua riisin päälle ja minkään riisinjyvien proteiineja en jaksa alkaa laskemaan.

mitään tutkimuksiahan tuosta kahdesta grammasta ei ole.

vähän yli gramman on yleisesti todettu riittävän.... ja per rasvaton painokilo

Iltasanomissa taisi lukea aiheesta ja "normi" jäbän pitäs vetää päiväs se 0,5-1g /painokilo protskua, noo se tulee pelkästä normi ruoasta. Mut sitte "kuntosaliurheilijan" taas 1,5-2g /painokilo.

Niin, siksi sanoinkin, että toi on tuntunu itselleni sopivalta määrältä. Itse siis lasken ton 2g/painokilo omasta kokonaismassastani.

Näin se menee..

Protskua pitää syödä koko ajan riittävästi. Hiilarit ja rasvat ovat tietty oikeassa suhteessa elinehto, mutta varsinkin natutreenareiden pitää panostaa laadukkaisiin proteiinilähteisiin...kyl 100 kilosen treenaajan tulisi saada sellanen 250g valkuaista päivässä. Se on ruoasta kova määrä, syödä saa paljon. Hyvät proteiiinit toimii loistavana täydentäjänä.

¤ NÄIN O! ¤

mitä kiisteltyä on pastan proteiinin imeytymisessä?
Sen aminohappokoostumushan nyt ei ole täydellinen mutta puutteita saa täydennettyä muilla ainesosilla

Komppaa elastoa. Kokonaispainosta 2g/kg minimi. Ja kaikki "täydellistä" proteiinia. IMO ainut oikea tapa, ennen laskin rasvattoman painon mukaan ja laskin ihan kaiken proden messiin. Ei se pihvi meinannu tollein oikein tarttua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom