protskua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ite en kyllä ota, ellei aika tule vastaan ettei ehdi kunnon ruokaa syömään sillon vähän niinku pakosta joutuu turvautuu, kunhan saa tasaisesti prtodee päivän mittaan, lisäksi oon huomaannu hiustenlähtöä-> proteiineistako? siihen en tiedä varmaa vastausta muttaa munuaiset joutuu koville noiden jauhojen syömisestä.

japadahoe sanoi:
ite en kyllä ota, ellei aika tule vastaan ettei ehdi kunnon ruokaa syömään sillon vähän niinku pakosta joutuu turvautuu, kunhan saa tasaisesti prtodee päivän mittaan, lisäksi oon huomaannu hiustenlähtöä-> proteiineistako? siihen en tiedä varmaa vastausta muttaa munuaiset joutuu koville noiden jauhojen syömisestä.

Voiko tukka lähtee prodest? :< itelläki ruvennu nyt tukkaa katoon ku alottanu syömään kunnolla prodee et voisko johtuu siitä :I

Normaalisti otan lisäproteiinia keveillä viikoilla myös. Nyt kun pitää mennä kohtaa viikoksi kertaamaan niin sinnekin otan pussin mukaan, koska ei siellä proteiinia ruuasta kuitenkaan saa tarpeeksi. Lihakset saa ravintoa, sitä tarvitaan kyllä kevyelläkin viikolla. Tukanlähtö taitaa äijät johtua jostain ihan muusta kuin herapussista, en ole kyllä ennen tuollaisia tarinoita kuullut. :lol2:

japadahoe sanoi:
lisäksi oon huomaannu hiustenlähtöä-> proteiineistako? siihen en tiedä varmaa vastausta muttaa munuaiset joutuu koville noiden jauhojen syömisestä.

Todistappa nämä väitteet todeksi niin saat nobelin über-ravitsemusterapeuttihifistipalkinnon. Yhdessäkään tutkimuksessa ei ole osoitettu, että SUURETKAAN proteiinimäärät olisivat TERVEELLE ihmiselle mitenkään vaarallisia. Niissäkin kokeissa, joissa muka on osoitettu että yli 3g/painokilo syönti päivässä rasittaa munuaisia todella paljon, on koekaniineina ollut henkilöitä, joiden munuaisista on jo aikaisemmin löytynyt vikaa.

Tuo MUTU väite ei siis päde terveisiin ihmisiin.

Mä vedän ainakin joka päivä suurinpiirtein samat setit proteiinia, ainut poikkeus tästä on treenipäivän palautusjuoma, joka tulee ikäänkuin plussana päälle. Eli olipa sitten kevyt viikko, raskas viikko tai lomaviikko, niin samoilla protuilla mennään eteenpäin.

Timba79 sanoi:
Mä vedän ainakin joka päivä suurinpiirtein samat setit proteiinia, ainut poikkeus tästä on treenipäivän palautusjuoma, joka tulee ikäänkuin plussana päälle. Eli olipa sitten kevyt viikko, raskas viikko tai lomaviikko, niin samoilla protuilla mennään eteenpäin.
Samoilla linjoilla täälläkin ollaan, protua menee päivästä riippumatta sellaset ~200g, jaettuna tasasin väliajoin nautittaviin eriin :). Vaihtelut tulee sit hiilareista, jos on tullakseen.

Kysynpä tässä threadissa.

Minulle suositeltiin proteiineista kaseiinia. Mikä olisi hyvä ja halpa sellainen? Valtion palveluksessa ollessa ei tuota rahaa liikaa ole. Entä muut helpot proteiinit?

Mikä on kaikkein halvin proteiininlähde?

juffe sanoi:
Todistappa nämä väitteet todeksi niin saat nobelin über-ravitsemusterapeuttihifistipalkinnon. Yhdessäkään tutkimuksessa ei ole osoitettu, että SUURETKAAN proteiinimäärät olisivat TERVEELLE ihmiselle mitenkään vaarallisia. Niissäkin kokeissa, joissa muka on osoitettu että yli 3g/painokilo syönti päivässä rasittaa munuaisia todella paljon, on koekaniineina ollut henkilöitä, joiden munuaisista on jo aikaisemmin löytynyt vikaa.

Toi hiustenlähtö on sellanen juttu mitä monet kaverit on huomannu kans jotka jauheproteiinia syö, meijän suvussa ei ole aiemmin hiustenlähtöä esiintyny et geeniperimästäkään ei voi syyttää...Juteltiin tos yhden kaverin kans jos se johtuis lisäaineista mitä protskuihin laitetaan esim: makuesanssit.... en tiedä mutta just sen takia otan ainoastaan reenin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hiustenlähtöä .. jaa-a .. Itse en ole sellaista huomannut. Muutenkin proteeinihan on sitä samaa, riippumatta siitä mistä sitä ottaa, eli ruoasta vai jauhoista. Makeutus- yms aineet on sitten asia erikseen (vaikka muistaakseni sanoit että tykkäät vetää maustamatonta prodea?)...
Itse olen samoilla linjoilla timban ja emman kanssa, eli joka päivä about samanverran prodea, n. 30g 3h välein, ellei jopa enemmän .. Palkkari sitten tohon vielä päälle.

sivarinlötkö sanoi:
Minulle suositeltiin proteiineista kaseiinia. Mikä olisi hyvä ja halpa sellainen? Valtion palveluksessa ollessa ei tuota rahaa liikaa ole. Entä muut helpot proteiinit?
Kaseiini (eli maitoproteiini) on siitä hyvä että imeytyy hitaasti, hyvä siis välipalaproteiinina jos ei kiinteätä ruokaa ole saatavilla. Itse syön Protein XL:ää, suklaan makuisena. Sopii hyvin myös illalle juuri hitaan imeytymisen takia (jota voi vielä tehostaa tilkalla rypsäriä).
Nopean/hitaan proteiinin ottamisesta treenin jälkeen on ollut jonkin verran keskustelua, mutta yleisesti ottaen suositellaan nopeaa proteiinia (lue: ei kaseiinia) palkkarissa. Tuohon tietenkin vielä maltot päälle. Mutta jos ei muuta, on tuokin parempi kun ei mitään.
Hinnasta sen verran että perushera on kyllä halvempaa, maustamattomana pakkiksen kaupasta 900gr 14,90e (tai muualta toista merkkiä 900gr ~9e). Sopii kaseiinia paremmin palkkariin. "Heraprode rakentaa lihasta, kaseiini estää kataboliaa eli lihasten purkautumista" (voisiko tästä päätellä että dietillä enemmän kaseiinia, bulkilla sitten enemmän heraa? :david:).

sivarinlötkö sanoi:

Valitettavasti halpaa kaseiinia ei taida olla olemassakaan. Ns. halpishera voisi olla hyvä vaihtoehto. "Halpisheroja" ovat mm. Fastin Hera80, Fenno Naturan Whey 8100, Wrangen Prime Whey yms.

sivarinlötkö sanoi:
Mikä on kaikkein halvin proteiininlähde?

Kyllä se taitaa riisiproteiini olla, mutta en suosittele - on kuulemma kuin hiekkaa veden seassa joisi:urjo:

juffe sanoi:
Niissäkin kokeissa, joissa muka on osoitettu että yli 3g/painokilo syönti päivässä rasittaa munuaisia todella paljon, on koekaniineina ollut henkilöitä, joiden munuaisista on jo aikaisemmin löytynyt vikaa.

Mistä tämä tieto on peräisin? Mitä järkee on ottaa sellanen henkilö tommoseen testiin, jolla on aikasemmin ollut jo vikaa?

Mistä tämä tieto on peräisin? Mitä järkee on ottaa sellanen henkilö tommoseen testiin, jolla on aikasemmin ollut jo vikaa?

Luulisin, että vika on ilmennyt vasta tutkimuksen jälkeen. Munuaisviat eivät ole niitä helpoimpia selvitettäviä asioita...

sivarinlötkö sanoi:
Luulisin, että vika on ilmennyt vasta tutkimuksen jälkeen. Munuaisviat eivät ole niitä helpoimpia selvitettäviä asioita...

Eikös se munuaisvika kuitenkin ole aika helppo todeta verikokeista, mutta taas se mikä sen aiheuttaa, onkin jo paljon monimutkaisempi juttu. Mutuilua..

Eikös se munuaisvika kuitenkin ole aika helppo todeta verikokeista, mutta taas se mikä sen aiheuttaa, onkin jo paljon monimutkaisempi juttu. Mutuilua..

Offtopiciksi menee... Lähipiirissäni oli tapaus: Henkilön verenpaine nousi nousemistaan, lääkärit eivät saaneet selville mikä sen aiheuttaa, lisättiin vain lääkemäärää. Kun lääkemäärä lähenteli jo nelinkertaista normaaliin, henkilö alkoi vaatia lääkäriltä että nyt on selvitettävä asia perinpohjin.

Homma oli niin, että toinen hänen munuaisistaan oli surkastunut toimimattomaksi ja aiheutti tukkimalla verenpaineen nousua. Tämä ei selvinnyt verikokeista vaan munuaistestistä jossa lääkäri lyö potilasta selkään, munuaiseen :-) Jos hän ei olisi osannut ja ymmärtänyt vaatia selvitystä niin tilanne olisi voinut mennä todella pahaksi.

sivarinlötkö sanoi:

Mutta luulisi, ettei niitä testattavia ihan arpomalla valita? Ja eikö tuollaisen tapauksen ilmetessä ole syytä ottaa uusiksi eri testattavalla.

nimenomaan jos jotain prodea niin maustamatonta, paitsi ei nutriplussan paskaa jota en osta enää ikinä......mut se on jo :offtopic:

Kuten moni on jo päässyt sanomasta, en ole eläissäni nähnyt yhtäkään artikkelia, jossa olisi voitu toteen näyttää, että "liiallisen" (mikä nyt sitten on liiallista, yli 2 g/painokilo?) proteiinin nauttiminen olisi ihmiskeholle haitallista. Jos puhutaan testauksista, jotka on suoritettu esim. huippukehonrakentajille, jotka nauttivat jopa yli 400g (ja osa enemmän) prodea päivässä ja tietoon tulisi tapauksia, joissa munuaisista on löydetty jotain häikkää, voisin kuvitella, että ne johtuvat pikemminkin vahvoista "vitamiineista". Siispä sanon, että voi huoletta nauttia päivittäin 2-2,5g proteiinia/painokilo ja silti nukkua yöt rauhassa. Omassa ruokavaliossani määrät liikkuvat välillä 300-350g/päivä.

Mitä tulee tuohon hiustenlähtöön, omasta kokemuksestani voin sanoa, että vaikutus on kaikkea muuta kuin harventava. Runsaan proteiinin nauttimisen johdosta omat kutrini kasvavat mielettömän nopeasti, samoin kuin kynnet.

Nick sanoi:
Mitä tulee tuohon hiustenlähtöön, omasta kokemuksestani voin sanoa, että vaikutus on kaikkea muuta kuin harventava. Runsaan proteiinin nauttimisen johdosta omat kutrini kasvavat mielettömän nopeasti, samoin kuin kynnet.

Juu, jossain bodareista kertovasta dokkarissa kerrottiinkin muistaakseni suurten proteiinimäärien kiihdyttävän kynsien sekä hiusten että muiden kehon karvojen kasvamista. Toinen juttu on sitten että mistä tämä oikein johtuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom