Proteiinivalmisteet maitoallergiselle..?

Elikkäs niinkuin otsikossa lukee, maitoallergiasta kärsivä treenaaja tarvitsisi vähän vinkkejä vähälaktoosisten/laktoosittomien protskuvalmisteiden suhteen. Fastin low lactose Whey 3:ta käytellyt ja mm. harkinnut [mod]Mainoslinkitykset ovat kiellettyjä[/mod] ostamista. Lähinnä etsisin tuotetta jossa olisi hinta ja laatu suht balanssissa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mansikan tai suklaanmakuista soijaprotskua aina välillä ihan vaihtelun vuoksi oon käyttänyt. Se on ainakin ihan hyvää ja edullista. :)

Voiko maitoallergikko käyttää heraa? Ellei, niin ostaisin munaprotskua eikä mitää soijaa tai riisiä. On meinaan pikkasen parempi aminohappoprofiili, lähes yhtä hyvä kuin herassa.
Jos heraa voit käyttää niin niitä on niin kymmeniä VL ja L vaihtoehtoja ettei jaksa luetella, kattelet vaan firmojen sivuilta niin niistä löytyy että paukkuu.

Voiko maitoallergikko käyttää heraa? Ellei, niin ostaisin munaprotskua eikä mitää soijaa tai riisiä. On meinaan pikkasen parempi aminohappoprofiili, lähes yhtä hyvä kuin herassa.
Jos heraa voit käyttää niin niitä on niin kymmeniä VL ja L vaihtoehtoja ettei jaksa luetella, kattelet vaan firmojen sivuilta niin niistä löytyy että paukkuu.

Hera on maitoproteiinia, joten jos olet maitoallergikko, hyvin todennäköisesti reagoit silloin heraan:) Laktoosiallergia on eri asia kuin maito(proteiini)allergia. Maitoproteiini on yksi yleisimmistä allergeeneista soijaproteiinin lisäksi. Moni kuvittelee maidosta reagoimisen laktoosi-intoleranssiksi, vaikka todellisuus saattaa ollakin proteiinin puolella. Itse kärsin ylä-asteikäisenä maitoallergiasta, joka meni ohi kolmessa vuodessa. En itse koe saavani niin massiivista hyötyä proteiinilisistä verrattuna oikein ajoitettuun ruokailuun ja puhtaisiin raaka-aineisiin, olen kokeillut niin herat kuin soijatkin. Protskujauheiden ollessa kyseessä puhutaan kuitenkin hyvin prosessoiduista tuotteista, joiden prosessointi itsessään lisää allegeenien osuutta jauheissa. Varsinkin kun soija on halpa täyteaine, herää epäily sen lisäämisestä myös maitoproteiini (hera) pohjaisiin tuotteisiin. Itse en käytä nykyisin mitään proteiinilisiä, vaan otan kaiken ihan perussafkasta. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo, miun tavoitteet nyt ovat muutenkin vähän erilaiset kuin puhdas lihasmassan kasvatus.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom